Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belle_boef schreef:Nee ik zou nooit gaan betalen voor een verzorgpaard, iemand zoekt niet voor niets een verzorger, als je het financieel niet trekt moet je het maar verkopen.
Dimphyl schreef:ik zal ook maar is reageren dan.
Ik rijd de tinker van fanci_mike hier op bokt, omdat zijzelf weinig tot niet mag rijden en werken met hem ivm. lichamelijke klachten.
het is dus voor ons een win-win situatie; haar paard krijgt beweging, en ik heb een super leuk bijrijdpaard waar ik zelf ook heel veel van leer.
betalen vind ik dus onzin. we helpen elkaar!
Kijk, als er iets kapot gaat dankzij mij, of ik bel zomaar de dierenarts terwijl er niks aan de hand is, oké, dat is logisch, MIJN KOSTEN. lessen betaal ik ook zelf.
ik snap het hele betaalsysteem voor bijrijders dus niet, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon heel veel geluk heb, en al mijn verzorgpaardjes tot nu toe dus gratis waren..
belle_boef schreef:Nee ik zou nooit gaan betalen voor een verzorgpaard, iemand zoekt niet voor niets een verzorger, als je het financieel niet trekt moet je het maar verkopen.
GamblersCup schreef:Ik denk dat mensen het "de bijrijdster verleent een dienst aan de eigenaar" even moeten vergeten. Bij het gros van de particulieren is dit namelijk niet het geval.
Als het werkelijk om een dienst gaat (bijvoorbeeld degene die zelf lichamelijk niet in staat is te rijden, een bijrijder die het paard hogerop traint, een paard dat op een stal staat waar je elke dag zelf uit moet mesten of zelfs meer werk moet doen, veel meer voorbeelden kan ik niet verzinnen) is het een ander verhaal. Als ik iemand daadwerkelijk een dienst verleen, hoeveel lol ik er ook aan heb, dan verwacht ik niet te moeten betalen.
Maar als paardeneigenaar heb je ook nog andere dingen te doen dan je paard rijden en zeker in combinatie met een fulltime baan komt het vaak voor dat mensen een paar dagen in de week niet naar hun paard gaan om te rijden. Nou ja, dan kun je kiezen tussen een bijrijdster of je paard die dagen lekker op de wei laten staan. Maakt het paard niet uit natuurlijk, die HOEFT niet gereden te worden, die vermaakt zich wel op de wei. Een bijrijdster is in zo'n situatie dus geen noodzaak. Daar ga je met je "dienst verlenen". Zeker de paarden die op een stal staan waar alles voor je gedaan wordt.
Het idee dat er dan iemand komt om met je paard bezig te zijn is prettig, maar zoals gezegd, geen noodzaak. Ik denk dat het vaak zo het geval is. Hier in ieder geval. En ja, dan laat ik dus ook betalen. Al was het maar net genoeg voor de hoefsmid, voor wat hoort wat. Jij op mijn paard rijden? Dan zul je ook wat bij moeten dragen. Niet willen betalen? Dan blijft paardlief lekker 3 dagen per week op het land staan.
En inspraak willen hebben omdat je een kleine bijdrage levert? Woeha ha ha ha!!! Koop dan maar lekker zelf een paard. Ben je 20 keer zoveel kwijt, maar dan heb je je inspraak
GamblersCup schreef:Ik denk dat mensen het "de bijrijdster verleent een dienst aan de eigenaar" even moeten vergeten. Bij het gros van de particulieren is dit namelijk niet het geval.
Als het werkelijk om een dienst gaat (bijvoorbeeld degene die zelf lichamelijk niet in staat is te rijden, een bijrijder die het paard hogerop traint, een paard dat op een stal staat waar je elke dag zelf uit moet mesten of zelfs meer werk moet doen, veel meer voorbeelden kan ik niet verzinnen) is het een ander verhaal. Als ik iemand daadwerkelijk een dienst verleen, hoeveel lol ik er ook aan heb, dan verwacht ik niet te moeten betalen.
Maar als paardeneigenaar heb je ook nog andere dingen te doen dan je paard rijden en zeker in combinatie met een fulltime baan komt het vaak voor dat mensen een paar dagen in de week niet naar hun paard gaan om te rijden. Nou ja, dan kun je kiezen tussen een bijrijdster of je paard die dagen lekker op de wei laten staan. Maakt het paard niet uit natuurlijk, die HOEFT niet gereden te worden, die vermaakt zich wel op de wei. Een bijrijdster is in zo'n situatie dus geen noodzaak. Daar ga je met je "dienst verlenen". Zeker de paarden die op een stal staan waar alles voor je gedaan wordt.
Het idee dat er dan iemand komt om met je paard bezig te zijn is prettig, maar zoals gezegd, geen noodzaak. Ik denk dat het vaak zo het geval is. Hier in ieder geval. En ja, dan laat ik dus ook betalen. Al was het maar net genoeg voor de hoefsmid, voor wat hoort wat. Jij op mijn paard rijden? Dan zul je ook wat bij moeten dragen. Niet willen betalen? Dan blijft paardlief lekker 3 dagen per week op het land staan.
belle_boef schreef:maar dan neem je een bijrijder voor je eigen plezier en omdat je het prettig vind, dan kun je dat als dienst zien.
belle_boef schreef:En als je het prima vind dat het paard op de wei staat hoe je dus ook geen bijrijder te nemen. Dan doe je het voor jezelf niet de noodzaak voor het paard maar noodzaak voor de eigenaar.
Duke schreef:belle_boef schreef:Nee ik zou nooit gaan betalen voor een verzorgpaard, iemand zoekt niet voor niets een verzorger, als je het financieel niet trekt moet je het maar verkopen.
Kan het ook omdraaien: Als jij het geld er niet voor over hebt om een paard te rijden, moet je een andere hobby gaan zoeken.
Margot_z schreef:Ik vind als een bijrijder betaald hij bepaalde rechten moet hebben... ik liever heb ik zelf inspraak in mijn paard.
Margot_z schreef:Het feit dat je een bijrijder zoekt is meestal, omdat je wat meer tijd wil hebben ( hoger traininswerk uitgezonderd) en een backup hebt als je op vakantie gaat of ziek bent... je bent er hoe dan ook zelf mee geholpen.
Quellian schreef:belle_boef schreef:Nee ik zou nooit gaan betalen voor een verzorgpaard, iemand zoekt niet voor niets een verzorger, als je het financieel niet trekt moet je het maar verkopen.Duke schreef:Kan het ook omdraaien: Als jij het geld er niet voor over hebt om een paard te rijden, moet je een andere hobby gaan zoeken.
Correctie, als jij het geld niet hebt om een paard te KOPEN, dan moet je ook niet verwachten dat je op het paard mag rijden van iemand die het wel kon.
Wat een bagger argumenten allemaal.
Duke schreef:okeej, waar slaat dit nou weer op? Niet iedereen is zo rijk hoor? En ik rijd paardjes, gratis, waar ik ONTZETTEND veel lol mee heb.. nogmaals, waarom betalen als het ook gratis kan?belle_boef schreef:Nee ik zou nooit gaan betalen voor een verzorgpaard, iemand zoekt niet voor niets een verzorger, als je het financieel niet trekt moet je het maar verkopen.
Kan het ook omdraaien: Als jij het geld er niet voor over hebt om een paard te rijden, moet je een andere hobby gaan zoeken.
_horselovee_ schreef:ja hoor, daar hoef je niet eens goed voor te kunnen rijden.. mijn vorige verzorgpaard was bij mensen van 70+ die (dringend) iemand zochten die hun paard kon rijden en verzorgen. Hun blij, ik blij. zij genoten ook omdat ik genoot. Nooit geld voor betaald, sterker nog zij wouden niet dat ik geld betaalde. toen ik vroeg of ik er les mee mocht hebben wouden zij dat wel voor mij betalen. (niet gedaan ofc).
Nu heb ik er 1 waar de eigenaresse snel bang is, waardoor het paard snel de zin krijgt en heel verwend werd. Dus zochten ze iemand die niet bang is. En nu gaat het super, opnieuw zo goed in rijden ben ik niet. en weer; zij blij, ik blij.
En nja, ik denk dat ik nu toch meer mag dan als ik het paardje had genomen waar ik wel moest betalen, mag nu alles, en hoef geen klusjes te doen (doe ik wel uit mezelf) en niet te betalen. En het is een geweldig leuk beestje
Waarom geld betalen als er ook paarden zijn waar je nix voor hoeft te betalen en misschien zelfs nog wel leuker is??