Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:27

Nou ik zou een moord doen voor een verzorgpaard, waarbij je elke dag mag komen. :+

Er zijn toch vast wel meer meiden die elke dag willen komen.
Van de paardenmeiden hoor ik altijd. Goh ik kan geen verzorgpony vinden.
En van paardeneigenaars hoor ik altijd, ik kan geen verzorgster vinden. :P

Nahja, veel succes met het zoeken naar een goede oplossing.

birrie1709

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:34

idd ik ben het helemaal met je eens

Ik kan ook maar geen verzorgpaard vinden (komt misschien omdat ik wel een leuk baasje wil waar ik het mee kan vinden) omdat er hier bij mij bijna geen paarden zijn. En er is wel een manege maarja hoe vaak ik daar ook aan iedereen vraag alles is al bezet.

ik denk dat je gewoon bij een manege in de buurt kunt vragen daar zitten denk ik zat die het graag willen en in de buurt wonen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:37

sammy1 schreef:
ben eigenlijk ook al een tijd opzoek na een goeie,
die een beetje dezelfde dingen wil wat ik wil,
maar probleem is dat de meeste alleen maar willen uitrijden,
voor een keer maakt me dat niet uit,
maar het liefst heb ik ze toch echt getraint.

Grappig, ik heb dat juist andersom, ik rij nu al 6 jaar lang alleen maar buitenritten in dezelfde omgeving en zou dolgraag weer eens een paard hebben waarop ik les krijg en beetje kan trainen in de bak enzo...

Kan je vertellen 6 jaar lang in dezelfde omgeving ritjes maken komt je ook de neus uit hoor...
Maar goed nu kan ik ook niet heel veel meer met ze doen omdat de 1 met pensioen is (28 jaar oud)
en de ander heeft artrose (25 jaar oud) Nog een paar jaar denk ik en dan is het afgelopen, want de oudste is nu toch wel echt een beetje op aan het raken en die van 25 zal ook geen 35 worden...
Tegen die tijd maar weer eens op zoek naar wat anders.

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:41

het is inderdaad wel grappig dat verzorgers niet vaak een geschikt paard kunnen vinden en eigenaren niet vaak een geschikt verzorger :+

en tsja, elke dag naar je verzorgpaard, voor mij (en vele anderen) een droom, die voorlopig ook nog zeker een droom zal blijven! want naast het niet kunnen vinden van een paard waarmee het goed klikt en waarbij dit allemaal mogelijk is, gaat dit mij naast mijn schoolwerk ook zeker niet lukken! want als ik dan toch bij de paarden ben, wil ik ook niet graag haast hebben en meteen weer naar huis moeten nadat ik gereden heb. Ik ben altijd de hele middag kwijt als ik naar mijn verzorgpaardje ga! :D

Ik denk dat dit bij wel meer mensen (die op school zitten) het geval is... en dat het daarom ook moeilijk is om iemand te vinden die standaard kan 3 dagen in de week (in het weekend moet altijd wel lukken zou ik zeggen!) maar door de week is het met huiswerk en toetsen erg onvoorspelbaar!

edit: dan is het aan de verzorger om optijd in te zien of het met schoolwerk en zo lukt en daar niet na een half jaartje verzorgen achter te komen...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:49

Ook als je werkt is het niet makkelijk hoor om de plekjes te vinden wanneer je naar de paarden kan...

Vooral in de winter is het niet te doen om om 17.00 vrij te zijn en dan nog als een gek 40 minuten fietsen naar je verzorgpaarden om vervolgens in het donker buiten te moeten rijden op de weg. Tja dan houdt het vaak op en kom je maar 1-2x per week...

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:51

ik snap het ook gewoon niet. Ik ben zo op zoek naar een
verzorgpaard hier in de buurt. En nee hoor.

Ik wil er veel voor doen maar ik kan ze gewoon niet
vinden. ik hoop van de week succes te hebben...

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:52

b_o_k_t schreef:
Ik denk dat dit bij wel meer mensen (die op school zitten) het geval is... en dat het daarom ook moeilijk is om iemand te vinden die standaard kan 3 dagen in de week (in het weekend moet altijd wel lukken zou ik zeggen!) maar door de week is het met huiswerk en toetsen erg onvoorspelbaar!

Maar je hoeft toch ook niet elke dag dat je komt te rijden lijkt mij. Poetsen, Uitmestenen, opruimen en paard knuffelen dat soort dingen zijn binnen 1 of 2 uur gedaan.
Maar dan ben je wel geweest.

En idd, Veel verzorgers stoppen na een halfjaar wegens tijdgebrek. Dat is wel erg vervelend voor de eigenaars.
Maar als je bijv een half jaar gereden en geholpen hebt, is dat toch beter dan niks. Als je van te voren aangeeft dat je over bijv 2 maanden echt niet meer kan heeft de eigenaar ook tijd om een nieuwe verzorger te zoeken. Dan is het nog niet zo heel erg. ( lijkt mij ) :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:57

Ragdollcat schreef:
Logisch en ik vind het zo raar dat iemand moet betalen om andermans dier te mogen verzorgen.

Vond ik ook en daarom heb ik de rollen omgedraaid, ik laat me betalen voor verzorging :-)
En geloof me, hier is veel vraag naar ! (let wel: ik rijd niet)

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:31

Ik wil zeggen. ik vroeg het mezelf al af. maar je rijdt niet

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:09

AP_Art schreef:
Ik ga samen met mijn vriend een boerderijtje kopen, en er zal een tweede pony bijkomen.

hoe concreet zijn deze plannen al? Tot die tijd zou ik me nl helemaal nog niet zo druk maken om verzorgsters die al dan niet komen, je weet nl misschien nog niet eens waar je gaat komen te wonen?
Tot die tijd zou ik deze 2 gewoon koesteren en als je dan verhuisd bent kun je altijd nog op zoek gaan naar een nieuwe verzorgster.

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:20

Eefjahh schreef:
b_o_k_t schreef:

Maar je hoeft toch ook niet elke dag dat je komt te rijden lijkt mij. Poetsen, Uitmestenen, opruimen en paard knuffelen dat soort dingen zijn binnen 1 of 2 uur gedaan.
Maar dan ben je wel geweest.

nee, ik rijd ook niet altijd hoor! (meestal wel) maar is toch half uur fietsen en dan ook eerst uit school naar huis en zo, tegen de tijd dat ik dan terug ben is t avond, ik red het makkelijk in 1 middag om lekker naar de paarden te gaan hoor, maar ik moet vaak heel veel leren en ja... dat kan ik ook niet altíjd niet doen :+
daarom heb ik ook gewoon niet afgesproken 3x in de week, maar standaard 1x en als ik vaker wil gewoon even smsen en dan is het eigenlijk altijd wel goed! :)

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:34

ik verzorg ook de pony voor iemand, deze verzorg ik nu bijna een jaar. daarvoor verzorgde ik een kleiner pony'jte, daar werd ik te groot voor en omdat ik zo goed voor die pony zorgde kochten de eigenaren een grotere. ben ik die mensen heel erg dankbaar voor! :j
ik heb ook nog het geluk dat het op loopafstand is. ik ga er elke dag heen, poetsen, rijden, waterbak, van alles doe ik.
als de eigenaren op vakantie zijn voer ik alle dieren daar.
maar ik heb ook wel echt heel erg veel geluk gehad met hoe ik het nu heb!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:17

ik ga 3x per week naar mn vz paard en dat is niet dan uit de wei plukken poetsen zadelen rijden en dan weer in de wei... ben meestal 2 uur zoet een groot deel van de tijd rijd ik gwn maar speel ook met dr en laat haar achter me aanlopen (stap en draf) gewoon longeren. Ik hoef de stallen niet te doen maar dat zou me echt niks uitmaken. heb een pony gehad die ik niet kon rijden we hebben samen allerlei spelletjes gedaanw dus nejj gaat bij mij echt niet om het rijden vooral om een band tussen ons.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:21

hier meld zich ook nog zo'n verzorgster, ik kom ook drie keer in
de week, in de vakanties doe ik paardlief, mest etc. als het nodig is kom ik
helpen, ze bestaan nog wel hoor:)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:25

Hoi, ik ben een verzorgster en ik kom en help zoveel ik kan maar ik heb moeilijke ouders.
Ik moet ook soms afbellen en zo...
Maar in de vakanties en minder drukke periodes kom ik extra veel ter compensatie (en omdat ik beestje mis!)
Ik denk dat de eigenaars ook wel iemand anders zouden willen... |(

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:00

AP_Art schreef:
Lijkt mij ook. Maar tegenwoordig hoor ik veel eisen.. Als er moet een binnenbak zijn, en er moet dit en er moet dat :=

Ze willen alleen maar rijden en doen, helaas werkt het niet zo, Mij verzorgster is gestopt omdat paard een pees blesuren heeft en ze een ander paard wel kon rijden.. Tja :Y)

Als ik dit zo lees had ik het wel geweten als ik een verzorg pony zocht, klinkt prima toch !!

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:04

ik moet zeggen dat ik het niet met alles eens ben.
ik ben als 15 jarige het paard van esther gaan verzorgen.
mocht toen lekker met m aan de hand stappen en als er een klik was, misschien rijden.
nu kan ik sinds een half jaar zo goed als niet meer rijden met meneer, maar na 5 jaar een paard verzorgen, kan ik niet zomaar stoppen door een peesblessure hoor! en ik ben er nog steeds trouw 2 dagen in de week om meneer lekker te poetsen, zn stalletje te doen en m zn hapje te geven! dus het is miss wat zoeken maar we zijn er nog wel hoor!

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:09

Hee! Die bestaan inderdaad nog wel hoor! Ik ben zelf ook verzorger, en ik ga bijna dagelijks naar m'n lieve verzorgpony. Op het moment is de bak goed en rij ik wel 3/4 keer in de week, maar ik ben de hele vorige winter (en die daarvoor, dat was de winter dat ik ermee begon, in december...) ook geweest en toen was er niets mogelijk, maar ik kwam wel minstens om de dag om ze te voeren, stal te mesten etc. Ik kom niet alleen voor het rijden, maar ook om de eigenaar te helpen, die het soms heel druk heeft. Volgens mij is ze wel blij met mij, kan haast niet anders lijkt me (A). Máár, als verzorger ben je natuurlijk geen gratis klusjesman, dus tegenover die klusjes moeten wel leuke dingen staan. Als je geen klusjes wil doen is leasen misschien een idee :) Als je goed zoekt vind je vast wel een goede verzorger waar je wel echt op kunt bouwen!

Edit: ik zit nu in 5 gymnasium, heb het wel druk met school maar met goed plannen heb ik ook genoeg tijd om naar de paarden te gaan, toetsweken daar gelaten ;) In die weken kom ik minder, maar kan het dan toch niet laten wel 2/3 keer te gaan :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:14

amigootje schreef:
AP_Art schreef:
Lijkt mij ook. Maar tegenwoordig hoor ik veel eisen.. Als er moet een binnenbak zijn, en er moet dit en er moet dat :=

Ze willen alleen maar rijden en doen, helaas werkt het niet zo, Mij verzorgster is gestopt omdat paard een pees blesuren heeft en ze een ander paard wel kon rijden.. Tja :Y)

Als ik dit zo lees had ik het wel geweten als ik een verzorg pony zocht, klinkt prima toch !!

ik heb dan nu wel een heel mooi verzorgpaardje maar hiervoor was het heen en weer fietsen stallen doen wandelen, longeren en langs de fiets allemaal "trut" klusjes maar wat ik dat half jaar heb geleerd is zo veel gewoon ook voor de verzorging enzo dat rijden boeide me nieteens meer!

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:31

mijn verzorgpony was ook geopereerd in februari, de baarmoeder was omgedraaid met veulen er in..
ik ben er ook gewoon elke dag heen geweest, wandelen, poetsen, wortels geven.. ze vond het heerlijk om zo lekker vertroeteld te worden! rijden heb ik dus ook heel lang niet kunnen doen, maar binnenkort staat er als het goed is wel een veulentje naast haar in de wei! dat is ook heel wat waard! _/-\o_
maar ik vind het ook vanzelfsprekend dat je je verzorgpony blijft verzorgen, in goede en in slechte tijden! hihi :D

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:41

Ik had net weer iets leuks gevonden op marktplaats. Ik gereageerd
van hoe en wat. En nu is de advertentie in een keer weg! En ik heb
ook nog helemaal geen mail gekregen. Sorry maar wil je nu een
verzorger of niet?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:26

Kuggur schreef:
AP_Art schreef:
Ik wil straks iemand die drie dagen in de week komt. Lekker gaat rijden (Met 1 van beide pony's, ze zal ze allebei mogen rijden, mischien dat ik 1 van de twee aan haar toewijs, dat is nog even afwachten hoe de tweede pony word). En die minimaal drie keer in de week komt.

Die ook meehelpt op stal en op de weide. Dus 1 dag in de week een uurtje of 2 mee helpt.
Die ook meehelpt met hooi halen en opslaan. Die klaar staat voor me.

Geld vragen?! Ik zou in jouw plaats geld aanbieden; je eist nogal wat van je verzorgster, "ik wil dit" en "ik wil dat"...

Dit is wat ik ook dacht door dit te lezen.
Ik vind dat je wel veel eist van zo'n meisje. Daar mag best wat tegenover staan. Je wilt een verzorgster zodat jij in het weekend lekker kunt gaan rijden. Straks met 2 pony's. Die meisjes moeten allemaal de hele week naar school en dan nog hun huiswerk maken. In de zomer gaat het misschien nog wel lukken 3 x in de week maar in de winter zijn de dagen gewoon te kort.
Als ik het zo lees heb je nog niet eens tijd om 1 pony de aandacht te geven die het verdient.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:30

Mijn paard was ook eerst mijn verzorgpaard. Ik had de verantwoording dat ze gereden werd. Ze werd wel buiten gezet en gevoerd maar that's it. Ik mocht helpen met voeren/binnen halen als ik wilde, hoefde niet. Stal mesten werd wel verwacht en mijn keuze was om het iedere dag bij te houden zodat het nooit langer dan kwartiertje hoefde te duren.. Ik mocht lessen op eigen kosten, wat ik heel normaal vond. En kwam met veel liefde voor mijn paard iedere dag. En als ik een dag niet kon was het niet erg, want ze liep van 9 tot 7 buiten :))

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:37

AP_Art schreef:
Ik vraag me af.. Bestaat dat tegenwoordig nog wel?

Jazeker dat die nog bestaan. (Ik)
Ik ga er elke dag heen (rij sowieso 4 x in de week 2 paarden (eigen en een ander) en 1 zadelmak/inrijden 1 of 2 x per weerk) en voer en mest elke dag.
Ook ruim ik alles op ook al maakt de eigenaar waar m'n paard staat er zelf af en toe een zooi van.
Ik zou op Koningedag eigenlijk naar Amsterdam gaan maar ben toch wezen helpen met Shetlanders wassen, hooi en stro halen etc.

Succes met zoeken en ervaring kan nog verbeteren, tijd zal de ander niet maken...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:40

Pfoe ik heb er nu ook al 2 gehad bij mijn pony, de eerste kwam ook steeds vaker. En bleek dingen te doen die ik helemaal nooit goedgekeurd heb.. De tweede had op een gegeven moment geen tijd meer, en was wel lief voor mijn pony, maar geen diehard (liever niet komen in de regen etc.), dus die zou waarschijnljik sowieso al weg moeten (nu was ik toen wat hard, maar ik kan nu wel begrijpen dat ze het wel erg graag wilde maar nooit echt heeft kunnen doen vanwege tijd etc.).

Mijn moeder heeft voor haar paard al elk jaar een ander gehad voor de afgelopen 5/6 jaar.. Dat is niet normaal, altijd studenten geweest die na een jaar weg gingen of niet meer konden etc. Nu sinds een paar weekjes hebben we iemand die echt alles voor paarden over heeft, super lief is (soms iets te haha, maar dat heb ik liever in zijn geval, gevoelig paardje) en gewoon zelfstandig (komt zelf met ideeen etc.), denkt mee.

Die hoeft verder erg weinig te doen, maar genoeg om het net wat leuker voor hem te maken.. :)

En verder zijn echt enthousiaste hardwerkende verzorgers heeeeeeeel zeldzaam, uitstervend ras :')