hoeveel geld vragen voor paard zadelmak maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Re: hoeveel geld vragen voor paard zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:47

Vreemd dat je eerder dan zegt dat ze alleen haar eigen shet zadelmak gemaakt heeft en nu ineens meerdere paarden bij een boer. Om heel eerlijk te zijn snap ik haar ouders echt niet, duidelijk hebben ze geen idee wat de gevaren zijn. En dan willen ze haar ook wel helpen maar hebben die mensen enig ervaring met paarden uberhaupt? En wat hebben de andere "helpers" aan ervaring in huis? Eigenlijk denk ik dat het niet heel slim is dat iedereen haar wel wil helpen. 1 of hooguit 2 vaste personen die elkaar afwisselen desnoods is veel verstandiger.

Weet je ook om wat voor paarden het gaat?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:02

easygoing schreef:
Vreemd dat je eerder dan zegt dat ze alleen haar eigen shet zadelmak gemaakt heeft en nu ineens meerdere paarden bij een boer. Om heel eerlijk te zijn snap ik haar ouders echt niet, duidelijk hebben ze geen idee wat de gevaren zijn. En dan willen ze haar ook wel helpen maar hebben die mensen enig ervaring met paarden uberhaupt? En wat hebben de andere "helpers" aan ervaring in huis? Eigenlijk denk ik dat het niet heel slim is dat iedereen haar wel wil helpen. 1 of hooguit 2 vaste personen die elkaar afwisselen desnoods is veel verstandiger.

Weet je ook om wat voor paarden het gaat?

Ja sorry, ze vertelde het mij ook toen pas, eerst dacht ik ook dat het om 1 paard ging, maar blijkbaar 3 xD
maargoed het is zoals het is,
de stiefvader van haar, heeft al zn hele leven paarden, en weet er ook mee aan!, de moeder niet zo

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:04

Maar goed dan nog steeds mijn vraag wat is haar daadwerkelijke ervaring en om wat voor paarden gaat het?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 21:14

easygoing schreef:
Maar goed dan nog steeds mijn vraag wat is haar daadwerkelijke ervaring en om wat voor paarden gaat het?

haar eigen ervaring is dus dat ze bij een boer verschillende paarden & pony's zadelmak heeft gemaakt,
en nu gaat het om 2 pony's en 1 paard als ik het goed heb xD

welshcob2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:15

Meestal hoor ik zo'n 3 a 400 per maand

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:21

Myrna_Kyra schreef:
easygoing schreef:

haar eigen ervaring is dus dat ze bij een boer verschillende paarden & pony's zadelmak heeft gemaakt,
en nu gaat het om 2 pony's en 1 paard als ik het goed heb xD

Nou dat is het recept voor succes pffff

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:05

easygoing schreef:

en nu gaat het om 2 pony's en 1 paard als ik het goed heb xD[/quote]

Nou dat is het recept voor succes pffff[/quote]

vind je? valt wel mee toch :P

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:12

Nee vind dat bepaald niet meevallen. Vind het ronduit dom.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:48

easygoing schreef:

en wat voor reden heb je daartoe dan?
want je kan wel zeggen dat je het dom vindt,
maar als je wilt dat ik het tegen haar uitleg dat ze het beter niet kan doen,
moet je wel met argumenten komen :P

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:50

Myrna_Kyra schreef:
easygoing schreef:

Nou ik denk dat daar al genoeg over gezegd is in dit topic ook door mij.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:59

Myrna_Kyra schreef:
easygoing schreef:

Het is sowieso al dom om zo iets alleen te doen, ook wanneer je jaren in het vak zit.
Je zegt dat er altijd genoeg mensen zijn om haar te helpen, maar dan weer die en dan weer die. Dit is ook niet echt bepaald slim, sowieso zou ik niet durven te vertrouwen op die mensen. Het beste is om 1 vast persoon te hebben die je helpt, de ruiter goed kent en het paard ook vanaf het begin af aan mee maakt. Iemand die ook is ingespeeld op de ruiter. Dit werkt voor alle partijen overigens ook het veiligst, en voor het paard is dit ook net zo prettig. Het zadelmak maken opzich is al indrukwekkend genoeg voor zo'n dier, als constant er weer andere {vreemde} mensen bij zijn levert dit nog meer drukte, stress e.d. op.

Ik ben van mening dat ze niet zo zeer te jong is, immers wanneer er iemand bij is die verstand van zaken heeft en tevens een goede begeleider is dan moet het kunnen. Mits je vriendin wel een ruiter is voor het zadelmak maken (zijn de meningen over verschillend wanneer iemand een goede ruiter is, daar ook geen discussie over dit kan ze het beste zelf en mensen uit haar omgeving beoordelen natuurlijk, maar iedereen is het er over eens dat het geen angstige ruiter moet zijn die bij 1 misstap al aan het gillen is. ;) ).

Zo kan ik wel een heel a4'tje vol schrijven, het gaat er gewoon om dat je het niet alleen moet doen en ook niet telkens weer andere mensen erbij die helpen. En paarden zijn geen leuke experimenten om maar wat op uit te proberen.

kruisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:46

Normaal is het tussen de €400 en €600.
Maar dit zijn dan inderdaad vaak ervaren mensen/ africhtingsstallen.