Stelling: geen enkele handelaar is te vertrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geen enkele handelaar is te vertrouwen

Eens
26 (18%)
Oneens
116 (81%)

Totaal aantal stemmen: 142

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:21

Alane schreef:
een goede handelaar moet:
* gedachten kunnen lezen: om zeker te weten dat de koper een 2e Anky of Edward is.
* psycholoog zijn: om in te kunnen spelen op de emtoites van de koper, zodat die met de ogen open en niet op roze wolk 7 een paard koopt.
* röntgen ogen hebben: zodat hij spat etc kan uitlsuiten
* DA zijn: om te garanderen dat het dier klinisch goed is
* jurylid zijn: om de rijkunstigheden te kunnen beoordelen
* helderziend zijn: om zo te kunnen garanderen dat de koper ongekende successen zal halen met het paard.
* filantroop: Zodat kopers voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten.

Wie wil deze functieomschrijving nou niet op zijn cv kunnen zetten :D

Marije_jiplover

Re: Stelling: geen enkele handelaar is te vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:26

Ik denk dat de gemiddelde handelaar beter te vertrouwen is dan de gemiddelde particulier.
Een handelaar zal ook aan zijn/haar naam moeten denken, daar heeft een particulier geen last van.

Maar alle waar is naar zijn geld, als je weinig te besteden hebt, zal dat de kwaliteit van wat je koopt beïnvloeden, dat hoeft niet meteen te zeggen dat de handelaar die goedkopere paarden aanbiedt, maar per definitie een bedrieger is.
Wat dat betreft kun je bij een particulier nog wel eens een mazzeltje hebben, als ze op stel en sprong geld nodig hebben bijv. dat zal bij een handelaar niet zo snel voorkomen.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:30

oneens.

wij hebben een paard via een handelaar gekocht. normaal ben ik hier ook niet zo'n voorstander van, maar we hadden zoiets van: kijken kan geen kwaad. We hebben een groen 3 jarig paard gekocht die in het schrikdraad had vastgezeten. Dit is ons eerlijk verteld en heeft hier een schoonheidsfoutje van. hij heeft ons daarbij ook verteld dat hij hierdoor niet kon garanderen of hij geschikt was voor de hogere sport, maar goed wij zochten er eentje voor recreatief gebruik. we wouden hem laten keuren, maar wouden er zelf bij zijn en dat kon daar niet met de kliniek op zaterdag. we hebben het paardje gekocht en als er binnen 3 maanden bleek dat er iets niet klopte of afgekeurd werd bij ons thuis mochten we hem terugbrengen. ik mocht zelf een contract opstellen waar ik recht op wou hebben en dat heeft hij ondertekent. De prijs was laag dus ik had zoiets van: ik vertrouw het niet helemaal, maar mijn man was verliefd. Wij zijn nu inmiddels een jaar verder bijna en ik heb een superpaard gezond en wel. Ik heb die handelaar nog eens gebeld dat hij ons een toppaard heeft verkocht. dus mijn mening is compleet bijgedraaid.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:41

Eigenlijk wel een leuke stelling!
Van wie koopt de handelaar zijn waar? Van mensen, die hun paard met mankement, vaak niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Deze verkopen hun paard dus aan een handelaar. Zijn zij er vanaf. Wat niet weet, wat niet deert.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:21

Johanna59 schreef:
Van wie koopt de handelaar zijn waar? Van mensen, die hun paard met mankement, vaak niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Deze verkopen hun paard dus aan een handelaar. Zijn zij er vanaf. Wat niet weet, wat niet deert.

Niet de handelaar die ik ken hoor :) Ze zijn er gerust, maar zullen we 'de handelaar' niet veralgemenen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:35

Johanna59 schreef:

Maar hoeveel van die "mankementen" worden veroorzaakt door de oude eigenaar? Hoeveel van die "mankementen" verdwijnen "vanzelf" met goed management van het paard? }>

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 14:54

Johanna59 schreef:

Op de markt, van particulieren, van fokkers, etc Lekkere negatieve instelling.

Wij hebben onlangs 2 jonge haflingers aan een handelaar verkocht, met goede papieren, niks mis mee, alleen onbeleerd. Hij heeft ze beleerd en weer door verkocht.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:56

En toch komt het vaak voor, Johanna haalt exact het punt aan dat ik eerder ook al noemde, echter beter verwoord. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 19:45

tuurlijk komt het vaker voor, maar dat zegt niks over álle handelaren, en daar gaat het topic over. Je hebt hele slechte handelaren, je hebt ook hele slechte fokkerijen en hele slechte particulieren.... tja