Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chaos schreef:tjoppie schreef:hij kan dat doen omdat jij het accepteert. niks meer en niks minder
Zo simpel werkt het lang niet altijd.
Was dat maar zo!
Chaos schreef:Cissy: Ik ken er meer die door trauma niet te laden zijn als door fout van eigenaren.
Ken ook wel eigenaren die uren lang vriendelijk met een brokje vragen of paardlief alsjeblieft op de trailer willen, haha. Moet dan altijd zo hard lachen..
Ivjee1213 schreef:ik merk zelf dat ze gewoon koppig is, want dan kijkt ze je aan en dan kun je gewoon bijna zien wat ze denkt!
ze is er 3 x zonder te mopperen in gegaan en we hebben veel geoefend, maar madam is zo ijdel dat ze zeker niet wil dat ze in een "normale" trailer moet ghehe![]()
zonder dwang moet alles kunnen, maar het moet niet zo zijn dat het paard er niet in wil omdat hij geen zin heeft is mijn mening.

) Bij hem was het geen angst. Ik heb hem vanaf dat ie anderhalf was al en hij is altijd vervoerd waar ik bij was. Netjes, probleemloos en voorzichtig. Dus toen ie in de stromende regen als 6-jarige puber besloot om niet meer mee te doen, was dat zijn besluit. (Gevalletje, doet ie anders nooit
) Daarna werd ook hij steeds vervelender, omdat het een keer was gelukt en toen is ie er door een veteraan ingemept. Ik hoef maar te knippen met de vingers en hij holt de trailer op.
En toch heb ik ook de manier van Petra Vlasblom ook op hem toegepast. Hij heeft er nu minder chagrijn en stress bij als hij de trailer op moet. Ik zou die manier van erin meppen overigens niemand aanraden. Met de tijd komt ook de wijsheid, zullen we maar denken. 
Ik zweer bij de bezem bij lastpakken. Gewoon met de haren omhoog tegen de broekspier en duwen.