paarden mest op de stoep.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Re: paarden mest op de stoep.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:22

aria_zz : hmm dat is mss nog niet zo een slecht idee. Die briefjes in de bus doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:32

Anoniem schreef:
Je ziet de boeren ook niet onmiddelijk achter hun trekker aan scheppen, die moeten daarvoor ook terugkomen.

En als je van je paard valt, ben je dan wel bekwaam genoeg? Is je paard dan wel bekwaam genoeg?
Mijn paard komt ook wel overal door als ik erop zit hoor, als hij er niet door komt met mij op zijn rug dan lukt het hem ook niet zonder, domweg omdat hij er dan niet door past. Als je je paard ergens niet doorheen/langs kunt sturen zonder af te stappen... ben je dan wel bekwaam genoeg?

Hier ligt ook wel eens paardenpoep voor de inrit.... ja en? Weet je wel hoe ongezond de onderkant van je schoenzolen is?? Neem die schoenzolen vooral niet mee in huis. En dan alle kattenpoep van loslopende katten! Zwangere vrouwen mogen niet eens een kattenbak schoonmaken, zo gevaarlijk is dat.
Pas vooral op met inademen.... wat denk je wat er allemaal uit de uitlaten van auto's komt :+

dat gaat om de eerste kilometer vanaf de velden af en ja dat is dus daadwerkelijk trekker aan de kant en scheppen. Er wordt hier ook zeer fel gecontroleerd door de politie dus dat doen de boeren wel hoor!

Wil jij nou zeggen dat je nog nooit als ervaren ruiter van een braaf paard gevallen bent? Ik wel hoor, zelfs alleen al omdat een paard in galop ineens op zijn knieen ging en ik er voorover af. Zou leuk worden als je dan niet meer op kunt stappen, nou ja wandelen is ook gezond! }>

Over doorgangen: heb het enkele zomers geleden nog gehad, trekker op de weg, ik kon er precies met het paard nog tussendoor (struiken ene kant en trekker andere kant), helaas was de weg zo overgroeid dat ik er zelfs plat op zijn nek niet onderdoor kon en mijn benen zouden ook klem komen. Da's eraf en te voet erdoor.

Kattenstront moet ik ook niet voor de oprit en de aso die van de week zijn hond in mijn voortuin liet sch**ten heeft dat ook te horen gekregen. En dan vind ik zo'n berg paardenmest nog erger, da's een niet al te geringe afmeting ook. Lekker, ben je gelijk tot je enkels warm.. Doe het maar lekker op de weg of in de berm maar toch zeker niet bij iemand op de stoep?!! Ik vind dat echt wel van de zotte hoor.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:35

ik vind paardepoep helemaal niet zo vies als hondenpoep? maar zal wel aan mij liggen haha

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:41

hondenpoep vind ik ook heel wat ranziger dan paardenmest. Ach ik hoorde al verhalen dat er mensen komen klagen omdat de koeien in de naburig wei om 5u s'ochtends loeiden. Meneer en mevrouw konden niet slapen daardoor. Ze wilden dat de boer zijn dieren niet meer in de wei daar liet lopen. Klacht werd op de gemeente aanhoort met wel snel geseponeerd. wie naast de kerk woont moet ook niet klagen dat de klokken elk uur of half uur slaan. Toen ik nog babysitte bij mijn nicht kon ik meestal niet slapen door die klokken maar zij hoorden dat niet meer. wie naast het spoor woont moet ook niet klagen dat de trein langs rijdt vind ik.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:41

Eerlijk gezegd vind ik het heel netjes dat je het later komt opruimen!
Het kan zijn dat ze bij ons gewoon heel asociaal zijn maar ik heb het ze hier nog nooit zien doen!!
Er gaan regelmatig paarden door de straat waar ik woon en dat is een vrij drukke straat, paarden rijden altijd op de stoep of soms op het fietspad en ik zie regelmatig poep liggen. (Hier kunnen de paarden ook echt niet op de weg)
Ik heb alleen echt nog nooit iemand het hier zien opruimen..

Ik hoop dat je de mensen kan uitleggen dat je je best doet, maar dat dit het is, je ruimt het later netjes op en stapt niet elke paar tellen af om de mest op te ruimen.
Ik weet niet of je paard echt elke keer precies voor iemand zijn deur poept, dan kan ik me voorstellen dat er irritaties ontstaan!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:44

nee dat doet ze helemaal niet. Het is wel meestal in dezelfde stuk van de straat, maar heb nog nooit gehad dat ze 2 x bij dezelfde meste...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:52

armanike schreef:
NIEMAND ruimt hier mest op NIEMAND. Ik kom tenminste op het einde nog netjes terug om het op te ruimen.
Nee klopt daar kunnen mijn buren ook niets aandoen. Mijn buren hebben er geen problemen mee ;) de helft van de straat heeft paarden. En die begrijpen dat dat wel eens kan gebeuren. En zij weten ook dat ik het altijd netjes kom opruimen. Die die muggenziften niet.

Ben benieuwd waar jij woont want dat moet wel het asociaalste stukje van nederland zijn zeg.
Niemand die mest opruimt, iedereen rijd veel te hard en op enkele cm's van paarden en geeft ook nog een grote bek toe.
Hoeveel ongelukken moeten er bij jullie wel niet gebeuren? Er leven daar toch ook kinderen neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:13

Urielle schreef:
Wil jij nou zeggen dat je nog nooit als ervaren ruiter van een braaf paard gevallen bent? Ik wel hoor, zelfs alleen al omdat een paard in galop ineens op zijn knieen ging en ik er voorover af. Zou leuk worden als je dan niet meer op kunt stappen, nou ja wandelen is ook gezond! }>

Nee, nog nooit van een braaf paard, ook niet als hij tijdens de galop struikelt en bijna op 1 knie gaat. Op beide knieën tegelijk is bij mij nog nooit een paard gevallen. Zou mijn paard in galop op straat ook niet overleven met zijn gewicht dat dan op zijn knieën komt, dan zijn ze wel onherstelbaar kapot denk ik.

Maar goed, los daarvan:
- Ik ga mijzelf niet in gevaar brengen in het verkeer omdat een ander vindt dat ik dat wel moet doen omdat de regeltjes zeggen dat ik dat wel moet doen. Veiligheid gaat voor alles.
- Als iemand mij een grote mond geeft, uitscheld of agressief benadert vanwege het feit dat ik de paardenpoep na de rit kom opruimen heeft dat als gevolg dat ik de poep niet meer opruim, sterker nog, bij die persoon nooit meer opruim. Ik behandel een ander ook op fatsoenlijke wijze en verwacht hetzelfde terug.
- Ik ben niet onder indruk van bovenstaande type mensen en heb daar dan ook idd "schijt" aan. Ze hoeven mij niet aardig te vinden, vind ik hun nml ook niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-12 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:15

Op straat ligt ook niets om over te struikelen en je moet ook niet galopperen op straat.
Maar ik geloof dat TS dat ook niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:24

anneliesdj schreef:
Op straat ligt ook niets om over te struikelen en je moet ook niet galopperen op straat.
Maar ik geloof dat TS dat ook niet doet.

Waarom moet je niet galopperen op straat?

Mijn paard struikelt soms over zijn eigen voeten, die heeft daar verder niet iets voor nodig :+

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 22:40

ik woon in belgie ...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:24

Lanaken is volgens mij behoorlijk paardrijk gebied toch? Lijkt me stug dat NIEMAND er mest opruimt. Dat je het niet ziet is wat anders. Iig is het niet wat Belgisch, hier aan de noordkant bij mijn gemeente zie je zelfs nauwelijks hondenpoep op straat, maar ik moet zeggen dat de politie hier zeer streng is en extreem veel patrouilleert. Qua mest en ontlasting wel een grote pre!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:47

Ja het is paardrijk, maar ZO veel paarden rijden hier niet door. Ik Zie zo vaak dat poep blijft liggen.
En uiteraard komen ze altijd bij mij aanbellen. dus ik zie zeker goed genoeg dat hier weinig word opgeruimd ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:50

Hoezo komt iedereen bij jou aanbellen dan?
Dan ben jij blijkbaar toch degene die het meeste buitenrijd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:02

Of de enige persoon die ze weten wonen die dus door die straat rijdt. Krijgt zij dus alle klachten over zich heen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 11:12

Anneliesdj : Uh ... bedankt, maar nee ik ben niet de enige die buitenrijdt. Ik ben de enige die ze weten wonen :S

xKwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:15

Oh, ik was laatst met een vriendin op een ritje over de weg. Het was best wel ver, en onze paarden waren redelijk zenuwachtig. Gevolg: ze dropten overal hun behoeften neer :') Een vrouw kwam wel om te klagen 'over onze vieze beesten', maar ik vind hondenpoep eerlijk gezegd veel viezer. En als paardenmest opgedroogd is kun je het zo van de straat scheppen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:58

Pentax schreef:
Ik wil liever belasting betalen eigenlijk. Het is voor de afstanden die ik rij onmogelijk om ALLES op te ruimen. Ik heb ook geen auto.
Maar heb er eigenlijk nooit klachten over gehad moet ik zeggen.

nee dat is een goed idee :') net als hondenbelasting, flink betalen maar poep ligt er nog steeds omdat alles in de algemene pot gaat :(

enne paarden moet ik dan maar op marktplaats zetten... TE KOOP, wegens niet bekwaam op en af kunnen stappen :Z zucht

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:00

armanike schreef:
Girlyggirl: als je een rugpatient bent, dan ben je niet ' bekwaam' op de weg, dus moet je maar thuis in de je weide blijven rond hobbelen OK! XD nee indd, vind het soms ook een beetje te ver gaan.

je zou t haast denken he :D

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:04

Anoniem schreef:
Kuggur schreef:
Dan heb je niets op de openbare weg te zoeken met je paard. Dan ben je namelijk per definitie incompetent allerlei andere problemen op te lossen waar op en afstijgen voor nodig zijn.

blijkbaar heb jij problemen die ik niet heb :')

)

Ik negeer je gescheld maar even, geen interesse in viswijverij.
Inhoudelijk, jij krijg dus nooit een steentje in de hoef van je paard? Of als je dat krijgt, dan vind je het acceptabel het dier een paar kilometer terug naar de stal te laten manken?
Verder kan ik me legio situaties voorstellen waarbij je onderweg door omstandigheden gedwongen kan worden af stappen, dan is het erg praktisch als je er zelf weer op kan komen.
En zo niet tsja, een ander woord dan incompetentie komt niet in me op.[/quote]

*leest nog eens terug :? ziet geen viswijverij :n blijkbaar mag je niets meer zeggen repelsteel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:33

Ja nou Pfoeh!! Ik durf al niks meer te zeggen :x
Ben van ellende gauw naar oostenrijk gevlucht. Ik ga wel skieen ipv paardrijden. Is wat makkelijker op en afstappen :P

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:10

Het grote probleem is de onverdraagzaamheid van de mensen. Het is niet fijn om paardenstrnt op de stoep te vinden, (maar hoe vaak gebeurt dit ?) Veel erger is de hondenpoep, en jammer genoeg zijn het vaak de hondeneigenaren die problemen maken van paardenpoep. Als iedereen nu eens voor zijn eigen deur zou vegen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:35

tweebelgen schreef:
Het grote probleem is de onverdraagzaamheid van de mensen. Het is niet fijn om paardenstrnt op de stoep te vinden, (maar hoe vaak gebeurt dit ?) Veel erger is de hondenpoep, en jammer genoeg zijn het vaak de hondeneigenaren die problemen maken van paardenpoep. Als iedereen nu eens voor zijn eigen deur zou vegen.

Beetje omgekeerde wereld. Waarom zouden andere mensen hun rotzooi achterlaten voor andermans deur - in het geval van paarden ook nog een plek waar je niet eens mag komen? Als je rommel maakt, van welke aard dan ook, ruim je het ook zelf op, lijkt me heel simpel.

seran313

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:47

Of afstappen en direct aan de kant schuiven of naderhand even het rondje fietsen. Als iedereen dat zou doen (en ook hondenpoep gewoon zou opruimen) zou het een stuk aangenamer zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:35

en daar gaan we weer :+