Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:45

Saaams doe een bod.

Overigens is mijn 19 jarige nog in de bloei van zijn leven en is een jonge hengst nog in alles de baas. Geen paard dat ik even opzadel en de eerste de beste mee geen de bossen in, die komt waarschijnlijk met wit om de neus terug....een paard dat nog energie heeft voor 2 en er uit ziet als een 10 jarige.

Maar juist omdat hij 19 is, ben ik voorzichtig omdat ik merk dat hij net even sneller een kleine blessure oploopt, net even sneller het koud heeft als anders, net even sneller gewicht verliest als anders en ook zijn gebit slechter aan het worden is...kleine dingen die met ouderdom hebben te maken...iets wat niet iedereen zich realiseert.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:47

Ik vind het een nette advertentie hoor! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:48

russel schreef:
Saaams doe een bod.

Overigens is mijn 19 jarige nog in de bloei van zijn leven en is een jonge hengst nog in alles de baas. Geen paard dat ik even opzadel en de eerste de beste mee geen de bossen in, die komt waarschijnlijk met wit om de neus terug....een paard dat nog energie heeft voor 2 en er uit ziet als een 10 jarige.

Maar juist omdat hij 19 is, ben ik voorzichtig omdat ik merk dat hij net even sneller een kleine blessure oploopt, net even sneller het koud heeft als anders, net even sneller gewicht verliest als anders en ook zijn gebit slechter aan het worden is...kleine dingen die met ouderdom hebben te maken...iets wat niet iedereen zich realiseert.

Dus Russel, mag je je paard niet meer verkopen als het wat ouder is of wordt? Jullie doen net of 18 jaar stokoud is? Sjee, zo'n paard kan nog wel jaren mee!

Ik ben ook in twijfel om mijn paard te verkopen, zij is 16 jaar, ik zie het probleem niet zo...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:49

russel schreef:
Saaams doe een bod.

Helaas is het paard niks voor mij als die niet naar buiten kan met enkele keer groot verkeer en als er geen jongere kinderen op kunnen. Anders was het zeker wel iets. :j

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:51

Elin_ schreef:
quintusgl schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

ik ook... Arme beestjes altijd.
Jaren voor je gewerkt en nu om je mensenlijke emoties in dit geval egoiisme de baas te laten spelen..

Ook mee eens :j Dit past wel in het topic 'paarden slijten als schoenen?'

MamboBeach

Re: Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:51

Is lezen zo moeilijk voor sommige mensen? :roll:

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:53

MamboBeach schreef:

Dat kan maar, het is voor sommige mensen ook een mening.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:55

Alina1989 schreef:
MamboBeach schreef:

Dat kan maar, het is voor sommige mensen ook een mening.

Een mening zonder te lezen, heel bijzonder hoor. :) Maar dat kom je vaker tegen op bokt. :D

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:00

Juist! net zoals jij nu je mening geeft (of graag een discussie wilt aangaan)?
Een forum wordt geopend om tips en meningen te geven? Hier ben ik het toevallig mee eens. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:03

MamboBeach schreef:
russel schreef:
Saaams doe een bod.

Dus Russel, mag je je paard niet meer verkopen als het wat ouder is of wordt? Jullie doen net of 18 jaar stokoud is? Sjee, zo'n paard kan nog wel jaren mee!

Ik ben ook in twijfel om mijn paard te verkopen, zij is 16 jaar, ik zie het probleem niet zo...

Heee, dag MB, kan je lezen??? Misschien dat je dan wat beter probeert te begrijpen wat mensen in dit topic zeggen....

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:04

hey cecile,

wat spijtig dat je lennie gaat verkopen...
het is dat ik geen geld heb voor onderhoudt, anders had ik haar wel van je over willen nemen.
toen we haar gingen bekijken kon je zonder moeite langs drukke auto wegen, viaducten, vrachtwagens en bussen etc. rijden.
ik ben bang dat ze vooral gebruik maakt van jouw onzekerheid.
hierdoor kan ze ook in de staak gaan, ze heeft de kans. jij bent net niet stoer genoeg om haar te corrigeren.
ik weet zeker dat een ruiter met vertouwen die niet snel onder de indruk is echt nog wel plezier aan haar kan hebben!
ook wil ik je mee geven om voor een ervaren, cool paardje te gaan. ga voor een koudbloedje die al de nodige km's door bos duin en strand gemaakt heeft!!!

als je ergens mn hulp nog bij nodig hebt hoor ik het wel!

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 16:15

Hee renske,

Fijn dat je wilt helpen. Het enige wat ik nog zoek is een leuk baasje voor haar en dan nog op zoek naar een nieuwe. Misschien kan je helpen zoeken maar me vader wilt er wel eentje voor voor de kar kan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:16

Cecile_Len schreef:
Hee renske,

Fijn dat je wilt helpen. Het enige wat ik nog zoek is een leuk baasje voor haar en dan nog op zoek naar een nieuwe. Misschien kan je helpen zoeken maar me vader wilt er wel eentje voor voor de kar kan.

Verkoop eerst je paard voordat je naar een nieuwe zoekt......

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:21

xxMaxx schreef:
Cecile_Len schreef:
Hee renske,

Verkoop eerst je paard voordat je naar een nieuwe zoekt......

dat lijkt me sowieso een goed plan, en eerste zorg!! ik snap dat je het liefst gisteren al lekker wil kunnen rijden in het bos, maar dat gaat niet.
doe het rustig aan! en kijk, als het nodig is, bij 300 paarden en rij als het nodig is 50 keer proef voordat je besluit. ga in ieder geval niet over 1 nacht ijs!

ik zal mn oren en ogen open houden voor zowel lennie als een nieuwe topper!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:23

:roll: en je vader heeft wel verstand van paarden?

Want ff voor de kar is niet meer van deze tijd, komt meer bij kijken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:25

quintusgl schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

Ik ben het met je eens dat ik hier ook verdrietig van word, maar dat geld vragen anders krijg je de verkeerde mensen is ook niet helemaal waar natuurlijk!
Er zijn sowieso al een hele boel bokkers die oude paarden hebben opgenomen voor een mooie oude dag.
Ook de probleem paarden vinden vaak een goed vertrouwd adres.
Ik hoop dat ik zelf ook word gerekend als betrouwbaar w.b.t het krijgen van een paard.
Momenteel is wat ik als eigen paarden heb staan ook afgestaan!
Bij verkoop verlies je alle recht, bij weg geven aan een goed adres kan je een contract opstellen.
En eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat er mensen zijn die daar een slaatje uit slaan en het paard na een aantal weken richting slager gaat of word verkocht aan mensen die er weinig verstand van hebben.
Maar nogmaals, er zijn echt meer die een goed hart hebben en zo'n paard een goede oude dag willen geven.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:28

ik neem aan dat je vader het inderdaad een beetje romantiseerd!
voordat dat gaat gebeuren zal ik als ik hem / jou was eerst eens men lessen nemen!
niet alleen zodat hij / jij weet wat hij / je doet, maar sowieso om te begrijpen hoe dat ook werkt in het verkeer, het harnachement etc. etc. mennen is niet rijden maar dan erachter met een karretje!

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:33

Ik vind de mensen die dit ''zielig'' vinden
een beetje te kort door de bocht.
Ik heb mijn C-pony van maar liefst 27 jaar
oud dit jaar ook verkocht aan twee jonge meisjes.
(Mijn zusje en ik waren zelf ook 11 en 9 toen we haar
kregen en hebben op haar alles geleerd)
Ik had haar 8 jaar maar ik merkte dat ze nog
veel te gezond en levenslustig was om alleen maar
in de wei en op stal te staan, daarom heb ik haar op
internet gezet, ze was de volgende dag verkocht
en we hebben meer dan 10 telefoontjes gehad dezelfde dag.

Ik vind het dus helemaal niet zielig, en als je wilt
kun je, je paardje dichtbij huis verkopen en contact
houden met de nieuwe eigenaar. Als de eigenaar dan
van het paard af wil kun je hem altijd terugnemen
en zo voorkom je dat hij naar de slager gaat.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:39

Een pony van 27 nog verkopen en er echt geld voor kunnen vangen???
Dan moet je de zaken wereld in, want dan kan jij ( of diegeen die dat heeft kunnen verkopen) miljonair worden! :D :D :D
Ik heb er ook nog een paar staan van rond die leeftijd, kan ik jou hulp inschakelen?
Nee hoor grapje... die blijven tot de dood!

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:42

aerdenhout1 schreef:
Een pony van 27 nog verkopen en er echt geld voor kunnen vangen???
Dan moet je de zaken wereld in, want dan kan jij ( of diegeen die dat heeft kunnen verkopen) miljonair worden! :D :D :D
Ik heb er ook nog een paar staan van rond die leeftijd, kan ik jou hulp inschakelen?
Nee hoor grapje... die blijven tot de dood!

Ik heb er een 100 euro voor gekregen en hier zat alles bij,
een goed tehuis was het belangrijkste natuurlijk.
Maar ik had er als ik wilde nog wel 1000 euro voor kunnen vangen,
er waren zoveel belangstellende en ik heb mijn sportpony van 6 jaar
4 maanden te koop gehad terwijl mijn oude dame binnen 1 dag weg was.
Dat zegt voor mij genoeg, brave leerpony's zijn er niet veel en er is dus
veel vraag naar!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:53

ja het is dat ik nu het onderhoud gewoon echt niet op kan brengen anders had ik gezegt kom er aan
hoop voor je dat je een heel lief baasje vind het is wel een leuk paardje om te zien

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:54

Wie gaat er in deze tijd een 19 jarige kopen waar je niet probleemloos mee naar buiten kan? Blijft over; manege of louche handelaren. Tja, het is maar net wat je wilt voor je paard... Grappig dat heel veel mensen dat paard wel willen opnemen maar puntje bij paaltje toch nét niet...

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:01

InekeN schreef:
Wie gaat er in deze tijd een 19 jarige kopen waar je niet probleemloos mee naar buiten kan? Blijft over; manege of louche handelaren. Tja, het is maar net wat je wilt voor je paard... Grappig dat heel veel mensen dat paard wel willen opnemen maar puntje bij paaltje toch nét niet...

ik ken dit paard toevallig.
ik ben zelfs mee geweest toen ze de eerste keer ging kijken.
met dit paard was wel gewoon buiten te rijden.
100% verkeers mak!
alleen is ts een meisje van 14 met net te weinig durf om het paard aan te pakken als het moet.
hier heeft het paard gebruik van gemaakt / onzekerheid over genomen.
ik weet dan ook zeker dat het wel een heerlijk buiten rij paard kan zijn / weer kan worden.
alleen moet ze wel ook aangepakt worden op de juiste manier.
ik heb al een paard in pension staan, en helaas gaat alleen de zon op voor niets.
vandaar dat ik zeg het wel te zou willen, maar niet kan betalen!
het zou toch spijtig zijn als de dierenarts niet betaald kan worden wanneer nodig..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:22

wat ik me alleen afvraag na het lezen van dit topic. Hoe oud is het paard nu precies. Ergens zeg je dat die 19 is. In de advertentie staat 18. maar ik lees ergens anders weer dat je haar als 17 jarige hebt gekocht, (3 jaar geleden) wat haar dus 20 maakt. Maakt voor het hele verhaal niet heel veel uit, maar ik vroeg het me gewoon af.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:39

vraagje: waar woon jij? Groet is dat echt je woonplaats?
En wat heb je zelf al aan les gehad/hulp gehad? En wat ga je doen bij je jonge opvolger die die zekerheid van jou wel gaat krijgen? Jongigheid = vaak joligheid en wat vaker onzeker.