ikke schreef:Ik denk dat de officiele afhandeling nog altijd minder geld, ellende en tijd kost dan wanneer je voor de rechter mag verschijnen vanwege verduistering (en dan kom je er goed mee weg!).
Als die er komt. Maar daarom zeg ik dat ik het risico wel zou nemen als ik in zo'n situatie zit en alles weet en dat de eigenaar dus al lange tijd niet is op komen dagen, geen cent betaald heeft en heb ook ergens vernomen dat er vermoed wordt dat er een valse naam/gegevens is doorgeven. Dat tel je bij elkaar op en dan zou ik dat risico wel durven nemen, dat of de eigenaar gewoon het paard gedumpt heeft en je er nooit meer iets van hoort, of dat de eigenaar ineens voor je deur staat maar verder geen actie onderneemt omdat er verder geen geld is en je nog steeds geld krijgt. Of dat het gewoon weg met een sisser afloopt als hij langs komt. Of misschien gewoon omdat het een oplichter is en verder geen gedoe wil en z'n "verlies" neemt. Je weet het nooit zoveel uitkomsten die ook positief kunnen uitpakken.
Want je kunt ook wel opzoek gaan naar de eigenaar via officiële wegen gaan zoeken maar ja als je niets vindt wie betaald dat dan? Daar je uiteindelijk ook zelf voor op en dan draai je wel dubbel veel verlies. Stallingskosten van dan misschien wel 1,5/2 jaar + de kosten om de eigenaar te vinden. En dan kun je ook nog eens het probleem krijgen dat als je hem vindt de eigenaar geen geld heeft en dus ook niets kan betalen en je dus ook voor alles opdraait met een heel klein lichtpuntje dat je het paard kunt verkopen, maar ja paard waar lange tijd niets mee is gedaan en we weten verder niet leeftijd, goede afstammeling als het dan een simpel paard is mag je blij z'n dat je gedeelte van al die kosten eruit haalt voor zo'n 1500 euro.