Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
russel schreef:Saaams doe een bod.
Overigens is mijn 19 jarige nog in de bloei van zijn leven en is een jonge hengst nog in alles de baas. Geen paard dat ik even opzadel en de eerste de beste mee geen de bossen in, die komt waarschijnlijk met wit om de neus terug....een paard dat nog energie heeft voor 2 en er uit ziet als een 10 jarige.
Maar juist omdat hij 19 is, ben ik voorzichtig omdat ik merk dat hij net even sneller een kleine blessure oploopt, net even sneller het koud heeft als anders, net even sneller gewicht verliest als anders en ook zijn gebit slechter aan het worden is...kleine dingen die met ouderdom hebben te maken...iets wat niet iedereen zich realiseert.
Elin_ schreef:quintusgl schreef:Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....
ik ook... Arme beestjes altijd.
Jaren voor je gewerkt en nu om je mensenlijke emoties in dit geval egoiisme de baas te laten spelen..
Dit past wel in het topic 'paarden slijten als schoenen?'
MamboBeach schreef:russel schreef:Saaams doe een bod.
Overigens is mijn 19 jarige nog in de bloei van zijn leven en is een jonge hengst nog in alles de baas. Geen paard dat ik even opzadel en de eerste de beste mee geen de bossen in, die komt waarschijnlijk met wit om de neus terug....een paard dat nog energie heeft voor 2 en er uit ziet als een 10 jarige.
Maar juist omdat hij 19 is, ben ik voorzichtig omdat ik merk dat hij net even sneller een kleine blessure oploopt, net even sneller het koud heeft als anders, net even sneller gewicht verliest als anders en ook zijn gebit slechter aan het worden is...kleine dingen die met ouderdom hebben te maken...iets wat niet iedereen zich realiseert.
Dus Russel, mag je je paard niet meer verkopen als het wat ouder is of wordt? Jullie doen net of 18 jaar stokoud is? Sjee, zo'n paard kan nog wel jaren mee!
Ik ben ook in twijfel om mijn paard te verkopen, zij is 16 jaar, ik zie het probleem niet zo...
xxMaxx schreef:Cecile_Len schreef:Hee renske,
Fijn dat je wilt helpen. Het enige wat ik nog zoek is een leuk baasje voor haar en dan nog op zoek naar een nieuwe. Misschien kan je helpen zoeken maar me vader wilt er wel eentje voor voor de kar kan.
Verkoop eerst je paard voordat je naar een nieuwe zoekt......
en je vader heeft wel verstand van paarden?quintusgl schreef:Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....
aerdenhout1 schreef:Een pony van 27 nog verkopen en er echt geld voor kunnen vangen???
Dan moet je de zaken wereld in, want dan kan jij ( of diegeen die dat heeft kunnen verkopen) miljonair worden!![]()
![]()
![]()
Ik heb er ook nog een paar staan van rond die leeftijd, kan ik jou hulp inschakelen?
Nee hoor grapje... die blijven tot de dood!
InekeN schreef:Wie gaat er in deze tijd een 19 jarige kopen waar je niet probleemloos mee naar buiten kan? Blijft over; manege of louche handelaren. Tja, het is maar net wat je wilt voor je paard... Grappig dat heel veel mensen dat paard wel willen opnemen maar puntje bij paaltje toch nét niet...