Paardenstalling zonder contract

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Paardenstalling zonder contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:17

Inderdaad, voor hetzelfde geld verkoopt de staleigenaar het paard!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:18

covergirl schreef:
Zij zegt wel betaald, stalhouder zegt niet betaald. Geen idee wie daarin z'n gelijk moet bewijzen.

In een civiele zaak moet de eiser bewijzen.
Eist TS haar paard terug moet zij bewijzen dat ze betaald heeft.
Eist de stalhouder dat ze de achterstallige huur betaald moet hij bewijzen dat ze dat niet gedaan heeft.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:21

slot doorknippen? O:)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:23

Albert schreef:
In een civiele zaak moet de eiser bewijzen.
Eist TS haar paard terug moet zij bewijzen dat ze betaald heeft.
Eist de stalhouder dat ze de achterstallige huur betaald moet hij bewijzen dat ze dat niet gedaan heeft.

http://rechtenforum.nl/forum/thread/tit ... n/t/15020/

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:41

Een paar jaar terug heb ik in een soortgelijke situatie gezeten, met gevolg dat mijn paard niet de optimale verzorging kreeg terwijl ik in de veronderstelling was dat het goed in de opfok stond. Zodra ik erachter kwam dat dat het geval was heb ik mijn paard er (echter met gedonder) zo snel mogelijk vandaan gehaald.

Ik zou in elk geval zorgen dat het paard zo snel mogelijk ergens anders wordt geplaatst. Het is nu de dupe van de situatie, dat is ook niet de bedoeling. Daarnaast zou ik zorgen dat dit hele misverstand opgehelderd wordt, maar het paard weg halen zou mijn grootste prioriteit zijn.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:49

Ik snap ook niet waarom je er niet eerder wat aan hebt gedaan als je ziet da het paard vermagert! Wat ik me ook afvraag; heb je hem da sinds het slot niet meer uit stal gehaald?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:52

TS, ik heb nu geen tijd om het voor je op te zoeken, maar in het Burgerlijk Wetboek is e.e.a. opgenomen mbt betaling aan een ander dan de schuldeiser. Als jij aan de mede-eigenaar hebt betaald, zorg dan dat deze dat aan jou bevestigt, bij voorkeur schriftelijk!!!
Neem iig contact op met de rechtsbijstand of een juridisch loket, zij kunnen je zeker verder helpen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:11

Ik schrijf ook niet dat je het verzint, maar mss is het wel iets bezijden de waarheid in jouw voordeel. Iedereen gaat er standaard van uit, dat jij slachtoffer bent, maar mss heb je wel niet betaald en is het vasthouden van je paard terecht. Ik zou de versie van de staleigenaar wel 'ns wel lezen.

Wanneer ben je voor het laatst bij je paard geweest?

Want wees eerlijk: je betaalt 300 euro per maand en je hebt nergens bewijzen van? Geen contract, geen betalingsbewijs, helemaal niks. Van zowel de staleigenaar als van jou heel erg dom. Kan het niet anders vinden. 300 euro is een flink bedrag voor een stalling, ongekend voor een stal met maar heel weinig pensionklanten.

Enige oplossing die ik zie is in gesprek gaan met de staleigenaar en proberen direct een afspraak te maken. Niks doen helpt sowiezo niet en de kosten lopen alleen maar verder op. Ook de wilde verhalen halen niks uit en maken het eerder erger dan beter.
De belastingdienst zou ik niet contacten in jouw geval: jij krijgt je salaris van je bijbaantje ook in het handje en dat vermeld je vast niet op je inkomensaangifte. Ook flauw trouwens om er direct van uit te gaan dat veel stallen niks opgeven. Je heb er als klant geen notitie van of ze dat wel of niet doen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:16

bel het juridisch loket. volgens mij kun je gewoon de politie bellen en je paard ophalen, maar check het even bij hun.

vind het trouwens ook een vaag verhaal en ben ook benieuwd naar het verhaal van de stalhouder.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:26

ik heb ook zo een bedrag betaald voor stalling zonder contract, geen problemen gehad.

wat ik niet begrijp is waar is die mede-eigenaar in heel dat verhaal, waarom confronteer je hem niet met het feit dat je hem betaalt hebt en hij dat niet doorgegeven heeft ?

Fin sowieso niet bij de pakken blijven zitten en je paard daar zo snel mogelijk laten weghalen, of je wilt graag nog pension betalen voor februari/maart/april ?

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:59

bedankt voor de reacties, ik ga donderdag naar het vredegerecht.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:59

Ik zou graag willen weten hoe de stand van zaken nu voor je is. Ben je al iets wijzer geworden? Heb je je paardje al terug? :(:)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:27

Tja jemig wat een verhaal. Ik hoop voor je dat het inmiddels opgelost is! laat je wat van je horen zodra de gelegenheid er is? Succes en sterkte!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:41

Hoi Roxybie. Ik hoop dat je je gelijk krijgt! Ik kan echt geen adviezen geven, want ik heb werkelijk geen idee hoe het recht in België werkt.

Ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen hoor... Sterkte ermee!

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:31

Pff wat een ellende heel veel sterkte en hopen op een goed einde..