Lenen om paard te onderhouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij (ooit) een lening afsluiten om je paard te onderhouden?

Ja, want..
36 (14%)
Nee, want..
212 (85%)

Totaal aantal stemmen: 248

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:55

nee .... geen geld meer om een paard te betalen door wat voor een reden dan ook - dan maar geen paard ;) - heb een hekel aan leningen afsluiten -- de enigste lening die ik heb is mijn hypotheek van me huis thats it ...

het lijkt verleidelijk om een lening af te sluiten maar je betaald hoe dan ook meer i.v.m de ...% die er nog eens boven op komt ..... lenen om je zelf in extra luxe en weelde te steken vind ik echt NOT DONE sorry ( ook bij famillie zou ik never nooit aankloppen voor geld om me paard te onderhouden zou me kapot schamen om eerlijk te zijn ! )

het is een moeilijke tijd dat weet iedereen - en idd je snijd in zoveel mogelijk dingen om je paard te kunnen houden -- maar zodra het echt niet anders meer kan gaat ie gewoon weg hoor hier ... mijn huwlijk - huis gaat voor het plezier

UniFlap

Re: Lenen om paard te onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:19

ik zou het liever ook niet willen lenen. maar ik wil ook mn paard niet voor gratis wegdoen..

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:21

superwoman schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik heb nee gestemd,
Ik heb goed gekeken of ik een paard kon onderhouden voordat ik aangeschaft heb!

en wanneer je situatie eerst langzaam en dan ineens veranderd?
Ik heb al jaren paarden, maar er is ondertussen een hoop gebeurd waar ik vooraf nooit rekening mee had kunnen houden..

grappig dat je het zegt, had er net met mijn moeder over..
Idd je kan nooit in de toekomst kijken. Maar, als je zo denkt, kun je nooit een huis kopen, want STEL DAT ER IETS GEBEURD....
Ik heb een goede buffer opgebouwd in de afgelopen jaren, voor STEL DAT ER WAT GEBEURD..
Maar ergens geef ik je ook wel gelijk... Ik woon nu thuis, maar stel ik ga op mijzelf? dan wat? Geen idee,
Weet wel dat mijn paardje zeker niet snel weggaat, dan maar een paar jaar thuis wonen

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 00:38

Ik heb toch voor Ja gekozen. Ik ben 21, woon samen en studeer nog. Ga mijn laatste jaar in, dus weer stage lopen binnenkort voor 6 maand met de minimale stagevergoeding. Aangezien ik vanaf aankomende maand mijn verzekering en stalling zelf moet betalen (Gelukkig geen honderden € maar een vriendenprijs) heb ik geen keus. Mijn ouders kunnen het ook allemaal niet meer betalen (zullen er vast meer zijn) dus moeten we het zelf doen. Naast mijn stage probeer ik zowiezo nog een dag te werken dus nog wat extra's bij te verdienen. Maar ik zou toch wat extra's bij moeten lenen bij de DUO. dit in overleg met mijn ouders die het na mijn schoolperiode weer helpen terug te betalen.

Soms heb je geen keus. Ik heb mijn pony al meer dan 10 jaar en zou der nooit wegdoen. inprincipe gaat eerst mijn geld naar het paard, en dan de rest. Na mijn schoolperiode kan ik het allemaal prima betalen, daar heb ik al naar gekeken en overnagedacht. Vandaar deze keuze

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:47

het gaat ook over onderhouden,en niet over het aanschaffen van een paard.dus als je al een paard hebt en er komen dan ineens kosten bij vanwege een bv.operatie die je niet kunt betalen,zal je DAN ook een lening afsluiten.en ja dan zal ik dat wel doen.voor de aanschaf van een paard nee,dat zal ik niet doen.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:11

Ik ben het roerend met maybe2 eens. Ik zal nooit lenen om mijn paard normaal te onderhouden, dan maar iets minder lekker zelf eten ;) De committent om goed voor een dier te zorgen heb je nou eenmaal gedaan, daar kan je niet zomaar van af zien. Maar, stel je voor. Er gebeurt iets en er zijn opeens duizenden euro's medische kosten. Wie heeft dat wel zomaar op de bank staan? Ikke niet hoor (zit allemaal al in die knol ;)). Ik zou hem NOOIT laten inslapen omdat ik simpelweg een rekening niet kan betalen qua onvoorziene kosten. Dan zou ik er alles aan doen om geld bij elkaar te vegen om het juiste te kunnen doen. Mijn pony is mijn vriend. Al zou ik voor hem moet kromliggen en lenen om een reden waar ik zelf geen invloed op heb, dan zij het zo.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:16

Een lening voor het onderhoud van mijn paard ? Geen haar op mijn hoofd.... Hoe moet dat als je ooit onverwachts hoge DA kosten krijgen??

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:25

cream_1986 schreef:
Ik ben het roerend met maybe2 eens. Ik zal nooit lenen om mijn paard normaal te onderhouden, dan maar iets minder lekker zelf eten ;) De committent om goed voor een dier te zorgen heb je nou eenmaal gedaan, daar kan je niet zomaar van af zien. Maar, stel je voor. Er gebeurt iets en er zijn opeens duizenden euro's medische kosten. Wie heeft dat wel zomaar op de bank staan? Ikke niet hoor (zit allemaal al in die knol ;)). Ik zou hem NOOIT laten inslapen omdat ik simpelweg een rekening niet kan betalen qua onvoorziene kosten. Dan zou ik er alles aan doen om geld bij elkaar te vegen om het juiste te kunnen doen. Mijn pony is mijn vriend. Al zou ik voor hem moet kromliggen en lenen om een reden waar ik zelf geen invloed op heb, dan zij het zo.

Hier geef ik je wel gelijk in. Maat toch heb ik wel een behoorlijke buffer voor als er zo iets gebeurd. Maarja ik heb makkelijk praten, woon bij mijn ouders... dus heb geen huur enzo te betalen.. Natuurlijk wel mijn vaste lasten als verzekering, stalling, telefoonrekening, kostgeld, auto enzovoort..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:30

Nee, want het onderhoud (en daar versta ik oa stalling, hoefsmid en andere vaste lasten voor je paard onder) moet je kunnen betalen uit je inkomen en daarnaast moet je nog geld over hebben voor het potje "onvoorziene uitgaven" zoals bijvoorbeeld een rekening van de DA. Is dat geld er niet dan moet je eerlijk zijn naar jezelf en zoeken naar een andere blijvende oplossing. Geld lenen is geen optie als je al in geldnood zit, en een paard is een luxe artikel als je het puur praktisch bekijkt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:25

Cassidy schreef:
Die back-up is wel heel snel opgesoupeerd als de financiele problemen in situaties waar we nu in zitten langer dan een paar jaar gaan duren. Hoe groot denk je dat de buffer moet zijn als je 5 jaar zonder werk komt te zitten?

Ik weet niet of het tegen mij is maar ik heb het over een back up voor een paar maanden niet voor 5 jaar neem aan dat bijna niemand die op z'n rekening heeft staan.
Als ik nu zonder werk kom te zitten tuurlijk ga eerst wat rekken kijken of het lukt maar op een bepaald punt en ik neem aan dat het wel voor de 5 jaar is dat je toch wel toch inzicht komt dat er niets meer te rekken valt en dat het gewoon niet meer gaat.
Ik zeg altijd maar houden van is ook kunnen loslaten en mocht je het geld niet meer hebben en daardoor dus eventuele rekening voor je paard niet kunnen betalen en de verzorging daar onder lijdt is het egoïstisch om je paard wel te houden. Je paard is er ook niet bij gebaat als z'n baasje zich in de schulden werkt. Zeker niet over een langere periode daar geraak je alleen maar moeilijker uit. In vele gevallen zoals langdurige werkloosheid zak je alleen maar verder.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:45

Tigra_ schreef:
Ik zeg altijd maar houden van is ook kunnen loslaten en mocht je het geld niet meer hebben en daardoor dus eventuele rekening voor je paard niet kunnen betalen en de verzorging daar onder lijdt is het egoïstisch om je paard wel te houden.

Ik vindt dat je daar helemaal gelijk in hebt. Maar als het er op aan komt, hoe veel mensen kijken in een dergelijke situatie realistisch naar zichzelf? Het valt volgens sommige 'wel mee', al hebben ze al 20x de AID aan de deur gehad. Ondanks dat, ik vindt de quote 'houden van is ook kunnen loslaten' prachtig gezegd, bedankt voor dat inzicht!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:50

Ik leen momenteel ook geld bij om mijn paard zijn stalling te kunnen betalen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om Nero ooit weg te moeten doen. Ik ga bij wijze van nog liever in een doos wonen, dan Nero weg te doen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:03

Lenen van bank of instanties absoluut niet, Mijn man laten voorschieten wel :')