Wie is aansprakelijk? ik of de eigenaresse zelf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:30

Silence schreef:
Ik praat niet goed dat de eigenaresse via social media zulke dingen plaatst, maar ik vind wel dat de TS van dit topic zichzich wel erg zielig vind en erg in de slachtoferrol kruipt.
TS keurt af wat de eigenaresse doen via o.a facebook, maar stapt er zelf ook niet op af en stuurt excuses via een sms. Hoe gemeend zijn ze dan?
Je bent misschien niet eerlijk behandeld TS, maar zoals jij jezelf opstelt naar de eigenaresse toe vind ik eigenlijk ook een hele kwalijke zaak.
Jij hebt een fout gemaakt en daar moet je gewoon je verantwoordelijkheid voor nemen en niet net doen alsof alle schuld in dit verhaal bij de eigenaresse ligt.
Je moet blij zijn dat je een bijrijdpaard hebt, ga er dan ook een beetje fatsoenlijk mee om als de zaken even niet lopen zoals jij dat fijn zou vinden en als ze niet helemaal in jouw voordeel uitpakken.

de eigenaar mag dan misschien haar onvrede op facebook spuien maar wat doet TS dan?
Dat is toch niets beter?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:31

Wie ook verantwoordelijk mag zijn, bij zo'n probleem vind ik het niet meer dan normaal om face to face te gaan informeren, je medeleven te tonen en erover te praten. Niks facebook, een belletje, sms of wat dan ook. Gewoon je gezicht laten zien en gaan praten. Dat zou ik alsnog doen als ik ts ws. Even helemaal opnieuw beginnen. Uitpraten.

edit: typfout verwijderd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:06

Ja maar dat wilde ze niet Boras.

Citaat:
ik ga niet eens meer bij d'r langs, zeker niet omdat ze een kort lontje 'schijnt' te hebben, dus sowieso nee bedankt.

klinkt misschien heel kinderachtig en naïef maar zo denk ik er nu over.

En dan wel zelf zitten zeiken dat ze het per fb of sms doet.

Denk dat dat korte lontje wel meevalt. Denk eerder dat je haar niet onder ogen durft te komen omdat je weet dat je fout zat
en daar niets mee heb gedaan...

Vjestagirl

Re: Wie is aansprakelijk? ik of de eigenaresse zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:49

Offtopic: TS: er gebeuren jou wel vaker dingen waardoor je niet meer terug hoeft te komen op stallen. Misschien is het handig om toch wat zorgvuldiger om te gaan met andermans dieren.

Ontopic: ik vind dat je dit gewoon moet betalen. Het is jouw schuld dat het gebeurd is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:34

Geerke je hebt gelijk, TS gooit het evengoed op internet dus doet inderdaad precies hetzelfde.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:30

Heb met de eigenaresse gepraat zonet en het uit gepraat! ze zei dat als het weer is gezakt k weer es langs mag komen, want ben veder wel altijd goed met Jessy omgegaan, heb veder nooit voor gevaarlijke situatie's gezorgd, altijd netjes uitgemest, netjes met spullen omgegaan, ze was wel altijd tevreden over mij geweest en ze vind het wel heel jammer, ze heeft er spijt van dat ze het uit woede op internet had gezet en zo banketstaaf heeft gereageerd achteraf. we hebben al eerder afgesproken dat zodra de DA groen licht geeft om weer te rijden dat ik de helft zou betalen (dit heb ik gewoon gedaan) en heb haar een doos merci en een bosje bloemen gegeven :o, en heel erg mn excuus aangeboden.
ben haar wel heel dankbaar dat ik bijna alles met Jess mocht doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:42

Aaah goed zo!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:44

Fijn dat het uitgepraat is!

Ben wel erg benieuwd waarom je maar de helft betaald en niet gewoon alles. Stelde de eigenaresse dit zelf voor?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:46

Ik stelde het voor zij was het er helemaal mee eens :) ben eigenlijk wel blij dat het is uitgepraat zat er wel erg mee, ze had nog een cadeautje voor me maar ze was heel verbaasd dat ik in één keer met bosje bloemen en chocolade kwam aanzetten hihi :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:50

Fijn dat het uitgepraat is :)

Hoe gaat het nu met het paard?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:53

De dierenarts zegt rustig opbouwen de hoefsmid zegt nog op rust de therapeut die jessy vaker behandeld zegt gewoon met lange teugel door het bos, iemand van stal zegt spieren kweken... ja heel verschillend dus.

de hoefsmid denkt ook aan beginnende artrose dus dat het in haar hoef opzich over is maar dat er atrose direct achteraan komt... beetje vaag allemaal eigenaresse weet het ook niet helemaal dus ze gaat beginnen met longeren en een rondje naar buiten.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:59

Fijn dat je het in ieder geval netjes uitgepraat hebt met de eigenaresse! :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 22:00

Ja klopt :) er valt een hele last van je schouders af.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:14

En zo hoort het dus. Ipv hier je verhaal neer te kwakken gewoon de telefoon pakken en langsgaan.
Voor jou een goede leerschool voor het volgende conflict (die je nog heel vaak in je leven tegen zal komen) en nu weer het vertrouwen opbouwen.

Netjes opgelost.

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:36

Goed dat jullie het hebben uitgepraat!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 02:09

Fijn dat het nu uit gepraat is, maar op je vraag terug te komen zou ik ook zeggen dat je aansprakelijk ben.
Ik begrijp zeker de eigenaar van het paard, als ik eens kijk wat voor vreselijke stommiteiten hier uitgehaald zijn en ik weinig begrip, medeleven oid gehad heb gehad, dat ik van een mug geen olifant moest maken terwijl mijn paard toch dagen met koliek liep of een half jaar geen bit meer in haar mond kon verdragen :(:)
En nooit een cent voor alle rekeningen van de veearts en spullen die kapot gegaan zijn heb gehad ;( maar goed ik heb er verder ook geen verzekeringswerk van gemaakt enkel het nodige er over gezegd, ik ben veel te makkelijk en ben altijd bang voor ruzie. :o
Het is me wel opgevallen als je het over aansprakelijkheid en geld heb dat ze ineens niet meer thuis zijn. :+