nicole_hetty schreef:ik heb er helemaal geen moeite mee om mijn zusjes jaren lang te moeten begeleiden met een pony/paard.
Maar jouw zusjes misschien wel0 En je kent dat, binnen een paar jaar komen ze in hun puberjaren. Die vinden dat echt niet meer leuk dat grote zus altijd mee moet en dat ze niet de dingen kunnen doen met HUN pony. Want leg een puberend pennymeisje maar uit dat ze niet alleen mag rijden met HAAR pony.
Dus daarom, nogmaals, ik zie echt maar twee opties voor jou:
Ofwel koop je een pony voor jezelf en dan kijk je alleen naar jouw eigen wensen. Dan kan je jouw zusjes ook nog altijd betrekken qua omgang/opvoeding en later rijden, maar het is en blijft JOUW pony, zodat er geen dikke pruillip komt wanneer grote zus eens "neen" zegt.
Ofwel koop je een pony voor jouw zusjes en dan koop je een makke, stabiele, oudere kinderpony. Dan is het HUN pony en moeten ze er "alleen" mee op pad kunnen (ik bedoel hier niet mee dat je ze moederziel alleen moet laten, maar dat ze gewoon zelfstandig met de pony aan de slag kunnen, zonder dat er telkens een volwassene moet tussenkomen).
Iedere andere keuze die je maakt, is in mijn ogen eigenlijk gedoemd om uit te draaien op ruzie en ontevredenheid.