Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:Mensen kunnen best rekening met elkaar houden, maar dat hoeft toch niet in regels vastgesteld? Dat hoort gewoon bij etiquette.Als je binnenkomt met een redelijk onbestuurbaar paard met slechte rem dan zeg je dat bij binnenkomst even luid, en biedt bij voorbaat verontschuldiging aan voor eventueel ongemak daardoor.
Dan is men gewaarschuwd en creeer je begrip.
Mijn paard staat op een trainingsstal en dus hebben we weinig mensen. We hebben eigenlijk de regels die sporter ook gemoemd heeft, dus uitkrabben in de stal en opvegen wat je achterlaat. Eventueel het licht achter je uit doen van de rijbaan, maar eigenlijk gaat daar niemand later uit dan de stal eigenaar.
maar je hebt mensen die daardoor nauwelijks aan rijden toe komen omdat ze niemand in de weg willen zitten. Bij ons is het ook niet zo dat alles tot op de letter word nageleefd, maar mochten er menings verschillen zijn dan zijn die regeltjes wel handig om op terug te vallen. Vjestagirl schreef:Ik zou juist blij zijn met 2 verschillende regelementen. Als pensionruiter ben ik oud en wijs genoeg om veel dingen zelf te besluiten, tis dan ook mijn eigen paard en mijn rekening als er dingen mis gaan. Bij een manege paard ligt alle verantwoording bij de eigenaar van de manege, en die krijgt ook de rekening als er dingen mis gaan.
Overigens, wat ik zelf ook een prettige regel vindt: Manege klanten komen niet in de stalgang van de pensionpaarden, en komen ook niet aan de pensionpaarden zelf.
Vjestagirl schreef:Ja, maar een keertje door de gang lopen wordt een keertje door de gang lopen met een vriendinnetje, en "oh die kijkt zo zielig die geven we wat lekkers" en "oh kijk, ik heb m deze week iedere dag wat lekkers gegeven want hij keek zo zielig en nu kijkt hij zo blij als hij me aan ziet komen, hij vind mij vast de liefste van de wereld, ik geef hem nog meer lekkers" en "Oh kijk, die heeft klitten in zijn staart, de eigenaar verwaardeloost hem vast, we gaan hem wel borstelen" enz enz enz. Er zijn genoeg kleine meisjes met een abbonement op de Penny die denken dat iedere paard met klitten in zijn staart verwaarloost is...
En soms is op een manege gaan staan de enige manier om de faciliteiten te hebben die je als sporter nodig hebt...
)