Probleempje met paard van ander persoon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:34

Ik vind het niet zo raar dat jij de verzekering moet betalen :) . Je hebt zoveel mogelijkheden en daar ben je zo te horen ook erg blij mee.

Ga eens om te tafel zitten (heb je nu misschien al gedaan) en begin eens een serieus gesprek wat betreft het kopen. Als hij het écht niet wilt, jammer. Dat is het nadeel van verzorg/bijrijdpaarden.

Vind dat je in je handjes mag knijpen dat je zoveel mag.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:41

lees:

Ik vind het niet zo raar dat jij de verzekering moet betalen . Je hebt zoveel mogelijkheden en daar ben je zo te horen ook erg blij mee.

Ga eens om te tafel zitten (heb je nu misschien al gedaan) en begin eens een serieus gesprek wat betreft het kopen. Als hij het écht niet wilt, jammer. Dat is het nadeel van verzorg/bijrijdpaarden.

Vind dat je in je handjes mag knijpen dat je zoveel mag.

Ik vind ook dat je er blij mee moet zijn, een verzekering hoeft niet altijd zo duur te zijn, een eigen paard is nog altijd vele malen duurder.

Dus ..................

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:53

En het paard leasen? dan heb je meer zekerheid en betaal je toch een bepaald bedrag wat voor hem ook fijn is!
Als je dan een contract opsteld dus dat jij geld betaald om te leasen en dat je je eigen lessen verder nog betaald.
En misschien kun je dan ook in het contract zetten dat als het jou schuld is als het paard iets krijgt (bijv als dat het paard iets niet mag maar het toch geeft en het paard krijgt daardoor een koliek aanval) dat jij dat dan betaald, maar waarneer er dan iets in het weiland gebeurd waar jij niks aan kan doen dat hij dat betaald want dat zou hij anders toch moeten doen!

Ook al ga je het paard misschien niet leasen een contract is toch handig!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:54

jep eigenaar beslist het is immers zijn eigen dom en niet die van jou .
ik zou of gewoon lekker doen wat meneer wilt .
of stoppen met zijn paarden te verzorgen en rijden ,

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:18

Yaraa_ schreef:
En het paard leasen? dan heb je meer zekerheid en betaal je toch een bepaald bedrag wat voor hem ook fijn is!
Als je dan een contract opsteld dus dat jij geld betaald om te leasen en dat je je eigen lessen verder nog betaald.
En misschien kun je dan ook in het contract zetten dat als het jou schuld is als het paard iets krijgt (bijv als dat het paard iets niet mag maar het toch geeft en het paard krijgt daardoor een koliek aanval) dat jij dat dan betaald, maar waarneer er dan iets in het weiland gebeurd waar jij niks aan kan doen dat hij dat betaald want dat zou hij anders toch moeten doen!

Ook al ga je het paard misschien niet leasen een contract is toch handig!

Waarom heeft ze dan meer zekerheid als ik vragen mag? :)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:16

wat ik hieruit opmaak is het grootste probleem dus dat TS het paard graag wilt kopen maar dat de boer haar nog niet wilt verkopen, en dat de TS bang is dat als ze haar blijft rijden dat ze haar dalijk niet meer kan betalen als ze Z is?

Dat je de verzekering zou moeten betalen kan ik wel inkomen, maar is zelf iets wat ik never nooit zou vragen van mijn verzorgers.
Dat is toch echt mijn verantwoording.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:24

paafke schreef:
Colway schreef:
Iemand met een boerderijtje en wat vee is toch ook een boertje? Wat is daar onrespectvol aan?

Laat dat maar niet horen aan mijn man :o :D ... Heeft ook een boerderij met "wat" vee, maar is toch absoluut een agrarisch ondernemer en geen "boertje".... :D

Sommige mensen verdienen echt die titel. Bij Boertje heb ik meteen een bepaald type mens in beeld. Niet positief, maar ook zeker niet negatief. Gewoon een boertje... *D Mijn schoonpa is er ook één en die hoort dan weer niet bij het type die ik positief beoordeel...

Ik blijf het wel raar vinden dat je de verzekering moet betalen van een paard dat je niet kan kopen. Je geeft immers aan dat je het paard eventueel ook wil kopen. Dus wel een verzekering lappen en niet het paard zelf kunnen kopen. Echt onbegrijpelijk.
Zowiezo vind ik het heel raar dat je nu opeens moet gaan betalen voor iets wat al die jaren anders geregeld was. Ik blijf benieuwd naar de adder onder het gras. Of er is iemand bij hem geweest die hem iets in de oren heeft gefluisterd, dat kan natuurlijk ook.

xsenny

Re: Probleempje met paard van ander persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:36

ik zou gewoon zelf de verzekering betalen , als hij dat wilt cross brengt veel risico 's met zich mee ..
Natuurlijk kan overal iets gebeuren .
maar ja als hij deze verzekering wil als je cross gaat rijden zou ik het gewoon betalen of anders gewoon geen cross gaan rijden .
en gewoon de pony lekker door blijven rijden hoe hij dit wil en de komende jaren doorsparen voor een eigen paardje waar je zelf alles voor kan beslissen .
geen gezeur met eigenaren meer hahahahhaha

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:38

Nou ik heb me ons boertje :P gepraat....
Ik heb hem nogmaals aangeboden om haar van hem over te kopen aangezien hij zeurde over dat hij hem zoveel kost terwijl als hij hem op het land laat lopen kost het hem net zoveel want alles wat daarnaast is betaal ik allemaal extra krachtvoer betaal ik ook allemaal... Maar hij wil haar dus echt niet verkopen! Ik vroeg maar waarom dan niet daar heeft hij geen reden voor!
Ik vroeg maar waarom zeur je dan zo de laatste tijd over alles dat het geld kost enzo, want als ik haar van je overkoop dan kost het je niks meer... Nee idd zei hij maar hij wilde er toch niet aan.

Hij vroeg wat ik dan allemaal betaalde want ik zei mij kost het ook allemaal geld..
Ik zeg nou als ik elke week les neem van 20 euro kom je op 80 euro in de maand + ijzers 1x in de 2 maanden van 90 euro kom je op 125 euro in de maand + voer zak kost 10 euro 2x in de maand dan kom je dus op 145 euro in maand wat ik betaal.. Ik zeg daar komen nog wedstrijd kosten bij, jaarlijkse kost knhs, jaarlijkse kosten van het rijden in de binnenbak en het lid daarvan zijn.. Ooow zegt hij dat kost wel wat ja. Dus daar keek hij al van op. Ik zeg ik heb het er altijd voor over gehad en het maakte me niks uit maar nu hij zo begon te doen dacht ik ja hallo.... Maar goed dat hebben we nu allemaal uitgepraat.

Ik zeg ik zou toch wel graag de garantie willen dat als hij haar verkoopt dat ik wel de 1e koper ben, eerst zegt hij keihard ja maar ik ben niet verplicht om hem aan jou te verkopen, toen werd ik best wel pis link maar hield me in, ik zeg je bent zeker niet verplicht om haar aan mij te verkopen maar ik zeg dan moet je het nu zeggen want dan stop ik er ook meteen mee. Toen zei hij later wel 3 x nee hoor meissie als ze weg gaat ben jij de eerste die haar over kan kopen, ik zeg daar ben ik blij om maar ik zeg wat als ik haar nu naar de Z rij en zij dus meer waard is dan, dat vond hij nogal een moeilijke want hij zegt stel dat ik haar zo goedkoop aan jou verkoop en jij verkoop haar toch na een week voor veel meer dan ben ik dus me geld kwijt, ik zeg toch wel jammer dat je zo weinig vertrouwen in mij heb ik zeg ik doe niet voor niks zoveel moeite voor dit paard hoor, het is me eerste wedstrijd paard waar ik alles aan geleerd heb en zelf op geleerd heb ik zeg ze is gewoon veel waard voor mij... En later heeft hij gelukkig toch toegezegd dat ze niet meer waard word, ik zeg mooi laten we dat op papier zetten dan en dan ook meteen erbij dat ik haar niet doorverkoop en anders terug verkoop aan hem als het echt nodig zou moeten zijn.

Nu nog over de verzekering, ik ga deze toch betalen. Vind het eigenlijk toch wel logisch om te doen, ik mag alles met haar blijven doen maar hij zegt als we geen verzekering hebben en paard moet afgemaakt worden ben ik wel me geld kwijt. En in het land loopt ze veel minder risico... Kijk ik kijk er anders tegen aan als er wat gebeurt ben ik me maatje kwijt hij denkt alleen maar aan zijn centen...

Maar goed het blijft dus zo, hij zei trouwens ook nog dat hij zo zeurde omdat hij met ze lichaam zit te kwakkelen, hij heeft last van zijn armen en van zijn rug en daar baalt hij van maar dat reageerd hij dus op ons af, moet zeggen dat ik het voor een man al heel wat vind omdat even toe te geven!

Nu we dit gesprek hebben gehad is hij ook weer vrolijker tegen ons en vind hij het ook allemaal weer leuker! Nu maar hopen dat alles zo blijft en dat het over een paar jaar nog steeds het zelfde is!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:01

Heb je het nu al op papier en misschien een vraag die er niets maar ook alles mee te maken kan hebben, heeft deze agrarisch manager kinderen die misschien bang zijn dat de centen de deur uit ipv hun portemonnee invliegen? Verzekeren kost bij de meeste fondsen ong. 100 euro per jaar voor een bedrag van 2500. Als jij het paard verzekerd dan zet je haar toch voor 1000 euro op papier, wel een fonds uitzoeken waar je je paard van terug kunt kopen, veel merries die niet meer in de sport kunnen lopen zijn prima geschikt voor de fokkerij.

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:03

Hij heeft inderdaad kinderen, geen idee of die erover zeuren die hebben voor de rest niks met paarden.
Dat is wel een goede tip over het terug kopen want ze zou dan eventueel als fokmerrie verder kunnen als ze uit de running raakt.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:04

ik begrijp ook eigenlijk niet waarom jij zo loopt te zeuren ?
het is toch zijn paard hij beslist toch ?
en het is heel normaal als je kijkt wat je allemaal met zijn paard mag doen en er niets voor hoeft te betalen.
dat jij het extra voer en ijzers en je lessen betaald .
Daarin tegen mag je blij zijn dat je met zijn paard cross mag rijden als je zelf de verz betaald ,
ik zou cross namelijk onder geen enkele afspraak toestaan .

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:07

Nou als je even het verhaal leest ik heb er nooit over lopen zeuren! Het maakt mij helemaal geen voor meter uit wat ik allemaal betaal!! Ben hem ontzettend dankbaar dat ik daar altijd mag komen en dat ik alles met zijn paard mag doen! En heb ik hem ook vaak gezegd!

Ik begon te zeuren omdat hij begon te zeuren dat het allemaal zoveel geld kost! Dus ik dacht prima als jij het allemaal veel geld vind dan koop ik haar over dan kost het hem niks meer.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:13

Dat het hem zo veel geld kost snap ik niet nee ,
jij betaald alles immers en hij wil hem niet verkopen .
maar ik vindt dat je er wel een beetje over door blijft zeuren .
En bedoel dit niet verkeerd ofzo maar als ik jou was en dat ben je blijkbaar ook zou ik hem dankbaar zijn .
en het veder laten en gewoon doen wat de eigenaar wil .
en als je dat niet lijkt opzoek gaan naar een eigen paardje .
maar goed jullie zijn er uit zo te zien.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:15

en ik heb zoiets als jij haar nu niet wil overkopen dan ga ik haar niet tot het Z rijden want dan snij ik alleen maar in mijn eigen vingers over 2 jaar.

Wat vinden jullie wat hier ik mee aan moet???

vindt dat je probeerd dingen af te dwingen en daar zou ik al niet van gedient zijn .

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:22

Ja kijk als hij ineens van die gekke dingen gaat zeggen dan ga ik dat soort dingen denken, geloof me voordat dit allemaal gebeurde heb ik dit allemaal niet eens in mij hoofd gehad! Had hier nog nooit eerder over nagedacht omdat het altijd goed voelde en ik wist zeker dat ik haar dan zou overkopen na een tijdje als hij haar wel wil weg doen...

Was nooit van plan om haar eerder te kopen voordat hij haar weg wilde doen...

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:26

Ja ergens zou dat best kunnen .,
het is natuurlijk als eigenaar heel makkelijk om een verzorgster en paard omhoog te laten rijden .
en het vervolgens met winst te kunnen verkopen .
Leuk is dat niet nee maar ja die dingen gebeuren nu eenmaal wel .
hoop dat je haar straks voor een redelijk bedrag mag overkopen.
Maar ja je kan in iedergeval ervaring opdoen en lekker rijden toch .
dus geniet er gewoon lekker van .
wie weet wordt het paardje ooit van jou en zo niet genoeg paarden die je straks kan kopen .

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:28

Ja inderdaad ik kijk gewoon hoe het gaat lopen! Ik heb er nu alle plezier van en vind het super dat het allemaal zo kan! Ik ga dan maar gewoon de verzekering betalen en zie dat dan als huur.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:30

Inderdaad ,maar als je alles bij elkaar opteld aan maandelijkse lasten kan je zelf ook wel een paard veroorloven toch?
waarom kies je niet voor een eigen paardje ?

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:32

xsenny schreef:
Inderdaad ,maar als je alles bij elkaar opteld aan maandelijkse lasten kan je zelf ook wel een paard veroorloven toch?
waarom kies je niet voor een eigen paardje ?

Ja ik kan inderdaad voor een eigen paard kiezen maar ik vind dit gewoon een heerlijk paard we hebben alles samen bereikt heb haar alles geleerd en ik heb zelf ook alles geleerd op haar en ik kan anders altijd nog me eigen paard kopen!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:34

Ja dat dat is waar en wie weet verkoopt ie haar nog wel aan je .

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:36

Ja idd uiteindelijk denk ik wel hoor!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:46

Ik denk dat hij ergens ook gewoon bang is dat als je het paard koopt dat je vertrekt en dat hij achterblijft met de andere paarden. Waar hij dus niet 100% voor kan zorgen. Hij heeft jou nodig :j

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:57

Pelryo schreef:
Ik denk dat hij ergens ook gewoon bang is dat als je het paard koopt dat je vertrekt en dat hij achterblijft met de andere paarden. Waar hij dus niet 100% voor kan zorgen. Hij heeft jou nodig :j

Dat zou inderdaad ook nog kunnen! Dat zal hij ook nooit toegeven natuurlijk!!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:01

xsenny schreef:
ik begrijp ook eigenlijk niet waarom jij zo loopt te zeuren ?
het is toch zijn paard hij beslist toch ?
en het is heel normaal als je kijkt wat je allemaal met zijn paard mag doen en er niets voor hoeft te betalen.
dat jij het extra voer en ijzers en je lessen betaald .
Daarin tegen mag je blij zijn dat je met zijn paard cross mag rijden als je zelf de verz betaald ,
ik zou cross namelijk onder geen enkele afspraak toestaan .

ts heeft een probleem , hoezo is dit nu weer zeuren ? :? er zijn een aantal dingen waar ze tegen aan loopt , heeft dit met ons (bokkers) gedeeld , heeft de tips doorgenomen en heeft er iets mee gedaan.

dat jij er niet in kunt komen betekend nog niet dat ze zeurt ;)

ts mooi dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat er een hoop verhelderd is voor beide partijen.
het verhaal had 2 kanten , ik vind dat je wel heeel erg veel mag met je vz paard , maar de wardering er voor van de eigenaren uit lag er niet echt dik boven op , dus dan krijg je twijfels en scheve gezichten , die in dit geval weer gelukkig weer opgelost is , ga de volgende keer wat eerder kletsen met het boertje :D

kun je trouwens niet nu al een contract opstellen over de koop van het paard voor in de toekomst ?
bedrag , jaartal van overname ? ed ,,