Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rahna schreef:Ik snap het heel goed.... Vooral als het een paard is zoals zo'n arabier!
Wel vind ik het jammer(ben zelf 13 jr) dat je bijv. voor een rustige haflinger ook 16+ zoeken, want ik ken menig kinderen/jongeren, die echt vele malen beter rijden dan volwassenen die al veel langer geven. Dus als het een paard is(kan best met karakter vind ik, uittesten etc.) zou ik het toch wel proberen, er zijn zat kinderen/jongeren die stevig in hun schoenen staan!Gelukkig heb ik het geluk gehad dat ze mij wel het vertrouwen geven, ondanks mijn leeftijd.
Ik ga voor het vuur voor dieren, en door regen ook![]()
Mijn verantwoordelijksheidsgevoel is vind ik wel goed. Ik zal ze nooit in de steek laten!
Ik vind rijden ook niet het belangrijkste!
Maar ik ken zat mensen bij wie het daar vooral om gaat....![]()
Al met al snap ik heel goed dat je iemand van 18+ vraagt, zelf ken je je paard tenslotte toch het beste?
Zolang het maar niet te overdreven word, een beetje lastig paard kan soms beter te berijden zijn door iemand van 12 dan door iemand van 30.
Veel jongeren zien dieren meer als iemand met gevoel, volwassenen[b]soms wat minder....[/b]
[mod]Advertentie verwijderd, je kan een oproep plaatsen op de boktmarkt.[/
) 
). Heb een aantal paarden mogen verzorgen waar ik enorm veel van heb geleerd dus ben blij dat die leeftijdsgrens niet altijd werd gehandhaafd
) ben geweest. Echt rare fratsen heb ik nooit uitgehaald en ik kwam nooit echt ''jong'' over... En kennelijk wist ik dat ook in mn mails over te brengen 

Anita45 schreef:Dit is nou precies de reden waarom ik huiverig ben om een advertentie hier op bokt of MP of waar dan ook te plaatsen voor een bijrijder/ster. Wat komt er op af en wat kun je daar van verwachten.
Ik zocht iemand die mijn grote en forse merrie met een behoorlijk karakter en weinig ervaring in bruikleen wou nemen, echt een handige ruiter die al ruime ervaring heeft in het springparcours. Krijg je allemaal mailtjes van kinderen wat het dan kostte om met mijn pony te rijden.

Fijn, die mensen die het verpesten voor anderen.
jij bent verantwoordelijk voor alles wat jou paard doet.
rahna schreef:Ik snap het heel goed.... Vooral als het een paard is zoals zo'n arabier!
Wel vind ik het jammer(ben zelf 13 jr) dat je bijv. voor een rustige haflinger ook 16+ zoeken, want ik ken menig kinderen/jongeren, die echt vele malen beter rijden dan volwassenen die al veel langer geven. Dus als het een paard is(kan best met karakter vind ik, uittesten etc.) zou ik het toch wel proberen, er zijn zat kinderen/jongeren die stevig in hun schoenen staan!
Ik ken heel veel kinderen die DENKEN beter te rijden dan volwassenen, ik ga echt niet een hele rits kinderen bij mijn paard laten om te ontdekken dat 9 van de 10 hem niet aan kan. Met alle gevolgen van dien
Gelukkig heb ik het geluk gehad dat ze mij wel het vertrouwen geven, ondanks mijn leeftijd.
Ik ga voor het vuur voor dieren, en door regen ook![]()
Mijn verantwoordelijksheidsgevoel is vind ik wel goed. Ik zal ze nooit in de steek laten!
Ik vind rijden ook niet het belangrijkste!
Ik wel, daarom zoek ik een BIJRIJDER
Maar ik ken zat mensen bij wie het daar vooral om gaat....![]()
Al met al snap ik heel goed dat je iemand van 18+ vraagt, zelf ken je je paard tenslotte toch het beste?
Zolang het maar niet te overdreven word, een beetje lastig paard kan soms beter te berijden zijn door iemand van 12 dan door iemand van 30.
Hier klinkt heel erg overschatting in door, jij komt dus niet op mijn paardjes
Veel jongeren zien dieren meer als iemand met gevoel, volwassenen soms wat minder...
En daar zit dus een gevaar in, volwassenen zien een DIER met karakter. Veel jongeren zien paarden als levende knuffels.

(dat klinkt erg vreemd trouwens hahaXD). Zelf word ik zaterdag 18 en ik vind het een goed besluit. Helemaal meiden van rond de 13 a 14 jaar zijn gewoon minder groot en sterk en ervaren als meiden van ronde de 18
Vond mezelf vroeger ook al heel cool toen ik 14 was, maar nu ik 18 zie merk ik hoeveel ervaring je in de tussentijd opdoet!
Ze bestaan dus wel, maarjaa... dat wil je wel eerst met eigen ogen op een makke pony zien