Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Navanja schreef:Ja joepie, paard weer naar handelaar.......... EN NU???
Ik begrijp dit echt niet, laat dit paard alsjeblieft bij iemand komen die er mee om kan gaan. En met een eerlijk verhaal verkopen. Want nu heeft dit alsnog niks opgelost.

Manon262 schreef:ja, een handelaar blijft altijd aan zijn geld in de eerste plaats denken, toch ?
wat ik niet begrijp, misschien lees ik je posten verkeerd, is wààrom kom je nu klagen als je haar zélf toen naar een handelaar bracht ivm je centjes (wat je goed recht is overigens)
dacht je dan écht dat ie het paardje zou laten inslapen of wat ? het is een 4-jarige met redelijk wat bloed erop, niet iedereen kan hier mee om en/of hier mee rijden, en dan nog een merrie, vaak een wat aparter karakter , toch, vraag me nu toch echt af wat er van dit paardje gaat worden, had dit topic eigenlijk liever niet gelezen, vind zo'n dingen echt niet leuk om te weten, weet wel dat het gebeurt maar kan er niet zo goed tegen zelf, al kan je natuurlijk alle paarden niet "redden"
Navanja schreef:Ja joepie, paard weer naar handelaar.......... EN NU???
Ik begrijp dit echt niet, laat dit paard alsjeblieft bij iemand komen die er mee om kan gaan. En met een eerlijk verhaal verkopen. Want nu heeft dit alsnog niks opgelost.

jesito schreef:Navanja schreef:Ja joepie, paard weer naar handelaar.......... EN NU???
Dit is ook mijn gevoel erbij, voor het arme dier weer een verhuizing en nog meer onzekerheid.
Wat zijn we toch allemaal dierenvrienden.
'
Manon262 schreef:ok, begrijp ik maar, je weet toch zelf ook wel dat de meeste handelaars dat niet doen ?? er zijn maar heel weinig "eerlijke" handelaars hoor
Ariebren schreef:Gebits probleem is de oorzaak.

gelukkig nu weer een braaf (recreatief) familiepaard en heeft het goed! 
jesito schreef:Het commentaar was niet zo zeer op jouw gericht maar wel een beetje op je opgeluchte reactie en op de anderen die meteen voor inslapen kiezen.
Inderdaad dit paard moet verkocht worden met eerlijke info.
Ik ga zo'n paard niet kopen !!!

listiglistje schreef:Ariebren schreef:Gebits probleem is de oorzaak.
Jij moet helderziende worden met paranormale gaven vanachter je toetsenbord![]()
![]()
Overigens heb ik ooit een een braaf paard verkocht, maar wat onder een andere ruiter niet braaf bleek te zijn en werd ook bestempeld als levensgevaarlijk![]()
(bij mij 9 jaar dus wel braaf, liep M dressuur en Z2 bevestigd) Hele rechtszaak geworden die ik heb gewonnen,
maar paard de handel ingelukkig nu weer een braaf (recreatief) familiepaard en heeft het goed!

Caesar schreef:Tja, dit zijn van die dingen die zo dubbel opgevat kunnen worden. Als een paard echt gevaarlijk is, dan waarschuw/behoed je iemand alleen maar voor levensbedreigende situaties door zélf al actie te ondernemen. Of dat dan is om haar in te laten slapen of als fokmerrie te verkopen is dan een optie. Maar áls je haar dan verkoopt aan een handelaar dan zit dit risico erin. En dat is je goed recht, gezien het geld. Maar als je dan nu een topic opent, dan is dat een achterhaalde situatie. Want je wist toen je haar aan een handelaar verkocht, dat dit paard dus weer naar iemand toeging.
Aan de andere kant, een misleidende advertentie doet ook niet goed en in dat opzicht snap ik je reactie.
.
. En als het heropvoeden niet lukt, nou dan brengen jullie hem toch met zijn allen naar de slager..... Askim schreef:jesito schreef:Het commentaar was niet zo zeer op jouw gericht maar wel een beetje op je opgeluchte reactie en op de anderen die meteen voor inslapen kiezen.
Inderdaad dit paard moet verkocht worden met eerlijke info.
Ik ga zo'n paard niet kopen !!!
Inslapen hoeft zeker niet. een goede fokmerrie zal het ook zeker zijn en misschien iemand met heel veel kennis kan het ook goed komen, maar ik heb jammer genoeg niet tonnen op mijn bankrekening staan en een mooie boerderij met weiland
maar omdat hier meerdere reacties zijn dat ik het paard maar had moeten houden om zo verder geen risico te nemen of haar in te moeten laten slapen en dan de min. 4000 euro die je er aan kwijt tja dat is pech hebben..
Dan denk ik voor die mensen die het zo goed weten koop haar??? en doe het zelf anders en beter

bethje31 schreef:Gevaarlijke paarden bestaan niet, wel niet passende combinaties van bepaalde paarden met bepaalde ruiters.
Sommige paarden zijn voor mij gevaarlijk maar voor iemand anders een maatje voor het leven. Ik heb ook wel eens een enorme klik gehad met een paard wat iedereen gevaarlijk vond.
Ben echt van overtuigd dat sommige paarden met heel veel bloed niet geschikt zijn voor bepaalde ruiters. Helaas zie je steeds vaker dat mensen alleen maar kijken naar afstamming en een lekker bekkie en dan verbaasd zijn dat een heet paard problemen kan geven.
daarom maak je je ook bezorgd over hoe het paard terecht komt!
Je maakt mijn dag goed
Citaat:Goh, waarom legt iedereen die zich afvraagt wat er nu met het paard gebeurd en die het zielig vinden dat die weer terug is naar de handelaar geen geld bij elkaar en dan kopen jullie die toch samen.
Dan komt die zeker goed terecht en kunnen jullie hem samen gaan heropvoeden en daarna weer doorverkopen. En als het heropvoeden niet lukt, nou dan brengen jullie hem toch met zijn allen naar de slager.....
Het is altijd heel fijn als mensen de verontwaardigde barmhartige sameritaan spelen achter een computer, maar niemand heeft het geld op de rug groeien en dierenvriend of niet, je moet toch realistisch blijven.
Het is makkelijk oordelen over een ander vanachter de computer...