wij hebben van stal een automaat (dodge
) dus voor mij maakt het niet uit.... maar als je zelf een schakel auto hebt, heb je wel een probleem!! en veel rijscholen hebben een automaat als les auto.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) dus voor mij maakt het niet uit.... maar als je zelf een schakel auto hebt, heb je wel een probleem!! en veel rijscholen hebben een automaat als les auto.. VivaLaVida schreef:Let op trouwens, als je in een automaat afrijdt, mag je daarna ook alleen met een automaat+trailer rijden!!!!
wij hebben van stal een automaat (dodge![]()
) dus voor mij maakt het niet uit.... maar als je zelf een schakel auto hebt, heb je wel een probleem!! en veel rijscholen hebben een automaat als les auto..
YankeeBoy schreef:Wat een leuk topic!
Ik wil ook graag m'n E halen, maar weet niet of ik het aandurf om met paard in de trailer te rijden..
Heb al 4.5 jaar m'n B, dus eigenlijk wordt het weleens wat..
Hoe hebben jullie dat ervaren, eerste keer met paard erachter?
'kan jij niet rijden?' Vooral rustig rijden, goed voor je uitkijken, kruispunten/rotondes rustig benaderen en goed kijken wanneer je over kunt steken. Voor de rest heb ik vrijwel alleen snelweg gehad,
VivaLaVida schreef:Let op trouwens, als je in een automaat afrijdt, mag je daarna ook alleen met een automaat+trailer rijden!!!!
) dus voor mij maakt het niet uit.... maar als je zelf een schakel auto hebt, heb je wel een probleem!! en veel rijscholen hebben een automaat als les auto..
wie heeft je dat verteld?!
kan iemand mij ook vertellen wat precies de eisen zijn die je moet kunnen voor het examen?doom schreef:VivaLaVida schreef:Let op trouwens, als je in een automaat afrijdt, mag je daarna ook alleen met een automaat+trailer rijden!!!!
Dit is echt niet waar hoorwie heeft je dat verteld?!
als bemerking. en in de wet! Als ik thuis op de comp ben zal ik het voor je opzoeken.
fysio_juul schreef:Hartstikke handig zeg, via vakantieveiling.nl dat had ik zelf niet kunnen bedenken. Ik rijd momenteel met een zware auto een twee paards trailer in de hoop dat t totaal onder de 3500kg iskan iemand mij ook vertellen wat precies de eisen zijn die je moet kunnen voor het examen?
- bochtje achteruit
- snelweg
- ....
En dan natuurlijk nog het rijden zelf
Amable schreef:Een fijne site die je goed voorbereid op wat komen gaat en wat je moet kennen, had gewild dat ik hem had gezien voor ik op examen moest...
http://www.viatura.nl/pdf/Praktijkboek_ ... iatura.pdf

pfff voel me echt waardeloos nu.. Hoop zo dat het niet waar is! coiboi schreef:Ik heb enkele weken geleden mijn E achter B gehaald. Wat wordt gezegd over 1 daags opleidingen is niet helemaal waar. Ik kan goed achteruit rijden met de trailer etc.
Maar dat is misschien omdat ik van tevoren geoefend had op eigen terrein. En regelmatig met de normale aanhanger (tot 750 kg) rijdt. In ieder geval heb ik het in 1 keer gehaald met weinig stress.
Om 8 uur begonnen met lessen, wat drinken en eten tussendoor en om 2 uur had ik examen.
Dus een eendaags cursus kan ik aanraden.
doom schreef:Zeker omdat het als leek nergens voor je staat vermeld..pfff voel me echt waardeloos nu.. Hoop zo dat het niet waar is!
doom schreef:Ik had die idd al gelezen! Goede site idd!
Ik heb mijn instructeur gemaild.. Voel me er niet prettig bij.
Ts heb jij niet toevallig je b rijbewijs ook in een automaat gedaan?

VivaLaVida schreef:doom schreef:Zeker omdat het als leek nergens voor je staat vermeld..pfff voel me echt waardeloos nu.. Hoop zo dat het niet waar is!
het is wel waar. Op google heb ik het gelijk gevonden nadat degene van het gemeentehuis mij de bemerking liet zien. Zelfs daar vonden ze het heel vreemd!
Ik vond het via google op theoriecursus.nl met een stuk erbij uit het wetboek........
Precies nu doet mn internet op de comp het niet.. Grrr.....
Ik zal morgen voor alle zekerheid het cbr bellen.voor mij maakt het niet zoveel uit maar kan me voorstellen dat als je zelf een schakel hebt, het erg vervelend is.
Mijn insctructeur heeft dus ook niks gezegd erover he.........