Stalling nog een maand betaald maar toch andere pony in stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ernie061111

Re: Stalling nog een maand betaald maar toch andere pony in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:31

Hhmm is het je dat echt allemaal waard.
Geniet gewoon lekker van je nieuwe stal.
Vervelende mensen geeft het altijd wel in je leven het is alleen aan jezelf wat je met die mensen doet. Niet iedereen hoeft dezelfde bloedgroep te hebben zullen we maar zeggen.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:35

amyz schreef:
Tsja... Als ik pensionhouder zou zijn en ik kon een lege box weer vullen zou ik het ook doen :+ Alleen niet netjes dat ze zich dan zo opstellen met het hooi enz. Aan de andere kant ben ik van mening dat je áltijd moet proberen op een goede manier ergens weg te gaan. Ja, als die mensen je gaan staan uitschelden oid is dat natuurlijk geen haalbare kaart meer, dat moge duidelijk zijn :+
Ik ben ook al een paar keer verhuisd en bij 2 stallen had ik verrekte goede redenen, maar ook daar heb ik netjes alles afgehandeld en zou ik in principe gewoon naar terug kunnen. Als er een hoop stennis is geschopt met het weggaan... Tsja.... Ik ken maar 1 kant van het verhaal weet je :)

Ik zou zeggen; jammer dan. Move on. Niet fijn dat het op zo'n manier heeft moeten gaan maar je staat nu op een prettige stal. Als je met alle geweld dat geld wilt hebben kan je minder genieten van je paard omdat je bezig bent met niet-leuke dingen. Ik kan me voorstellen dat het een principekwestie is geworden maar ik zou de rotzooi er echt niet voor over hebben eigenlijk...

HELEMAAL MAAR DAN OOK HELEMAAL MEE EENS

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:43

Fleurtje100 schreef:
En dan had de TS niet in haar recht gestaan. Nu wel, hij verhuurd één stal aan twee mensen en dat kan niet. Als de TS afgelopen week nog gebruik had willen maken van de stal had dat moeten kunnen, ze betaald er tenslotte voor. Stalhouder had er best een nieuwe klant in kunnen zetten, maar dan had hij even contact op moeten nemen met de TS. Van ik heb een nieuwe klant die jouw box wil overnemen, als ik jou nu eens het resterende geld overmaak, kan ik dan die box aan haar verhuren. Had TS vast geen probleem mee gehad.

De klant is boos weggelopen vanwege het slaan van de paarden.
Dus beter kwijt dan rijk en de volgende klant komt binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:51

Fleurtje100 schreef:
En dan had de TS niet in haar recht gestaan. Nu wel, hij verhuurd één stal aan twee mensen en dat kan niet. Als de TS afgelopen week nog gebruik had willen maken van de stal had dat moeten kunnen, ze betaald er tenslotte voor. Stalhouder had er best een nieuwe klant in kunnen zetten, maar dan had hij even contact op moeten nemen met de TS. Van ik heb een nieuwe klant die jouw box wil overnemen, als ik jou nu eens het resterende geld overmaak, kan ik dan die box aan haar verhuren. Had TS vast geen probleem mee gehad.

Misschien dat wanneer TS aan komt zetten met haar paard, dat de stalhouder de stal dan ook vrij maakt, juist omdat ze heeft betaald? Zij gaat toch weg, hij heeft haar niet weg gestuurd ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:01

Denk niet dat de stal weer vrijgemaakt wordt, ook de pensionstal eigenaar heeft zijn rechten.
Klantje weg met al zijn of haar spullen, stal is vrij voor de volgende klant.

En wat een gezeur voor misschien 100 euro.
Jij gaat weg, opgezegd volgens de afspraak, dus je hebt ook geen rechten meer.

Als je een paard moet houden met dit soort problemen dan ligt het misschien aan de eigenaar van dat paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:14

Volgens mij houdt een opzegtermijn in, dat je een maand hebt om te vertrekken en dat kan halverwege zijn, maar uiterlijk het laatste van de maand. Maar bij vertrek in die maand is het klaar en is de box klaar voor volgend gebruik. Over terugvorderen van stalgeld, terwijl je er niet gestaan hebt, had je van te voren moeten overleggen.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:59

Ariebren schreef:
Denk niet dat de stal weer vrijgemaakt wordt, ook de pensionstal eigenaar heeft zijn rechten.

Als je een paard moet houden met dit soort problemen dan ligt het misschien aan de eigenaar van dat paard.

dat het paard soms geen hooi krijgt dat er regelmatig een paard overgeslagen word met brok voeren wat iedere debiel kan en dat er meerdere paarden daar een vette tik krijgen, ligt aan de eigenaar van het paard nou verklaar nader
jij zeurt er word wat gevraagd en jij gaat door op dingen die niet eens gevraagd worden wie zeurt er dan . misschien heb ik wel een wijze raad voor jouw ....... lekker weg blijven van dit topic.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:18

Dat is dus de reden dat TS weg gegaan is.
Mensen, of meisjes ??
Leven en laten leven.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:22

Ariebren schreef:
Mensen, of meisjes ??
Leven en laten leven.

ja idd dat is de reden. ik weet wat er gaande is en neem 1 ding van mij aan ik ga niet snel ergens weg maar kom me niet aan mijn kinderen en mijn paard . :(

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:25

t is niet netjes, maar veel pensionhouders doen dit, wel van alles eisen maar zelf doen ze wat ze zelf willen, ik moest een maand extra betalen anders mocht ik niet weg, ze hadden zelfs de ingang van de stal geblokkeerd zodat we de trailer er niet doorkregen, t was dat ik echt heel graag weg wilde dat ik toen maar betaald heb om maar weg te kunnen, zegt de vrouw van de pensionhouder, je kan ook gewoon bijven dan heb je geen extra maand, ja daaag, dacht je na deze actie dat ik dan gezellie zou blijven staan, ik ging er al niet zomaar weg na bijna 4 jaar, pensionstalhouder was zeer bot en arrogant, heb voor hem gewerkt en was het zat steeds alles maar te pikken, binnen een uur nadat ik weg was stond er een ander paard in mn stal, was een handelspaard die ie nog ergens had staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:27

montoya schreef:
Ariebren schreef:

dat het paard soms geen hooi krijgt dat er regelmatig een paard overgeslagen word met brok voeren wat iedere debiel kan en dat er meerdere paarden daar een vette tik krijgen, ligt aan de eigenaar van het paard nou verklaar nader
jij zeurt er word wat gevraagd en jij gaat door op dingen die niet eens gevraagd worden wie zeurt er dan . misschien heb ik wel een wijze raad voor jouw ....... lekker weg blijven van dit topic.

Maar als je niet met bewijzen daarvan over tafel kunt komen, dan heb je er niets aan. Een rechtbank gaat ook feitelijk naar je verhaal kijken. Dan doen de emoties er verder ook niet toe. Daar kijken ze ook alleen maar naar het contract en ik denk dat je dan geen poot om op te staan hebt.
Ja en hoe bepaalde stallingen met paarden omgaan, klopt ook niet, maar dat zal de rechtbank een zorg zijn. Als de stalhouder zich aan het contract gehouden heeft en ji niet het tegendeel kan bewijzen dan heb je gewoon niets.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:31

veel pensionhouders zijn leuk en aardig zolang je er staat of als je er wilt gaan staan, maar als je weg gaat veranderen er veel in zeer onredelijk, kennisje van me ook, ging na 12 jaar naar een andere stal en die kreeg me toch een grote bek dat ze netjes op ging zeggen in de kantine, niet te kort, gewoon blij zijn dat je daar weg bent en lekker verder gaan waar je nu staat TS :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:32

Juridisch gezien staat de TS gewoon in haar recht. Ze huurde die stal tot 1 oktober, dat ze geen gebruik maakt van het het geen waarvoor ze betaald betekent niet automatisch dat de stalhouder het dan maar aan een ander mag verhuren.
Ik me de situatie van de TS wel voorstellen. Ik heb in 7 jaar tijd op 4 verschillende stallen gestaan, 1 waar het paard stond toen ik hem kocht (daar heeft hij drie maanden gestaan totdat ik een goede stal met weidegang gevonden had), de stal erna 5,5 jaar, op 1 stal nog geen half jaar (die beviel dus niet) en waar ik nu sta, sta ik ook alweer een tijdje. Ben overal goed weggegaan, keurig opzegtermijn aangehouden, en zou dat nu weer doen ook al is die er niet. Op die ene stal wat minder netjes, week voor de eerste v/d maand gegaan, en die maand erop niet betaald (had volgens contract geen opzegtermijn, maar stalhouder wilde die wel hanteren). Voelde me daar al bedonderd, waren me allerlei dingen beloofd die ze niet nakwamen, maanden zelf staan uitmesten terwijl ik toch echt voor volpension betaalde, paard stond constant met dikke benen terwijl hij iedere dag 6 uur de wei op zou gaan, paard was gestresst en begon met weven, amper ruwvoer, en dan ook nog het pensiongeld dat in nog geen half jaar tijd met €30,- omhoog was gegaan. Dus voelde er weinig voor om nog een keer ruim €250 over te maken.
TS wordt meteen uitgemaakt voor manegehopper etc. Terwijl het goed kan dat het gewoon echt niet in orde was op die stal. Dan heeft ze nog netjes die opzegtermijn betaald terwijl de stal al weer verhuurd is aan een ander en de stalhouder dus ook nog eens dubbel geld vangt.
Geld niet betalen is een stuk makkelijker dan geld terugkrijgen. Ik zou het er persoonlijk ook bij laten zitten en geen negatieve energie meer aan verspillen. Maar snap wel dat TS behoorlijk pissig is, stalhouder zit gewoon fout hier, niet alleen vanuit fatsoen maar ook juridisch. Denk alleen dat je er heel weinig mee opschiet. Rechtszaak weegt nooit op tegen het bedrag waar het om gaat. En de stalhouder moet zijn administratie redelijk netjes op orde hebben wil je het kunnen bewijzen, en dat is lang niet altijd het geval op pensionstallen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:34

montoya schreef:
Ariebren schreef:
Mensen, of meisjes ??
Leven en laten leven.

ja idd dat is de reden. ik weet wat er gaande is en neem 1 ding van mij aan ik ga niet snel ergens weg maar kom me niet aan mijn kinderen en mijn paard . :(

Daar hebben ze de laatste dagen hele discussies over op tv.
Vroeger kreeg een kind een draai om zijn oren als hij thuis kwam met het verhaal, ik ben de klas uitgestuurd.
Toen kwam de tijd dat de ouder van dat kind de school juf een draai om de oren gaf.
Nu wordt er gelijk de familie advocaat erop afgestuurd.

Ik lees in je reactie heel veel agressie en verbaal geweld.

Ga zo door en je komt er wel.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:41

Jij hebt betaald voor de stal dus is het niet geoorloofd om een ander paard in jouw box te zetten.
Maar ik begrijp de stalhouder wel. Je zou wel aan hem kunnen vragen het hooi. stro en de brokken af te nemen. Daar heb je ook voor betaald dus die moet hij jou doen toekomen.

Ik heb ooit eens op een stal gestaan waar een paardenevenement gaande was. De pensionpaarden moesten het land op en de stallen werden s'ochtends voor 10 euro verhuurd en s'middags nog eens voor 10 euro verhuurd aan deelnemers van het evenement. Ik wilde dus mijn paard op stal zetten maar die bleek bezet. Ik houd niet van dat soort acties want ik vind het smerig dat mijn paard dan aan het eind van de dag in een smerige stal komt en waar er 'vreemde' paarden hebben ingestaan. Op deze stal sta ik dan ook niet meer. En niet alleen om deze reden maar er was meer loos.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:45

ik zou me ook niet meer druk maken om het stal geld. Wees blij dat je er weg bent.
Maar kan ik kan jouw heel goed begrijpen.

Heb het zelfde kom niet aan mijn kinderen of aan mijn dieren. Denk dat ieder ouder er zo over denk.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:48

fleur klopt en ben nu ook aan het kijken wat de kosten zijn als ik ermee verder ga . is dat teveel dan ga ik er niet mee door . we hebben daar een redelijke tijd gestaan was altijd goed tot de laatste 6 maand .en de tik aan mijn paard zijn hoofd wat niet nodig was was doorslag gevend dat ik weg ben gegaan en niet heb gewacht .

idd hollander want dan ben heb ik een waas mijn kinderen en paard zijn mijn alles

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:53

Daar hebben ze de laatste dagen hele discussies over op tv.
Vroeger kreeg een kind een draai om zijn oren als hij thuis kwam met het verhaal, ik ben de klas uitgestuurd.
Toen kwam de tijd dat de ouder van dat kind de school juf een draai om de oren gaf.
Nu wordt er gelijk de familie advocaat erop afgestuurd.

Ik lees in je reactie heel veel agressie en verbaal geweld.

Ga zo door en je komt er wel.[/quote]
vroeger is vroeger we leven nu in 2011
verbaal geweld waar...
maar ik heb helemaal geen zin om met jouw in discussie te gaan
wat ik je ook al eerder zei waar ik recht op heb heb ik recht op .
jij leest maar wat je wilt lezen .

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:56

Dressage4U schreef:
Jij hebt betaald voor de stal dus is het niet geoorloofd om een ander paard in jouw box te zetten.
Maar ik begrijp de stalhouder wel. Je zou wel aan hem kunnen vragen het hooi. stro en de brokken af te nemen. Daar heb je ook voor betaald dus die moet hij jou doen toekomen.

Ik heb ooit eens op een stal gestaan waar een paardenevenement gaande was. De pensionpaarden moesten het land op en de stallen werden s'ochtends voor 10 euro verhuurd en s'middags nog eens voor 10 euro verhuurd aan deelnemers van het evenement. Ik wilde dus mijn paard op stal zetten maar die bleek bezet. Ik houd niet van dat soort acties want ik vind het smerig dat mijn paard dan aan het eind van de dag in een smerige stal komt en waar er 'vreemde' paarden hebben ingestaan. Op deze stal sta ik dan ook niet meer. En niet alleen om deze reden maar er was meer loos.

heb gevraagd om het hooi maar antwoord was nee probeer het ook niet te halen .
van die actie,s zou ik ook niet houden lekker zeg pfffff

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:06

TS, ik snap je reactie en verontwaardiging wel....maar ik vind het wel lichtelijk overdreven :)

Je bent er weg, laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken.
Stop die energie lekker in je paard :)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:09

Thirty schreef:
TS, ik snap je reactie en verontwaardiging wel....maar ik vind het wel lichtelijk overdreven :)

ja is het misschien ook wel maar als je boos bent denk je er toch wel iets anders over .
en de boosheid zakt nu wel wat . ;)

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:10

misschien een hele stomme vraag maar: maar montoya ben je nu misschien de moeder van de TS of stond je ook op die stal? zie namelijk alleen antwoorden van jou en niet meer van de TS. volg het niet meer :o misschien heb ik er overheen gelezen??

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:15

nee ik ben de moeder van ts .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:53

montoya schreef:
Thirty schreef:

ja is het misschien ook wel maar als je boos bent denk je er toch wel iets anders over .
en de boosheid zakt nu wel wat . ;)

In boosheid en emotie bekijk je de zaak vaak niet obejectief maar juist met gevoel en daar heeft het rechtssysteem gewoon maling aan. Lekker laten zitten, je paard staat nu goed, daar gaat het om toch.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:26

TS, ik snap precies hoe je je voelt, heb hetzelfde meegemaakt, alleen hadden ze mijn paard op de dag dat ik ze kwam halen buiten neergezet en alvast een ander paard in haar stal gezet. Ik had ook maand opzeg termijn maar door omstandigheden al eerder weggegaan, moest dus die betreffende maand ook nog gewoon betalen. Ik was echt woest toen ik dat zag toen ik haar kwam halen. Stond ze in haar uppie buiten in de regen, omdat er al een ander paard in haar stal stond. Die mensen heb ik ook echt geen positieve reclame gegeven. Ook geprobeerd om deel van het stalgeld van die maand dan terug te krijgen, maar volgens een kenner van het rechtsysteem trok ik aan het korste eind omdat ik me niet aan het contract heb gehouden. Wel als ik alsnog die maand had willen blijven, dan hadden ze mijn box terug moeten geven of restant stalgeld moeten betalen.