Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
F_Orumster schreef:xsenny, als iemand een paard van jou koopt met een dergelijk contract, en een jaar later verandert haar leven, waardoor het paard minder verzorgd kan worden dan goed voor m is. Is je paard dan niet beter af bij een ander? Als voorbeeld.
Ik vind het belachelijk. Je kan het hopen, dat is het enige.
F_Orumster schreef:xsenny schreef:als hun zo contract hebben en jij niet wil tekenene vindt ik dat je dan maar een ander paard moet kopen .
Als ik een dergelijk contract onder mn neus krijg, wat officieel geregeld is, dan druip ik zelf wel af, hoef ik je paard niet.
Je wilt verkopen of niet.
xsenny schreef:F_Orumster schreef:xsenny, als iemand een paard van jou koopt met een dergelijk contract, en een jaar later verandert haar leven, waardoor het paard minder verzorgd kan worden dan goed voor m is. Is je paard dan niet beter af bij een ander? Als voorbeeld.
Ik vind het belachelijk. Je kan het hopen, dat is het enige.
ik neem aan dat er in zo contract staat dat dat paard dan als eerste keus terug gaat naar de oude eigenaar want dat is meestal het geval .
ALs ik een conract op zou stellen zou in iedergeval dat er in staan .
je kan nooit weten wat er gebeurt dus je kan geen verplichting opleggen het paard niet weg te doen maar wel om naar jou terug te doen
F_Orumster schreef:Bij weggeven is het een heel ander verhaal, dan vind ik dat je gelijk hebt (nare omstandigheden daarbuiten gelaten)
Dakotah schreef:Het helpt toch niks dat je dat er bij zet.
Ik heb ook mijn ruin verkocht, simpelweg omdat ie te klein voor mij bleef.
Kwam een vrouw met leuke praatjes, was voor haar dochter blabla.
Niet dus, drie week later stond ie weer te koop.
Maar ja het is inderdaad fijn als je je pony/paard verkoopt aan iemand en je later ook nog eens hoort hoe het gaat.
En idd als je allerlei eisen gaat stellen wat ie wel of niet mag bij zijn nieuwe baas, kun je hem beter zelf houden.
Want de kans is erg groot dat je niet tevreden bent.

Prisca schreef:NOGMAALS:
Jullie spreken over contracten bla bala en wat als je erachter komt dat ze hem verkocht hebben???? Of dingen niet nakomen??.
WAT GA JE DAN DOEN?.
Zie daar nog STEEDS geen reactie op.......zie hier regelmatig boze topics van mensen die een contrac hadden en niet nagekomen zijn ze huilen hier uit maar doen er niets mee....dus wat heeft het voor een zin.
Mavelle schreef:Goeie vraag Prisca. Ik zou zelf niet over een contract durven beginnen, weg is weg, dus ik kan de vraag niet beantwoorden. Maar vraag me inderdaad af hoeveel mensen daadwerkelijk iets zouden doen.
En xsenny, vraag me stiekem af of jij zo ooit wel eens een paard verkocht hebt.
xsenny schreef:hier heb ik al 3 keer reactie opgegeven
danm ga ik een rechtzaak beginnen .
aangezien ik een wettelijk contract heb ga ik toch winnen .
Sorro schreef:Het is geheel niet nodig dit bij een notaris te doen om een rechtsgeldig contract te hebben.
Verbaasd me ten zeerste dat iedereen dat hier steeds blijft verkondigen.
Hadden jullie dan ook een notaris bij bijvoorbeeld een arbeidscontract? een lening? een aankoopcontract?
Neen wellicht dat mensen het Burgelijk wetboek boek 7 eens zouden moeten inzien.
Wanneer men zich niet houdt aan een contract zal dit vallen onder contractbreuk.
Elk contract, hoe zorgvuldig ook gevuld met voorwaarden en bepalingen, hoe waterdicht geacht, laat de mogelijkheid van contractbreuk in stand. Er is nu eenmaal een contract nodig om contractbreuk te kunnen plegen.
Wanneer er contract breuk plaats vind zal het dus een gang naar de rechter worden.
Overigens snap ik niet waar sommige zo`n probleem mee hebben.
Als je het niet wil en de mentaliteit hebt van hier is het geld kom op met het touw dan koop je een paard op die manier.
Als ik kies een paard te verkopen met contract waarin bepalingen ten behoeve van welzijn van het dier zijn opgenomen dan aanvaard je die wel of niet, zo simpel is het gewoon.
zo denk ik er ook over