slachtprijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:01

Jolliegirl schreef:
Maar wat bedoel je dan?
Wil je het paard op de trailer schieten zodat je hem mee terug kunt nemen o.i.d ?

ja eigenlijk wel :7

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:02

wopkelover schreef:
Jolliegirl schreef:
Maar wat bedoel je dan?
Wil je het paard op de trailer schieten zodat je hem mee terug kunt nemen o.i.d ?

ja eigenlijk wel :7

Dan zal je aan huis moeten schieten + verbloeden.
In de trailer schieten is voor Jan levensgevaarlijk, dit doet hij dan liever ook niet.

Aprils_joke

Re: slachtprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:03

doet hij dat ook dan ?

op de trailer hoeft natuurlijk niet .
maar je snapt wel wat ik bedoel
-ik vind de manier van doden heel fijn . maar ik wil niet mijn humpsje in de maag van iemand andersterecht zijn komen .

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:05

Jolliegirl schreef:
Jan heeft zelfs wel eens telefoon gehad: heeft u nog een goedkoop paardje staan vandaag?
Daar is jan dan heel duidelijk in : Sorry mevrouw, dat soort handel doe ik niet aan.

En ik ben ook heel eerlijk in dat soort dingen. Ik kan er niet tegen als er dingen niet door de beugel kunnen...
In nijkerk gaat alles correct. Gelukkig maar, anders liep ik daar niet meer.

Caboclo : en dan? :) na 5 jaar moeten ze misschien alsnog afscheid nemen? Sommige paarden kunnen verpieteren als er niets meer mee gedaan wordt.
het is aan de eigenaar om te bedenken wat het beste is voor het paard.
Blijft lastig.

ja der komt een tijd van gaan maar dan weet je wel 99% zeker van hoe of wat en met hun valt ook echter veel te praten!

ps wij hebben zo iets gelijkt mee gemaakt en ter alletijden dat het wat minder ging lieten ze het ons ook echter weten en hebben ze samen een optie bedacht (als dat dan nog mogelijk zal zijn)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:05

@Wopkelover
Een particulier mag geen dood paard vervoeren, dus je kan je paard niet dood mee naar huis nemen.
(wel geslacht natuurlijk, maar dat is niet wat je wilt...)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:13

wopkelover schreef:
doet hij dat ook dan ?
. maar ik wil niet mijn humpsje in de maag van iemand andersterecht zijn komen .

Op je laatste : Dan kan je hem gewoon laten slachten, dan gaat hij naar de rendac. :)
komt ie niet in de maag van iemand anders, want alles bij ons gaat voor de vernietiging.

Schieten aan huis.
Het kán. moet je jan bellen hoe en wat en of hij dat wilt. Daar kan ik niet over oordelen.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:31

@ Caboclo

Had je het tegen mij? Bedoel over paard naar een zorgboerderij brengen? Dit is 6,5 jaar geleden en iemand anders mag zo'n pony naar een zorgboerderij brengen, niet ik de gedupeerde die een gezond paard kocht.

Waarom stel je deze vragen aan Jolliegirl? Een paard mag wel thuis afgeschoten worden, want dat gebeurt in gevallen van nood, maar zoals bij jou snap ik niet wat daar de "meerwaarde" van is. Oké, het gebeurt thuis (ik heb zoiets liever niet), maar daarna kan je het paard niet in je "achtertuin" begraven, want dat is strafbaar. Dat is het zelfs al met een klein huisdier zoals b.v. een kat.

Maar goed dat je dat thuis zou willen, mijn ding is het niet, maar ieder mens is anders

;)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:25

Jolliegirl schreef:
Axlrose, ik denk dat jij een heel rap contact mag gaan opnemen met Jan over de slachtprijs. Bedonderen? Laat me niet lachen.
Zeker na de idiote PB die jij mij stuurt. Ik wordt OPGELEID, vandaar dat ik gewoon meedraai in het bedrijf... Hier is alles netjes voor geregeld.

Zielig om dit zo achter de ruggen om te doen van ons.
Heb het lef, en doe dit recht in het gezicht van Meneer v.d Veen. :) En niet zo dom klakkeloos via bokt.
En val me zéker niet lastig via PB want hier ben ik absoluut niet van gediend. Ik ben vrijdags te vinden in Nijkerk, spreek je graag daar face to face en niet dom via een computerschermpje waarbij je je gezicht niet hoeft te tonen.

Want wie staat er nou 3x per week in het slachthuis en wordt er opgeleid door Jan zelf?
Volgens mij ben ik dat, en niet jij. Ik zal Jan hier iig van op de hoogte brengen, dat er dus gesproken wordt dat hij de boel bedonderd.
Ik denk alleen niet dat het hem een ruk kan schelen wat jij allemaal roept.

Dat de slachtprijs momenteel zo laag ligt kan ik geen hol aan doen.
Sterker nog, ik moei me niet met de geldzaken. Dat wil ik niet eens.
En wat boeit het in hemelsnaam of je 100 euro krijgt, of 300, je paard krijg je er niet mee terug, en het afscheid is al moeilijk genoeg!
Er zijn zat mensen die het geld niet eens willen....! Ik vind het ook echt walgelijk dat je aan geld denkt in zo'n geval!
En er is meer dan de slachtkosten he... het pand,de koelcel,de dierenarts, de vwa , de kds, rendac ophaaldienst, transport.... Alles moet betaald worden van het beetje geld wat er van het vlees komt....
Jan bedonderen? No way, ik denk dat Jan zelfs heel veel mensen een hand toerijkt, hij haalt door heel het land kosteloos de paarden op als de eigenaar geen vervoer heeft, en wacht vrijdags tot de eigenaren er zijn.
Ook schiet Jan wel eens een shet of een mini. Hier houdt hij niets aan over, en is aan werkloon meer kwijt, en toch doet hij het, voor de eigenaar en het dier.

Als ik alle verhalen hoor... denk ik niet dat meneer van Veen zich zal verlagen tot dit niveau. Wij hier op bokt weten denk ik wel dat er (helaas) maar heel weinig slachters zijn die zoveel respect hebben voor een /3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:27

Ik denk dat je gelijk hebt. :)
Dit zal Jan geen ene worst schelen...
Wij weten wel beter.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:28

Jolliegirl kan ik je pb-en? Anders ga ik denk ik nogal off-topic.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:29

Uiteraard!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:17

Gaat het over slachters of over de vraag van TS? :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:20

shan schreef:
Gaat het over slachters of over de vraag van TS? :D

De slachters hebben nogal veel te maken met een slachtprijs he ... ;)
Zij zijn degene die de prijs bieden.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:30

Maar daar gaat dit topic niet over, paard van TS gaat voor het leven weg, niet voor de dood. :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:32

shan schreef:
Maar daar gaat dit topic niet over, paard van TS gaat voor het leven weg, niet voor de dood. :o

Maar ze vraagt wel de slachtprijs.
En wij leggen uit hoe dit bepaald wordt.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:31

Ik kan niet begrijpen dat mensen hun paard , die vaak jaren trouwe dienst heeft gedaan, als ze te oud zijn zonder blikken of blozen naar de slachter kunnen brengen of kunnen wegdoen. Ik zou het niet kunnen!

Die van mij heeft dan echt geluk, hij is nu 15 jaar en als hij te oud wordt om te berijden dan ga ik hem tot zijn natuurlijke dood heerlijk vertroeten en mag hij lekker in de wei genieten van zijn oude dag!

Het is een levend dier en geen wegwerp produkt!

Ik weet dat ik nu veel mensen tegen de haren strijk, maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Ik vind het heel verdrietig voor zo,n oud paardje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:05

piendepien schreef:
Ik kan niet begrijpen dat mensen hun paard , die vaak jaren trouwe dienst heeft gedaan, als ze te oud zijn zonder blikken of blozen naar de slachter kunnen brengen of kunnen wegdoen. Ik zou het niet kunnen!

Die van mij heeft dan echt geluk, hij is nu 15 jaar en als hij te oud wordt om te berijden dan ga ik hem tot zijn natuurlijke dood heerlijk vertroeten en mag hij lekker in de wei genieten van zijn oude dag!

Het is een levend dier en geen wegwerp produkt!

Ik weet dat ik nu veel mensen tegen de haren strijk, maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Ik vind het heel verdrietig voor zo,n oud paardje.

Ik vind dat jij nog eens heel goed mag nadenken over wat je hier neerzet. Het is niet alleen naïef, en nogal onnozel en dom, maar ook erg kwetsend.

Ik weet zeker dat ik, en velen met mij, zouden tekenen voor een natuurlijke dood. However, dat gebeurt niet vaak helaas, zodra een paard behoorlijk moet inboeten aan kwaliteit van leven door bijvoorbeeld pijn, is het in mijn ogen het meest respectvolle om een beslissing te maken.

Kleine gok, maar ben je onder de 14 jaar?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:45

piendepien schreef:

Dan had jij potverdorie vrijdag in nijkerk moeten staan...
Janken.. janken... om een pony van 18!! Die dood moest...... Eigenarese reed er mee in de sport.. paard was kwiek, druk, levendig... kapot been.
Die laat je niet inslapen zei ze... die was niet gaan liggen... dat was een gevecht geworden..

Schaam je wat je nu brult....

Zal vast door de hitte komen.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:10

Nee hoor, geen 14 , maar 50 en meer in het leven gezien dan de meeste hier.

Ik schaam me niet met wat ik zeg en als het op jou niet van toepassing is, voel je je ook niet aangesproken.

Maar kijk maar eens op marktplaats, hoeveel paarden er van boven de 18 te koop worden aangeboden!

Hoeveel mensen er ineens een jong paard willen en HUP, die ouwe moet dan weg!
Dat vind ik erg.
En daar moeten heel veel mensen gewoon eens een keer over nadenken voordat ze een paard aanschaffen.

En een paard met een kapot been wat niet te redden is, dat is een heel ander verhaal, als jij je dan aangesproken voelt heb je mijn redenering niet begrepen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:09

piendepien schreef:
Nee hoor, geen 14 , maar 50 en meer in het leven gezien dan de meeste hier.

Ik schaam me niet met wat ik zeg en als het op jou niet van toepassing is, voel je je ook niet aangesproken.

Maar kijk maar eens op marktplaats, hoeveel paarden er van boven de 18 te koop worden aangeboden!

Hoeveel mensen er ineens een jong paard willen en HUP, die ouwe moet dan weg!
Dat vind ik erg.
En daar moeten heel veel mensen gewoon eens een keer over nadenken voordat ze een paard aanschaffen.

En een paard met een kapot been wat niet te redden is, dat is een heel ander verhaal, als jij je dan aangesproken voelt heb je mijn redenering niet begrepen.

Ik ga er niet eens op in, ik zou me kapot schamen als ik jouw leeftijd had en werd aangezien voor een veertienjarige, I rest my case :)

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:52

Nee hoor, ik hoef mij nergens voor te schamen, ik beledig niemand, ik kom alleen op voor dieren die door mensen afgedankt worden als gebruiks voorwerpen.

mijn dieren staan er netjes bij en mogen ook blijven als ze oud zijn!
Wie moet zich dan schamen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:03

Nou ja, ik snap je punt, ik vind alleen dat je het een beetje kneuzig verwoord hebt, en ik ben niet de enige. Trek er lering uit, of niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:44

idd trek er lering uit...
Je raakt hier mensen mee... onwijs....

Ook oude paarden moeten weg....
En tsja... zo gaat het nou eenmaal!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 23:33

Een oud paard wegdoen omdat ie oud is? Nee... mij niet gezien. Een paard een ander thuis geven omdat hij daar beter af is? Omdat die persoon beter bij hem past? Ja, dat wel!

Ik heb mijn oude merrie met 33 jaar helaas moeten laten inslapen, mijn ruin is nu 22, en mag blijven tot het einde. Witte? Die was ergens anders veel beter op zijn plek, en daarom is hij nu niet meer bij mij, maar op z'n nieuwe plek....

@piendepien: probeer niet zo algemeen te oordelen over zaken waar je duidelijk geen inzicht in hebt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:40

Soms moet een oud paard weg omdat hij oud is helaas....
Omdat het niet meer gaat... en men problemen voor wilt zijn...