Ik ben eigenlijk anti bescherming, alleen met springen gebruik ik ze
Mijn bijrijdster wilt dus wedstrijden gaan rijden en ik heb transportbeschermers liggen, maar ben zwaar aan het twijfelen wat ik moet doen, juist voor de pezen..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Michellkuh schreef:Als transportbeschermers te warm worden en de pezen niet kunnen koelen, kun je daarna toch wel thuis op stal koelen, afspuiten met water?
Ik ben eigenlijk anti bescherming, alleen met springen gebruik ik ze![]()
Mijn bijrijdster wilt dus wedstrijden gaan rijden en ik heb transportbeschermers liggen, maar ben zwaar aan het twijfelen wat ik moet doen, juist voor de pezen..
Hij staat stokstijf op de trailer (van angst) en je voelt hem ook niet erop staan, alleen met laden is hij een tegendraads
Dan kan hij gewoon transportbeschermers om. MelanieB schreef:Juist voor de pezen moet je ze aandoen.
Het word echt niet warm, dit omdat het paard niet werkt, het blijft normale temperatuur.
Als je paard valt zoals de mijne deed in de trailer, en hij schopt van angst oid tegen zn pezen... risico wil ik niet lopen en was maar wat blij dat ie transportbeschermers omhad.
MelanieB schreef:Michellkuh schreef:Als transportbeschermers te warm worden en de pezen niet kunnen koelen, kun je daarna toch wel thuis op stal koelen, afspuiten met water?
Ik ben eigenlijk anti bescherming, alleen met springen gebruik ik ze![]()
Juist voor de pezen moet je ze aandoen.
Het word echt niet warm, dit omdat het paard niet werkt, het blijft normale temperatuur.
Als je paard valt zoals de mijne deed in de trailer, en hij schopt van angst oid tegen zn pezen... risico wil ik niet lopen en was maar wat blij dat ie transportbeschermers omhad.
uiteraard kan ze zich verstappen maar ik zorg er altijd voor dat er minstens 1 iemand is die mij paard naast de klep naar beneden kan begelijden dus waarneer ze dreigt naast de klep te stappen dan kan ze terug geduwt worden. En ja zij kan ook als een debiel achteruit de trailer af dat heb ik ondertussen wel gemerkt maar met iemand ernaast kan ze onmogelijk ernaast stappen! Avrille schreef:Die van mij krijgt niks om zelf niet op lange ritten ( 10 tot 12 uur). Ik wil het risico niet lopen dat de pezen te warm worden en er niet omkeerbare schade ontstaat! Ze heeft 1 keer bandages om gehad naar de keuring maar die zijn heel snel verwijderd door dat ze er on ophoudelijk naar stond te schoppen. Voor mij geen bescherminguiteraard kan ze zich verstappen maar ik zorg er altijd voor dat er minstens 1 iemand is die mij paard naast de klep naar beneden kan begelijden dus waarneer ze dreigt naast de klep te stappen dan kan ze terug geduwt worden. En ja zij kan ook als een debiel achteruit de trailer af dat heb ik ondertussen wel gemerkt maar met iemand ernaast kan ze onmogelijk ernaast stappen!
Calimero_ schreef:Avrille schreef:Die van mij krijgt niks om zelf niet op lange ritten ( 10 tot 12 uur). Ik wil het risico niet lopen dat de pezen te warm worden en er niet omkeerbare schade ontstaat! Ze heeft 1 keer bandages om gehad naar de keuring maar die zijn heel snel verwijderd door dat ze er on ophoudelijk naar stond te schoppen. Voor mij geen bescherminguiteraard kan ze zich verstappen maar ik zorg er altijd voor dat er minstens 1 iemand is die mij paard naast de klep naar beneden kan begelijden dus waarneer ze dreigt naast de klep te stappen dan kan ze terug geduwt worden. En ja zij kan ook als een debiel achteruit de trailer af dat heb ik ondertussen wel gemerkt maar met iemand ernaast kan ze onmogelijk ernaast stappen!
Waar ga jij helemaal heen met je paard?