riagr schreef:Laat ik even helder zijn: ik zeg niet dat een als braaf bekent staande pony niet op vreemd terrein ineens heel anders kan zijn. En ja, ik vind ook dat de pony overvraagd is, zeker nadat ze al de eerste stressreacties had laten zien.
Maar als iedereen hier dan roept dat elk paard minstens een week moet wennen op vreemd terrein... sja.. Dan vraag ik me af of al deze mensen niet, nooit op concours gaan... geen paard in de trailer zetten voor een buitenrit elders enz enz.. Kortom: iets genuanceerder mag misschien wel
Ik vind ook dat TS niet handig gehandeld heeft, zeker niet nadat ze de eerste stresssignalen van de pony heeft gezien, gemerkt. Echter tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat je van een kinderpony iets aan stabiliteit verwacht, en niet dit..
Maar aan op concours gaan moet een paard toch ook wennen? De meeste wel tenminste. Ik verwacht de eerste wedstrijden echt niet veel van een paard hoor, beetje rondhobbelen, rondkijken, veel aaien en ouwehoeren. Ik probeer het leuk te maken, meer niet.
Echter geloof maar dat een paard donders goed het verschil kent tussen wedstrijd (uitje waarbij hij ook weer naar huis gaat) en een verhuizing waarbij ook zijn vriendjes en baasjes weg zijn!
Eén van mijn paarden is na onze verhuizing vorig jaar (waarbij beide paarden samen zijn verhuisd en ze dus ook nog gewoon hun baasje hebben gehouden) drie maanden hartstikke van slag geweest.