myk_en_shant schreef:Sizzle, een twe jarige begin je wel met de basis dingen zoals het leren voetje geven (voor de hoefsmid), aan de hand meelopen, leren wat borstelen is. of te wel de pure basisverzorging.
een kinderpony kan ik zeker wel gebruiken, sta eigenlijks op punt om 1 van mijn shetjes te laten beleren voor mijn kinderen. en daarnaast zou ik die in mijn lessen kunnen gebruiken voor de kleinere ruiters die ik heb.
als het goed is zitten die dingen er al in , als veulen zijnde de basis er op zetten, dan lekker in de wei mikken en af en toe eens een aai over de bol , hoefsmid , enten en lekker laten lopen
die basis blijft er op die manier echt wel in zitten , zou me er eens niet al te druk over maken, als het niet het geld en de ruimte is, lekker zo veel mogelijk op de wei laten staan met gezelschap en klaar , je hoeft met zo'n jong ding echt niet bezig te blijven,
en anders toch een leuk opfok adresje zoeken?
dat kan echt wel voor heel wat minder dan die 200 euro die ik voorbij zag komen en het niet zachtzinnig met elkaar om gaan? kom op , ze zijn niet van suiker , ze kunnen echt wet wat hebben en bij een goeie opfok zetten ze ook niet zomaar alles bij elkaar maar zorgen ze wel een beetje voor balans in de groep
als de basis er nog niet in zit, heb je die in principe er zo op gezet en kun je hem daarna nog een tijde in het land zetten
leasen van een 2 jarige zal niet snel gebeuren, ik bedoel, je betaald dan voor ene paard wat je kunt /mag borstelen
je zou eventueel een verzorger/ster kunnen zoeken, maar het gros van degenen die dit willen zal jong spul zijn en die wil je de verantwoording over een jong dier niet geven , of je hebt er extra werk ana omdat je het in de gaten moet houden ...