Tarief voor bijrijder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:25

ik heb ook een verzorgmeisje, hoeft niks te doen alleen rijden of weet ik wat met het paard.
lessen betaalt ze zelf. als ze op wedstrijd wil rijd ik, enz.
zij betaald ook niets: win-win situatie.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:33

belle_boef schreef:
Nee ik zou nooit gaan betalen voor een verzorgpaard, iemand zoekt niet voor niets een verzorger, als je het financieel niet trekt moet je het maar verkopen.

Ik kan het financieel en qua tijd makkelijk redden en wil(de) toch een bijrijdster. Het gaat mij er puur om dat ik het belangrijk vind voor een paard om verschillende mensen gewend te zijn, omdat ik een vrije eenkennig paard heb dat bij anderen ineens doet alsof hij niets meer kan 8)7
Daarom is bij die prijs ook begeleiding van mij met hulp hoe je hem het beste benaderen kan e.d.
En ze mogen alles doen wat ze willen zolang het maar wel binnen het dicipline blijven(longeren, grondwerk, rijden, wandelen, het duin in)

Je gaat toch ook niet met een dressuurpaard ineens western rijden?

Over het geld: zoals ik al zei, ik hoef uberhaupt niet voor meer dan 2 dagen in de week, en als ik het rekensommetje van PBA_ hanteer ben ik nog 15,- goedkoper ook ;)
Edit: bovendien heb ik zelf ook altijd zoveel betaald met hetzelfde idee(binnen dicipline alles mogen doen wat ik wil) en vind dat niet meer dan normaal ;)
Laatst bijgewerkt door Lara op 25-04-12 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:33

Ik heb vroeger als bijrijdster ook bijbetaald maar mocht dan wel rijden wanneer ik wilde.

Nu mijn bijrijdster hoeft niet te betalen, vind dat een beetje krom.. ik ben blij dat ik 1 dag in de week vrij ben en wil daar dan nog geld voor hebben ook.
Als ik met vakantie ben gaat ze meer en als ze wil wisselen ook prima.

Daarbij zou ik het ook niet willen, als iemand aan mijn paard mee betaald dan verwacht je als bijrijdster ook bepaalde inspraak want jij betaald dat paard toch ook...
Dat wil ik dus niet, het is mijn paard, ik bepaal.
Ik draag die verantwoording daarvoor want het is mijn keuze geweest een paard te kopen.

Ik zeg altijd... koop maar een peentje voor hem of wat lekkers.. vind ik veel leuker zo'n spontane aktie dan iedere maand mijn hand op te moeten houden bij iemand.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:39

Dimphyl schreef:
ik zal ook maar is reageren dan.

Ik rijd de tinker van fanci_mike hier op bokt, omdat zijzelf weinig tot niet mag rijden en werken met hem ivm. lichamelijke klachten.
het is dus voor ons een win-win situatie; haar paard krijgt beweging, en ik heb een super leuk bijrijdpaard waar ik zelf ook heel veel van leer.

betalen vind ik dus onzin. we helpen elkaar!
Kijk, als er iets kapot gaat dankzij mij, of ik bel zomaar de dierenarts terwijl er niks aan de hand is, oké, dat is logisch, MIJN KOSTEN. lessen betaal ik ook zelf.

ik snap het hele betaalsysteem voor bijrijders dus niet, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon heel veel geluk heb, en al mijn verzorgpaardjes tot nu toe dus gratis waren..

Hihi, en vergeet niet de persoonlijke intensieve 1 op 1 begeleiding omdat ik zo vreselijk goed los kan laten.... ;-) En het ophalen met de auto, omdat je anders zo'n pokkeneind over een enge donkere weg moet :D

Imo is het al een zegen dat je iemand vind die punt 1: klikt met je paard, punt 2: klikt met jezelf, punt 3: doet wat je wil dat ze doet. En daarom alleen al bergijp ik dat betaalsysteem ook niet. Ik ga er van uit dat, als het niet nodig is (fysiek, of tijdelijk omdat je qua tijd krap zit), men niet op zoek gaat naar een bijrijder. Want daar heb je in mijn ogen geen eigen paard voor, om hem te pas en te onpas uit te lenen. Maar dat is mijn persoonlijke visie.
Nu ben ik hartstikke blij met Dimph, ondanks dat niet alles van een leien dakje gaat heb ik wel het idee dat de driehoek paard-bijrijder-eigenaar in balans is en werkt. Maar als ik niet in de kreukels had gelegen, eerlijk is eerlijk, dan had ik geen bijrijder gehad...Ook niet tegen betaling.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:39

Hoezo heb je inspraak als je betaald? Waar staat dat? Als je op een manege paard rijd heb je toch ook geen inspraak? Zal even lekker worden al die paarden meisjes die het zielig vinden dat het paard als voorbeeld moet worden ingeslapen. Waarom zou je als bijrijder wel inspraak hebben vraag ik mij af? Tuurlijk je kan dingen aankaarten of overleggen, maar de eigenaar bepaald ten alle tijden wat er gebeurd met het paard. daarbij je betaald een fractie van wat het paard kost per maand. Je verdient er dus nooit op. ook heeft de bijrijder toch ook niet meebetaald aan bij het aankopen van het paard?

koenlover

Re: Tarief voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:08

belle_boef schreef:
Nee ik zou nooit gaan betalen voor een verzorgpaard, iemand zoekt niet voor niets een verzorger, als je het financieel niet trekt moet je het maar verkopen.

Het is voor mij geen kwestie van financieel niet trekken, mocht mijn bijrijdster (die 'dankzij' mij een geweldig leuk paard onder haar kont heeft, waar ze alles mee kan en mag zonder de kosten en risico's van een eigen paard) gaan betalen komt dat uiteraard ten goede van extratjes voor mijn paard, die niet noodzakelijk zijn maar wel fijn ( eerder een nieuw zadel etc. ). En al zou ik er wel meer financiele 'adem ruimte' van krijgen dan is dat toch terecht ik hoef toch niet de kosten te dragen van mijn bijrijdster haar hobby.

Even voor de duidelijkheid, mijn bijrijdster betaald nog niks vooral omdat ik gewoon heel blij ben dat ik mijn paarden met een gerust hart aan haar toe kan vertrouwen, maar als ik volgend jaar ga studeren zal mijn paarden spaarrekening minder snel groeien en dan ga ik wel vragen of zij een bijdrage wil doen, zodat dat zadel er toch nog in zit. Ik snap dus wel waarom mensen hun bijrijdsters om een bijdrage vragen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:14

Ik denk dat mensen het "de bijrijdster verleent een dienst aan de eigenaar" even moeten vergeten. Bij het gros van de particulieren is dit namelijk niet het geval.

Als het werkelijk om een dienst gaat (bijvoorbeeld degene die zelf lichamelijk niet in staat is te rijden, een bijrijder die het paard hogerop traint, een paard dat op een stal staat waar je elke dag zelf uit moet mesten of zelfs meer werk moet doen, veel meer voorbeelden kan ik niet verzinnen) is het een ander verhaal. Als ik iemand daadwerkelijk een dienst verleen, hoeveel lol ik er ook aan heb, dan verwacht ik niet te moeten betalen.

Maar als paardeneigenaar heb je ook nog andere dingen te doen dan je paard rijden en zeker in combinatie met een fulltime baan komt het vaak voor dat mensen een paar dagen in de week niet naar hun paard gaan om te rijden. Nou ja, dan kun je kiezen tussen een bijrijdster of je paard die dagen lekker op de wei laten staan. Maakt het paard niet uit natuurlijk, die HOEFT niet gereden te worden, die vermaakt zich wel op de wei. Een bijrijdster is in zo'n situatie dus geen noodzaak. Daar ga je met je "dienst verlenen". Zeker de paarden die op een stal staan waar alles voor je gedaan wordt.
Het idee dat er dan iemand komt om met je paard bezig te zijn is prettig, maar zoals gezegd, geen noodzaak. Ik denk dat het vaak zo het geval is. Hier in ieder geval. En ja, dan laat ik dus ook betalen. Al was het maar net genoeg voor de hoefsmid, voor wat hoort wat. Jij op mijn paard rijden? Dan zul je ook wat bij moeten dragen. Niet willen betalen? Dan blijft paardlief lekker 3 dagen per week op het land staan.

En inspraak willen hebben omdat je een kleine bijdrage levert? Woeha ha ha ha!!! Koop dan maar lekker zelf een paard. Ben je 20 keer zoveel kwijt, maar dan heb je je inspraak ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:23

GamblersCup schreef:
Ik denk dat mensen het "de bijrijdster verleent een dienst aan de eigenaar" even moeten vergeten. Bij het gros van de particulieren is dit namelijk niet het geval.

Als het werkelijk om een dienst gaat (bijvoorbeeld degene die zelf lichamelijk niet in staat is te rijden, een bijrijder die het paard hogerop traint, een paard dat op een stal staat waar je elke dag zelf uit moet mesten of zelfs meer werk moet doen, veel meer voorbeelden kan ik niet verzinnen) is het een ander verhaal. Als ik iemand daadwerkelijk een dienst verleen, hoeveel lol ik er ook aan heb, dan verwacht ik niet te moeten betalen.

Maar als paardeneigenaar heb je ook nog andere dingen te doen dan je paard rijden en zeker in combinatie met een fulltime baan komt het vaak voor dat mensen een paar dagen in de week niet naar hun paard gaan om te rijden. Nou ja, dan kun je kiezen tussen een bijrijdster of je paard die dagen lekker op de wei laten staan. Maakt het paard niet uit natuurlijk, die HOEFT niet gereden te worden, die vermaakt zich wel op de wei. Een bijrijdster is in zo'n situatie dus geen noodzaak. Daar ga je met je "dienst verlenen". Zeker de paarden die op een stal staan waar alles voor je gedaan wordt.
Het idee dat er dan iemand komt om met je paard bezig te zijn is prettig, maar zoals gezegd, geen noodzaak. Ik denk dat het vaak zo het geval is. Hier in ieder geval. En ja, dan laat ik dus ook betalen. Al was het maar net genoeg voor de hoefsmid, voor wat hoort wat. Jij op mijn paard rijden? Dan zul je ook wat bij moeten dragen. Niet willen betalen? Dan blijft paardlief lekker 3 dagen per week op het land staan.

En inspraak willen hebben omdat je een kleine bijdrage levert? Woeha ha ha ha!!! Koop dan maar lekker zelf een paard. Ben je 20 keer zoveel kwijt, maar dan heb je je inspraak ;)

Ik kan het niet beter verwoorden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:24

GamblersCup schreef:

Het idee dat er dan iemand komt om met je paard bezig te zijn is prettig, maar zoals gezegd, geen noodzaak.
Ik denk dat het vaak zo het geval is. Hier in ieder geval. En ja, dan laat ik dus ook betalen. Al was het maar net genoeg voor de hoefsmid, voor wat hoort wat. Jij op mijn paard rijden? Dan zul je ook wat bij moeten dragen. Niet willen betalen? Dan blijft paardlief lekker 3 dagen per week op het land staan.

maar dan neem je een bijrijder voor je eigen plezier en omdat je het prettig vind, dan kun je dat als dienst zien. En als je het prima vind dat het paard op de wei staat hoe je dus ook geen bijrijder te nemen. Dan doe je het voor jezelf niet de noodzaak voor het paard maar noodzaak voor de eigenaar.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:27

Ik betaal, of eigenlijk mijn vader, alleen het lidmaatschap van de vereniging waar ik rijd/les heb. Dit is rond de 300 euro per jaar.
Verder betaal ik zelf nieuwe spullen, zoals dekjes of als ik op wedstrijd ga dan betaal ik het inschrijfgeld :j

In principe dus gewoon gratis en ik mag komen wanneer ik wil en doen wat ik wil :)

Margot_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:33

Ik heb mijn bijrijders nooit laten betalen.. lesgeld en eventueel wedstrijden wel voor eigen kosten. Ik vind als een bijrijder betaald hij bepaalde rechten moet hebben... ik liever heb ik zelf inspraak in mijn paard. Lessen was overigens wel verplicht. Het feit dat je een bijrijder zoekt is meestal, omdat je wat meer tijd wil hebben ( hoger traininswerk uitgezonderd) en een backup hebt als je op vakantie gaat of ziek bent... je bent er hoe dan ook zelf mee geholpen.

Het lijkt mij niet logisch dat iemand anders daarvoor moet betalen... Inmiddels heb ik geen eigen paard meer en rij ook bij... 4 dagen in de week, mag er alles mee doen en help als het moet/kan. Startgeld en lessen eigen rekening...... verder geen kosten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:37

belle_boef schreef:
maar dan neem je een bijrijder voor je eigen plezier en omdat je het prettig vind, dan kun je dat als dienst zien.

Nee, dat is dan geen dienst, want het hoeft niet. Fijn, als er iemand plezier heeft aan het aan met je paard bezig zijn op die dagen, maar het hoeft niet. Het is dus geen dienst. Maar ik begrijp dat bijrijders het graag als dienst verlenen willen zien, want dan kom je misschien onder de kosten uit. Of je hemelt jezelf een béétje teveel op. Paard heeft het niet nodig, dus eigenaar ook niet. Dat iemand besluit er toch een bijrijder op te zetten, tja, iemand anders heeft er dan de lol van, paardje krijgt een extra aai. Ook leuk.
belle_boef schreef:
En als je het prima vind dat het paard op de wei staat hoe je dus ook geen bijrijder te nemen. Dan doe je het voor jezelf niet de noodzaak voor het paard maar noodzaak voor de eigenaar.

Inderdaad, als paard het prima vindt op de wei (alle paarden dus) HOEF je geen bijrijder te nemen. Zoals ik hier boven al schreef, het kan meerdere andere redenen hebben om toch iemand op je paard te laten rijden die dagen. Maar het is nog steeds geen noodzaak, dus verleen je geen dienst.

Meiden die met deze opmerkingen als de jouwe bij ons op stal komen, die mogen gelijk hun fietsje weer omdraaien en wat anders gaan zoeken. Nogmaals, ik begrijp dat bijrijders het graag als "dienst verlenen" willen zien, maar dat is het in 90% van de gevallen gewoon niet. Je bent als bijrijder niet onmisbaar, het is geen noodzaak, en vaak is het ook nog eens zo dat de bijrijder in kwestie nou niet bepaald wat verbeterd of op gelijk niveau rijdt ;) Niet dat ze wat "kapot" maken aan het paard, anders laat je ze er niet op. Al hangt dat laatste natuurlijk af van wat voor paard het is, dat is niet "algemeen" zo.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:37

@GamblersCup: helemaal mee eens!

Eerlijk gezegd vind ik het nogal een arrogante houding om te vinden dat je iemand een dienst verleend door hun paard te rijden (profruiters even buiten beschouwing gelaten, ik heb het hier over de gemiddelde bijrijdster), of te 'werken' (staat ergens op pagina 1).
Ik vind persoonlijk dat een bijrijdster best mag betalen voor de 'lusten' die ze heeft van andermans paard. Horen ook wat 'lasten' bij. Je gaat toch ook naar een manege en betaalt daar toch ook om te mogen rijden.

Als paardeneigenaar heb je al heel veel kosten aan een paard. Daar komen bij de verantwoordelijkheid en de plichten. Een bijrijdster heeft al die kosten niet, en puntje bij paaltje ook de verantwoordelijkheid en plichten niet. Als ze niet wil of kan, hoeft ze niet te gaan (gelukkig zijn er wel genoeg die er niet zo over denken), maar in feite zit het wel zo. Dus niet de kosten, niet de verantwoordelijkheid, maar wel het plezier van het rijden en verzorgen. Maar niet willen betalen ervoor. Dat heet: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Gratis zo'n dure hobby willen beoefenen. Kom op zeg. Neem anders een eigen paard, of huur er ééntje. Menig paardeneigenaar betaalt zich blauw aan zijn/haar paarden. Het niet meer dan logisch dat iemand die ook het plezier van die paarden heeft een klein bedrag meebetaalt.

Ik vind zelf een bedrag van 45 euro per maand voor bijrijdpaard wat volpension staat, heel netjes. Dan betaal je nog niet eens 10% mee van de werkelijke maandelijkse kosten aan zo'n paard.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:42

Ik vind het eigelijk nogal grote waffels hier :+
'Dienst verlenen', goh... dan mogen de bijrijdsters van tegenwoordig toch wel héél goed kunnen rijden.
De doorsnee bijrijdster vindt het leuk om te hobbelen, maar wil niet betalen? Sja... *krabt achter oor*

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:45

belle_boef schreef:

Kan het ook omdraaien: Als jij het geld er niet voor over hebt om een paard te rijden, moet je een andere hobby gaan zoeken.

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:46

Haha wat een verschillende meningen weer, altijd leuk om te lezen hoe andere erover denken.
Zelf heb ik een bijrijdster die ik niets laat betalen, tis ook tevens mijn beste vriendin :D en ze rijd beter(hoger niveau) dan mij, dat vind ik eerlijk gezegd wel een pre aan een bijrijder, iemand waaraan je paard ook wat heeft(dus geen rondgehobbel). Voor een keer oke geen punt, maar als vast zeg ik nee dankje. En de stal waar mijn paard staat is ook alleen met auto te bereiken(of je moet echt heel veel van fietsen houden) dus is ze al benzine geld kwijt en dan vind ik het niet erg aardig :o om dan ook nog eens een bedrag per maand te vragen, weet ook niet of ik dat zou doen als het niet mijn beste vriendin was.
Moet zelf ook weer aan mijn bijrijd tijd denken hehe, heb zelf niet meer als 65 euro betaald geloof ik voor drie dagen, dus rieeel en mocht ook veel, lessen, buitenritten, wedstrijden etc.
Denk ook dat je niet echt een vast tarief hebt, verschilt te veel per persoon, zoals je al uit de meningen kunt halen.
Al vind ik persoonlijk 100 echt wel veel ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:46

Duke schreef:
belle_boef schreef:

Kan het ook omdraaien: Als jij het geld er niet voor over hebt om een paard te rijden, moet je een andere hobby gaan zoeken.

Correctie, als jij het geld niet hebt om een paard te KOPEN, dan moet je ook niet verwachten dat je op het paard mag rijden van iemand die het wel kon.

Wat een bagger argumenten allemaal.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:47

Margot_z schreef:
Ik vind als een bijrijder betaald hij bepaalde rechten moet hebben... ik liever heb ik zelf inspraak in mijn paard.

Ammehoela, paard is van de eigenaar en eigenaar beslist. Als bijrijder wat betaald, dan is dat om het paard te mogen gebruiken om te rijden. Als bijrijder inspraak wil hebben, mogen ze de helft van de aankoop van het paard betalen plus de helft van de stalhuur en overige kosten. Als het bij een bijdrage per maand blijft, is dat gewoon het betalen voor het gebruik van je paard.

Margot_z schreef:
Het feit dat je een bijrijder zoekt is meestal, omdat je wat meer tijd wil hebben ( hoger traininswerk uitgezonderd) en een backup hebt als je op vakantie gaat of ziek bent... je bent er hoe dan ook zelf mee geholpen.

Nee, als je gewoon wat meer tijd wilt hebben kun je je paard ook rustig een paar dagen op de wei laten staan. Het is geen noodzaak. Paard vind het wel goed hoor, op het land staan. Die kan het rijden missen als kiespijn, die heeft er niet voor gekozen om elke dag gereden te worden :D
Natuurlijk zijn er hier uitzonderingen op, ik had er zelf eentje. Maar het gros...

En toen ik langere tijd weg was, heb ik ook betaald voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat was nodig, want ik was 4 weken het land uit en ik wilde dit paard niet 4 weken op het land laten staan zonder verzorging. Kijk, dát was een dienst verlenen, dat was nodig. En voor een dienst betaal ik ook.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 25-04-12 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:49

ik merk hier wel een duidelijk mentalitaitsverschil tussen NL en B nu. Hier bij ons is het alleen rond steden dat halve stal en leasen ingeburgerd is. Al merk ik daar dat het vaak eerder is omdat ze de kostprijs van de stalling willen drukken of omdat ze zelf niet meer tijd dan 2-3x/week willen spenderen ipv dat ze het zo leuk voor hun paard vinden dat er iemand anders mee aan de slag gaat ter afwisseling.

Moest ik in mijn omgeving een verzorger/bijrijder zoeken, ik zou er geen vinden denk ik, en al helemaal niet als ike en bijdrage zou vragen...
Ik ben geen profruiter en train mijn eigen paard maar op L niveau richting M, heb nooit hoger gereden. Maar ik wordt betaald om een paard bij te rijden en nee ik heb dit niet zelf gevraagd... Dus blijkbaar is dit toch wat "streekgebonden" hoe erover gedacht wordt.

Maar zowieso vind ik dat een bijdrage of niet van de situatie afhangt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:50

Quellian schreef:
belle_boef schreef:

Duke schreef:

Correctie, als jij het geld niet hebt om een paard te KOPEN, dan moet je ook niet verwachten dat je op het paard mag rijden van iemand die het wel kon.

Wat een bagger argumenten allemaal.

Goede correctie. ;)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:53

Wat dat betreft heb ik het nog goed voor elkaar.
Ik betaal 50 euro per maand en ik mag komen rijden wanneer ik wil.
De eigenaar is ziek en kan zelf niet rijden. Ook krijg ik één keer per week les van haar.
Ben er super tevreden mee!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:55

ja hoor, daar hoef je niet eens goed voor te kunnen rijden.. mijn vorige verzorgpaard was bij mensen van 70+ die (dringend) iemand zochten die hun paard kon rijden en verzorgen. Hun blij, ik blij. zij genoten ook omdat ik genoot. Nooit geld voor betaald, sterker nog zij wouden niet dat ik geld betaalde. toen ik vroeg of ik er les mee mocht hebben wouden zij dat wel voor mij betalen. (niet gedaan ofc).

Nu heb ik er 1 waar de eigenaresse snel bang is, waardoor het paard snel de zin krijgt en heel verwend werd. Dus zochten ze iemand die niet bang is. En nu gaat het super, opnieuw zo goed in rijden ben ik niet. en weer; zij blij, ik blij.

En nja, ik denk dat ik nu toch meer mag dan als ik het paardje had genomen waar ik wel moest betalen, mag nu alles, en hoef geen klusjes te doen (doe ik wel uit mezelf) en niet te betalen. En het is een geweldig leuk beestje :)

Waarom geld betalen als er ook paarden zijn waar je nix voor hoeft te betalen en misschien zelfs nog wel leuker is??

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:58

Duke schreef:
belle_boef schreef:

okeej, waar slaat dit nou weer op? Niet iedereen is zo rijk hoor? En ik rijd paardjes, gratis, waar ik ONTZETTEND veel lol mee heb.. nogmaals, waarom betalen als het ook gratis kan?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:05

Ik betaal per maand €20,-, en dan mag ik 7 dagen per week komen rijden. Halsters en dekens en de overige verzorging (DA, hoefsmid, voer) komen voor de rekening van de eigenaar. Ik betaal zadel hoofdstel en overige benodigdheden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:13

_horselovee_ schreef:
ja hoor, daar hoef je niet eens goed voor te kunnen rijden.. mijn vorige verzorgpaard was bij mensen van 70+ die (dringend) iemand zochten die hun paard kon rijden en verzorgen. Hun blij, ik blij. zij genoten ook omdat ik genoot. Nooit geld voor betaald, sterker nog zij wouden niet dat ik geld betaalde. toen ik vroeg of ik er les mee mocht hebben wouden zij dat wel voor mij betalen. (niet gedaan ofc).

Nu heb ik er 1 waar de eigenaresse snel bang is, waardoor het paard snel de zin krijgt en heel verwend werd. Dus zochten ze iemand die niet bang is. En nu gaat het super, opnieuw zo goed in rijden ben ik niet. en weer; zij blij, ik blij.

En nja, ik denk dat ik nu toch meer mag dan als ik het paardje had genomen waar ik wel moest betalen, mag nu alles, en hoef geen klusjes te doen (doe ik wel uit mezelf) en niet te betalen. En het is een geweldig leuk beestje :)

Waarom geld betalen als er ook paarden zijn waar je nix voor hoeft te betalen en misschien zelfs nog wel leuker is??

Dan heb jij zo'n uitzondering te pakken, eentje van die (mijn geschatte) 10%. Prima, heb je geluk. Maar jouw situatie moet je dan niet als voorbeeld gebruiken alsof bijrijdsters zoiets voor het uitzoeken hebben, want dat is niet zo.