Hoe ik met mijn paard naar USA ben verhuisd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:48

Ja dat was/is het zeker! Een aantal jaar geleden hadden we nog de mogelijkheid om te gaan, maar toen was ik nog heel jong en wilde ik absoluut niet mee, dat hadden mijn ouders toen niet verwacht, dus moesten ze hun droom laten gaan. Nu inmiddels jaren later zou ik het geweldig vinden.. Maar helaas zijn we inmiddels verhuisd, hebben we 3 paarden, en het geld is dus aan andere dingen uitgegeven.. De kans is dus heel klein.. Maar we hopen op een verlenging!

JiJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:07

Wat een super verhaal!

Ik zit zelf te kijken of ik na mijn examen dit jaar met de organisatie EF een jaar high school kan doen in Amerika. Ik heb echter een geweldige Haflinger. Het zou mijn hart breken als ik haar een jaar moet achterlaten, en daarom ben ik dus aan het kijken naar mogelijkheden om haar mee te nemen.
Nu vraag ik mij af, hoeveel kost het ongeveer om je paard van hier naar Amerika te krijgen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jitske

kally

Re: Hoe ik met mijn paard naar USA ben verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:18

Wat leuk om te lezen hoe je(jullie) ervaringen zijn geweest met de hele verhuizing, en ook dat het goed gaat.
Wens jullie veel succes en hopelijk kun je uitbreiden kwa personeel, geeft weer wat rust.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:20

Op mijn vlucht naar Amerika heb ik ook in het ruim bij de paarden mogen kijken. Dieren stonden toen ook zo rustig erbij.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 02:18

Hallo dames. Inmiddels zijn we alweer 2 jaar verder na het laatse antwoord :-) en JiJu heeft het topic weer omhoog gehaald. We hebben nu 25 American Bashkir Curly horses incl 3 dekhengsten en 6 merries. De rest zijn of trail horses, jaarlingen en twenters.

Om op de vraag van JiJu in te gaan. het heeft mij ongeveer $4800 gekost dit is de vlucht en de quarantaine in USA ( 3 dagen) dit is EXCL het transport vanaf het vliegveld naar waar je gaat wonen en dat koste mij ook nog eens $900. Maar elke cent dubbel en dwars waard.
In jou geval om je heel eerlijk te zijn ik zou het niet doen. Hij moet ook weer terug dus dan kost het je weer dat bedrag! je bent dus ongeveer $10.000 kwijt heen en weer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 03:10

Wauw, jullie zijn flink gegroeid!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 03:14

Wat een prachtige plek en wat een meer dan lovende reacties van gasten.
Daar mogen jullie erg trots op zijn.
Het is dat jullie niet in de buurt wonen...... :)

2nc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:33

@JiJu
Ik heb toen ook om de $4800 betaald voor een ruin, maar de kosten voor een merrie zijn helemaal anders. Merries blijven een maand in quarantaine en de kosten zijn dubbel zo hoog ivm extra verblijf en extra bloedtests voor erfelijke aandoeningen. :wow:

Voor die prijs kun je maandelijks naar huis om je paard te bezoeken tijdens je high school jaar. ;)

Mooi update HCRanch en de curlies!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:22

Merrie kost inderdaad rond de 10.000,- ivm quarantaine! Kun je beter in de US een leuk paard voor kopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:26

Wauw al 2 jaar zeg , en curly's oh wow <3 vindt ze zo geweldig maar ze zijn er hier amper...

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:27

takkie_muis schreef:
Wauw al 2 jaar zeg , en curly's oh wow <3 vindt ze zo geweldig maar ze zijn er hier amper...

Bij ons op stal staan 2 curly's. Vader en zoon. Zijn inderdaad geweldige paarden, erg rustig en makkelijk.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:52

Zeker interessant om te lezen!
We hebben zelf een paard wat absoluut problemen heeft met opgesloten staan.
Maar hij gaat als alles doorgaat naar Engeland.
Nu hebben we gehoord dat als een paard erg nerveus word in een vliegtuig....dat ze hem dan eventueel doodschieten....
Ik neem aan dat ze dat alleen doen bij extreme gevallen...
Maar toch.
Maar met de boot duurt het weer zo lang.
Dus veel twijfels hier.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 20:53

ThreeFingers, dat is inderdaad in ZEER extreme gevallen, en schieten doen ze niet in een vliegtuig hoor ;-)
Maar kan je hem niet rijdend heenbrengen in een trailer? Via de tunnel?
Vliegen is het korste,misschien veel oefenen met hem voordat hij weggaat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:56

ThreeFingers schreef:
Zeker interessant om te lezen!
We hebben zelf een paard wat absoluut problemen heeft met opgesloten staan.
Maar hij gaat als alles doorgaat naar Engeland.
Nu hebben we gehoord dat als een paard erg nerveus word in een vliegtuig....dat ze hem dan eventueel doodschieten....
Ik neem aan dat ze dat alleen doen bij extreme gevallen...
Maar toch.
Maar met de boot duurt het weer zo lang.
Dus veel twijfels hier.

Dat doodschieten is echt een fabel.
Ik ben al vele malen mee geweest aan boord en het enige wat we als groom meehebben zijn verdovingsmiddelen en pijnstillers. Een pistool krijg je niet mee. Een lastig paard spuit je dus plat. Maar het is bijna nooit nodig.
Paarden zijn rustig aan boord, ze reizen vaak prettiger dan in een trailer omdat een vliegtuig veel stabieler is op de start/landing en eventueel wat turbulentie na. Ik ben 1x achter geweest bij de paarden met een landing (er was er 1 gevallen, dus rechtsomkeert naar amsterdam) en ze bewegen niet meer als in een trailer. Ze staan ook meestal met zijn 3en en soms met zijn 2en in een container.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:01

Super gaaf om te lezen, heb dat eigenlijk altijd al willen weten! :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:04

Prachtig intressant topic !
mooi gemaakt, en mooi dat Jullie veilig zijn aangekomen !

2nc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:16

@ThreeFingers
Hier ook in het verleden een groom voor 'vliegende' paarden. Nee, zo werkt het echt niet, hoor. Je werkt met injecties die snel werken (en soms levensgevaarlijk voor de groom zelf zijn) maar we gaan paarden niet afmaken. :n

Ik zag WEL paarden die duidelijk niet van tevoren op voorbereid waren, en dat was te triest voor woorden, hun stress en soms verwondingen op transport naar de vlucht toe. Als je weet dat je dit gaat doen, trainen en oefenen laden/reizen met korte ritjes tot het goed is. Anders kan het en flinke trauma zijn voor een paard en da's niet eerlijk, toch?

Verder met Cowgirls beschrijving helemaal eens: op de vlucht zelf staan ze normaal rustig naast elkaar te eten en drinken en merken er verder weinig van.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:41

Met schieten ging ik niet van een geweer of pistool uit maar van een masker.
Mijn gedachten gingen ook uit naar een kalmeringsmiddel.
Hij moet dus meer naar het midden van Engeland. Is ca 10 uur op de boot.
Eerst met de trailer daar naartoe, en dan weer in Engeland met de trailer/vrachtwagen verder.
Vliegen zou een stuk vlotter gaan.
Bedankt voor jullie reacties +:)+

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:05

Wat een onwijs verhaal! Heb even op je site gekeken.. super leuk!!

Hoe komt het zo dat jullie die kant op zijn gegaan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:45

ThreeFingers schreef:
Met schieten ging ik niet van een geweer of pistool uit maar van een masker.
Mijn gedachten gingen ook uit naar een kalmeringsmiddel.
Hij moet dus meer naar het midden van Engeland. Is ca 10 uur op de boot.
Eerst met de trailer daar naartoe, en dan weer in Engeland met de trailer/vrachtwagen verder.
Vliegen zou een stuk vlotter gaan.
Bedankt voor jullie reacties +:)+

Een schietmasker http://collectie.museumrotterdam.nl/bee ... -1-3_1.jpg zul je ook nooit mee aan boord krijgen.
Daarnaast zul je maar misschieten met zo'n apparaat. Er zal een behoorlijke kracht op staan en dan gaat dat ding dwars door je container heen ,zeker de nieuwste versie die een soort van polyester wanden hebben, zo in het vliegtuig :oo .
Of je schiet het buurpaard. je hebt maar heel weinig ruimte in zo'n container om te werken. En als zo'n beest echt in paniek is gaat het je nooit lukken om goed te schieten. Verdoven zal ook al lastig gaan.

2nc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:31

@ThreeFingers
Blijkbaar overheen gelezen: Trainen. Oefenen. Van tevoren. Vandaag misschien beginnen? Niet vanuit gaan dat je in eerste instantie gewoon gaat sederen de hele reis. De hele reis duurt veeeel langer en is ingewikkelder dan alleen de vlucht zelf!
Bewust een paard laten vervoeren, op welke transportmiddel dan ook, waar je blijkbaar van overtuigd bent dat het mis gaat zonder plat spuiten? En opgelucht zijn dat hij niet wordt afgemaakt onderweg?
Vreemde gedachtengang, dit allemaal. %)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:48

Echt gaaf om te lezen, en zon raar idee dat je een paard door de lucht kan vervoeren :') Vind '' ons '' al raar in een vliegtuig maar een paard, knap dat ze vaak zo rustig blijven

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:09

2nc schreef:
@ThreeFingers
Blijkbaar overheen gelezen: Trainen. Oefenen. Van tevoren. Vandaag misschien beginnen? Niet vanuit gaan dat je in eerste instantie gewoon gaat sederen de hele reis. De hele reis duurt veeeel langer en is ingewikkelder dan alleen de vlucht zelf!
Bewust een paard laten vervoeren, op welke transportmiddel dan ook, waar je blijkbaar van overtuigd bent dat het mis gaat zonder plat spuiten? En opgelucht zijn dat hij niet wordt afgemaakt onderweg?
Vreemde gedachtengang, dit allemaal. %)

Idd gewoon gaan oefenen. Regelmatig een stukkie met de trailer gaan rijden.
Sederen moet je ook echt niet willen tenzij echt niet anders kan. Paarden worden daar toch suf van, zullen minder eten en drinken en dat is zo belangrijk om de boel op gang te houden.
Beter is het om het transport aan een bedrijf over te laten.
En 10 uur reizen valt best mee. Naar Azie of Zuid-Amerika ben ik 20 uur onderweg en met vertraging nog langer. :Z :Z
Als je het stuk zou vliegen ben je alles bij elkaar net zo lang onderweg. Een paard moet al 5 uur voor vertrek op de container staan. Tel daar de reis naar het vliegveld bij, de paar uurtjes vliegen en de tijd tot het afladen/bij de douane papieren laten nakijken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:55

Paard is een paard met een verleden.
Die echt problemen heeft met opsluiting.
Daar komt bij dat ik geen trailer heb en ook geen trailer rijbewijs.
Ook met opsluiting in een stal heeft hij moeite. Ook met een "open" stal.

Voor dit paard zou het het fijnste zijn als hij een middel zou krijgen om hem wat relaxed te maken.

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:13

Wat gaaf zeg, ook erg inspirerend om te lezen dat jij je dromen achterna bent gegaan!
Als je ooit een zomer keer hulp nodig hebt op je ranch .. :+ Maar dat zul je al vaker gehoord hebben, hahaha!