Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cryssie

Re: Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:23

Ja het geweld word meer, maar echt de verwondingen die de paarden oplopen zijn minimaal. En als het gebeurd, staat de mensen al klaar om het schoon te maken en te behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:36

Welke mensen? De relschoppers.?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:37

nee de grooms die de paarden opvangen na gedane arbeid

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:43

Idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:03

Na gedane arbeid.....kan wel een tijde tussen zitten...klinkt romantisch, maar de groom is de agent zelf die bij de wagen de wonden moet verzorgen en dan bij stal voor hij naar huis gaat.....geen grooms......dienders in dienst met verantwoording voor het paard dat ze altijd rijden....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 11:08

brighteyes schreef:
Ze kwamen altijd bij ons op stal met de paarden en trailers en gingen dan een strandrit maken.
Ik vond altijd dat ze top met de paarden omgingen

5000 op in 1 jaar! ik doe daar helaas veel korter mee hoor. :+

geef mezelf 3 maanden als ik rustig aan doe haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:16

en hoe vaak worden er paarden ingezet bij rellen vs gewone rondes (of hoe je het ook noemt) in de stad?
In den Haag en Leiden zie je ze met grote regelmaat door de stad stappen in het winkel gebied.
Dat werk komt heel erg veel voor. Meer dan voetbal/ rellen.
En hoeveel demonstratie zijn er wel niet dat ze rustig langs de lange staan? O p het paard heb je als agent meer overzicht. En de demonstraties van tegenwoordig zijn volgensmij grotendeels agressie loos.

er wordt echt wel goed voor ze gezorgd.
En het ene paard is geschikter als me-paard dan de ander, die wellicht wet veel geschikter is voor de rondes in de winkel staten.
Daar heb je weet een ander soort karakter voor nodig waarschijnlijk

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:21

TS kan gewoon trots op zichzelf zijn. Het paard heeft ze zelf opgevoed en beleerd, nu is de bereden geinteresseerd in haar paard! Ik zou minimal behoorlijk gevleid zijn. Als het doorgaat krijgt het paard een buitengewoon goed paarden leven!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:23

Idd HP, en anders komt die terug na 2 werken maar heb je wel een dikke veer in je kont gehad ;)

Je hebt iig een paard dat je super netjes hebt opgevoed!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:47

russel schreef:
Na gedane arbeid.....kan wel een tijde tussen zitten...klinkt romantisch, maar de groom is de agent zelf die bij de wagen de wonden moet verzorgen en dan bij stal voor hij naar huis gaat.....geen grooms......dienders in dienst met verantwoording voor het paard dat ze altijd rijden....

Ja maar er staat altijd achtervang klaar voor de paarden en Ja het zijn collega's. 1 coll is altijd de groom voor de despetreffende dienst.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:35

@russel, romantisch? Nee die agent gaat niet tussen de rellers even de wonden verzorgen, maar hè, dat soort dingen komen nauwelijks voor. Ik heb nog nooit een paard bloedend en beurs uit zo'n demonstratie zien komen...

meary1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:59

ze zorgen goed voor de paarden hoor dat heb ik gezien ze hebben allemaal en ruime box, eigen poets setje en als ze iets doem met demonstraties hebben ze bescherming

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:06

Ja, alleen zullen sommige het jammer vinden dat ze niet allemaal gekleurde 'setjes' hebben.....! :D :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:22

mijn eerste paard heb ik verkocht naar de turkse ambassade
(ikwas van alles op de hoogte en voordat ie werkelijk ging mocht ik gerust nog even komen rijden, wat ik niet gedaan heb) in de tijd dat ie op ´ wacht 'stond is er bloed afgenomen is hij geschetst etc etc en de reis erheen ging per vrachtwagen met de nodige rust enz (dus goed voor elkaar)
nu is dit wel wat anders natuurlijk als de nederlandse politie
ik heb tot op heden niets meer van gehoord (en dat wou ik ook zo laten)
ik ging en ga er vanuit dat hij het daar super voor elkaar heeft en hij heeft er lekker weer bij!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:14

Weet je ook wat ze doen met je paard als hij niet meer geschikt is als politie-paard?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:08

Op bejaardenhuis Soest staat oud politiepaard , als ik het goed heb heet hij erik.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:43

Er staan wel meerdere daar van de Politie!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:58

Dan hebben die 'mazzel' gehad. Ik ken verhalen van paarden die gewoon de handel ingaan. Ongeacht het medische probleem waardoor ze niet meer kunnen functioneren bij de politie.

Maar goed, de zekerheid dat je paard voor altijd goed terecht komt heb je nooit, ook niet als je het aan iemand anders verkoopt...

mucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:11

Een paard wat medisch niet meer geschikt is bij de politie gaat echt de handel niet in hoor. Als het een pijnloze aandoening is zoeken ze er iemand voor die daar serieus mee om kan gaan. En als hij niet meer gereden kan worden komt er een contract bij... Een paard dat "op" is gaat naar de slager. Ook om te voorkomen dat hij zijn leven lang met pijn moet lopen.
De oudere paarden zoeken ze een goede baas voor. Vaak gaan ze met politieruiters mee naar huis. En er staan er idd een paar in Soest, maar alleen de paarden waar ze van denken dat die daar ook gelukkig kunnen worden.
En iets anders dat ter sprake kwam: ieder politiepaard zal ook ingezet worden voor de ME.
Uitzondering natuurlijk de jonge/nieuwe paarden en de ouden van dagen. Die sparen ze...

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:15

Sterkte met het verlies van je paard, gelukkig leeft ie nog wel ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:02

Bedankt nog voor alle berichten:) zowel PB als hier in het topic.

Morgen is het dan zo ver hij gaat mee...
Heb er vandaag voor het laatst (als alles goed gaat) opgezeten nog lekker goed gepoetst dat die echt mooi wit is staart nog even gewassen stal extra dik opgestrooid :o Wat appeltjes... We zijn een paar buikkrampen en de nodige tranen verder maar het is goed zo. Hij gaat lekker aan het werk veel dingen ondernemen, iets doen waar hij goed in is :)

Nog even iets heel stoms, er is natuurlijk een contract vanuit hun kant...
Staat het stom als ik even een korte beschijving/gebruiksaanwijzing :') :j Van het paard mee geef? Voor het geval dat ik hem terug krijg? Gezien die erg lastig word van uit de hand voeren, geen brood mag, altijd even springschoentjes om ivm aantikken ijzers strijklappen voor evt aantikken. Singel bontje om ivm snel kaal worden ( geef ik mee) ( er is afgesproken dat hij door éém ruiter gereden word.. Even op papier zetten? En om misschien even te ver te gaan, er bij zetten dat t paard hier goed weg is gegaan, ( even laten lopen ) benen laten controleren en laten zien dat er geen schiefels verdikkingen oid zitten... Voor het geval ik hem met schoonheids fouten terug krijg, gezien het mijn paard nog is in de proef periode. Wat vinden jullie? Beschermers erom halster om trailer op en succes ermee ik hoor het over 2 weken. Of er gewoon écht even duidelijk over zijn?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:06

Tuurlijk meid, dat staat helemaal niet raar! Eerder bezorgd en dat is oké!

Gewoon doen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:08

je zou hem toch laten keuren voordat hij mee gaat?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:10

Helemaal geen slecht idee inderdaad. Als je hem slechter terugkrijgt dan wil je hem nog wel kunnen verkopen aan een ander, en jij zit ook niet te wachten op fysio/da (kosten) etc. Ook dat je maar een ruiter erop wilt is niet raar, maar dat gebeurt meestal ook wel. Hooguit dat ie misschien ' getest' wordt, om te zien bij wie hij past (dat is natuurlijk ook belangrijk).

Succes ermee!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:13

Gewoon alles zeggen wat je wilt! Sterkte