Nee, ik heb een kleine buffer voor mijn lieve paard. Gelukkig heeft hij nog nooit iets ernstigs (lees: duur) gehad en laten we hopen dat dat zo blijft. En mocht het misgaan. Overal is wel een mouw aan te passen.
(Ik wou dat ik €3000,00 had

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mar_Nimbus schreef:ik ben van mening dat als je iedere maand een bedrag opzij kan leggen
je dit beter aan een verzekering kan betalen
het voordeel is dat als je verzekerd bent je de rekening in kan dienen en dan ook nog een gedeelte vergoed krijgt
als je het uit je spaarpotje betaald ben je alles kwijt
mijn paard is verzekerd voor 4500 euro waarde (en is voor alles verzekerd, uitgebreid dus)
ik betaal 52 euro per maand
dat is gewoon goed te doen
Mar_Nimbus schreef:ik ben van mening dat als je iedere maand een bedrag opzij kan leggen
het voordeel is dat als je verzekerd bent je de rekening in kan dienen en dan ook nog een gedeelte vergoed krijgt
mijn paard is verzekerd voor 4500 euro waarde (en is voor alles verzekerd, uitgebreid dus)
Illusion1990 schreef:Man, man, man, wat een bedragen. Zou geweldig zijn, wanneer je een paard aanschaft, je meteen een rekening met eurootjes erbij krijgt. Stel dat er iets gebeurt. Mag je ook wel een buffer hebben voor de auto. Gaat die kapot, kun je niet meer naar je paard. Buffer voor je CV, buffer voor de katten, buffer voor.... Noem het allemaal maar op. Ik mag wel een geldboom gaan zoeken of een sugardaddy..
Nee, ik heb een kleine buffer voor mijn lieve paard. Gelukkig heeft hij nog nooit iets ernstigs (lees: duur) gehad en laten we hopen dat dat zo blijft. En mocht het misgaan. Overal is wel een mouw aan te passen.
(Ik wou dat ik €3000,00 had)
dorientjuh schreef:En daarom wacht ik nu al zo ongeveer 10 jaar op een eigen paardje.Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om DA-kosten niet te kunnen betalen.
maai_ke schreef:ik vind dit altijd heel moeilijk om in te schatten.
ik heb zelf jaren een eigen paard gehad en die werd volledig betaald door mijn ouders behalve als ik wat leuks wilde. hier heb ik bijna nooit een dierenarts voor hoeven laten komen. alleen een paar keer koliek gehad door verkeerd voer waar hij nogal gevoelig voor was. dit waren de hoogste kosten ook niet. en natuurlijk de jaarlijkse kuren enz. maar daar ga je al vanuit van te voren.
nu ken ik genoeg eigenaren met paarden die veel meer kosten maken. doordat een paard vaak kreupel is of omdat hij een zware koliek kreeg en naar de kliniek moest.
tja het is altijd verschillend. als je paard iets heel ergs krijgt kun je zomaar 2000 euro lichter zijn.
maar aan de andere kant kan het ook jaren goed gaan zonder ook maar een klein ongelukje!
ik zou elke maand als het mogelijk is zoveel mogelijk op je spaarrekening zetten. dan heb je dat voor jezelf en eventueel ook voor je paard!
en zelf zou ik ook een verzekering afsluiten. zelfs voor een oud recreatiedier. juist omdat die wat kan overkomen. en dan heb je toch maar mooi een gedeelte vergoed!
dorientjuh schreef:Illusion1990 schreef:Man, man, man, wat een bedragen. Zou geweldig zijn, wanneer je een paard aanschaft, je meteen een rekening met eurootjes erbij krijgt. Stel dat er iets gebeurt. Mag je ook wel een buffer hebben voor de auto. Gaat die kapot, kun je niet meer naar je paard. Buffer voor je CV, buffer voor de katten, buffer voor.... Noem het allemaal maar op. Ik mag wel een geldboom gaan zoeken of een sugardaddy..
(Ik wou dat ik €3000,00 had)
En daarom wacht ik nu al zo ongeveer 10 jaar op een eigen paardje.Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om DA-kosten niet te kunnen betalen.