Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, wat een bijzondere ervaring, dankbaar dat we dat mee mogen maken.
(ik wil wel een foto doen, maar weet niet hoe ik die moet plaatsen
)
Paard voldoet duidelijk niet aan de eisen die je stelde toen je haar kocht. En ja, er komen kosten bij enzo, maar ja, een veulen kan je ook opfokken, vetmesten en verkopen. En mss blijkt het wel de nieuwe Totilas. Een paard draagt 11 maanden. Van de zwangerschap van mijn merrie heb ik haar maar 1 maand hoeven ontzien. Ook bij zwangere paarden geldt, dat beweging het beste is voor ze. Dan zijn ze op conditie als ze moeten bevallen. Voor elk probleem is een oplossing. Desnoods ga je na via de rechtbijstand of je de kosten van een veulen kan verhalen op de verkoper en dan drop je het veulen daar, zodra het van de moeder af mag. 
idefix4 schreef:Het is een verborgen gebrek. Dus je mag haar er om teruggeven.Paard voldoet duidelijk niet aan de eisen die je stelde toen je haar kocht. En ja, er komen kosten bij enzo, maar ja, een veulen kan je ook opfokken, vetmesten en verkopen. En mss blijkt het wel de nieuwe Totilas. Een paard draagt 11 maanden. Van de zwangerschap van mijn merrie heb ik haar maar 1 maand hoeven ontzien. Ook bij zwangere paarden geldt, dat beweging het beste is voor ze. Dan zijn ze op conditie als ze moeten bevallen. Voor elk probleem is een oplossing. Desnoods ga je na via de rechtbijstand of je de kosten van een veulen kan verhalen op de verkoper en dan drop je het veulen daar, zodra het van de moeder af mag.
Ik vind dat een risico van een merrie. Daarom koop ik mijn paarden of heel jong (anderhalf) óf het zijn ruinen...
Als je geluk hebt kun je er papieren bij krijgen, maar zelfs dan weegt wat een veulen opbrengt waarschijnlijk niet op tegen de kosten die je eraan hebt.
elliecuijk schreef:opvallend detail:we hebben goed gekeken naar de hengst die haar zou hebben gedekt(op een foto)en ruana lijkt er best wel veel op.???betekent dit iets???
elliecuijk schreef:heb daarnet weer een mail gestuurd naar de oud eigenaar.ben benieuwd ,maar heb niet veel hoop dat ie ookecht reageerd.
haar uiers bekijk ik elke dag.dat had de staleigenaresse ook gezegd.we hebben allebei gekeken en de uiers worden echt voller.
ik heb haar vandaag even gelongeerd (wil haar toch bezig houden als ze dat prettig vindt)maar ik merk dat ze snel moe is en vanzelf gaat stappen.
zo kreeg ik ook te horen dat ze veel gaat liggen.al enkele dagen.ook andere mensen die daar komen (op les en andere eigenaren van paarden)hebben dat gezien.ze oogt wat onrustig.
toen ik haar gelongeerd had en haar weer in de stal had gezet,kwam de staleigenaar ff kijken en nou zag ze hem zelfs bewegen en ook iemand anders zag dat.
als ik het niet vertrouw schakel ik zoeizo een arts in.ik ben al twee paarden jong verloren en niet weer een.
het enige waar ik nu echt bang voor ben is dat ze het veulen niet accepteerd of niet laat drinken.omdat ze zo jong is en het niet snapt of zo,
maar zo ver is het nog niet
Mijn merrie heeft een tijd in pension gestaan bij een tinkerfokkerij (dus ja ook met hengsten in de buurt). Nu was het geval dat mijn tinkermerrie gedekt is door hun toenmalige hengst. Ik weet het nog goed dat de eigenaar bij me kwam van euhm je paard is gedekt....zijn door de draden gegaan.... Ik had echt zoiets *slik* Ik had net kort daarvoor met veel verdriet afscheid genomen van haar eerste (verkochte) veulen, en nu was er waarschijnlijk weer een onderweg! Laten scannen en ja hoor raak! Eigenaar gaf me de keus om op zijn kosten het veulen af te laten spuiten, maar dat wou ik echt niet! Nu is veulen het alweer 2 en staat bij lieve baasjes op Terschelling. Als het eenmaal geboren is valt er veel van je af en geniet je wel van die kleine pluizetinker