En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:28

russel schreef:
Wat een kudde dieren hier weer zeg... ;) lekker achter de meute aan lopen zonder gevoel.. <:)

Jammer dat je geen respect hebt voor andermans mening als die jouw mening tegen spreken..

TurboTinker

Ts,

Je moet voor jezelf nagaan waarom je twijfelt? valt het eigen paard hebben tegen, is het niet het juiste paard voor je? of is het uit medelijden?

Ieder baasje die van zijn paard houdt,en om welke reden dan ook het dier verkoopt heeft spijt en verdriet.
Dat slijt. moet je eens 2 weken verder zijn.

Wat heb je de ex eig terug gemaild?

Als jij denkt dat het dier niet bij je past, dan is de keus snel gemaakt.
Ben je echter super blij met je nieuwe aanwinst, dan is en blijft het na verkoop jou paard.
Dan is het heel jammer voor de oude eig. maar verkocht is verkocht.
En natuurlijk mag ze eens komen kijken.

Tendance

russel schreef:
Wat een kudde dieren hier weer zeg... ;) lekker achter de meute aan lopen zonder gevoel.. <:)

Dat is jouw mening. Ik ben nooit een kuddedier wat mijn mening betreft, dus in deze ook niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:29

russel schreef:
We hebben het ook niet over jouw, maar over de vorige eigenaresse...inlevingsgevoel is weer groot hier.

Ik geloof direct dat de vorige eigenaresse het er moeilijk mee heeft. En ik geloof ook best dat dat heel moeilijk kan zijn en dat je er wat spijt van kunt hebben en dat het een soort rouwprocess kan zijn.
Maar nee, ik vind het niet eerlijk om een nieuwe eigenaresse op te zadelen met de twijfel of ze haar nieuwe paardje misschien weer af moet staan. Want dat is ook heel vervelend, die eerste weken met je nieuwe diertje moeten toch helemaal het einde zijn, zonder dat je je schuldig moet gaan voelen dat je hem gekocht hebt?

Je bent nogsteeds zelf verantwoordelijk voor je keuzes, ook voor de foute keuzes. En daar moet je mee leren leven. Als ze zo gehecht was aan het diertje dat ze hem na 2 dagen al zo verschrikkelijk mist is de keuze om hem te koop te zetten vast ook niet over 1 nacht ijs gegaan.

Je kunt toch zo niet handelen. Als je een wat dan ook koopt, of dat nou een boek, een auto, een spijkerbroek of een paard is, mag je er vanuit gaan dat de verkoper het wil verkopen, om wat voor reden dan ook. Het zou toch een puinhoop worden als na iedere koop die je doet een vorige eigenaar komt en het gekochte terug wil hebben?

Maar erger nog: ik heb nog nooit een dier verkocht, omdat ik wéét dat ik daar spijt van ga krijgen. En daarom verkoop ik geen dieren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:29

Als het niet mijn droompaard zou zijn, zou ik 'm ook weer teruggeven. Hier nog zo'n emo namelijk ;) Maar ik zou me wel afvragen wat haar verkoopredenen waren (bvb financiële problemen) en dat ook mee laten wegen. Hoe groot is de kans dat ze 'm na een paar maanden weer te koop zet?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:31

Je kunt (als je dat wil)aanbieden dat ze hem mag bezoeken,en kunt eventueel zeggen dat als hij ooit te koop komt,ze het als eerste komt te weten,met de kans om hem terug te kopen.
Vaak geeft dat een wat geruster gevoel,en kan ze er zo mee leven.

Ik weet de reden van verkoop niet,dus kan er verder niet over oordelen.Ik kan me wel voorstellen dat de ts blij is met haar nieuwe paard en hem niet kwijt wil.

Iris82

Ik kan mezelf wel goed voorstellen dat de oude eigenaresse het er ontzettend moeilijk mee heeft.
Soms moet er iets ingrijpends gebeuren voordat je ogen geopend worden.
You dont know what you've got till its gone.

Ga verder wel met Heino mee.

En ik vind gerust dat ze het recht heeft om te vragen of ze m terug mag.
Wat TS er mee doet is haar zaak. Daar spelen zoveel factoren in mee.

doei

Ik zou hem teruggeven :j
Wel de onkosten zou ik vergoed willen hebben zoals stalling en benzine en tuurlijk het aankoopbedrag,
Wanneer ze het hiermee eens is zou ik het paard teruggeven,
Anders is het einde verhaal...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:32

Niemand zegt toch ook dat ze haar paard niet mag missen. Natuurlijk mis je paard. Maar aankloppen bij de huidige eigenaar is niet iets dat vele doen. Vele hebben het besef verkocht is verkocht. Dus inleving genoeg. Maar ook inleving voor de andere partij! Er kan wel gebabbeld worden over inleven van verkoopster, maar wees dan ook zo eerlijk dat je je ook goed inleeft in de koper, want dat is wat nu niet gebeurt. Missen Ja, maar terugverkopen, echt niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:33

Corelli schreef:
russel schreef:

Jammer dat je geen respect hebt voor andermans mening als die jouw mening tegen spreken..

Ik heb geen respect voor de harde manier van denken, zonder enig gevoel en dan elkaar napraten.

Het is zo makkelijk om je mening zonder nuance neer te pennen....

Het gaat in dit geval om iemand die net 2 dagen een nieuw paard heeft tov iemand die kennelijk dacht goed er aan te doen haar paard te verkopen en nu ineens met het gemis zit, wat ze vast van te voren niet had verwacht.

ik heb een paard gestald bij een kennis, ben blij dat hij nog van mij is, want ik weet niet hoe het voelt als hij echt weg was...hij moet nl wel voor de verkoop....maar is nog niet verkocht...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-11 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:33

doei schreef:
Ik zou hem teruggeven :j
Wel de onkosten zou ik vergoed willen hebben zoals stalling en benzine en tuurlijk het aankoopbedrag,
Wanneer ze het hiermee eens is zou ik het paard teruggeven,
Anders is het einde verhaal...

Ook als je zelf net maanden gezocht hebt, eindelijk wat gevonden hebt, je erop verheugd hebt dat het komt, alles geregeld hebt, spulletjes hebt gekocht en helemaal happy bent met het paard wat voor jou je droompaard is?

Knap, ik zou het niet kunnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:34

russel schreef:
Ik heb geen respect voor de harde manier van denken, zonder enig gevoel en dan elkaar napraten.

Jij redeneerd vanuit de verkoopster, ik vanuit de koopster. Want die heeft ook gevoel, waar jij dan weer probleemloos overheen stapt ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:35

zap schreef:
Niemand zegt toch ook dat ze haar paard niet mag missen. Natuurlijk mis je paard. Maar aankloppen bij de huidige eigenaar is niet iets dat vele doen. Vele hebben het besef verkocht is verkocht. Dus inleving genoeg. Maar ook inleving voor de andere partij! Er kan wel gebabbeld worden over inleven van verkoopster, maar wees dan ook zo eerlijk dat je je ook goed inleeft in de koper, want dat is wat nu niet gebeurt. Missen Ja, maar terugverkopen, echt niet ;)

Ik vind eigenlijk wel dat je het mag proberen. Wie niet waagt, wie niet wint toch? :)
Ik kan me prima in beide partijen inleven eigenlijk. Daarom mijn mening waarschijnlijk.
Terugverkopen waarom niet? Dat hoef jij toch niet te beslissen voor TS? Er zijn mensen die het wel doen.
Dat is hun goed recht en daar zijn ook prima argumenten voor. Hetzelfde geldt voor het niet doen. Ook daar is vanalles voor te zeggen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:35

ben ik nou de enige die zo slecht denkt dat de vorige eigenaresse gewoon een beter bod heeft gehad?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:36

Er zal een rede zijn waarom ze de keus tot verkoop gemaakt heeft.
Heb ooit ook in zo'n positie gestaan als de ex eigenaresse, maar toen heb ik direct na de eerste kijkers laten weten dat het me te moeilijk was om hem te verkopen. ( met mijn excuses uiteraard ! )
3 jaar later is hij alsnog verkocht, heb me toen echt afgevraagd of het wel de goede keuze was. Maarja verkocht is verkocht.
Nu 2 jaar later durf ik te zeggen dat dat de juiste keuze was.

9 v.d 10 gevallen komt het echt wel goed hoor met oude eigenaren en moet je van hun probleem niet jou probleem maken.
Proberen kan ze natuurlijk altijd, maar als jij niet wilt houd het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:36

Vjestagirl schreef:
russel schreef:

Jij redeneerd vanuit de verkoopster, ik vanuit de koopster. Want die heeft ook gevoel, waar jij dan weer probleemloos overheen stapt ;)

Koopster heeft zeker gevoel, maar niet het gevoel met het paard als verkoopster en dat is een seignant verschil

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:38

janouk schreef:
het is jouw beslissing. Je hoef hem niet terug te verkopen.
Zelf zou ik het wel gedaan hebben. Iemand maakt een verkeerde keuze om verkeerde redenen en heeft spijt. Ik ben dan ook een emo :o .

Ik snap je ergens wel hoor.

Alhoewel.. Je zet een paard te koop. Iemand reageert. Komt kijken. Bespreken der verkoop. Sluiten de verkoop.
Dat duurt toch wel eventjes.. Dit gebeurd toch niet op 1 dag.. Of je moet een héél sneller beslisser zijn :D Ik bedoel maar: ze had gedurende dat hele proces de tijd om de verkoop een halt toe te roepen. En dat heeft ze niet gedaan.

Maar iedereen maakt fouten. Misschien voelt ze zich nu ontzettend rot. Op de verkoopspapieren van mijn vorige paard staat op dat ik het eerste kooprecht heb, moest E. hem ooit weg doen. Maar ik ben nooit in de verleiding geraakt haar te mailen dat ik hem terug wil ofzo.. Want ergens vind ik ook wel: verkocht is verkocht.
Alleen.. Ik stel me altijd in de plaats van een ander.

Maar wat ik uiteindelijk van het leven geleerd heb, is dat je je geluk zelf maakt. Dus kies voor wat jou het gelukkigste maakt, kies voor jezelf.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:38

oji schreef:
ben ik nou de enige die zo slecht denkt dat de vorige eigenaresse gewoon een beter bod heeft gehad?

mijn eerste gedachte :')

maar het is de TS haar keus..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:39

Misschien heeft ts wel geen maanden gezocht.. Zo kun je het verhaal mooier maken dan dat het is. Misschien heeft de vorige eigenares in een situatie gezeten waardoor ze het allemaal niet meer kon behappen, en heeft ze in een opwellig het dier verkocht.. Zo kun je vanalles wel bedenken. Je weet pas wat je met de situatie moet als je er zelf in staat. Feit is dat ts het paard gewoon kan houden, als het haar droompaard is, en ze wil hem echt niet meer kwijt.. dan is het heel spijtig,, maar ik zou wel er goed over nadenken.. iedereen maakt fouten.. Om er dan weer lekker aan te verdienen vind ik erg sneu. Ook zou ik niet met haar om tafel gaan als je hem wilt houden, of zeggen dat ze gewoon langs mag komen.. dat maakt het allemaal moeilijker. Wil je het dier houden? gewoon duidelijk zijn, wil je het teruggeven? laat dr dan langskomen.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:39

ik denk er hetzelfde over hoor , verkocht is verkocht , het is misschien hard gezegd maar zo is het gewoon .Ik zou hem gewoon houden .

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:40

russel schreef:

De wereld is hard, als je daar niet tegen kan kan je beter onder een steen kruipen.
dat geld ook voor de verkoopster.

dat heeft helemaal niets met elkaar napraten, als ik ( en vast nog meer bokkers ) het er niet mee eens zijn zullen ze best hun eigen mening uiten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:41

russel schreef:
Vjestagirl schreef:

Koopster heeft zeker gevoel, maar niet het gevoel met het paard als verkoopster en dat is een seignant verschil

True. Maar voor iemand die misschien wel maanden gezocht heeft naar hét paardje waar ze jaren mee vooruit wil, die zo blij is dat ze hem eindelijk gevonden heeft, zich heeft verheugd op de dag waarop het dier bij haar van de trailer af zou stappen, en nu helemaal happy is in haar eerste weken met een eigen paardje... Dat is óók gevoel, en dat is ook belangrijk. Wat als de TS nu terug verkoopt en over 2 dagen besluit dat ze een fout heeft gemaakt, mag die dan ook aan de vorige eigenaar vragen of ze hem weer terug wil, of is verkocht dan wel verkocht?

maringe

Ts, In hoe verre is het je droompaard, neem van daar uit je besluit

Heeft de vorige eigenaar het paard te koop aangeboden via een advertentie, dan neem ik aan dat ze er van te voren goed over nagedacht heeft en zeg ik verkocht is verkocht, zeker als jij het paard niet kwijt wilt

Misschien heeft ze wel een hoger bod gekregen dan de prijs die TS er voor betaald heeft en probeert ze op die manier het paard terug te krijgen om duurder aan iemand anders te verkopen. Heb dit zelf nl ook ooit meegemaakt.

Succes met je besluit en als je hem niet wilt verkopen dan zal de vorige eigenaar dat moeten accepteren

TurboTinker

Ik heb bij verkoop van mijn laatste paard niks op papier gezet, mijn 1e paard wel, als die ooit te koop zou komen zou ik hem zo terug kopen.
Maar intussen ben ik nuchterder geworden, je verkoopt met een bepaalde reden, blijf bij die reden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:44

Tsja, moelijke kwestie.. Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou in elk geval niet zo sneu reageren zoals de meeste mensen hier doen (a la verkocht is verkocht) ..
Wrs zou ik eerst met de ex-eigenaar om de tafel gaan en eens goed praten hoe we dit gaan oplossen zonder meteen aan het paard te gaan staan touwtrekken zeg maar.

Tendance schreef:
Zo zie jij het Russel, maar zo zie ik het niet. Blijkbaar was je band zwak genoeg om het dier te verkopen, dus verkocht is verkocht.

Nah, hier viel toch wel even mijn mond van open.. Band te zwak om het dier dan te verkopen..
Je kunt wel zien dat hier door de meesten maar 1 kant op gedacht word.. Nooit gehoord van andere omstandigheden? Tijdgebrek, stallingsprobleem, prive-omstandigheden en zo kan ik nog wel een aantal redenen opnoemen.. Belachelijk hoe hier geredeneerd word, wij kunnen helemaal niet oordelen om welke reden het dier verkocht is.

Vind het toch wel een beetje toepasselijk op mijn situatie laatst.. Ik had verteld tegen mijn instructrice dat ik er over dacht om een van mijn paarden te verkopen. Diegene waar ik het meeste mee heb meegemaakt, het meeste mee heb/kan bereiken en degene waar ik de beste band mee heb.
Ik dacht er over omdat ik een nieuwe baan heb en ik dus weinig tijd over heb om alle paarden hun aandacht te geven en moest ik van mezelf dus een plekje zoeken voor 1 of 2 paarden..

Nogmaals, ik dacht er nog maar over om haar weg te doen. Toch stonden er 2 dagen later al kopers op de stoep die haar heel heel graag wilden hebben. Het is ook een gouden dier, echt een all rounder met wat pit en toch geschikt voor beginners/kinderen. Dus ik heb ze maar laten komen, het eerste gevoel was goed.
Maar naarmate ik meer ging nadenken kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen. Afgelopen Zaterdag zouden ze voor de 2e keer komen rijden, ze stonden op de wachtlijst voor een stal, en ik heb de boel afgeblazen. Ik kan het gewoon niet, ik zou er ontzettend veel spijt van krijgen als ik dit paard laat gaan.
De kopers waren teleurgesteld maar hadden wel begrip voor mijn situatie. Dat was wel erg fijn, ik weet niet wat ik met mezelf aan had gemoeten als ik haar had verkocht en dus écht kwijt geweest was. :o

Edit: Stukje vergeten :o

Wat ik nog wilde zeggen, bovenstaand had de vorige eigenaresse ook kunnen bedenken. Ik denk dat jij nu als eigenaar toch het laatste woord hebt en beslist of je hem houd of niet.
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 06-12-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt