Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:58

Ja joepie, paard weer naar handelaar.......... EN NU???

Ik begrijp dit echt niet, laat dit paard alsjeblieft bij iemand komen die er mee om kan gaan. En met een eerlijk verhaal verkopen. Want nu heeft dit alsnog niks opgelost.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:01

Navanja schreef:

Ik begrijp dit echt niet, laat dit paard alsjeblieft bij iemand komen die er mee om kan gaan. En met een eerlijk verhaal verkopen. Want nu heeft dit alsnog niks opgelost.

Wat mijn doel is van alles??????

Dat verdorie dit paard met een eerlijk verhaal word verkocht.... Trouwens als ik hier sommige reacties zie van mensen komt ze vast wel bij een hele goeie terrecht _/-\o_

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:04

Ariebren schreef:
Gebits probleem is de oorzaak.

*D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:06

Ja precies, maar gebeurd dat nu? Handelaren zijn ook niet altijd eerlijk, die moeten gewoon hun geld verdienen. En als een paard medisch goed is gekeurd, waarom dan geld verliezen??

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:18

ja, een handelaar blijft altijd aan zijn geld in de eerste plaats denken, toch ?

wat ik niet begrijp, misschien lees ik je posten verkeerd, is wààrom kom je nu klagen als je haar zélf toen naar een handelaar bracht ivm je centjes (wat je goed recht is overigens)

dacht je dan écht dat ie het paardje zou laten inslapen of wat ? het is een 4-jarige met redelijk wat bloed erop, niet iedereen kan hier mee om en/of hier mee rijden, en dan nog een merrie, vaak een wat aparter karakter , toch, vraag me nu toch echt af wat er van dit paardje gaat worden, had dit topic eigenlijk liever niet gelezen, vind zo'n dingen echt niet leuk om te weten, weet wel dat het gebeurt maar kan er niet zo goed tegen zelf, al kan je natuurlijk alle paarden niet "redden" :(

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:22

Manon262 schreef:
ja, een handelaar blijft altijd aan zijn geld in de eerste plaats denken, toch ?

wat ik niet begrijp, misschien lees ik je posten verkeerd, is wààrom kom je nu klagen als je haar zélf toen naar een handelaar bracht ivm je centjes (wat je goed recht is overigens)

dacht je dan écht dat ie het paardje zou laten inslapen of wat ? het is een 4-jarige met redelijk wat bloed erop, niet iedereen kan hier mee om en/of hier mee rijden, en dan nog een merrie, vaak een wat aparter karakter , toch, vraag me nu toch echt af wat er van dit paardje gaat worden, had dit topic eigenlijk liever niet gelezen, vind zo'n dingen echt niet leuk om te weten, weet wel dat het gebeurt maar kan er niet zo goed tegen zelf, al kan je natuurlijk alle paarden niet "redden" :(

Nee wat ik had gehoopt dat hij zo eerlijk was om haar op een eerlijke manier te verkopen. Als jij het hele verhaal erbij zet dan kiest iemand er zelf voor om een risico te lopen. Ik en vele voor mij liepen het risico zonder dat we het wilde. En anders als fokmerrie (erg leuk bloed) en zoals ik hier zie in het topic als hij er een eerlijk verhaal bij zet zijn er nog wel een paar bokkers die haar graag willen kopen :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:39

Navanja schreef:

Dit is ook mijn gevoel erbij, voor het arme dier weer een verhuizing en nog meer onzekerheid.
Wat zijn we toch allemaal dierenvrienden.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:40

ok, begrijp ik maar, je weet toch zelf ook wel dat de meeste handelaars dat niet doen ?? er zijn maar heel weinig "eerlijke" handelaars hoor

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:46

jesito schreef:
Navanja schreef:

Dit is ook mijn gevoel erbij, voor het arme dier weer een verhuizing en nog meer onzekerheid.
Wat zijn we toch allemaal dierenvrienden.

Nee verkopen zonder het erbij te zeggen? :+ '
Straks komt er weer een meisje die er hard voor heeft moeten sparen denkt leuk lief paard te hebben en dan na een paar weken gebeurt er weer hetzelfde en dit meisje heeft geen engel op haar schouder en valt dood neer... dat is eerlijk???

Vooral tegenover het paard en tegenover de *nieuwe* eigenaar..

Maar misschien kan jij het paard kopen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:49

Manon262 schreef:
ok, begrijp ik maar, je weet toch zelf ook wel dat de meeste handelaars dat niet doen ?? er zijn maar heel weinig "eerlijke" handelaars hoor

Een slechte handelaar is niet betrouwbaar nee.

Maar ken er meerdere waar je er voor 100% zeker van kan zijn dat jij een eerlijk paard krijgt ;)
heb voor dit paard bij een ander paard gekeken en dat meisje zei dat het paard heel onzeker werd als er een nieuw iemand op ging en daarom heel hard kon gaan rennen was al twee keer gebeurd.
Ze zei ook heb een naam die ik hoop moet houden en daarom ben ik maar liever eerlijk..

mijn instructrice precies hetzelfde verhaal..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:49

Het commentaar was niet zo zeer op jouw gericht maar wel een beetje op je opgeluchte reactie en op de anderen die meteen voor inslapen kiezen.
Inderdaad dit paard moet verkocht worden met eerlijke info.

Ik ga zo'n paard niet kopen !!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:52

Ariebren schreef:

Jij moet helderziende worden met paranormale gaven vanachter je toetsenbord :+ _O- :')

Overigens heb ik ooit een een braaf paard verkocht, maar wat onder een andere ruiter niet braaf bleek te zijn en werd ook bestempeld als levensgevaarlijk :+
(bij mij 9 jaar dus wel braaf, liep M dressuur en Z2 bevestigd) Hele rechtszaak geworden die ik heb gewonnen,
maar paard de handel in :(:) gelukkig nu weer een braaf (recreatief) familiepaard en heeft het goed!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:54

jesito schreef:
Het commentaar was niet zo zeer op jouw gericht maar wel een beetje op je opgeluchte reactie en op de anderen die meteen voor inslapen kiezen.

Inslapen hoeft zeker niet. een goede fokmerrie zal het ook zeker zijn en misschien iemand met heel veel kennis kan het ook goed komen, maar ik heb jammer genoeg niet tonnen op mijn bankrekening staan en een mooie boerderij met weiland ;)

maar omdat hier meerdere reacties zijn dat ik het paard maar had moeten houden om zo verder geen risico te nemen of haar in te moeten laten slapen en dan de min. 4000 euro die je er aan kwijt tja dat is pech hebben..
Dan denk ik voor die mensen die het zo goed weten koop haar??? en doe het zelf anders en beter ;)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:56

listiglistje schreef:
Ariebren schreef:

Jij moet helderziende worden met paranormale gaven vanachter je toetsenbord :+ _O- :')

Overigens heb ik ooit een een braaf paard verkocht, maar wat onder een andere ruiter niet braaf bleek te zijn en werd ook bestempeld als levensgevaarlijk :+
(bij mij 9 jaar dus wel braaf, liep M dressuur en Z2 bevestigd) Hele rechtszaak geworden die ik heb gewonnen,
maar paard de handel in :(:) gelukkig nu weer een braaf (recreatief) familiepaard en heeft het goed!

Daarom als ik de enige was geweest dan had ik eens goed naar mij zelf gekeken, maar dit probleem zit er al heel lang en bij verschillende ruiters.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:59

Tja, dit zijn van die dingen die zo dubbel opgevat kunnen worden. Als een paard echt gevaarlijk is, dan waarschuw/behoed je iemand alleen maar voor levensbedreigende situaties door zélf al actie te ondernemen. Of dat dan is om haar in te laten slapen of als fokmerrie te verkopen is dan een optie. Maar áls je haar dan verkoopt aan een handelaar dan zit dit risico erin. En dat is je goed recht, gezien het geld. Maar als je dan nu een topic opent, dan is dat een achterhaalde situatie. Want je wist toen je haar aan een handelaar verkocht, dat dit paard dus weer naar iemand toeging.

Aan de andere kant, een misleidende advertentie doet ook niet goed en in dat opzicht snap ik je reactie.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 14:01

Caesar schreef:
Tja, dit zijn van die dingen die zo dubbel opgevat kunnen worden. Als een paard echt gevaarlijk is, dan waarschuw/behoed je iemand alleen maar voor levensbedreigende situaties door zélf al actie te ondernemen. Of dat dan is om haar in te laten slapen of als fokmerrie te verkopen is dan een optie. Maar áls je haar dan verkoopt aan een handelaar dan zit dit risico erin. En dat is je goed recht, gezien het geld. Maar als je dan nu een topic opent, dan is dat een achterhaalde situatie. Want je wist toen je haar aan een handelaar verkocht, dat dit paard dus weer naar iemand toeging.

Aan de andere kant, een misleidende advertentie doet ook niet goed en in dat opzicht snap ik je reactie.

Ik heb het paard niet verkocht aan een handelaar maar terug gebracht bi jde vorige eigenaar (is wel een handelaar), omdat de rechtbijstand zei dat dit het juiste was.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:03

Goh, waarom legt iedereen die zich afvraagt wat er nu met het paard gebeurd en die het zielig vinden dat die weer terug is naar de handelaar geen geld bij elkaar en dan kopen jullie die toch samen :)* .
Dan komt die zeker goed terecht en kunnen jullie hem samen gaan heropvoeden en daarna weer doorverkopen :) . En als het heropvoeden niet lukt, nou dan brengen jullie hem toch met zijn allen naar de slager.....

Het is altijd heel fijn als mensen de verontwaardigde barmhartige sameritaan spelen achter een computer, maar niemand heeft het geld op de rug groeien en dierenvriend of niet, je moet toch realistisch blijven.
Het is makkelijk oordelen over een ander vanachter de computer...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:08

Askim schreef:
jesito schreef:

Inslapen hoeft zeker niet. een goede fokmerrie zal het ook zeker zijn en misschien iemand met heel veel kennis kan het ook goed komen, maar ik heb jammer genoeg niet tonnen op mijn bankrekening staan en een mooie boerderij met weiland ;)

maar omdat hier meerdere reacties zijn dat ik het paard maar had moeten houden om zo verder geen risico te nemen of haar in te moeten laten slapen en dan de min. 4000 euro die je er aan kwijt tja dat is pech hebben..
Dan denk ik voor die mensen die het zo goed weten koop haar??? en doe het zelf anders en beter ;)

Het blijft heel moeilijk om het voor alle partijen goed te blijven doen.
Ik denk dat je voor nu je doel bereikt hebt dat het paard daar uit de verkoop is, maar ik heb wel met zo'n dier te doen.
Zijn gedachte wat betreft mensen zal er zo niet beter op worden helaas.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:28

Gevaarlijke paarden bestaan niet, wel niet passende combinaties van bepaalde paarden met bepaalde ruiters.
Sommige paarden zijn voor mij gevaarlijk maar voor iemand anders een maatje voor het leven. Ik heb ook wel eens een enorme klik gehad met een paard wat iedereen gevaarlijk vond.
Ben echt van overtuigd dat sommige paarden met heel veel bloed niet geschikt zijn voor bepaalde ruiters. Helaas zie je steeds vaker dat mensen alleen maar kijken naar afstamming en een lekker bekkie en dan verbaasd zijn dat een heet paard problemen kan geven.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 14:34

bethje31 schreef:
Gevaarlijke paarden bestaan niet, wel niet passende combinaties van bepaalde paarden met bepaalde ruiters.
Sommige paarden zijn voor mij gevaarlijk maar voor iemand anders een maatje voor het leven. Ik heb ook wel eens een enorme klik gehad met een paard wat iedereen gevaarlijk vond.
Ben echt van overtuigd dat sommige paarden met heel veel bloed niet geschikt zijn voor bepaalde ruiters. Helaas zie je steeds vaker dat mensen alleen maar kijken naar afstamming en een lekker bekkie en dan verbaasd zijn dat een heet paard problemen kan geven.

Dus een paard met een kronkel in zijn kop of een paard die iets verschrikkelijks heeft meegemaakt die daarom dit soort dingen doet bestaat niet?
dat sommige afstammelingen wat pittiger zijn weet ik zelf ook wel, maar onbetrouwbaar dat hoeft natuurlijk niet...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:43

TS, maar je nou maar niet zo druk. Het leed is al geschied, jij bent nu officieel iemand die niks om je paard geeft :j daarom maak je je ook bezorgd over hoe het paard terecht komt!

TS heeft het probleem, wat dat ook moge zijn, niet veroorzaakt bij het paard, en ze geeft aan dat zij niet de middelen heeft om het te verhelpen. Dus wat is dan het beste? Juist, dat paardje naar iemand gaat die wel de capaciteit en de middelen heeft. Ze wordt nu zeker met een eerlijk verhaal verkocht, en daar gaat het om. Een aantal posts terug was er iemand die er een leuke uitdaging in zag: ik zou zeggen, eat your heart out. Of wacht, daadwerkelijk tot actie overgaan? Neeee hoor, het is het internet, daar roepen we lekker wat we willen want niemand pakt ons terug :j

Offtopic edit: TS, jij noemt je paard Tiet :') Je maakt mijn dag goed _O-

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:45

Ariebren schreef:

Wauw!!! heb jij een glazen bol?

:=

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:46

Citaat:
Goh, waarom legt iedereen die zich afvraagt wat er nu met het paard gebeurd en die het zielig vinden dat die weer terug is naar de handelaar geen geld bij elkaar en dan kopen jullie die toch samen :)* .
Dan komt die zeker goed terecht en kunnen jullie hem samen gaan heropvoeden en daarna weer doorverkopen :) . En als het heropvoeden niet lukt, nou dan brengen jullie hem toch met zijn allen naar de slager.....

Het is altijd heel fijn als mensen de verontwaardigde barmhartige sameritaan spelen achter een computer, maar niemand heeft het geld op de rug groeien en dierenvriend of niet, je moet toch realistisch blijven.
Het is makkelijk oordelen over een ander vanachter de computer...

Ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien, maar toen ik 1,5 jaar geleden ook zo'n situatie voorhanden had, heb ik ook dat paard van de slacht weggekocht met een paar anderen (was in mijn directe omgeving). Alleen het is niet zo gek dat je dat niet voor ieder paard doet wat op bokt als levensgevaarlijk bestempeld wordt. Er zijn dus wel degelijk mensen die dat doen, maar niemand kan alle paarden hiervoor behoeden.

TS had ook zelf wat met dat paard kunnen gaan doen ipv haar meteen weer terug te brengen, of desnoods had ze haar zelf met het eerlijke verhaal kunnen doorverkopen. Het is maar net wat je voor een levend wezen over hebt.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:58

Ik heb heel veel voor een levend wezen over!
en dat zijn de twee die in mijn buik groeien <3

Toen ik het paard nog had hoorde we dat ik zwanger ben van een tweeling en kon ik me niet even zoveel geld door mijn neus laten boren. Door een paard die zich achter over liet vallen met mij erop..

En daarom heb ik gekozen om het paard terug te brengen en het geld goed te gebruiken voor mijn kindjes, want nogmaals als ik moet kiezen tussen een paard of mijn kinderen is de keuze heel makkelijk.

Had het paard geweest naar waar ik opzoek was dan had het al een heel ander verhaal geweest...

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:32

Askim, ik geef je groot gelijk hoor! Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan (het bekend maken). Je wilt gewoonweg niet dat iemand verongelukt en helemaal niet rustig toezien hoe iemand de hele handel bedriegd. Maar ja helaas in de paardenhandel wordt niet veel anders gedaan, zowel bij particulieren als bij handelaren. Heb er ervaring zat mee helaas...