Eigenaar buiten mij om keuringsrapport opgevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:13

Mindim schreef:
jes_sira schreef:
Iemand anders loopt nu weg met hetgeen waar TS voor betaald heeft. Lekker makkelijk en in mijn ogen heel vals.
Dan had de eigenaar zelf moeten laten keuren als ze het rapport wilde hebben om er gebruik van te maken.

Ik vind het als een principe kwestie. Dit doe je gewoon niet.
Je bent eerlijk en deelt de kosten als je het rapport hebben wil. Zo niet, dan heb je geen recht op het rapport. Heel simpel.

Het is een afkeuringsrapport, waarom zou de verkoper die in jouw ogen graag willen hebben voor de volgende verkoop?

Omdat er in het rapport niet staat dat het paard is afgekeurd!!!!!! Er is alleen een bemerking en zonder de mondelinge toelichting van de DA kan dit rappport heel goed gebruikt worden om het paard alsnog te verkopen met de mededeling erbij dat er een kleine bemerking op zit (en niet precies vertellen wat) en dat daarom de prijs van het paard is zoals die is (en dat hoeft niet eens lager te zijn dan de prijs die TS zou betalen omdat de nieuwe kopers niet weten wat er ooit is besproken)

Ik vind het werkelijk tenenkrommend dat er mensen zijn die dit afdoen als waar maak jij je druk om. Het gaat er gewoon om dat de verkoper een slaatje heeft geslagen uit de kosten die TS heeft gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:17

Alik schreef:
Omdat er in het rapport niet staat dat het paard is afgekeurd!!!!!! Er is alleen een bemerking en zonder de mondelinge toelichting van de DA kan dit rappport heel goed gebruikt worden om het paard alsnog te verkopen met de mededeling erbij dat er een kleine bemerking op zit (en niet precies vertellen wat) en dat daarom de prijs van het paard is zoals die is (en dat hoeft niet eens lager te zijn dan de prijs die TS zou betalen omdat de nieuwe kopers niet weten wat er ooit is besproken)

Ik vind het werkelijk tenenkrommend dat er mensen zijn die dit afdoen als waar maak jij je druk om. Het gaat er gewoon om dat de verkoper een slaatje heeft geslagen uit de kosten die TS heeft gemaakt.

Paard is echter ook niet 100% goedgekeurd.

De enige die blaam treft in dit geval is de dierenarts in mijn ogen, die had moeten overleggen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:21

Alik schreef:
Mindim schreef:

Het is een afkeuringsrapport, waarom zou de verkoper die in jouw ogen graag willen hebben voor de volgende verkoop?

En de TS heeft gezegd het paard niet (direct) te willen kopen dan is dat geld toch al verloren, wat er dan verder nog met dat raport gebeurt maakt toch niets uit?

Alik

Re: Eigenaar buiten mij om keuringsrapport opgevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:28

Wat uitmaakt is dat de verkoper in feite informatie heeft gestolen, ze had ze kunnen kopen maar wilde dat niet, dat is waar ik mij verschrikkelijk boos over kan maken. De gemakzucht waarmee er omgegaan wordt met eigendommen van anderen. Het maakt gewoon helemaal niet uit of TS iets aan dat rapport heeft of niet, dat doet op geen enkele manier ter zake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:39

Alik schreef:
Wat uitmaakt is dat de verkoper in feite informatie heeft gestolen, ze had ze kunnen kopen maar wilde dat niet, dat is waar ik mij verschrikkelijk boos over kan maken. De gemakzucht waarmee er omgegaan wordt met eigendommen van anderen. Het maakt gewoon helemaal niet uit of TS iets aan dat rapport heeft of niet, dat doet op geen enkele manier ter zake.

De dierenarts heeft de verkoper het rapport gestuurd, dus op wie moet je je dan eigenlijk boos maken, wie heeft er niet netjes gehandeld uiteindelijk.
Volgens mij gaat je boosheid onterecht naar de verkoper.

TS, heb je de verkoper en da er al over aangesproken?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:49

Nou volgens mij wist de verkoper dondersgoed dat het niet de bedoeling van TS was dat hij/zij het rapport kreeg zonder eraan mee te betalen en wie weet welk verhaal die de DA op de mouw gespeld heeft, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de DA juist gehandelt heeft, hij/zij had de informatie nooit mogen afgeven zonder overleg met de opdrachtgever.

(grinnik, het raakt me blijkbaar in mijn wezen want ik zit me dus echt boos te maken :+ en daar moet ik dan stiekem ook weer een beetje om lachen. Ik ben inmiddels ook wel heel erg benieuwd naar het verhaal van de DA)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:53

Alik schreef:
Nou volgens mij wist de verkoper dondersgoed dat het niet de bedoeling van TS was dat hij/zij het rapport kreeg zonder eraan mee te betalen en wie weet welk verhaal die de DA op de mouw gespeld heeft, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de DA juist gehandelt heeft, hij/zij had de informatie nooit mogen afgeven zonder overleg met de opdrachtgever.

(grinnik, het raakt me blijkbaar in mijn wezen want ik zit me dus echt boos te maken :+ en daar moet ik dan stiekem ook weer een beetje om lachen. Ik ben inmiddels ook wel heel erg benieuwd naar het verhaal van de DA)

Maar verkoper heeft het de TS wel verteld hoe ze aan het keuringsrapport gekomen is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:54

Is dat zo'n probleem?

Ik kan ook van alle paarden zo de rapporten opvragen. Zo lang ik maar weet bij welke DA.
Heb nog nooit meegemaakt dat dit niet mocht of niet correct was eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:57

Trouwens is het keuringsrapport met 30 euro omhoog gegaan sinds het vorige topic, daar was het nog 120.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:59

Zoals gezegt, degene die betaalt, bepaald.

Wanneer je graag een keuringsrapport wil hebben dan kun je er 1 laten maken en er zelf voor betalen...of je maakt er afspraken over met degene die betaald.
De verkoper heeft idd gezegd dat het rapport is gegeven door de DA, met welk doel is dit gezegd? Verkoper wist dat TS dit niet wilde! Komt op mij over van een lange neus trekken, "nanananana ik heb het rapport lekkur tohoch"

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:01

Mindim schreef:
Trouwens is het keuringsrapport met 30 euro omhoog gegaan sinds het vorige topic, daar was het nog 120.

Ik ga af op wat er in dit topic verteld wordt en aangezien ik het een principekwestie vind maakt de werkelijke prijs mij niet uit ;) van mij mag dit ook als hypothetisch geval beschouwd worden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:02

Is trouwens niet helemaal waar wat ik schreef.

Wij hebben wel eens DA's opgebeld en een kopie van een rontgens gekregen.
En wij hebben eens een DA van verkopende partij opgebeld omdat wij een pony terugkregen met een verhaal dat nergens op sloeg en het keuringsrapport konden ze niet overhandigen. Maar hij was wel afgekeurd volgens hun. Bleek niet waar, we hebben er niks mee gedaan. De pony gewoon verkocht alszijnde GGK en hun hebben wat moois misgelopen.

Dus andere situaties.
Hebben ze tegenwoordig alle klinische rapporten digitaal ingevoerd?
Ik vind het een goede zaak overigens. Zo kun je nog eens horen of er misschien wat mis is (geweest) met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:07

Alik schreef:
Zoals gezegt, degene die betaalt, bepaald.

Wanneer je graag een keuringsrapport wil hebben dan kun je er 1 laten maken en er zelf voor betalen...of je maakt er afspraken over met degene die betaald.
De verkoper heeft idd gezegd dat het rapport is gegeven door de DA, met welk doel is dit gezegd? Verkoper wist dat TS dit niet wilde! Komt op mij over van een lange neus trekken, "nanananana ik heb het rapport lekkur tohoch"

Maakt niet uit met welk doel de verkoper dit aan TS heeft verteld, ze heeft het verteld.

Ze heeft de da gebeld, niet geschoten is altijd mis toch. Nou ze heeft raak geschoten, had niet gehoeven als da het haar niet gegeven had.
Niet iedereen denkt zo puberaal hoor, van lekkur puh, sliep uut, hoe het op jou overkomt hoeft niets met feiten te maken te hebben ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:16

zou er ook niet blij mee zijn maar wel de E150 aan de DA overmaken, die was je de DA zelf immers verschuldigd. Daarna nu inderdaad die E75 vragen aan de verkoper en zoniet zou ik toch openbaarlijk mijn boekje open doen over de opmerkingen van de DA nav de keuring :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:19

opisop_shop schreef:
zou er ook niet blij mee zijn maar wel de E150 aan de DA overmaken, die was je de DA zelf immers verschuldigd. Daarna nu inderdaad die E75 vragen aan de verkoper en zoniet zou ik toch openbaarlijk mijn boekje open doen over de opmerkingen van de DA nav de keuring :o

De verkoper was bij de keuring, die zal neem ik aan de bemerkingen wel gehoord hebben, aangezien er geadviseerd werd aan de verkoper het paard te laten bekappen en dat de verkoopster hem dan door moest trainen een maand en daarna zou paard weer voor de keuring moeten. Dit werd vermeld in het andere topic iig, dus ik neem aan dat verkoper ervanaf weet.
Citaat:
tja hij is officieel niet afgekeurd. Dierenarts heeft als advies gegeven dat verkoper paard laat bekappen (hij stond nu wat ongelijk) en zij hem een maand gaat trainen. Dan opnieuw beoordelen. Mogelijk zit het namelijk in weinig spiermassa of ongelijk bekapt. Maar ik ga natuurlijk niet nog een keer voor keuring betalen, dus verwacht dat ze hem aan iemand anders probeert te verkopen die of zo dom is om hem niet te laten keuren of die weer de kosten opzich nemen.
Maar je hebt gelijk. Ik had af moeten spreken dat zij de kosten betalen bij twijfel/afkeuring. Had gewoon niet echt verwacht dat een 4jarige niet door de klinische heenkomt. Beetje naief dus van mij :s

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:21

Alik schreef:

Hoezo informatie gestolen de verkoper had deze imformatie al en wilde het alleen op papier hebben. Wat de verkoper dus heeft gekregen is een printje van 10 cent waar iets opstaat wat ze al wist waar ze waarschijnlijk geen voordeel bij had. Bovendien snap ik sowieso het bezwaar niet van het delen van het keuringsraport als ik een paard te koopt had staan dat werd afgekeurd zou ik het ook graag willen hebben zodat mijn eigen DA ernaar kon handelen mocht dat nodig zijn. Ik vind het gek dat er direct vanuit werd gegaan dat de verkoper er een slaatje uit slaat door de volgende geintresseerde min of meer op te lichten, dat is helemaal nergens op gebaseerd namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:57

liedje89 schreef:
Alik schreef:

Hoezo informatie gestolen de verkoper had deze imformatie al en wilde het alleen op papier hebben. Wat de verkoper dus heeft gekregen is een printje van 10 cent waar iets opstaat wat ze al wist waar ze waarschijnlijk geen voordeel bij had. Bovendien snap ik sowieso het bezwaar niet van het delen van het keuringsraport als ik een paard te koopt had staan dat werd afgekeurd zou ik het ook graag willen hebben zodat mijn eigen DA ernaar kon handelen mocht dat nodig zijn. Ik vind het gek dat er direct vanuit werd gegaan dat de verkoper er een slaatje uit slaat door de volgende geintresseerde min of meer op te lichten, dat is helemaal nergens op gebaseerd namelijk.

Zo wordt de verkoper inderdaad neergezet, mede door TS en dat is idd nergens op gebaseerd, vind het dan ook niet netjes om eerlijk te zijn. Verkoopster zit op bokt, misschien horen we nog de andere kant van het verhaal.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 01:51

Ik vind de DA ook fout om het keuringsrapport aan de verkoper te geven.
Bel eens met de koninklijke nederlandse maatschappij voor diergeneeskunde (030-6348900). Die kunnen je misschien meer vertellen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:18

is er inmiddels al meer bekend?
ik ben wel benieuud wat juridisch gezien nu wel en niet mag

ik blijf erbij, als de verkopers het rapport wilden hebben, moeten ze ook meebetalen en niet achter de rug om dit bij de DA opvragen
wie betaald die bepaald? toch?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:25

mensen nog aan toe, waar kan men zich tegenwoordig al niet druk om maken.

Vind het belachelijk dat de verkoper van het dier hier te schande word gepraat terwijl we hier maar 1 kant van het verhaal kennen en dat verhaal van die ene kant is ook nogal eens veranderd in de loop van het topic. Dus ik heb mijn vraagtekens bij het hele gebeuren.

zit voor ts niks anders op als gewoon te betalen en daarmee klaar.

verkoper zit op bokt althans dat maak je uit op de reactie's van ts, mag hopen dat ze voordien wel ingelicht is over dit topic anders vind ik het pas belachelijk van ts.

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 11:49

Da is op vakantie dus ik weet nog niets.

Ik heb wel wat info ingewonnen bij dierenartsen en die zeggen ook allemaal dat dit niet hoort. Het is inderdaad zo dat die dienst aan de opdrachtgever wordt verleend en het rapport is daar onderdeel van.
En verkoper wist zeer goed waar ze mee bezig was en heb haar ook gewezen op de afspraak die we hadden gemaakt. Verkoper weigert echter te betalen. (de eerste prijs, 120 euro, was op basis van de inschatting van de da, 150 euro is o.b.v. de factuur die ik toen nog niet ontvangen had...)
Bedankt voor alle prettige reacties! En voor de 'stop met zeuren reacties': het gaat mij niet om het geld, het gaat mij erom dat sommige mensen blijkbaar zo met gemaakte afspraken om kunnen gaan en daar word ik gewoon nogal pissig om en was benieuwd of andere mensen ook zoiets mee hadden gemaakt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:18

als het je niet om het geld gaat waarom maak je juist daar nóu zo'n punt van dan? Het gaat je wel degelijk om het geld.

Het gaat je om de afspraak? Nee er is namelijk geen afspraak, jij bied de verkoper aan dat als zij mee betaald zij het keuringsrapport kan krijgen zij gaat hier niet in mee en verkrijgt het op een andere manier hetzij legaal hetzij illegaal en daar is het nou net waar het jou blijkbaar steekt dat zij niet meebetaald heeft en wel het keuringsrapport heeft.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:35

TS, ik geef je groot gelijk hoor.
Dit soort asociale/achterbakse/stelende gedrag moet je niet pikken.
Helaas heeft de DA hieraan meegewerkt waardoor de verkoper onterrecht heeft gekregen waar ze geen recht op heeft.
En die moet dan ook met een correcte oplossing komen.

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 12:58

Dank je jes_sira.
Pashton, als ik heel duidelijk zeg dat het NIET om geld gaat, maar om het principe, is jouw reactie nogal tenenkrommend... Ik weet zelf echt wel waar het mij omgaat...

Arivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:15

Niet geheel van toepassing op het specifieke probleem van dit topic (hoewel ik van mening ben dat opvraag/inzage van keuringsrapport ter discretie van de opdrachtgever is en de dierenarts dus, wat mij betreft, niet correct heeft gehandeld), maar desalniettemin relevant, is dat xxxxxx (4-jarige schimmelruin, xxxxxxxxxxxxx ong. 1.68m hoog - geschat) op 28 juli jongstleden eveneens klinisch is gekeurd. Althans, dat was het doel: binnen een kwartier tijd gaf de dierenarts aan dat hij xxxxxx niet goed kon keuren.

De voorlopige diagnose toen was ataxie, waarvan onduidelijk was of hij het had opgelopen als veulen/enter/twenter, of recenter - er zou een kans zijn dat, mits hij het nog niet te lang had, xxxxxx er (binnen ong. 3 maanden) nog overheen kon/kan groeien.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 31-08-11 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam/afstamming/plaatsnamen verwijderd. Dit is totaal niet relevant voor het topic.