Wat te doen als...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:42

Junia schreef:
Vaessen daar heb ik een tijdje verzorgpony's gehad. Dat is een hele leuke en gezellige stal, ik heb daar een hele zomer rondgehuppeld en er was nooit herrie en ook altijd wel iemand die in was om lekker samen buiten te gaan rijden ofzo. En de paardjes gingen 's ochtends buiten en en 's avonds pas weer naar binnen, dus die konden lekker heel de dag op de wei spelen. Ik hoop dat je daar een plekje krijgt.

En wat er nu bij jou op stal gebeurt dat riekt gewoon naar bedrog. Ik denk dat je wordt bedonderd waar je bij staat. Ik betaal mijn stalling ook contant, maar bij ons is de staleigenaar een super lieve en eerlijke man. Bij jou is dat duidelijk niet het geval. Ik snap dat je er niet wilt blijven, zeker nu je merkt dat je achter je rug om wordt zwartgemaakt. Daar betaal je hem niet voor! Zelfs al zou hij echt denken dat je hem niet hebt betaald hoeft hij geen akelige dingen over je te gaan zeggen tegen anderen. Ik zou ook niet willen blijven en maar vast beginnen met spullen pakken ;)

En als hij een ketting op je deur hangt neem je 'n betonschaar mee. Hij heeft het recht niet om je paarden daar vast te houden. Jij kan misschien niet bewijzen dat je wel betaald hebt, hij kan ook niet bewijzen dat je dat niet hebt gedaan dus heeft hij geen poot om op te staan.

Heel veel succes!!!

De stal waar ik nu nog sta was in het begin ook een super lieve en eerlijke man. Maar mensen kunnen veranderen.

A.s zaterdag vertrek ik met mijn paardjes naar de nieuwe stal. Kan niet wachten tot het zover is..
Maar veranderd niet aan het feit hoe het nu allemaal loopt, het is gewoon niet netjes.
Voor de stalbaas niet en hoe ik er nu over denk om weg te gaan op een stiekeme manier :S

Junia

Re: Wat te doen als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:28

Natuurlijk is het niet netjes en ik snap dat je het graag anders had gewild, maar voor je paarden is dit het veiligst. Ik denk niet dat die graag in hun box worden opgesloten ;)

Nogmaals heel veel succes! Laat je weten hoe het afloopt?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:16

Waar ga je zaterdag heen? Nij Equilibre is nog plek voor twee paarden....

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 16:42

veersche schreef:
Waar ga je zaterdag heen? Nij Equilibre is nog plek voor twee paarden....

Ik mag bij mijn oude verzorg paarden op stal komen staan..
Had op de website van equilibre gekeken maar vindt het best prijzig als ik eerlijk ben :o
Hopen dat er snel een plaatsje vrij komt bij vaessen

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:43

Fin dat je in ieder geval een fijne plek hebt voor nu.

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:49

Hmmm, als het goed is heb je je kast inmiddels opgehaald? Moet zeggen dat ik het niet bepaald een wijs besluit vind van je om het in deze volgorde te doen.... Ik zou die kast lekker hebben laten staan. EERST je paarden weg (die zijn toch het belangrijkste!), daarna zie je wel hoe je aan die kast komt toch?!

Nou ja, ik had het zelf dus nooit in deze volgorde gedaan. Maar ik hoop wel dat je morgen toch zonder problemen met je beide paarden veilig van het terrein afkomt, succes!!

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 00:20

Muizenissen schreef:
Hmmm, als het goed is heb je je kast inmiddels opgehaald? Moet zeggen dat ik het niet bepaald een wijs besluit vind van je om het in deze volgorde te doen.... Ik zou die kast lekker hebben laten staan. EERST je paarden weg (die zijn toch het belangrijkste!), daarna zie je wel hoe je aan die kast komt toch?!

Nou ja, ik had het zelf dus nooit in deze volgorde gedaan. Maar ik hoop wel dat je morgen toch zonder problemen met je beide paarden veilig van het terrein afkomt, succes!!

Ik heb helaas geen passend vervoer kunnen regelen voor de kast dus die blijft daar lekker staan. En inderdaad mijn paarden zijn het belangrijkste!

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:43

Ah, nou gelukkig maakt dat je kansen op een goede afloop morgen heel groot!
Mijn advies: doe morgen zo 'normaal' mogelijk, alsof er helemaal niets bijzonders aan de hand is. En qua spullen: beter later terugkomen en kijken wat je nog 'redden' kan.

Ik hoop dat je kunt genieten zodra je met je paarden lekker van het terrein af bent!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 03:18

TS, heel veel succes morgen! Idd zo normaal mogelijk doen, gewoon lekker een buitenritje maken, ookal gaat het morgen waarschijnlijk toch heel veel regenen :') Maar een rit in de regen is van tijd tot tijd toch ook héeerlijk? :j _O-

Qua spullen... tsja, paarden zijn idd het belangrijkste. Maar ben zelf ook altijd erg zuinig op m'n spulletjes. Ik zou ook niet graag m'n spullen daar laten en later 'nog wel kijken wat er te redden valt'; zadel + tuig en andere dingen, 't is vaak toch minimaal een paar honderd euro, zo niet een paar duizend euro, en dat mis je toch ook niet graag :=

Zit natuurlijk zelf niet in de situatie, maar vond het idee van eerst spullen laten ophalen ('want ik krijg za. nieuwe kast') niet eens zo vreemd eerlijk gezegd, denk dat de stalhouder daar ook niets achter had gezocht.
Jammer dat je geen passend vervoer hebt kunnen vinden.
Aan de andere kant; als je rijdend met je paarden vertrekt doe je dat natuurlijk incl. zadel en hoofdstel, en dat zijn de meest waardevolle spullen. Ik zou zeggen; gooi onder de zadels de duurste dekjes en/of je lievelingsdekjes.
Je zou natuurlijk ook (maarja dat gaat nu misschien niet meer) alvast wat losse dingen uit je kast kunnen halen, paar dekjes e.d.

TS, nogmaals heel veel sterkte en succes morgen, en laat je ons wel weten hoe het allemaal is gegaan?

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 18:59

Nou hier bij het nieuws dat ik van stal ben verhuist.

Ik werk om 11u vanochtend opgehaald door de verzorgster van de paarden en haar vader. Voor de rest geen spullen meegenomen ( heb de paarden ook niet gepoetst :o) Belangrijkste vondt ik gewoon om zo snel mogelijk te vertrekken! Afgelopen donderdag negeerde de (oude) stal eigenaar mij nog. En vandaag begroete hij me. Was echt heel raar. We hebben de paarden normaal opgezadeld en zijn richting het bos gereden. Van de week al heel wat spulletjes mee naar huis genomen zodat er zo weinig mogelijk achterbleef. Onderweg lekker gebabbeld en ook nog ff een paar dingetjes op een rijtje gezet zodat het allemaal goed overzichtelijk bleef. Lekker gereden in de teverenheide en richting de afgesproken plaats gereden. Eenmaal daar aangekomen stond de nieuwe stal eigenaar daar met de trailer en mijn lieve partner. Zijn meteen de paarden gaan afzadelen tot dat we een bekende auto zagen en ja hoor dat was de oude stal eigenaar! :( Ik voelde me zo banketstaaf dat ik compleet dicht sloeg. Heb de oude stal eigenaar compleet genegeerd en ben gewoon verder gegaan met mijn paard verder af te zadelen. Oude stalbaas ging naar de nieuwe stalbaas en riep keihard zei betalen niet en kijk maar uit met hun etc. Ik voelde me echt voorschut maar wist tegenlijker tijd ook dat ik in mn recht stond. Probeer het maar eens aan te tonen dat ik niet betaald heb! Ook begon de oude stal eigenaar tegen mijn (paarden)verzorgster dat ze wel een dikke mercedes kan rijden maar niet de stal betaald! Terwijl hij ook verdommes goed weet dat die mercedes niet van haar is en de paarden niet van haar zijn!
Daarna ging mijn vriend met de oude stal eigenaar praten wat nu de reden was dat we weg gingen en de oude stal eigenaar kon het niet voorstellen waarom ik om zo'n redenen weg zou gaan! Daarna begon de oude stal eigenaar dat zijn vader op de IC ligt. Maar dan denk ik ja dat zijn mijn zorgen niet ( natuurlijk gun je niemand zoiets!!!). Nou in de tussen tijd dat mijn vriend met de oude stal eigenaar was aan het praten was heb ik de paarden op de trailer gezet en gelukkig liepen ze beiden er meteen in! Mijn vriend was nog steeds met de oude stal eigenaar aan het praten en in de tussen tijd was de oude stal eigenaar het kenteken van de nieuwe stal eigenaar aan het opschrijven. Ik werd echt behoorlijk pissig maar dacht laat maar gaan wat wil hij me maken. Na wat gemoppel nog van de oude eigenaar was hij in de auto gestapt en weg gereden en zei nog tegen ons ik weet jullie wel te vinden en ik krijg ''het'' toch wel. Nou hij eenmaal weg konden wij ook eindelijk vertrekken en binnen 30min waren wij op de huidige stal. Paarden stonden lekker dik in het stro hadden meteen al wat te eten. Mijn merrie was wel even aan het hinniken omdat haar vriendje niet naast dr stond maar in de andere loods. Dat gaat binnenkort wel veranderen omdat daar binnenkort 2 paarden weg gaan. Ik ben blij dat ik weg ben bij de vorige stal en bij de nieuwe stal komen ze echt niets te kort! Wel kwam de nieuwe stal eigenaren even met ons praten waarom het weg gaan van oude stal niet zo netjes is gegaan. Ik heb haar netjes uitgelegd waarom we ervoor gekozen hebben dat zo te doen. Gelukkig had ze er wel begrip voor, maar je maak dan geen nieuwe en goede start. Maar dat gaat helemaal goedkomen! Als de paarden het maar goed hebben dat vindt ik het belangrijkste!
O,ja even nog een leuke toevoeging, de paarden op de nieuwe stal gaan los naar buiten (wei) geen halster om maar lekker op zn paards :D
Hierbij een paar foto's ( let niet op de kwaliteit of hoe ze kijken :+ )
Mijn merrie tijdens de buitenrit. We hebben het halster onder het hoofdstel gedaan omdat ze een beetje kopschuw is
Afbeelding
Mijn merrie in haar nieuwe stal
Afbeelding
Mijn opaatje (22jaar) in zijn nieuwe stal
Afbeelding
Mijn merrie nogmaals in haar nieuwe stal :)
Afbeelding
Mijn ruintje tijdens de buitenrit
Afbeelding

Dit was het voor deze keer.. Ik zal binnenkort een update geven hoe het op de nieuwe stal bevalt!

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:33

Fijn dat je rustig van stal kon rijden en je paarden goed aangekomen zijn! *\o/*
Maar wat een (naar) toeval zeg.... dat nou net die stalhouder langs rijdt als jullie bij die trailer staan, pfff :( . Gelukkig was je vriend erbij en kon hij de boel een beetje 'sussen'.

@Joycie: je hoeft natuurlijk niet zomaar al je spullen achter te laten om te hopen dat je er later nog iets van mee kan nemen. Maar TS gaf al aan dat het tuig te paard 'mee' ging en dat het eigenlijk alleen om de kast zelf ging (inhoud werd zoveel mogelijk al eerder meegenomen). Dus tja, dan zou ik dus voor enkel die kast geen onnodig risico nemen.

TS: die kast laat je nu staan of niet? Als je een paar kleerkasten in je vriendenkring hebt kun je em nog gaan halen :D .

mikado98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:27

het staat tog in je bankafschriften?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:39

Super fijn dat het is gelukt! :)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:06

Jeetje Ramona, wat heftig dit verhaal! Niet normaal meer zo een mensen...
Snap dat dit wel even poedersuiker aanvoelt bij de nieuwe eigenaar! Heb je toch het gevoel alsof je jezelf moet verantwoorden... Hopelijk heb je er snel een leuke en nieuwe start en gaat alles goed!

Heb je wel nog je kast en je spullen kunnen gaan ophalen?

Veel plezier en suc6 op de nieuwe stalling!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:56

Hoe gaat het nu TS?
Heb je nog wat van de oude staleigenaar gehoord?