Trend: keuring toegestaan, kosten koper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Re: Trend: keuring toegestaan, kosten koper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:17

Bij mij is de regel ook; afgekeurd: kosten verkoper, goedgekeurd: kosten koper.

Ik ga toch niet een keuring betalen van een paard wat afgekeurd is (en wat ik dus ook niet kan kopen).. Ik ben malle truusje niet.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:17

ikke schreef:
Varekaj schreef:
Ik heb een jong paard gekocht vorige maand (2,5 jaar, wordt deze zomer 3) waarvan ik de eigenaar al enkele jaren ken (is m'n ex, heb het paard mee opgevoed) en heb het paard lang van dichtbij zien opgroeien. En toch heb ik 'm zowel klinisch als RX laten keuren voor aankoop. Vond iedereen onzin: de verkoper (de ex dus), mijn omgeving, zijn omgeving. Hij was toch in orde en ik kende toch immers zijn medische achtergrond?

Paard is uiteindelijk 100% goedgekerud, had 'm laten keuren met oog op sport ook al komt hij waarschijnlijk niet verder dan recreatie. DA twijfelde bij 2 foto's omdat iets klein tikje wazig leek. ofwel bewogen foto, ofwel kans op spat of schade na een trap/val in het lang, ofwel vuiltje dat de RX beïnvloedde. Heb toen via de DA gratis 2nd opinion gehad van een prof in RX in de kliniek. Paard is compleet goedgekeurd door die prof.

Maar voor hetzelfde geldt had dit paard dus wél spat gehad of schade, en dan had ik 'm gewoon niet gekocht. Aan de buitenkant zag je er echter niks aan en zou je gezworen hebben dat hij in orde was.

Het paard volledig hebben zien opgroeien en dan niet opgemerkt hebben dat ie spat zou hebben? Lijkt me op z'n minst apart......

Daar ben ik het dus niet mee eens..
Wij hebben er eentje laten keuren die de klinische keuring goed doorkwam..ook de buigproeven. De foto's zeiden heel wat anders, die bleek dus ook spat te hebben en niet in een beginstadium.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:21

djoeka schreef:
ikke schreef:
Het paard volledig hebben zien opgroeien en dan niet opgemerkt hebben dat ie spat zou hebben? Lijkt me op z'n minst apart......

Daar ben ik het dus niet mee eens..
Wij hebben er eentje laten keuren die de klinische keuring goed doorkwam..ook de buigproeven. De foto's zeiden heel wat anders, die bleek dus ook spat te hebben en niet in een beginstadium.

Maar heb jij dat paard op zien groeien vanaf dag 1?

Daarnaast, spat in gevorderd stadium komt eruit bij een goede buigproef. dat zegt dan dus meer over de keurende arts dan het paard........

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:21

djoeka schreef:
Vala ik ben het met je eens dat heeft er imo niks mee te maken..als een paard afgekeurd wordt en de koper moet betalen is dat best heel zuur. Je moet betalen maar krijgt er niks voor, dus weggegooid geld.En dat wij het paard ook rx gekeurd wilde hebben, hebben wij onze eigen redenen voor.
Rontgenogen hebben wij ook niet en zoals je al las was het eerste paardje wat wij lieten keuren klinisch helemaal goed.

Hoezo krijg je er niks voor? Je hebt een advies gekregen om het dier niet te kopen en kunt daardoor een hoop ellende besparen.....
Noem dat maar "niks".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:24

@ Ikke: Kans op spat, aanleg hebben voor, maar daarom nog geen effectieve spat hebben :) Kon dat zijn, ofwel schade aan het gewricht door een trap op de weide of een val. Trap of val kon wel, paard durft nogal lomp zijn :roll: Of het kon ook gewoon een ietwat bewogen foto zijn of een vuiltje dat genoeg dichtheid had om licht zichtbaar te zijn op de RX. Het bleek dus ietsiepietsie bewogen foto te zijn en gelukkig niks anders.

Een paard, zelfs een jong paard, kan aanleg hebben voor spat, arthrose of eender wat maar daarom zie je dat niet altijd. Hij kan er langs de buitenkant prima uitzien, door de klinische komen maar op rx toch al heel klein begin van slijtage/schade vertonen. Heb bijvoorbeeld ook arthrose op de rug op 2 plekke, merk je niks van als je me ziet rondlopen, voel er ook niks van, maar het zit er wel!

@ Fleur: hier hebben ze me gek verklaard dat ik toch een keuring wilde, zeker op die leeftijd. Kans is immers klein dat ik 'm laat voorbrengen voor een hengstenkeuring. En toch, zelfs al ken ik 'm al van jongs af aan, je weet maar nooit en >2500 voor een 2,5 jaars met goed papier wil ik toch wel zekerheid dat ik waar krijg voor m'n geld! Hij had ook een keer mank gestaan na een lompe actie van 'm en ik wou ook zekerheid dat daar geen blijvend letsel van was overgebleven.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:24

Nee ik heb hem idd niet op zien groeien vanaf dag 1..en ik kan wel zeggen dat het een goede dierenarts was die hem gekeurd heeft. Het was niet mijn dierenarts want die zat iets te ver uit de richting maar ik heb hem weg zien draven en er was niks mis mee.
Het scheelde misschien dat het dier het afgelopen jaar weinig tot niets had gedaan maar toch..klinische keuring zegt ook niet alles.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:26

Waratje schreef:
djoeka schreef:
Vala ik ben het met je eens dat heeft er imo niks mee te maken..als een paard afgekeurd wordt en de koper moet betalen is dat best heel zuur. Je moet betalen maar krijgt er niks voor, dus weggegooid geld.En dat wij het paard ook rx gekeurd wilde hebben, hebben wij onze eigen redenen voor.
Rontgenogen hebben wij ook niet en zoals je al las was het eerste paardje wat wij lieten keuren klinisch helemaal goed.

Hoezo krijg je er niks voor? Je hebt een advies gekregen om het dier niet te kopen en kunt daardoor een hoop ellende besparen.....
Noem dat maar "niks".

Ja natuurlijk hebben wij ons een hoop ellende bespaard en natuurlijk ben ik blij dat we gekeurd hebben maar de stal was nog steeds leeg ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:33

Ariebren schreef:
Een opmerking in een kranten artikel van afgelopen woensdag, paardenmarkt Numansdorp.
Een gerenomeerde paarden fokker / handelaar werd geintervieuwd.

"Vroeger waren er paardenmensen, nu zijn er mensen met een paard."

Wie van alle bovenstaande schrijvers kan zien of een paard er gezond uitziet ??
Wie van alle bovenstaande schrijvers kan zien of een paard goed gebouwd is ??
Wie van alle bovenstaande schrijvers kan zien of een paard goed loopt in stap en draf ??
Wie van alle bovenstaande schrijvers heeft nu echt verstand van paarden ??

Als je hier vier maal "ja" op kan antwoorden dan heb je echt geen aankoop keuring nodig.

En de topruiters die zich een paard aanschaffen in de hogere prijsklasse, maken echt geen probleem over een paar honderd euro keurings kosten.

Het zijn juist die mensen die amper een paard kunnen onderhouden die moeite hebben met de keuringskosten.

een chippie of een drie-tje hoef je vaak aan het lopen niet eens te zien, dus een beetje dom dit, de eerste mens met rontgen-ogen moet nog geboren worden, anders is het gewoon gokken

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:34

Varekaj schreef:
@ Fleur: hier hebben ze me gek verklaard dat ik toch een keuring wilde, zeker op die leeftijd. Kans is immers klein dat ik 'm laat voorbrengen voor een hengstenkeuring. En toch, zelfs al ken ik 'm al van jongs af aan, je weet maar nooit en >2500 voor een 2,5 jaars met goed papier wil ik toch wel zekerheid dat ik waar krijg voor m'n geld! Hij had ook een keer mank gestaan na een lompe actie van 'm en ik wou ook zekerheid dat daar geen blijvend letsel van was overgebleven.

Ja ik zou zeggen juist op die leeftijd. Als er bijvoorbeeld een ocd chip verwijderd moet worden zou de prijs nog wat kunnen zakken. Juist op die leeftijd kun je op foto's gebreken zien waarvan de kans groot is dat het paard er last van krijgt zodra je hem gaat belasten. Gebeurt vaak zat dat driejarige pas als ze gereden worden ergens last van gaan krijgen. Daarom laten veel fokkers ze ook prokken voordat ze gaan investeren in de opleiding van het paard.
Kijk als een paard nou gezond en probleemloos 13-14 jaar is geworden, dan vind ik een keuring (op artrose na) minder van belang. Echte gebreken zijn er tegen die tijd al wel uitgekomen, en als er iets niet goed is op de foto's maar hij er wel gezond 13-14 mee kan worden, gaat hij er de komende jaren waarschijnlijk ook geen last meer van krijgen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:34

Om je stal te vullen moet je een paard kopen, om advies te krijgen of een paard geschikt is voor jouw doelen betaal je een dierenarts om dat te beoordelen. Dus de kosten van die dienstverlening van de dierenarts staan los van het feitelijke "vullen" van je stal. Het zijn twee verschillende transacties. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:42

Miepie77 schreef:
Ariebren schreef:
Een opmerking in een kranten artikel van afgelopen woensdag, paardenmarkt Numansdorp.
Een gerenomeerde paarden fokker / handelaar werd geintervieuwd.

"Vroeger waren er paardenmensen, nu zijn er mensen met een paard."

Wie van alle bovenstaande schrijvers kan zien of een paard er gezond uitziet ??
Wie van alle bovenstaande schrijvers kan zien of een paard goed gebouwd is ??
Wie van alle bovenstaande schrijvers kan zien of een paard goed loopt in stap en draf ??
Wie van alle bovenstaande schrijvers heeft nu echt verstand van paarden ??

Als je hier vier maal "ja" op kan antwoorden dan heb je echt geen aankoop keuring nodig.

En de topruiters die zich een paard aanschaffen in de hogere prijsklasse, maken echt geen probleem over een paar honderd euro keurings kosten.

Het zijn juist die mensen die amper een paard kunnen onderhouden die moeite hebben met de keuringskosten.

een chippie of een drie-tje hoef je vaak aan het lopen niet eens te zien, dus een beetje dom dit, de eerste mens met rontgen-ogen moet nog geboren worden, anders is het gewoon gokken

Een paard netjes rijden kan een hoop ellende voorkomen of niet door laten zetten. De wijze waarop met het paard wordt omgegaan bepaalt z'n levensverwachting!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:42

Vala schreef:
Ik zou als verkoper gewoon altijd zelf al laten keuren, dan ben je zeker van dat je een goed paard verkoopt en kun je idd zeggen dat als de koper alsnog wil keuren deze dat zelf moet betalen.
Maar om te zeggen dat de koper altijd de kosten moet betalen vind ik belachelijk, zeker het argument:diegene wil het paard hebben dus betaald maar! Ja ammehoela, jij als verkoper wilt toch verkopen?? En ik neem aan het liefst een goed paard?
Je zal maar net de pech hebben dat je 3 paarden afgekeurd hebt, je bent dan zo 1500-2000 euro lichter. En je hoeft echt geen stomkop te zijn om dat mee te maken, er worden er tenslotte tegenwoordig meer afgekeurd dan goedgekeurd.

Jij laat je toch adviseren door de veearts, omdat je wil weten of het paard geschikt is voor jouw gebruik? Wat een bokker voor mij ook al zei, als een veearts je dan afraadt het paard te kopen, betekend het niet dat het nergens meer geschikt voor is. Alleen niet voor jouw doeleinden, en dat weet je dan. Ik vind het niet heel raar dat je dan zelf voor de kosten opdraait. Het is gekker als de verkoper op moet draaien voor de kosten terwijl jij degene bent die de veearts om advies gevraagd heeft. Dus ik kan 'keuring op kosten voor koper' zeker wel begrijpen.

(Overigens zou ik als een paard al niet door de klinische keuring komt als verkoper wel zelf de kosten betalen. Rontgenologisch zou me te gek worden. Gelukkig nog nooit mee gemaakt dat er een werd afgekeurd :Y) Maar goed, ik begrijp dus wel dat sommige verkopers willen dat de keuring op kosten van de koper gebeurd.)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:51

@ikke : tuurlijk hangt alles van je rijstijl af om hem goed te houden, maar een paard waar het binnen al niet goed zit, ga ik echt niet kopen. Je koopt ook geen fiets met een kromme band of zonder ketting.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:55

ikke schreef:
Varekaj schreef:
Ik heb een jong paard gekocht vorige maand (2,5 jaar, wordt deze zomer 3) waarvan ik de eigenaar al enkele jaren ken (is m'n ex, heb het paard mee opgevoed) en heb het paard lang van dichtbij zien opgroeien. En toch heb ik 'm zowel klinisch als RX laten keuren voor aankoop. Vond iedereen onzin: de verkoper (de ex dus), mijn omgeving, zijn omgeving. Hij was toch in orde en ik kende toch immers zijn medische achtergrond?

Paard is uiteindelijk 100% goedgekerud, had 'm laten keuren met oog op sport ook al komt hij waarschijnlijk niet verder dan recreatie. DA twijfelde bij 2 foto's omdat iets klein tikje wazig leek. ofwel bewogen foto, ofwel kans op spat of schade na een trap/val in het lang, ofwel vuiltje dat de RX beïnvloedde. Heb toen via de DA gratis 2nd opinion gehad van een prof in RX in de kliniek. Paard is compleet goedgekeurd door die prof.

Maar voor hetzelfde geldt had dit paard dus wél spat gehad of schade, en dan had ik 'm gewoon niet gekocht. Aan de buitenkant zag je er echter niks aan en zou je gezworen hebben dat hij in orde was.

waarom spat hoeft niet altijd naar boven tekomen en zeker niet op die jonge leeftijd.De meeste lopen lekker 3 jaar in de wei dan is spat echt niet zichtbaar hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:21

@ Fleur: Hier vinden ze het in de omgeving vaak idioot als je laat keuren op jonge leeftijd als het geen paard met toppapier is dat 100% zeker in de sport uitgebracht gaat worden of voorgebracht gaat worden voor de hengstenkeuring of in de fokkerij. Er zijn in de regio zelfs stallen die geen enkel paard laten keuren, zelfs niet klinisch (tenzij bloedproefje dan) alvorens ze ze aankopen en in de lessen laten meedraaien. Daar kan ik dan ook weer niet bij, het is voor je broodwinning, dan wil je toch wel dat je een gezond paard hebt?
Voor het bedrag wat ik ervoor mocht geven had ik trouwens makkelijk een 3-jaarse zonder papier gehad of een 8-jaarse met mooi blaadje erbij die al fijn aangereden was maar enkel recreatief was gereden.

@ jessie: om die reden heb ik 'm dan ook laten keuren. Het is niet omdat je niks ziet, dat er ook echt niks is. Beter voorkomen dan genezen.

Met het paard dat ik heb gekocht heb ik trouwens een superklik, maar als ie nou wat erfelijks had of iets wat ook effectief op korte/middellange termijn problemen kon gaan opleveren, dan had ik 'm laten gaan. Zou ontzettend pijn gedaan hebben, maar ik ging niet een pak spaargeld dokken aan een paard waar ik zeker van kon zijn dat me later handenvol geld zou gaan kosten en misschien vroetijdig onnodig pijn zou gaan hebben.

Voor de ene is een paard van €2000 al een flinke hap geld, de ander draait z'n hand niet om voor een bedrag dat lager is dan €6000. Ik had voor de helft van de prijs van dat jonge paard al een leuk recreatiepaardje kunnen hebben dat opgeleerd was en alles, of een even leuke 3-jaars die ook zadelmak gemaakt kon worden. Voor mij was de kostprijs van dit paard eigenlijk een stuk boven budget. Of beter gezegd, hij was best duur voor wat hij was en tjah, dan wilde ook ook echt wel vanaf de start zo veel mogelijk gaan uitsluiten. kan me best voorstellen dat veel kopers dat willen doen, geld komt niet uit de hemel vallen en als je dan via een keuring kan voorkomen dat je een blunder begaat, dan is dat in mijn ogen ook normaal en betaal ik graag die meerprijs.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:15

Oh persoonlijk zou ik ieder paard laten keuren in welke prijsklasse dan ook. Ik heb namelijk sowieso geen zin in een ongezond paard als ik dat vooraf kan voorkomen. Al heb ik dat bij mijn huidige paard niet gedaan, maar die was al ouder, kende ik goed en er waren nog redelijk recente foto's van. Maar ik vind wel dat je bv bij een paard dat als recreatiepaard van 2000€ te koop wordt aangeboden vanuit de verkoper minder kunt verwachten dat hij het paard op zijn kosten helemaal op de foto's wil laten zetten. Van een verkoper die zijn paard als sportpaard te koop zet in een hogere prijsklasse, verwacht ik dat eigenlijk wel.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:59

Fleurtje100 schreef:
Maar ik vind wel dat je bv bij een paard dat als recreatiepaard van 2000€ te koop wordt aangeboden vanuit de verkoper minder kunt verwachten dat hij het paard op zijn kosten helemaal op de foto's wil laten zetten. Van een verkoper die zijn paard als sportpaard te koop zet in een hogere prijsklasse, verwacht ik dat eigenlijk wel.

Exact, en degene die een sportpaard met een aardig prijskaartje verkoopt, die laat zelf van tevoren foto's maken die de koper dan ook gewoon mag zien en (laten) beoordelen. Maar je kunt ook niet van die verkoper verwachten dat die daarna nog eens een rondje foto's gaat betalen omdat de potentiele koper gehoord heeft dat je "altijd zelf moet laten keuren".
Dus bij foto's ben ik nog wat sterker van mening dat de opdrachtgever betaalt en dat is dan meestal de potentiele koper. En die krijgt toch ook gewoon waar voor z'n geld? Of het paard nou goed- of afgekeurd wordt, ze krijgen belangrijke informatie over een paard dat ze overwegen te kopen. Informatie die ze kan behoeden voor een miskoop, noem dat maar eens "niets".

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:00

Varekaj schreef:
Als het om een klinische keuring gaat kan je dat nog doen, maar als je elk paard op de RX wil laten zetten en je hebt er zo 3 die afgekeurd worden ben je toch wel een fikse hap kwijt hoor. Hier is een RX keuring van de benen + klinisch zo'n 400€. Heb je er zo 3 en ze willen telkens dat je zelf alles betaald, ook bij afkeuren? Nou :evaw:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ben je gewoon eventjes 1200 euro kwijt en heb je nog geen paard in je stal staan.
Het gemiddelde budget voor een paard is 8000 euro. Knabbel daar die 1200 vanaf en je kan al meteen in een prijscategorie lager gaan zoeken.

Naar een paard kijken levert je nul komma nul informatie over de binnenkant van het dier. Helemaal niet, zelfs niet als je een dag meeloopt met een fysiotherapeut.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:03

Je verkoop een gezond paard dus daar moet je achter durven staan .. dus Goedkeuring kosten koper Afkeuring kosten verkoper .

Ander verhaal vind ik wel als de koper het paard al recent heeft laten keuren dan zou je de aanwezige foto`s door je eigen dierenarst kunnen laten checken .

Klinische keuring zou ik altijd doen bij aankoop dat is een moment opname !
Laatst bijgewerkt door elllis op 13-06-11 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:04

Solleke_Noah schreef:
Ik vind het eigenlijk wel normaal dat de koper de keuring betaald, je bent geïnteresseerd in een paard, wilt (min of meer) zekerheid over z'n gezondheid, en dan betaal je toch gewoon? Nu moet ik wel zeggen dat beide paarden die wij al gekocht hebben gewoon goedgekeurd werden, dus heb de situatie nog niet meegemaakt waarin er afgekeurd werd.

Best zuur, als je dan als koper de domme pech hebt dat 6 paarden op een rij afgekeurd worden en je dus als aanstaande koper 6 x de keuringskosten mag betalen. Ben je al een kapitaal kwijt voordat je uberhaupt een paard gekocht hebt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:07

Gini schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ben je gewoon eventjes 1200 euro kwijt en heb je nog geen paard in je stal staan.
Het gemiddelde budget voor een paard is 8000 euro. Knabbel daar die 1200 vanaf en je kan al meteen in een prijscategorie lager gaan zoeken.

Een paard van die prijscategorie zal de verkoper zelf een rondje foto's van hebben laten maken om aan kopers te laten zien, die zal daarna niet genegen zijn dat nog eens 3x te betalen voor een stel "kopers" die geen benul van paarden hebben.......
Als jij geen kennis van paarden hebt, hoef je dat gebrek aan kennis niet door anderen te laten financieren!!

Gini schreef:
Naar een paard kijken levert je nul komma nul informatie over de binnenkant van het dier. Helemaal niet, zelfs niet als je een dag meeloopt met een fysiotherapeut.

Heb jij ooit wel eens bij een fysiotherapeut nagevraagd wat je allemaal al kunt zien aan de "buitenkant"? Vergis je niet, daar kun je heel erg veel aan zien.

Dendola: dom is dan zo langzamerhand wel het juiste woord, ja :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:15

dendola schreef:
Solleke_Noah schreef:
Ik vind het eigenlijk wel normaal dat de koper de keuring betaald, je bent geïnteresseerd in een paard, wilt (min of meer) zekerheid over z'n gezondheid, en dan betaal je toch gewoon? Nu moet ik wel zeggen dat beide paarden die wij al gekocht hebben gewoon goedgekeurd werden, dus heb de situatie nog niet meegemaakt waarin er afgekeurd werd.

Best zuur, als je dan als koper de domme pech hebt dat 6 paarden op een rij afgekeurd worden en je dus als aanstaande koper 6 x de keuringskosten mag betalen. Ben je al een kapitaal kwijt voordat je uberhaupt een paard gekocht hebt

Ken je de uitdrukking: "hoger willen poepen dan je gat zit"
Wanneer je de eisen die je stelt niet kunt betalen, dan zul of meer geld beschikbaar moeten maken of je eisen bijstellen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:35

Hoe vaak koopt een gemiddelde paardeneigenaar een nieuw paard? Ik weet best wel wat van paarden maar het was al weer 10 jaar geleden dat ik een paard kocht. Dat wil dus niet zeggen dat ik geen benul van paarden heb. Ik wil wel zekerheid dat ik niet aan een paard begin met een afwijking die zich nog niet uit .
De paardenhandelaren waar ik ben geweest zeiden allemaal bij goedkeur voor jouw bij afkeur voor mij.
Als ze dat niet willen dan houd het voor mij op. Als er een cd bij zit met foto's laat ik de foto's beoordelen door mijn arts en hoeven ze niet over maar ik laat wel klinisch keuren.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:59

elllis schreef:
Je verkoop een gezond paard dus daar moet je achter durven staan .. dus Goedkeuring kosten koper Afkeuring kosten verkoper .

Ander verhaal vind ik wel als de koper het paard al recent heeft laten keuren dan zou je de aanwezige foto`s door je eigen dierenarst kunnen laten checken .

Klinische keuring zou ik altijd doen bij aankoop dat is een moment opname !

Dat is ook mijn idee erachter, je zegt een gezond paard te verkopen, en als blijkt dat dit niet het geval is zijn de kosten voor jou als verkoper. Maar dat moet dan wel in redelijkheid. Dus een paard wat in de 'hogere' prijsklasse valt, laat je vooraf al een keer op de foto zetten en zorg je dat je een keuringsrapport kan laten zien, en van een paard in de 'lagere' prijsklasse kun je als koper niet verwachten dat de verkoper heel veel investeert in een uitgebreide keuring. Er zijn trouwens ook zat paarden in de 'hogere' prijsklasse die aangeboden worden zonder foto's en waarbij de keuringskosten altijd voor de koper zijn. Daar zou ik dus niet eens naar gaan kijken. Zijn zat paarden te koop die wel al op de foto zijn geweest.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:00

jah en jet jammere is er staan genoeg leuke paarden momenteel te koop maar bijna bij iedereen vraag ik of keuren mogelijk is liefst goedkeur mijn kosten afkeur verkoper of anders in overleg.
maar wat mij nu opvalt is paarden die 2000 euro kosten waarbij is zeg ik wil graag keuren is der geen mens die meer reageert.
als je als verkoper toch zeker weet dat je een goed paard verkoopt wat zijn dan zijn angsten.