Bijvend tehuis eisen en zelf wel verkopen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:08

xsenny, als iemand een paard van jou koopt met een dergelijk contract, en een jaar later verandert haar leven, waardoor het paard minder verzorgd kan worden dan goed voor m is. Is je paard dan niet beter af bij een ander? Als voorbeeld.

Ik vind het belachelijk. Je kan het hopen, dat is het enige.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:09

xsenny schreef:
als hun zo contract hebben en jij niet wil tekenene vindt ik dat je dan maar een ander paard moet kopen .

Als ik een dergelijk contract onder mn neus krijg, wat officieel geregeld is, dan druip ik zelf wel af, hoef ik je paard niet.
Je wilt verkopen of niet.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:11

F_Orumster schreef:
xsenny, als iemand een paard van jou koopt met een dergelijk contract, en een jaar later verandert haar leven, waardoor het paard minder verzorgd kan worden dan goed voor m is. Is je paard dan niet beter af bij een ander? Als voorbeeld.

ik neem aan dat er in zo contract staat dat dat paard dan als eerste keus terug gaat naar de oude eigenaar want dat is meestal het geval .
ALs ik een conract op zou stellen zou in iedergeval dat er in staan .
je kan nooit weten wat er gebeurt dus je kan geen verplichting opleggen het paard niet weg te doen maar wel om naar jou terug te doen

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:12

F_Orumster schreef:
xsenny schreef:
als hun zo contract hebben en jij niet wil tekenene vindt ik dat je dan maar een ander paard moet kopen .

Als ik een dergelijk contract onder mn neus krijg, wat officieel geregeld is, dan druip ik zelf wel af, hoef ik je paard niet.
Je wilt verkopen of niet.

inderdaad dan hoef je niet eens te komen kijken ahahahahahaha

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:14

xsenny schreef:
F_Orumster schreef:

ik neem aan dat er in zo contract staat dat dat paard dan als eerste keus terug gaat naar de oude eigenaar want dat is meestal het geval .
ALs ik een conract op zou stellen zou in iedergeval dat er in staan .
je kan nooit weten wat er gebeurt dus je kan geen verplichting opleggen het paard niet weg te doen maar wel om naar jou terug te doen

Als de optie er is om het paard terug te doen aan jou, dát is een beetje een ander verhaal.
Maar dan nog, je kan niet iemand wat opleggen wat je zelf ook niet waarmaken kan (jij doet ook eht paard van de hand).

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:15

en even voor de duidelijkheid als het om mij zou draaien .
Zou ik de pony GRATIS AFSTAAN .
met een contract dat als ze om een reden weg zou moeten ze terug naar mij komt !
en dat zou ik wel heel redelijk vinden .
Als je een paard VERKOOPT met een contract dat als het verkocht wordt jij de 1 e bent die het terug kan kopen vindt ik ook wel redelijk.maar dan moet je ook bereid zijn de prijs te betalen die het paard dan waard is of wat hun er voor vragen .

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:16

Bij weggeven is het een heel ander verhaal, dan vind ik dat je gelijk hebt (nare omstandigheden daarbuiten gelaten)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:19

xsenny niet banketstaaf bedoelt hè maar als je je in een mogelijke koper plaatst zou jij zo een paard willen waaraan allerlei voorwaarden en contracten zitten (en dan bedoel ik niet dat het paard wordt weggegeven maar laten we als voorbeeld een veelbelovend jong sportpaard nemen), zou jij dat paard dan kopen?
Heb mijn shet weggegeven (feitelijk bruikleen officieel nog steeds van mij en zie hem regelmatig) geen contract oid, gewoon vertrouwen, heb hem ook gegeven aan mensen die ik goed ken voor hun kids om op te rijden. Ik denk als ik was gaan eisen over contracten ed. dat ze hadden gezegd joh dan houd je dat dier lekker! Terwijl hij nu IMO het beste plekje op aarde heeft en ik enorm ermee geholpen ben dat hij bij hen terecht kon toendertijd ivm mijn studie.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:25

F_Orumster schreef:
Bij weggeven is het een heel ander verhaal, dan vind ik dat je gelijk hebt (nare omstandigheden daarbuiten gelaten)

Bij weggeven vind ik het persoonlijk ook niet aan de orde.
Om wat voor een reden dan ook recent mijn eigen paard weg gegeven. Letterlijk een strikje er om heen. Als de huidige eigenaar zou beslissen dat hij verkocht moet worden dan is dat haar goed recht. Ook met weggeven is het dier uit mijn eigendom en is het niet meer aan mij om te beslissen waar het dier naar toe gaat :)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:27

ik sta op mijn strepen die van mij zou alleen met een officieel contract weg gaan .
wil niemand haar met dit contract wat heel normaal is dat als ze haar weg doen dat ze dan terug naar mij komt .
Ook al zou ik een sportpaard VERKOPEN het is heel simpel wat is het probleem als je hem verkoopt hem terug te verkopen an de oude eigenaar?
je krijgt er dan toch immers het bedrag voor dat jij zelf wilt.
willen ze je vraagprijs niet betalen ja dan hebben hun een probleem en heb je je wel aan het contract gehouden.,.
maar nog mals ik vindt een contract met dat het paard terug gaat of verkocht wordt aan de ouder eigenaar heel normaal en zou ook zo een contract tekenen .
wat maakt het mij uit aan wie ik het dan verkoop ?
als ik er maar voor krijg wat ik er voor vraag .

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:29

xsenny schreef:
wat maakt het mij uit aan wie ik het dan verkoop ?
als ik er maar voor krijg wat ik er voor vraag .

En dat gaat dus ook op voor een nieuwe eigenaar.....
Ook daarvoor geldt dat diegene het dier mag verkopen aan wie hij wil.

xsenny

Re: Bijvend tehuis eisen en zelf wel verkopen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:34

nee want er zit toch een contract bij !!
dus dan mag hij niet zomaar verkopen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:35

Dakotah schreef:
Het helpt toch niks dat je dat er bij zet.
Ik heb ook mijn ruin verkocht, simpelweg omdat ie te klein voor mij bleef.
Kwam een vrouw met leuke praatjes, was voor haar dochter blabla.
Niet dus, drie week later stond ie weer te koop.
Maar ja het is inderdaad fijn als je je pony/paard verkoopt aan iemand en je later ook nog eens hoort hoe het gaat.
En idd als je allerlei eisen gaat stellen wat ie wel of niet mag bij zijn nieuwe baas, kun je hem beter zelf houden.
Want de kans is erg groot dat je niet tevreden bent.

Tja, ik zou mijn paard ook niet aan iemand verkopen die hem 'voor haar dochter' wil, eerlijk gezegd. Dat vind ik zo'n vaag verhaal. Waar is dat kind zelf dan in het hele verhaal? Daar ga je dus al de fout mee in........ Overigens zou ik mijn paard persoonlijk ook niet aan een kind willen verkopen. Maar goed, daar heb ik zo mijn redenen voor, dat doet er hier niet toe.

Ik heb ook een pony'tje verkocht aan iemand waarvan ik wist dat ze echt goed voor hem zou zijn. Waar hij altijd kan blijven, met vrijheid buiten en soortgenootjes. Hij staat daar nu alweer 5 jaar, gaat hartstikke goed, hij is happy. Zoiets zou ik voor mijn paard dan ook zoeken, als het zou moeten. Niets meer, niets minder. Ik ben iemand met een hele sterke intuitie. Denk zomaar dat ik er wel uitkom, hoor, als hij weg zou moeten. :j

Hij blijft lekker bij mij, lekker in zijn eigen vaste clubje op dat prachtige stuk land. :)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:36

Kiijk nogmaals
ieder zijn keus
maak je een contarct op en verkoop je het met een contract .
heeft de nieuwe eigenaar zich aan dat contract te houden.
wil j=hij geen contract bij het paard moet hij een ander paard gaan zoeken zzonder contract paarden genoeg.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:37

NOGMAALS:
Jullie spreken over contracten bla bala en wat als je erachter komt dat ze hem verkocht hebben???? Of dingen niet nakomen??.

WAT GA JE DAN DOEN?.

Zie daar nog STEEDS geen reactie op.......zie hier regelmatig boze topics van mensen die een contrac hadden en niet nagekomen zijn ze huilen hier uit maar doen er niets mee....dus wat heeft het voor een zin.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:42

Zeker paarden genoeg. Ik denk alleen dat een verkopende partij zich moet beseffen door in de advertentie al eisen te stellen wellicht heel veel goede huizen misloopt.
Wil je een vinger in de pap houden is wellicht in bruikleen op contractbasis een beter plan :)
Zo blijf je eigenaar en heb je beslissingsrecht :)

Verkoop wordt is uiteindelijk een heel plat verhaal van verkoop van een product. Omdat het in dit geval om een paard gaat worden er emoties aangekoppeld. Begrijpelijk, maar uiteindelijk heeft een nieuwe eigenaar niks meer van doen via het oude. Ik verwacht (maar wellicht zit ik er naast) dat niet snel een potentiële koper een contract via een notaris (ook niet op kosten van de verkoper) laat aanpraten. Wil niet zeggen dat je dit niet als eis mag stellen. Enige consequentie is dat het aantal kopers heel klein blijft of misschien wel nul is :)

Verder sluit ik me bij Prisca. Alle eigen opgestelde contracten en vereisten hebben er niet toe geleid dat je zeggenschap houdt :)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:42

hier heb ik al 3 keer reactie opgegeven
danm ga ik een rechtzaak beginnen .
aangezien ik een wettelijk contract heb ga ik toch winnen .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:43

Wie is 'jullie', Prisca? Bedoel je mij daar ook mee eigenlijk? Vraag ik me even af....

Ik heb het niet over contracten gehad. Wel over eisen. En die heb ik. Megaveel. Daarom verkoop ik mijn paard ook niet. Ammehoela!!! :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:44

Goeie vraag Prisca. Ik zou zelf niet over een contract durven beginnen, weg is weg, dus ik kan de vraag niet beantwoorden. Maar vraag me inderdaad af hoeveel mensen daadwerkelijk iets zouden doen.

En xsenny, vraag me stiekem af of jij zo ooit wel eens een paard verkocht hebt.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:45

Prisca schreef:
NOGMAALS:
Jullie spreken over contracten bla bala en wat als je erachter komt dat ze hem verkocht hebben???? Of dingen niet nakomen??.

WAT GA JE DAN DOEN?.

Zie daar nog STEEDS geen reactie op.......zie hier regelmatig boze topics van mensen die een contrac hadden en niet nagekomen zijn ze huilen hier uit maar doen er niets mee....dus wat heeft het voor een zin.

heb paar keer op je vraag geantwoord !!!!!
graag effe bijblijven voor je wat roept

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:45

Ik reageer eigenlijk nooit zo snel op zulke advertenties! :o
Niet dat ik een paard koop om weg te doen, maar meer om het feit door afhankelijke oude eigenaren!
Vind het best leuk hoor, maar het kan soms wel te ver gaan :)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:47

Mavelle schreef:
Goeie vraag Prisca. Ik zou zelf niet over een contract durven beginnen, weg is weg, dus ik kan de vraag niet beantwoorden. Maar vraag me inderdaad af hoeveel mensen daadwerkelijk iets zouden doen.

En xsenny, vraag me stiekem af of jij zo ooit wel eens een paard verkocht hebt.

ja ik heb wel eens een paard verkocht .
maar niet met eisen .
Want dat vondt ik niet nodig .
dat was een jong sportpaardje .
maar als ik een contract zou laten opstellen is dat voor me oudere pony die ik dan weg geef.
En puur om de reden dat ze al genoeg is heen en weer gesleept .
en ik haar dan terug zou willen .
voor storm zou ik ook geen contract op laten stellen en heb ik ook geen eisen voor ,

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:49

Het is geheel niet nodig dit bij een notaris te doen om een rechtsgeldig contract te hebben.
Verbaasd me ten zeerste dat iedereen dat hier steeds blijft verkondigen.
Hadden jullie dan ook een notaris bij bijvoorbeeld een arbeidscontract? een lening? een aankoopcontract?
Neen wellicht dat mensen het Burgelijk wetboek boek 7 eens zouden moeten inzien.

Wanneer men zich niet houdt aan een contract zal dit vallen onder contractbreuk.
Elk contract, hoe zorgvuldig ook gevuld met voorwaarden en bepalingen, hoe waterdicht geacht, laat de mogelijkheid van contractbreuk in stand. Er is nu eenmaal een contract nodig om contractbreuk te kunnen plegen.
Wanneer er contract breuk plaats vind zal het dus een gang naar de rechter worden.

Overigens snap ik niet waar sommige zo`n probleem mee hebben.
Als je het niet wil en de mentaliteit hebt van hier is het geld kom op met het touw dan koop je een paard op die manier.
Als ik kies een paard te verkopen met contract waarin bepalingen ten behoeve van welzijn van het dier zijn opgenomen dan aanvaard je die wel of niet, zo simpel is het gewoon.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:51

xsenny schreef:
hier heb ik al 3 keer reactie opgegeven
danm ga ik een rechtzaak beginnen .
aangezien ik een wettelijk contract heb ga ik toch winnen .

is dat zo nou ik denk het namelijk niet.....probleem is paard is weer verkocht dus kwijt ben je hem niet.
Ik zou hier maar eens induiken is al vaker gebleken dat simpel verkoop contracten gewoon niet werken en een rechter anders beslist.

Misschien als je het laat vastleggen bij een notaris maar dat kan flink oplopen.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:52

Sorro schreef:
Het is geheel niet nodig dit bij een notaris te doen om een rechtsgeldig contract te hebben.
Verbaasd me ten zeerste dat iedereen dat hier steeds blijft verkondigen.
Hadden jullie dan ook een notaris bij bijvoorbeeld een arbeidscontract? een lening? een aankoopcontract?
Neen wellicht dat mensen het Burgelijk wetboek boek 7 eens zouden moeten inzien.

Wanneer men zich niet houdt aan een contract zal dit vallen onder contractbreuk.
Elk contract, hoe zorgvuldig ook gevuld met voorwaarden en bepalingen, hoe waterdicht geacht, laat de mogelijkheid van contractbreuk in stand. Er is nu eenmaal een contract nodig om contractbreuk te kunnen plegen.
Wanneer er contract breuk plaats vind zal het dus een gang naar de rechter worden.

Overigens snap ik niet waar sommige zo`n probleem mee hebben.
Als je het niet wil en de mentaliteit hebt van hier is het geld kom op met het touw dan koop je een paard op die manier.
Als ik kies een paard te verkopen met contract waarin bepalingen ten behoeve van welzijn van het dier zijn opgenomen dan aanvaard je die wel of niet, zo simpel is het gewoon.

helemaal mee eens :D zo denk ik er ook over