Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Veel leerzamer momenteel dan een eigen paard. kobuss1 schreef:ligt eraan hoe oud ik zelf ben en in welke lichamelijke toestand ik verkeer. Ben nu 37 en mn knappe merrie is 5 bijna 6, dus kan nog makkelijk minstens 15 jaar mee, dan ben ik zelf intussen 52(aaaarghhh!!!) dus ik zal t op t moment zelf wanneer dat van toepassing is moeten bekijken...
) en ja je houdt bakken met geld over (hier ook regio ZH (Voorne Putten trouwens, ik kan die stal voor 200 niet vinden...
) en zo'n 500 pm incl. smid, wormenkuur, etc. ben ik toch wel kwijt) maar wat moet je er mee als je geen hobby hebt om het aan uit te geven?
(o.a. door verhuizing + verbouwing nwe huis+ nieuwbouwstallen etc) Dus pas dit jaar april heb ik mijn jonge paard door een prof hier in de buurt laten inrijden. Hoewel ik haar elke dag heb opgezocht, vond ik het ook wel weer leuk om mijn "oudjes"weer even voor mezelf te hebben.....tot het noodlot (koliek- niet te opereren + ze was niet meer te vervoeren) toesloeg. Op 8 uur tijd ben ik mijn 29jarige soulmate verloren- na 27 jaar bij mij te zijn geweest. Geloof me, het feit dat ik andere paarden heb is de enige reden dat ik nog uit bed kon/kan komen- ze zijn mijn levenslust.Duhelo schreef:350 euro is wel erg ruiùm gerekend, ik betaal stalling en hoefsmid en wormenkuren voor twee paarden aan 300 euro ...
micha_a schreef:Ik wil even inhaken op het deel crisis en een paard aanschaffen.
Als ik een schatting maak van de kosten die we dan hebben, dan zouden we echt heel moeilijk een paard kunnen betalen. En als we onze inkomens bij elkaar leggen verdienen we echt niet weinig, ik vraag me al vaak af hoe mensen nu een paard betalen...
.

)weer voor terug komen