Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Lot schreef:Maar wat als het uitgaat met je vriend?
Dees schreef:tita schreef:Hoe weet jij of iemand wel of geen geld heeft, dat zie je er echt niet van af hoor.
Bovendien mag je niet vragen aan de nieuwe eigenaar of het paard altijd het beste kan krijgen..jij verkoopt hem tenslotte je kan niet zijn verdere verloop gaan eisen.
O maar je kan toch wel domweg er naar vragen? Gewoon doen als je dat echt belangrijk vind.
En bovendien, in een gesprek weet je snel genoeg hoe het met de hippische normen en waarden zit van de potentiele paardenhouder.
Mensen met een gering budget voor maandelijks onderhoud zullen idd snel een hoefsmid bezoek uitstellen en zullen goedkoper voer willen voeren... en gebruiken van die matige kwaliteit dekentjes. Of gunst: ze laten hun paard 24/7 buiten staan in ons NL (natte!) klimaat ergens achteraf op een industrieterrein en noemen het dan 'natuurlijk'.
Maar erger dan dat: wat doet een paardenhouder zichzelf eigenlijk aan om met zijn laatste centen een paard te willen onderhouden?! Mijn hemel, wat een financiële problemen kun je over jezelf afroepen en wat moet je jezelf wel niet ontzeggen omdat Bles weer pakjes hooi nodig is....
Lijkt me geen fijne manier van leven.
absoluut niet en ik ga zoiets ook niet vermelden.
Daarnaast: bezuinigen op bijv een hoefsmid is symptomatisch - zulke eigenaren bezuinigen dikwijls in de volle breedte van de paardenhouderij (dus op voedingsstoffen, ontwormingen, zadelpasserij, DA-bezoek (hoesten, ach gaat wel weer over. Kreupel, ach kijk het nog effe aan).
.
- hotchocolat schreef:Ze willen hier (bepaalde regio) paardenbelasting gaan invoeren. Dit zou 750,00 per paard/pony per jaar gaan worden.
Mocht dat bij ons in de kreis ook gebeuren dan meld ik ze af. Ik heb er drie staan waarvan er een (als het goed gaat) volgend jaar een veulen krijgt)
terpentijn schreef:Ik heb mijn paarden op afbetaling aangekocht.
Zowel Bonte Jaopie, Tinker x Fries kruising, heb ik al weer 7 jaar vanaf veulen zijn, en recentelijk de merrie Bonte Khavanna Fries x KWPN Tuiger, nu ruim 2 jaartjes al weer.
Ik had de bedragen niet INEENS. Ja, en ik heb ook nog al 7,5 jaar een Shetlander, maar die heb ik ineens betaald, hahaha!!!!
Het geld voor 't onderhoud had en heb ik makkelijk wel, die aanschafbedragen alleen niet in 1 keer.