Mindim schreef:jes_sira schreef:Iemand anders loopt nu weg met hetgeen waar TS voor betaald heeft. Lekker makkelijk en in mijn ogen heel vals.
Dan had de eigenaar zelf moeten laten keuren als ze het rapport wilde hebben om er gebruik van te maken.
Ik vind het als een principe kwestie. Dit doe je gewoon niet.
Je bent eerlijk en deelt de kosten als je het rapport hebben wil. Zo niet, dan heb je geen recht op het rapport. Heel simpel.
Het is een afkeuringsrapport, waarom zou de verkoper die in jouw ogen graag willen hebben voor de volgende verkoop?
Omdat er in het rapport niet staat dat het paard is afgekeurd!!!!!! Er is alleen een bemerking en zonder de mondelinge toelichting van de DA kan dit rappport heel goed gebruikt worden om het paard alsnog te verkopen met de mededeling erbij dat er een kleine bemerking op zit (en niet precies vertellen wat) en dat daarom de prijs van het paard is zoals die is (en dat hoeft niet eens lager te zijn dan de prijs die TS zou betalen omdat de nieuwe kopers niet weten wat er ooit is besproken)
Ik vind het werkelijk tenenkrommend dat er mensen zijn die dit afdoen als waar maak jij je druk om. Het gaat er gewoon om dat de verkoper een slaatje heeft geslagen uit de kosten die TS heeft gemaakt.

en daar moet ik dan stiekem ook weer een beetje om lachen. Ik ben inmiddels ook wel heel erg benieuwd naar het verhaal van de DA)
van mij mag dit ook als hypothetisch geval beschouwd worden.