Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:37

Wat ga je inmiddels doen? Stalhouder al aangesproken? Verhuist?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:39

dynamiek schreef:
Ik was er niet bij! maar was ik er maar bij geweest, dan was het ~~}> geweest staleigenaar hoort van andermans dier af te blijven!

Ook als het in overleg geweest zou zijn en hier een ander verhaal wordt verteld?
Daar ben ik wel benieuwd naar, want hier staat maar 1 kant van het verhaal? Ben erg benieuwd naar de reactie van de staleigenaar, want de moeder van het meisje zou met ze gaan praten begreep ik uit het topic? :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:39

stef schreef:
Wat ga je inmiddels doen? Stalhouder al aangesproken? Verhuist?

Ik kan er nog geen uitspraak over doen omdat het niet over mijn eigen pony gaat, eigenaar zal als het zover is hier wel een melding van maken, ze zijn bezig ;)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:41

Quellian schreef:
dynamiek schreef:
Ik was er niet bij! maar was ik er maar bij geweest, dan was het ~~}> geweest staleigenaar hoort van andermans dier af te blijven!

Ook als het in overleg geweest zou zijn en hier een ander verhaal wordt verteld?
Daar ben ik wel benieuwd naar, want hier staat maar 1 kant van het verhaal? Ben erg benieuwd naar de reactie van de staleigenaar, want de moeder van het meisje zou met ze gaan praten begreep ik uit het topic? :)

Als je bij leest kan je lezen dat ze de pony op geen enkele wijze mogen pakken of gebruiken, eigenaren hebben geen toestemming hiervoor gegeven.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:48

Verschrikkelijk onbeschoft dit. Ik zou er voor zorgen dat dit een heel duur 'foutje' van de staleigenaar was door hele hoge huur voor je pony vragen. Stuur hem maar een rekening. En inderdaad zo snel mogelijk weg wezen daar. Maar zou dit de eerste keer zijn dat de pony gebruikt wordt? Misschien is hij wel vaker, zonder toestemming, al gebruikt in de lessen ofzo. Zou ik toch eens navragen aan lesklanten enzo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:59

ja sure... stuur m maar een rekening... En dan?

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:04

Zou toch je rechtsbijstand vragen.
Volgens mij valt dit onder het wegnemen van spullen zonder toestemming, en dat is gewoon diefstal, dan wel joyriding.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:50

Ik zou:
1. Eens echt even gaan praten met de staleigenaar.. WAAROM het is gebeurd
2. Dan vervolgens een andere stal zoeken als het precies zo ging als je verteld
3. Kijken wat je kan regelen als 'goedmaker'.. op z'n minst het bedrag wat JOUW pony heeft 'opgebracht' die dag.
En zorgen dat je geen cent meer betaald voor wat dan ook tot je weg bent.
4. Blijf het meisje er bij betrekken! Laat de staleigenaar zijn persoonlijke excuses komen maken naar het meisje!
Kind is zich rotgeschrokken, en dit moet niet een blijvende angst zijn straks! Als een 'vreemde' uitlegt wat hij heef gedaan en sorry zegt, desnoods cadeautje of iets als troost, dan is het kindje ook gerustgesteld!
Ook vertellen WAAROM je nu naar een andere stal gaat e.d. Zodat het niet een gevoel blijft dat haar pony elk moment ergens anders zou zijn ;)

Succes!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:54

Wat een stunt zeg :n . Moet toch niet gekker worden.

Ben benieuwd naar de update van de eigenaresse :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:04

Wat een verhaal zeg.. Zou idd woest zijn! :n

Benieuwd hoe dit verder gaat lopen iig..
Als ik het was zou ik zsm vertrekken, netjes alles betalen... En intussen contact opnemen met rechtsbijstand zodat de pensionhouder (die denkt er vanaf te zijn oh oh wat lekker makkelijk) ineens een gepeperde rekening aantreft op de mat :Y)

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:45

Ja hier ben ik weer...de eigenaar!

De pony gaat morgen weg, we moesten eerst een vervangend plekje regelen. Morgen gaan we ook praten. De enige reactie was dat ze ons echt NET wilde bellen op het moment dat wij aankwamen daar en hun zagen. Maar leed was al geschied want onze pony stond al opgezadeld en was rondjes aan het rijden....(dus al meegnomen)....en het antwoord was dus; ja een andere pony wordt anders wild als we jullie pony niet meenemen. Maar wij hebben zoiets van VRAAG het dan!! Niet zomaar meenemen! En verder was het; Oh nou sorry dan!

We hebben het verder wel vaker gemerkt, maar hadden vertrouwen dat het niet meer gebeurde, DUS wel!

Morgen gaan we (mijn man) praten met ze....verder gaan we wel verder met eventuele vergoeding! En een excuses is ook op zijn plaats naar mijn dochtertje....die was erg bang en overstuur. De pony is haar leven.....haar beste vriend!

Kan dus nog niet heel veel verder vertellen, het is "aan de gang" zeg maar!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:46

Waar blijft het waargebeurde verhaal van de eigenaar nou toch???

Edit daar is het al :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:03

Jeetje christel28, weten de staleigenaren al dat jullie weggaan? Anders is het niet zo netjes om zoiets op bokt te zetten lijkt me?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:27

@quellian.... gezien het feit wat de de stal eigenaar deed hoeft eigenaresse over "netjes" geen zorgen te maken.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:35

Ik haalde mooi de pony daar weg, en ging er verder geen stampij over maken, schiet je niks mee op.
+ ik had het ook mooi op bokt gezet, die eigenaren trekken zich toch ook nergens niks van aan.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 20:43

Quellian schreef:
Jeetje christel28, weten de staleigenaren al dat jullie weggaan? Anders is het niet zo netjes om zoiets op bokt te zetten lijkt me?

Weet je wat ik zo vreemd aan jou vind, je stuurt me wel een pb om welke stal dit gaat, schijnbaar omdat ik niet reageerde op jouw pb vind je alles niet zo netjes? We hebben hier in dit topic geen stalnaam genoemd dus we zijn nog netjes geweest hier, ik had ze ook aan de schandpaal kunnen zetten, dus wat is netjes?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 20:48

christel28 schreef:
Ja hier ben ik weer...de eigenaar!

De pony gaat morgen weg, we moesten eerst een vervangend plekje regelen. Morgen gaan we ook praten. De enige reactie was dat ze ons echt NET wilde bellen op het moment dat wij aankwamen daar en hun zagen. Maar leed was al geschied want onze pony stond al opgezadeld en was rondjes aan het rijden....(dus al meegnomen)....en het antwoord was dus; ja een andere pony wordt anders wild als we jullie pony niet meenemen. Maar wij hebben zoiets van VRAAG het dan!! Niet zomaar meenemen! En verder was het; Oh nou sorry dan!

We hebben het verder wel vaker gemerkt, maar hadden vertrouwen dat het niet meer gebeurde, DUS wel!

Morgen gaan we (mijn man) praten met ze....verder gaan we wel verder met eventuele vergoeding! En een excuses is ook op zijn plaats naar mijn dochtertje....die was erg bang en overstuur. De pony is haar leven.....haar beste vriend!

Kan dus nog niet heel veel verder vertellen, het is "aan de gang" zeg maar!

Goedzo! paardje gaat het nu ook beter krijgen, hoop dat ze je morgen nog eens een dubbele excuses of wat dan ook doen, schijnbaar niet anders had ie je zaterdag wel gebeld om het een en ander nog eens goed uit te leggen, maarja hij zal wel geen tijd gehad hebben want hij was de opbrengst aan het tellen van de dag rondjes lopen, dat was belangrijker.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:23

Wat ik een beetje vreemd vindt, is dat het verhaal van de eigenaresse wel een beetje veranderd is. Maar goed, een staleigenaar heeft niet een pony van een pensiongast zomaar te gebruiken.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:28

Wat is er veranderd aan mijn verhaal dan??? GamblersCup?????

Is volgens mij wel hetzelfde.....

En niet netjes om op Bokt te zetten???
Teneerste:....BLIJF ik nog netjes door ze niet met naam en toenaam te noemen hier....en waarom mag ik mijn verhaal dan niet doen, voordat ik eerst melding maak dat we weggaan! Nou die zaterdag toen wij ze op heterdaad betrapte, terwijl zij met onze pony geld stonden te verdienen, onze pony die zij maar even gebruikte zonder even een belletje te doen om te vragen of het mocht??

Weet je; ik kan het ook hier in de krant gaan zetten....zelfs daar heb ik recht op!!!! Dan hadden ze dit niet moeten doen.

En dan daarbij, stel dat een van de gezinsleden of hun zelf dit verhaal hier zouden lezen, maakt mij dat nog niets uit. Stel dat ze zichzelf hierin herkennen....ze hebben het toch gedaan, ik maak er zeker geen geheim van dat ik ht ronduit schandalig belachelijk vind! Maar daar zijn de meningen blijkbaar ook over verdeeld, en dat maakt niet uit, ieder zijn mening, maar het zou jou paard of pony maar eens zijn geweest!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:29

Heb je nog een gesprek gehad over een schadevergoeding en excuses aan je dochtertje?

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:31

*er miste een stukje*

bij toen wij ze betrapte; hebben wij ze meteen daar verteld dat we dus weggaan. Dus wij verwachte eigenlijk ook wel een net telefoontje om 1 en ander uit te leggen; maar nee niets gehoord van ze!

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:34

Miseria;

Nou rond 13.00 uur gaan we de pony ophalen...oftewel mijn man, maar die gaat dan in gesprek met ze! Ik ben zelf ook heeeeel benieuwd of hun verhaal nu anders wordt/is...en of ze eventueel een welgemeende excuses geven, richting ons maar zeker richting onze dochtertje!
Die is heel blij dat haar pony weggaat omdat ze denkt dat de staleigenaar..(waar ze heel gek op was)...haar pony gaat verkopen!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:35

christel28 schreef:
Wat is er veranderd aan mijn verhaal dan??? GamblersCup?????

Is volgens mij wel hetzelfde.....

En niet netjes om op Bokt te zetten???
Teneerste:....BLIJF ik nog netjes door ze niet met naam en toenaam te noemen hier....en waarom mag ik mijn verhaal dan niet doen, voordat ik eerst melding maak dat we weggaan! Nou die zaterdag toen wij ze op heterdaad betrapte, terwijl zij met onze pony geld stonden te verdienen, onze pony die zij maar even gebruikte zonder even een belletje te doen om te vragen of het mocht??

Weet je; ik kan het ook hier in de krant gaan zetten....zelfs daar heb ik recht op!!!! Dan hadden ze dit niet moeten doen.

En dan daarbij, stel dat een van de gezinsleden of hun zelf dit verhaal hier zouden lezen, maakt mij dat nog niets uit. Stel dat ze zichzelf hierin herkennen....ze hebben het toch gedaan, ik maak er zeker geen geheim van dat ik ht ronduit schandalig belachelijk vind! Maar daar zijn de meningen blijkbaar ook over verdeeld, en dat maakt niet uit, ieder zijn mening, maar het zou jou paard of pony maar eens zijn geweest!

En idd ze mogen hier ook reageren hoor, ik denk echter dat ze voor het hazenpad kiezen en hun naam hier niet willen zien van hun stal en paardenwinkel, nee zo wijs zijn ze wel, ze weten dat ze gewoonweg fout zitten.

Heel veel succes vandaag, en je dochterje zal vandaag zo blij zijn als een kleine prinsesje *\o/*

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:36

Groot gelijkt Christel. Mijn paarden zouden dezelfde dag nog weg zijn gegaan..en ik zou niet eens een opgaaf van reden wíllen hebben, ze moeten zoiets gewoon niet eens in hun hoofd halen en op z'n minst zoiets vooraf bespreken en niet al doen en dan nog 'willen' bellen. Kom nou... 8)7

Nu heb ik niet het formaat paard wat zich leent voor leuke kinderritjes, maar toch..ik zou daar echt pislink van worden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:41

Jibbel schreef:
Groot gelijkt Christel. Mijn paarden zouden dezelfde dag nog weg zijn gegaan..

Precies! Al had ze een nachtje in de tuin moeten staan :Y)