Slachten; Wie is er bij gebleven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:09

Je hebt een moedige beslissing gemaakt!

Mijn paard is vorig jaar geslacht, ik ben er zelf niet bij geweest. Mijn zusje en de staleigenaar hebben hem gebracht. Ik heb hem in de trailer een knuffel gegeven en afscheid genomen. Ik ben op stal gebleven. Mijn zusje heeft het schieten wel gezien en vond het meevallen. Natuurlijk is het akelig, maar het is snel gebeurd en mijn paard heeft amper doorgehad waar hij was. Ik vond dit prima, ik wil me Winand herinneren zoals hij was en niet dat laatste moment.

Ik voel me soms nog steeds een beetje een verrader, ik heb toch besloten dat mijn paard dood moest... Rationeel weet ik dat het goed is zo, maar emotioneel is ht heel heftig. Maar ik weet zeker dat ik dat gevoel ook zou hebben bij inslapen. Je maakt iets levends dood en dat is een heel zware last om te dragen. Daar wil ik je voor waarschuwen.

Veel sterkte!

Edit: mijn paard is in Oldenzaal geslacht, bij Wever. Ben ik enorm tevreden over, veel begrip, openheid en rust. Mijn zusje kwam de slager vorige week nog tegen en hij vroeg hoe het met mij was en of ik al weer een ander paard had. Erg betrokken dus!

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:13

Jolliegirl schreef:
Van der Meulen in Wolvega?
Topslachterij!
Is voor de noorderlingen zeker geen verkeerde keus als je geen uren met je paard onderweg wilt zijn. :)

Klopt, daar zijn wij heen geweest!
Is inderdaad een hele goede, mensen zijn aardig. Hebben begrip voor je en zijn goed voor het dier.

Ashley5760

Re: Slachten; Wie is er bij gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:15

Ik ben er ook ooit bijgebleven. Dit omdat er veel rotzooi is, en ik ze niet op transport naar Italie wil hebben.
Enige wat je ziet is dat hij door de benen zakt, meer eigenlijk niet.
Ik zie dat liever, dan dat er altijd wat blijft knagen 'wat als'...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:42

colette_007 schreef:
Ik ben er ook ooit bijgebleven. Dit omdat er veel rotzooi is, en ik ze niet op transport naar Italie wil hebben.
Enige wat je ziet is dat hij door de benen zakt, meer eigenlijk niet.
Ik zie dat liever, dan dat er altijd wat blijft knagen 'wat als'...

Ja, dat had ik dus ook. Misschien is het dan ook makkelijker om erbij te blijven, omdat je dan denkt dat je je paard een dienst bewijst en hem voor erger behoedt. Dan voel je je minder schudig.

Wat dat betreft zijn die indianenverhalen wel prettig. ;)

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:45

Arabesk schreef:
Ga anders eerst een keer kijken bij een onbekend paard. Ik kon er ook niet tegen, maar na verloop van tijd wel en ik vind het een respectvolle dood; je gooit het vlees niet weg en het wordt nog nuttig gebruikt. Het 'afschieten' is even heftig, maar ik vind inslapen ook vreselijk. Ze zijn in één keer weg. Dan worden ze 'gestript' en is het al heel snel geen paard meer.

Zoiezo zou ik een slachthuis niet zo prettig vinden om mijn paard naar toe te brengen, je paard is zo veel jaren bij je gebleven en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een
paard af te laten schieten.
Dan liever dmv een spuitje, vind ik een humanere manier.
In ieder geval veel sterke met het maken van je keuze.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:01

Ik heb getemd op bovenstaand bericht, deze discussie hoeft hier niet opnieuw gevoerd te worden.

Ik heb alles gelezen maar nog niet gereageerd, ts ik vind je heel dapper en reeël, veel sterkte de komende tijd.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:14

cissy schreef:
Of ik erbij zou blijven weet ik niet, ik denk het niet omdat ik dat laatste moment liever niet op mijn netvlies wil hebben.

Dat heb ik dus ook. Ik zou niet willen dat dat de laatste herinnering aan mijn paard zou zijn. En ik ben op dat gebied trouwens echt een mietje. Ik draai mijn hoofd al weg als iemand een injectie krijgt.

**Edit:
Veel suc6 met je keuze over 3 maanden. Het is iig lekker weer om op de wei te staan nu. Maar die verzekeringen kan ik afentoe wel opknopen...
Laatst bijgewerkt door Darkness85 op 09-05-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:19

ik heb het (gelukkig) nooit meegemaakt en zou ook niet weten wat ik zou doen, maar iig HEEL VEEL STERKTE & SUCCES ERMEE (L)