wat is mijn pony waard ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: wat is mijn pony waard ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:20

Vrij simpel, als de sodemieter zorgen dat je meer uren kan werken :+

Als ik in de problemen kom met mn geld ga ik wel stevig bezuinigen (maar goed, das ook vrij makkelijk, rook, heb een auto en ga 2x per week uit dus héb ook iets om op te bezuinigen) maar poown gaat van zn lang-zal-ze-leven niet weg.
Je bent nou eenmaal een verplichting aangegaan... Kunnen je ouders je niet een beetje helpen tot je meer verdient? Die zijn ermee akkoord gegaan dat je hem kocht, dus vind persoonlijk dat ze, aangezien ze jouw financiele situatie prima zullen kunnen hebben inschatten, dat zij ook een beetje verantwoordelijk zijn.

Maar goed, jammer dat je het van tevoren niet beter in hebt geschat... Een pony kost nou eenmaal een hoop geld, groot of klein maakt weinig uit, zie ik aan mn eigen poown :+

Om even in te gaan op je OP; zal idd niet veel zijn, je mag blij zijn als je je aankoopbedrag terugkrijgt maar reken er niet op..

paardengirll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:17

jullie denken allemaal dat ik hem ga verkopen..
maar ik was alleen maar benieuwd wat er duidelijk bij vermeld werd.

paardengirll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:20

mijn ouders helpen mij ook in de kosten heel erg goed! ben er echt blij mee
dus er is helemaal geen sprake van verkopen (DAT WAREN GEDACHTEN) Geen beslissing.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:22

Dan is het dus niet waar wat je in het real live allemaal tegen mij zegt? Ik hoor van jou hele andere verhalen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:23

paardengirll schreef:
jullie denken allemaal dat ik hem ga verkopen..
maar ik was alleen maar benieuwd wat er duidelijk bij vermeld werd.

nee, jij vraagt wat hij waard is, en daar wordt eerlijk antwoord op gegeven.
Vervolgens zijn er idd enkelen die aangeven dat als hij echt weg moet, hij wel naar hen toe mag komen.

Maar daar gaat het nu toch niet om? Je opent zelf dit topic, je krijgt tips en adviezen, maar vervolgens hoor ik je daar verder niet op reageren. Behalve dat je sommige reacties 'stom' vind.

Wat mij heel erg opvalt, is dat je dan het één beweerd, en dan het ander. Nu ineens helpen je ouders mee in de kosten, dat heb je eerder niet genoemd? Als je ouders meedragen in de kosten en dat prima vinden, waar gaat dit hele topic dan over, je opent dit topic met die vraag toch niet voor niets?
Of je hem nou verkoopt of niet, feit is en blijft dat je blijkbaar niet goed genoeg hebt overwogen of het wel een verstandige beslissing was om een pony te kopen, anders had je je deze vraag namelijk óók niet hoeven te stellen en was dit topic er ook niet gekomen. Is niet leuk om te horen, dat kan ik snappen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:26

ah, je woont in de buurt.
mocht hij toch weg moeten, je kan altijd pbtje sturen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:31

dat wordt denk ik zoeken naar een goede lieve nieuwe baas... desnoods gratis zou ik zeggen als je maar weet dat je beestje goed terecht komt joh, bij iemand die de kosten voor lief wil nemen...
succes met zoeken naar beter betaalde baan en een nieuwe baas

;) ze zijn hier in de omgeving soms al blij als ze 25 euro voor zo'n shetje krijgen...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:40

Anoniem schreef:
Het is te belachelijk voor worden dat jou ouders jou hebben toegestaan om een pony aan te schaffen.. En dat jou pony daar de dupe van moet worden is helemaal verschrikkelijk..

Maar wat je max. voor deze pony kunt krijgen? 50 euro..

in hoeverre is het paard nu al de dupe? oke het is alles behalve verstandig geweest. MAAR..
Er is nog niets gebeurt... neem aan dat ie nog wel gevoed/sociaal ergens staat. Ts geeft toch aan dat ze naar een oplossing kijkt? Wees realistisch....er zijn er zat die ze maar laten creperen in een blubber weitje zonder gras. Of zorgen dat ie wel 'verdwijnt'.

Of ts trots mag zijn opzichzelf? Nee. De ouders? Net zo min, zelfs minder. Maar intussen is er nog niets ernstig gebeurt (met wat geluk).

Er zijn ook zat mensen die er zogenaamd wel over hebben nagedacht en gekeurd etc.. en hem vervolgens toch gewoon keihard afmaken omdat ie door een reden een sportambitie niet waar kon maken wegens lang blijvende blessure... OF erger als gezond door verkoper aan niet-keurende-kopers!. Of 24-7 op stal en intussen te druk met eigen belangen en weinig komen kijken!

Dit is nog niet het einde van de wereld mensen. Ze vraagt om een richtbedrag en krijgt een levensles. Realistisch? Zeker. Maar daar was ze toch al achtergekomen mag ik hopen? En als ze dat nog niet door heeft... leren ze het nooit.

@ts, ik zou, mits ik op zoek was.. er max 40 euro voor willen geven. Maar meer om de verkoper tegemoet te komen, mijn gevoel zegt vandaag de dag...een 10tje!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:45

als je 15 bent, weet je inderdaad wel beter, dan dat je geen pony zou kunnen kopen.
ik ben ook 15, en ik weet, ik kan geen shetlander betalen. kan hooguit een goudvis betalen, of een hamster maar daar houd het ook echt bij op. vind het dan ook raar, dat jij in je OP neer zet, dat je het net kan betalen. en op pagine 4, helpen je ouders weer mee!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:47

unika schreef:
als je 15 bent, weet je inderdaad wel beter, dan dat je geen pony zou kunnen kopen.
ik ben ook 15, en ik weet, ik kan geen shetlander betalen. kan hooguit een goudvis betalen, of een hamster maar daar houd het ook echt bij op. vind het dan ook raar, dat jij in je OP neer zet, dat je het net kan betalen. en op pagine 4, helpen je ouders weer mee!

dan ben jij waarschijnlijk een verstandige 15 jarige :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:48

nog een tip over anders houden.
zoek een boer met een wei vol shetjes, kan hij lekker sociaal opgroeien en dat drukt de kosten.

nogmaals, mijn aanbod om hem op te vangen staat.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:50

Hier in deze omgeving zijn weinig mensen die dit doen, i.v.m de pony van de TS hengst is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:52

ballen eraf, is wel het eerlijkste.
verder zijn er vlakbij deventer genoeg weilandjes met hengstjes.
kost je een middagje fietsen en flyeren, maar dan heb je ook wat.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:56

Pien28 schreef:
Ruilen voor een goudvis inclusief kom?
Is veel goedkoper in het onderhoud dan een pony en een goudvis wordt ook niet zo oud.
Moet je er wel zelf een bij kopen want 1 goudvis alleen is wel zielig.

Wat een achterlijke opmerking is dit dan?
Het is niet tactisch om dit topic op bokt te zetten, maar ik durf mijn handen in het vuur te steken dat meer bokkers zich dit afvragen..
Over de prijs die je ervoor terug krijgt, ik denk dat je beter voor een goed tehuis kunt zoeken met mensen die er wel tijd voor hebben als jij dat niet hebt. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:58

minikatje schreef:

Moet zeggen dat ik vorig jaar maanden op zoek ben geweest naar een plekje waar mijn shetruintje op de wei zou mogen lopen met vriendjes, ben allerlei boertjes/kleine pensionstallingen afgeweest, ook bij particulieren aan huis met eigen wei. Echter kon ik hem nergens kwijt (wilde dan wel niet verkopen, maar moest wegens omstandigheden pony verhuizen) om diverse redenen.

TS betaald nu 75 p/m. volgens mij incl. voer en wormenkuren, kan me niet voorstellen dat het nóg veel goedkoper kan.

Ik heb inmiddels het geluk gevonden om de wei te kunnen huren die naast de weide lag, waar m'n ruintje eerst stond voor een erg mooie prijs. Maar heb maanden gezocht hier in de omgeving; behalve redelijk dure pensionstallingen kwam ik anders weinig tegen, of tenminste, ik kwam veel tegen maar iedereen had toch zo z'n eigen reden om niet te willen.
Kan ik nu overigens goed snappen nu ik zelf een eigen wei in beheer heb, en daar m'n eigen 3 pony's heb lopen; ook ik zou niet graag met een 'vreemd persoon' met 'vreemde pony' in zee gaan, al is het maar omdat het heerlijk is om alles helemaal zelf te bepalen, en geen anderen op jou wei bij jou pony's te hebben lopen.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:59

minikatje schreef:

Klopt, :j
Maar neem aan dat TS eerst mag voor gaan sparen?
Maar denk dat pony nog geen ballen heeft 9 maandjes. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:03

Sabinaa__ schreef:
minikatje schreef:

Klopt, :j
Maar neem aan dat TS eerst mag voor gaan sparen?
Maar denk dat pony nog geen ballen heeft 9 maandjes. :)

Die zijn er wel, maar vraag is of ze al ingedaald zijn ;)

Mijn andere shetruin is met 4 jaar gecastreerd onder algehele narcose op de kliniek, incl. antibiotica en pijnstilling voor paar dagen waren wij daar zo'n €80,= voor kwijt, bij kliniek in Hellendoorn. Kost echt de wereld niet (al snap ik niet waar sommige prijzen vandaan komen als ik dat wel eens lees op bokt) maar als TS nu al aangeeft dat ze krap zit, bij aanschaf van de pony zelfs nog moest sparen voor chippen/enten, vraag ik mij af of ze op dit moment wel een castratie kan betalen, hoe basaal dat bedrag ook is.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:05

Oh mijn excuses haha, :o

Valt mee Joyce! is niet duur, had hoger verwacht. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:06

scheelt dat het bij shetlanders meestal de wereld niet kost.
onze hoefsmid heeft ook shetlandertarief :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:11

Mijn ponies zijn met 8 maanden gecastreert de ballen waren ingedaald ;)
Ik hoop dat ze er met haar ouders toch uit komt
maar ik vind dat ze kwa stalling best een leuk prijsje betaalt per maand voor der paardje

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:05

Knert schreef:
unika schreef:

dan ben jij waarschijnlijk een verstandige 15 jarige :D

dat heeft niks met verstandig zijn te maken. maar gewoon een klein beetje logies nadenken.
ik werk ook, maar weet dat ik van mijn 150 ong. per maand echt GEEN paard kan betalen. zelfs mijn stalling is al zo duur.
ka het niet, kan het niet! daar zul je echt rekening mee moeten houden. ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:09

Wat een zeikerds hier zeg pfff..

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:12

ArabicQueen schreef:
Wat een zeikerds hier zeg pfff..

Dit is geen zeiken, dit is gewoon ontzettend onverstandig
TS vraagt om tips, krijgt tips.
of het nou 'stomme' tips zijn, weet ik niet? het is de realitijd.
TS wil gewoon horen, dat ze goed voor haar pony zorgt, dat dit ontzettend verstandig is geweest, en dat haar lieve schat wel 150 euro opbrengt.
dat is gewoon niet redelijk.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:19

Ik vind het erg dubbel, aan de eene kant snap ik dat je dat afvraagt, maar aan de andere kant, een beest is geen speelgoed, als je hem net pas hebt en nu al wegdoet?! Heb je hem dan alleen gekocht voor het hebben ga ik me dan afvragen, vind je dan erg fout zitten. Maar ik weet de reden niet waarom je dit vraagt dus vind het een beetje dubbel. Ik zou er niet meer van 70 euro voor geven...

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:28

Meisje meisje toch. Sluit dit alstjeblieft! Ik zit nu al een tijdje mee te lezen en je krijgt heel veel negatieve berichten over je heen. Wat ik ook logisch vind! Mensen zijn gewoon heel duidelijk tegen je en tja het is wel de waarheid sorry. Ik kan van af hier niet zien hoe jij je pony verzorgd dus zal daar niet zomaar over oordelen maar je titel zegt al een hele boel. Hoeveel is mijn pony waard? Schat het is geen auto!! Maar een dier. Tuurlijk kan het dier niet lezen en zal die niet weten hoe er over hem gepraat word maar! Mijn paarden en pony's zijn mijn beestjes en daar word niet zo makkelijk over weg gepraat als dat hier gebeurd. Nogmaals kan de mensen geen ongelijk geven. Ik heb in totaal 7 paarden. Ik studeer loop stage en werk en woon ook nog eens samen dit alles kost heel veel tijd en energie. MAAR ik heb ooit gekozen voor mijn beestjes dus zal ze verzorgen ook. Elke dag op nieuw! En ze willen niet alleen hooi bix en naar buiten nee ze willen ook aanacht. Een kind krijg je ook niet voor even..... Die verzorg je ook je hele leven en dat is bij dieren net zo vind ik. Maar goed om niet af te dwalen. Sluit dit hele verhaal want het gaat nergens heen zo. Een auto verhandel je een pony niet! En ik zeg ook niet dat je dat doet maar je titel zegt wel al genoeg. Hoop dat je / jullie een beetje snappen wat ik bedoel. Dit bericht is niet om ruzie te maken. In alle respect hoor voor iedereen. Maar nogmaals het is een dier geen auto.