Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:23

Ben benieuwd hoe dit af loopt maar ik zeg voor mij Doe niks te over haast want dan gaat alles verkeerd.
Mijn paardje heb ik een week op proef gekregen ivm met sneeuw velden jaar
en toen besloten om het paard te kopen.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:24

Brabant

Het probleem op mp is dat ze allemaal zo braaf zijn! Maar in werkelijkheid toch net iets anders. Helaas. Verder wil ik niet een te oud paard waardoor het helemaal lastig wordt. Ik weet dat ik veel eisen stel, maar ik zoek liever iets langer dan dat ik nu iets koop waar ik spijt van krijg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:27

Je hebt het over "kilometers gemaakt"... dat valt wel mee met jouw straal rond Breda. Als je dáár nou eens begint: soms moet je voor het juiste paard naar de andere kant van NL rijden, en vaak wordt aangeraden ook eens over de grens, hier in Duitsland, te kijken. Een "straal van 75 km" om je woonplaats is echt niets, geen wonder dat je niet zoveel vindt wat in eerste instantie goed klinkt, echt ;)

_aussi

Re: Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:29

Dat staat inderdaad in de advertentie maar omdat er binnen die 75 km al niks te vinden is ben ik al gauw buiten die grens gaan zoeken. Staat ook, eventuele uitzonderingen mogelijk :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:30

Ik heb ook een keer iets soortgelijks gehad.
Ik had gereageerd op een paard, om te vragen wat de vraagprijs was, en waar het paard stond. Ik kreeg antwoord, maar ik vond de vraagprijs te hoog en daarbij stond het paard nogal ver weg. Dus ik antwoordde dat ik niet meer geinteresseerd was omdat het budget voor mij te hoog was. Een week later kreeg ik een mail dat de vraagprijs omlaag was gegaan, en de dag erna nog een dat de vraagprijs weer omlaag was gegaan en of ik echt niet wou komen kijken. Dus toen maar besloten wel te gaan kijken (ik was overigens niet ontzettend enthousiast over het paard maargoed). Aangezien het helemaal aan de andere kant van het land was, had mijn vader al een halve dag vrij gepland op het werk, en alles afgesproken. De avond voordat ik zou komen kijken, kreeg ik een mail dat het paard verkocht was.
Nu zat ik er niet zo mee, maar echt netjes vond ik het niet. Als er al geinteresseerde zijn, waarom dan steeds blijven aandringen dat ik moest komen kijken, en we hadden al een afspraak gepland en alles.
Maargoed niks aan te doen, een paar weken later wel een erg fijn paard gekocht :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:31

trisca schreef:
ergens snap ik het wel.
Ik had van de winter een paard te koop en heb hem drie keer gereserveerd voor mensen uiteindelijk hebben alle 3 het niet door laten gaan. Alle mensen die in de tussentijd interesse hebben getoond was ik daardoor kwijt en ik had nog steeds het paard op stal staan. En nee er is echt niks raars aan het paard. Bij 1 van de drie stond zelfs de keuring al in de planning :(

Heb me voorgenomen nooit meer een paard vast te houden voor mensen. :o

_/-\o_ erg balen maar weg = pech

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:32

Inderdaad kom je met een straal van heel nederland al veel verder. Ik heb 3 paarden gekocht, en 2 van de 3 komen echt van de andere kant van nederland..

Door eerst uitgebreid te bellen en te vragen om een filmpje kun je al veel filteren. Geef gewoon tijdens zo'n gesprek aan dat je je zusje (al heb je die niet) eigenlijk ook op het paard wilt leren rijden, is het daarvoor geschikt? Als ze zeggen dat het ook een absoluut braaf paard is bij beginners, dan is het meestal al braver als een paard dat "gewoon braaf is".

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:32

TS, daar moet je geen uitzondering van maken, gewoon verderop net zo hard zoeken, Ze zijn er echt wel. En dan moet je misschien 200 km rijden, als dat je droompaard is... geloof me, wij hebben héél wat meer kilometers gemaakt om het perfecte paard te vinden!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:35

Tsja, nu is het nog een kwestie van: hoe graag wil je het paard....

Wil je het paard heel graag, dan zou ik er evengoed voor blijven gaan. Misschien gaat niet alles zoals je graag zou willen, maar als je het paardje dan eenmaal gekocht hebt en hij/zij thuis staat bij je, dan ben je alles weer vergeten. Daarnaast heb je dan ook niet veel meer met de oude eigenaar te maken.

Maar aan de andere kant zijn er idd ook meer goede en brave paarden te koop.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:37

Ik woon trouwens ook in de buurt van Breda, maar wij reizen echt heel Nederland en Belgie af om paarden te gaan kijken :')

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:37

En over de afstand, ik heb mijn paardje uit het puntje van Zeeland vandaan. Ikzelf kom uit het puntje van Noord Holland. Ik heb haar laten brengen wat een flinke duit heeft gekost, maar ook nu ze hier is en alles, dan vergeet je de dagen die je kwijt bent ivm bezichtigen.
En mijn oude paardje had ik verkocht naar Duitsland. Hebben wij zelf weg gebracht. Maar ook hier: het waren de juiste mensen voor mn paard en daarom heb ik het gedaan... En ook nu super blij er nog mee...

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:41

Ik weet niet met wat voor een doeleinde jullie een paard kopen?

Ik rij paard puur voor de ontspanning. Vind het leuk om in de toekomst eens een wedstrijdje te rijden en lekker in het bos te vertoeven. Aanleg voor dressuur vind ik belangrijk maar wel tot een zekere hoogte.

Daarom kijk ik eerst wat meer in de omgeving.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:48

Ik heb een tinker merrie, deze was 2,5 toen ik dr kocht en is voor mij ook puur voor recreatie en ontspanning...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:48

Maakt toch niet wat voor doel je met je paard hebt? Voor jou is een "recreatiepaard" net zo belangrijk en moet net zo lang (zo niet langer) meegaan als een sportpaard waarmee gespresteerd gaat worden. En een dier wat je zo lang mogelijk bij je wilt houden, er zo lang mogelijk plezier van wilt hebben, mag toch best wat aan tijd kosten?

Wij hebben laatst nog een grote koudbloed in Hellevoetsluis gekocht. We zijn er een hele dag aan kwijt geweest om daar te gaan kijken en een beetje proefrijden. Ik woon in Duitsland en niet zuidelijk, het was echt een super lange rit. En deze koudbloed wordt ook gewoon recreatie gereden, af en toe eens in de bak hobbelen, maar meestal buitenritten.
Mijn Hannoveraan is naar Nederland verkocht, ook een behoorlijke rit. Mijn Fries heb ik bij de fokker in Brabant vandaan, was ik ook een hele dag voor kwijt. Maar ja, door verder te kijken ben ik veel meer tegen gekomen en heb ik wel de juiste paarden kunnen vinden ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:49

Tamadine, en wat is de meerwaarde van deze opmerking in dit topic?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:50

Ik denk dat jullie daar gelijk in hebben. Ik zal het meenemen tijdens mn zoektocht. :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:53

GamblersCup schreef:
Tamadine, en wat is de meerwaarde van deze opmerking in dit topic?

TS vroeg voor wat voor doel wij onze paarden kochten en dat vertelde ik dus. Als aanvulling op wat ik daarboven heb gezet dat ik mijn paard ook 3 a 4 uur rijden van huis vandaan heb gekocht...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:54

Oh, dat las ik niet in combi met jouw eigen voorgaande reactie, sukkel... :P

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:56

Ik snap de ts wel. Ik woon zelf ook in brabant en heb een merrie uit overijssel gehaald. ( ik heb mijn pony's overigens met als hoofddoel de fokkerij) nu blijkt zij losse knieën te hebben en is voor de fok dus niet geschikt. Afgelopen december een pony uit het puntje van groningen gehaald. 650 km rijden en een hele dag weggeweest. En nu blijkt die ook losse knieën te hebben en niet geschikt voor de fokkerij.. Ik ga dus ook geen 3e keer meer een pokke eind rijden voor een pony.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:58

Häh, maar dat checkt de DA toch?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:59

Ik heb gebeld,

De reden was, ze heeft veel telefoontjes gehad en veel mensen wilde komen kijken. Er had zelfs iemand een bod uitgebracht die m direct wilde komen halen. Had het paard nog niet van dichtbij gezien.

Ze zegt dat het voor haarzelf ook allemaal erg veel wordt en dat ze morgen een drukke dag heeft en daarom haar les heeft afgezegd. Ze wilt even een weekendje rust en ook voor hem. Ze vindt het voor zichzelf ook een grote stap.

Daarom hebben we voor maandag afgesproken. Wel Koninginnedag maar dat is voor mij geen probleem. Ze vond het ook prima om dan een stukje buiten te rijden. Hopelijk komen we dan wat wapperende dingen tegen, krijg ik gelijk een goed beeld.

Ohja, de reden dat ze niet had gereageerd was omdat ze haar telefoon was vergeten en ze ff weg moest.

Op zich klonk ze wel eerlijk.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:00

Een DA voor een shetlandpony? Kost onderhand nog meer dan de aanschaf. Bij de eerste pony is het op latere leeftijd ontstaan/uit gekomen. Zij is gewoon goedgekeurd bij de stamboekopname en een 1e premie kroon merrie.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:00

_brunette schreef:
Ik weet niet met wat voor een doeleinde jullie een paard kopen?

Ik rij paard puur voor de ontspanning. Vind het leuk om in de toekomst eens een wedstrijdje te rijden en lekker in het bos te vertoeven. Aanleg voor dressuur vind ik belangrijk maar wel tot een zekere hoogte.

Daarom kijk ik eerst wat meer in de omgeving.

1e paard: braaf paard, recreatie voor nog een paar jaartje, maar moest 100% bomproof zijn.

2e paard: gewoon lekker rijden en wellicht een wedstrijdje, voornamelijk recreatief

3e paard: andalusier, braaf, jong maar wel ingereden.

Geen gekke budgetten, gewoon prijs voor recreatiepaard..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:01

Ja, een DA voor een shetter. En als je dat niet wilt betalen, dan moet je ook niet zeuren als het ding achteraf wat blijkt te mankeren ;)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:02

@ Gamblerscup, grappig hoe direct jij bent :)