Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
horzlover schreef:Sorry ik ben 13 nee ik verschuil me er niet achter maar ik bedoelde dat de bokkers een beetje heavy naar de eigenaaresse over konden komen ik probeer hier ook van te leren voor later maar dat is een anders verhaal
nynke55 schreef:IndianLady schreef:Na iets meer dan en half jaar al geen geld er meer voor hebben en na 1 maand ineens weer wel.
Waarom überhaupt verhuisd naar een stal waar je het niet kon betalen?
+1
En een pony verkopen en geen geld ontvangen?, Sorry, maar ik vind dit een raar verhaal.
Patty14 schreef:Ik wil Switch daar gewoon eerlijk weg halen. Ik heb geen zin om later nog problemen met politie of justitie te krijgen.
Het is gewoon ontzettend dom van mij om geen contract op te stellen.
JoyCiej007 schreef:@ Mioux:
Om aan te geven dat, zelfs al zou ik het op papier hebben staan, met haar handtekening er onder, dan nog zou ik geen poot hebben om op te staan.
Het was bedoeld ter verduidelijking; er zijn nl. veel mensen die dit doen. En het kan in bepaalde mate duidelijkheid verschaffen. Maar het schept (helaas) géén rechten.
Want het recht dat een eigenaar heeft om met uitsluiting van ieder ander over zijn goed te beschikken (en dus ook te bepalen of hij/zij wel of niet verkoopt, en aan wie) is sterker dan een dergelijke afspraak. Art. 5:1 BW.
Dobel schreef:Je hebt dus de pony 1 maand weg gedaan omdat je geen geld had, binnen 1 maand heb je dus weer genoeg geld om het paardje voortaan te betalen. Ook als hij koliek krijgt of geopereerd moet worden?
Sorry maar als je zo gek bent van je paardje heb je waarschijnlijk al een hele tijd gedacht en met je geld getobt voor je uiteindelijk de keuze maakte om haar weg te geven. Ineens heb je wel weer geld??? dan had je vast de goede loten van de loterij!
Een paard is geen boek dat je even uitleent als je het niet uit komt en vervolgens als het je weer uitkomt weer terug haalt om te lezen.. het is een diertje dat nu van hot naar her word gesleurt omdat je je zaakjes niet op orde hebt en aan een dier begint.
Ik geloof zeker dat je een heel leuk persoon bent en het beste van de wereld voor hebt met het beestje maar ik denk dat het beste voor het beestje op dit moment is: blijven waar die staat, bij mensen die wel de middelen hebben (in de vorm van geld) om voor het diertje te zorgen.
Dobel schreef:Je hebt dus de pony 1 maand weg gedaan omdat je geen geld had, binnen 1 maand heb je dus weer genoeg geld om het paardje voortaan te betalen. Ook als hij koliek krijgt of geopereerd moet worden?
Sorry maar als je zo gek bent van je paardje heb je waarschijnlijk al een hele tijd gedacht en met je geld getobt voor je uiteindelijk de keuze maakte om haar weg te geven. Ineens heb je wel weer geld??? dan had je vast de goede loten van de loterij!
Een paard is geen boek dat je even uitleent als je het niet uit komt en vervolgens als het je weer uitkomt weer terug haalt om te lezen.. het is een diertje dat nu van hot naar her word gesleurt omdat je je zaakjes niet op orde hebt en aan een dier begint.
Ik geloof zeker dat je een heel leuk persoon bent en het beste van de wereld voor hebt met het beestje maar ik denk dat het beste voor het beestje op dit moment is: blijven waar die staat, bij mensen die wel de middelen hebben (in de vorm van geld) om voor het diertje te zorgen.
Patty14 schreef:Dobel schreef:Je hebt dus de pony 1 maand weg gedaan omdat je geen geld had, binnen 1 maand heb je dus weer genoeg geld om het paardje voortaan te betalen. Ook als hij koliek krijgt of geopereerd moet worden?
Volgens mij kun jij niet in mijn portomonee kijken. Ik ga hier dus ook niet verder op in.
Ik weet zelf heel goed wanneer ik een pony kan houden of niet.
Kan de staleigenaresse even de stalling betalen en voor haar zorgen, en na een maand, als ik weer geld heb, neem ik haar weer terug. Apple schreef:Stalgeld betalen voor die ene maand dat hij daar staat, pony inladen en naar ander adres gaan. Dat lijkt mij het meest reeel.
Anders is het toch ook van de zotte? Jij plaatst daar een pony en dan is hij van hun? Zonder enige betaling? Dat dacht ik niet.
nikitabanana schreef:Apple schreef:Stalgeld betalen voor die ene maand dat hij daar staat, pony inladen en naar ander adres gaan. Dat lijkt mij het meest reeel.
Anders is het toch ook van de zotte? Jij plaatst daar een pony en dan is hij van hun? Zonder enige betaling? Dat dacht ik niet.
zo dacht ik erook over.. ben benieuwd hoe het afloopt, hoop voor ts dat ze dr pony terug krijgt!
)