Zadel verkocht MAAR NU

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelly007

Re: Zadel verkocht MAAR NU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:07

Ik heb onlangs zelf een zadel verkocht, maar had wel afgesproken en ook schrifetelijk meegegeven mocht het zadel niet passen dat ze het terug mochten brengen was wel een wintec dus nog aanpasbaar enz.
Maar ik vind aangezien je zelf verschillende malen hebt aangegeven dat je het niet terug nam en bij twijfel dat ze het niet moest nemen.
Dus ik vindt dat je het zadel niet moet terug nemen.
Ben ook wel benieuwd wat ze zal antwoorden op je e-mail

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:07

ben het er helemaal mee eens...
Verkocht is verkocht, vooral in dit geval!!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:08

Nou, als je duidelijk de afspraak hebt gemaakt dat je het zadel niet terugneemt, zou ik het ook zeker niet doen!
Lees hier heel veel reacties van mensen die helaas niet assertief genoeg zijn om voet bij stuk te houden en met een beschadigd zadel opgescheept zitten! Zolang er mensen zijn die dit zonder pardon accepteren, zullen er mensen blijven proberen om dit soort dingen te doen.

Mijn zadel staat helaas al een tijdje te koop. Ik heb ook de duidelijke afspraak dat mensen hem best mee mogen nemen om te passen, als ze eerst het volledige bedrag betalen en hem in dezelfde staat terugbrengen.
Krijg vragen of ze dan niet de helft mogen aanbetalen en de rest als hij past.
Alsof ik gekke henkie ben, dan gaan ze er straks vandoor met mijn zadel voor de helft van de prijs en hoor ik nooit meer wat.
Of mensen die het te riskant vinden om hem mee te nemen als ik erbij vertel dat als er beschadigingen opzitten bij terugkomst, ik hem niet meer aanneem. Ik ben niet van plan om door toedoen van een ander met een beschadigd zadel te zitten, aangezien hij nu zo goed als nieuw en onbeschadigd is.

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:08

Vjestagirl schreef:
Ik snap dat je het vervelend vind voor die mevrouw, maar dit is toch ook vervelend voor jou? En jij ben eerlijk en duidelijk geweest, zij probeert gewoon de situatie naar haar voordeel te draaien. Als ik je tekst zo lees ben je ontzettend duidelijk geweest en is er geen enkele manier waarop ze dat niet begrepen kan hebben.

Is ook zo :j
Laatst bijgewerkt door MiWaPi op 09-03-11 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:11

Dan is de afspraak toch gemaakt. Ik heb ook via bokt een zadel gekocht wat niet past. naja dan zit ik er maar mee dan had ik betere afspraken moeten maken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:14

meid, laat je niet op de kast jagen
zorg desnoods dat er een stevige heer in huis is op het tijdstip dat ze meent terug te komen

sommige mensen proberen van alles
ze wist wat ze deed en heeft zelf besloten het zadel mee te nemen

één tip: zet voortaan altijd alles op papier en teken beide 2 dezelfde blaadjes
één voor de koper, één voor de verkoper

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:15

Is er niet een grote vriend van je die je kunt vragen om een dagje bij jou te komen hangen wanneer ze hem terug komt brengen? Dan heb je een beetje 'spierkracht' achter je staan en is het misschien wat minder indrukwekkend.

Meid, je hebt je keurig gedragen, alles heel duidelijk uitgelegd en haar zelfs aangeraden om het niet te doen. Ik zou gewoon mijn poot stijf houden!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:21

ik zou mijn arm stijfhouden en zeggen dat zij het risico heeft genomen en nu zelf haar boontjes maar moet doppen! wacht even het mailtje af en probeer dit via de mail of telefoon af te handelen! Zolang jij de deur niet opendoet kan ze je niets maken toch!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:22

Afspraak is afspraak en als ik jou was zou ik dus ook geen cent teruggeven. Ze heeft zelf besloten het risico te nemen, eigen schuld dus.

Ik heb laatst ook mijn zadel verkocht, ik had zelfs in de advertentie staan meenemen=verkocht. Dit zadel was dan wel aanpasbaar voor bijna ieder paard en de verkoopprijs lag boven de 1000 euro dus ik vond het risico gewoon te groot om de mogelijkheid te geven het terug te brengen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:25

Zunzuncito schreef:
@Anneliesdj. Heel nobel dat je mensen op hun blauwe ogen vertrouwd, doe ik ook graag, maar totale vreemden worden door mij alleen met respect behandeld. Vertrouwen is iets wat je alleen maar kan winnen, en dat is niet in een situatie met vreemden waarin je heel duidelijk aan het korste einde kan trekken. Je kan een hoop gezeur voor zijn en dit is alleen maar verloren energie spenderen aan iemand die het niet waard is.
Ik hoop dat op jouw standpunt blijven staan genoeg is TS.

Ja dat snap ik maar 'vertrouwen' op wat iemand zegt is toch wat anders dan blindelings 'vertrouwen'.
Maar goed, je hebt gelijk en ik ben er zelf ook al meerdere keren achter gekomen dat zelfs de aardigste mensen niet te vertrouwen zijn. Heb het meegemaakt in allerlei situatie's en toch ben ik nog geneigd mensen te vertrouwen :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:29

Ben benieuwd of je nog een antwoord krijgt, of dat ze gewoon voor de deur staat straks.
Ik zou, als ik niet zo sterk in m'n schoenen zou staan, inderdaad iemand uitnodigen om straks voor haar de deur open te doen en even te vertellen dat ze weer, mét zadel, om kan draaien en naar huis kan.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:30

Tsja, nu kan ze in ieder geval niet moeilijk gaan lopen doen :Y)

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:30

Heb nog geen mailtje ontvangen van haar MAAR zie wel op MP dat ze het zadel nu te koop heeft gezet.. *\o/* *\o/*

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:31

Ik als koper van een zadel zou het zadel inderdaad laten liggen en niet meenemen.
Ik heb een keer een zadel gekocht voor 350 euro, zag er aan de buitenkant heel goed uit, heb de aankoopbon van de verkoper meegekregen en op goed vertrouwen dat de boom heel was en nooit gelast (ook nadrukkelijk om gevraagd) was geweest het zadel mee naar huis genomen! Ik blij want hij paste prima op mijn friesje!
Na een maand rijden lag het zadel niet lekker meer, dus hup ermee naar de zadelmaker, bleek de boom wel gelast, dat kon zij meteen aan de onderkant van het zadel al zien. En ja hoor door normaal gebruik is de boom gaan scheuren. Dus voor mij nooit meer een zadel kopen, zonder dat ik het zadel kan terugbrengen. als ik nu een zadel koop via MP of zoiets wil ik het kunnen passen en ermee langs bij een zadelmaker, zodat zij mij kan vertellen in welke staat het zadel is! Helaas had ik geen emailadres van de verkopende partij meer.

Maar ts je hebt duidelijke afspraken gemaakt met de koper, dus verkocht is verkocht!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:32

gelukkig wie weet probeerde ze gewoon.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:33

Ik denk ook dat ze het gewoon toch maar ging proberen :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:33

MiWaPi schreef:
Heb nog geen mailtje ontvangen van haar MAAR zie wel op MP dat ze het zadel nu te koop heeft gezet.. *\o/* *\o/*

+:)+
(staat toch niet bij 'alleen verzenden'......... :+ :D )

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:36

Gemmeke schreef:
Ik als koper van een zadel zou het zadel inderdaad laten liggen en niet meenemen.
Ik heb een keer een zadel gekocht voor 350 euro, zag er aan de buitenkant heel goed uit, heb de aankoopbon van de verkoper meegekregen en op goed vertrouwen dat de boom heel was en nooit gelast (ook nadrukkelijk om gevraagd) was geweest het zadel mee naar huis genomen! Ik blij want hij paste prima op mijn friesje!
Na een maand rijden lag het zadel niet lekker meer, dus hup ermee naar de zadelmaker, bleek de boom wel gelast, dat kon zij meteen aan de onderkant van het zadel al zien. En ja hoor door normaal gebruik is de boom gaan scheuren. Dus voor mij nooit meer een zadel kopen, zonder dat ik het zadel kan terugbrengen. als ik nu een zadel koop via MP of zoiets wil ik het kunnen passen en ermee langs bij een zadelmaker, zodat zij mij kan vertellen in welke staat het zadel is! Helaas had ik geen emailadres van de verkopende partij meer.

Maar ts je hebt duidelijke afspraken gemaakt met de koper, dus verkocht is verkocht!

Dat is helemaal een nare ervaring zeg,, jeetje :( :(:)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:40

Ik ben een stille mee lezer maar mooi dat ze hem te koop heeft gezet! Wat vraagt zij ervoor :P ?

En als ze toch komt zeuren later zoals gezegd NIET terug nemen laat ze het lekker uitzoeken.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:43

Afspraak is afspraak en in dit geval; verkocht is verkocht.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:47

Jammer jammer, maar gekocht is gekocht. En de afspraak was dat je het zadel niet ging terug nemen, dus dan moet je hem ook niet terug nemen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:50

Die zal wel gedacht hebben: ''Laat ik het toch nog maar even proberen, beetje op de kast jagen dan zwicht ze wel,'' want ze wist natuurlijk ook dondersgoed dat jullie afspraken hebben gemaakt over het retourneren... Mensen kunnen erg kinderachtig doen als het om geld gaat, dat blijkt wel weer (ja tegen regels aanschoppen vind ik persoonlijk erg kinderachtig).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:10

Heeft ze er een prijs bij gezet? :D

Dan wilde ze het volgens mij ook gewoon proberen, mensen genoeg die daardoor geintimideerd raken en geld terug gaan geven. Ze zal waarschijnlijk niets meer van zich laten horen en dat zadel gewoon zelf proberen te verkopen. Wees blij, staat ze ook niet onaangekondigd op de stoep.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:50

je had de afspraak schriftelijk moeten vastleggen ....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:55

Waarom? Een mondelinge overeenkomst is ook een geldige overeenkomst. Mensen kunnen met een papiertje net zo moeilijk doen als zonder. In dit geval had het toch niets gebracht: gewoon weer wegsturen en klaar. Ze heeft geen "recht" op geld terug.
Gelukkig dat ze nu het zadel zelf te koop aanbied, betekend toch dat ze hoogstwaarschijnlijk alleen maar geprobeerd heeft en je niet verder lastig zal vallen.