Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tabitha_88 schreef:Mijn paard rijd ik zelf al met een slof(niet altijd) en sporen gebruik ik ook...
Dus dat is die gewent.
Het voordeel van mijn paard (of nadeel) is dat als hij het niet snapt doet hij niks, en ook echt NIKS dan.
Hij blijft staat.
Om de zweep geeft hij niks, je kunt hem slaan wat je wil, maakt hem niks uit, en gaat hij ook niet beter van lopen. (heeft die van zijn vader...)
Longeer hem ook altijd zonder zweep, gewoon zeggen wat je wilt, en paardje doet het.
millennium schreef:Citaat:Het is GVD een een OPLEIDING!!! Dat zou toch de eerste plaats moeten zijn om dergelijke basisbehoeften te leren en in de praktijk te brengen!!!
Dat er mensen zijn die dieren mishandelen, is zeker voor een opleiding geen vrijbrief om paarden niet datgene te bieden waarvan iedereen ondertussen toch wel weet dat ze dat nodig hebben! En dat ligt niet aan het gebrek aan ruimte of plaats, het is botte onkunde!
Als jullie nou even verder lezen, hadden jullie kunnen zien dat er gewerkt wordt aan weidegang. En wat een dramatiek, de stalling op deurne is geen hel voor paarden hoor. Zijn genoeg (stage)bedrijven waar paarden het 100 x minder hebben. Ik zou zeggen: loop een week mee en ervaar de accomodatie. Blijf het altijd erg "bijzonder" vinden dat mensen zo snel hun oordeel klaar hebben liggen.
TouchAndGo schreef:Goh ik irriteer me hier echt behoorlijk aan sommige reacties!
Als het meisje goed voor het paard zorgt, dan lijkt er mij verder geen enkele reden waarom dat paard niet op school kan staan.
Het paard word elke dag gereden, en zoals Bonzwa al gezegd; kun je het paard gewoon een paar keer per dag aan de hand stappen of in de molen zetten. Als ik kijk naar hoe mijn mede cursisten allemaal voor hun paard zorgen, dan konden die paarden het allemaal wel véél minder treffen!
Ze worden allemaal stuk voor stuk goed verzorgd. En niemand ziet zijn paard als ding? (uitzondering daar gelaten)
Dus volgens mij kun jij je paard gerust een half jaar aan een Deurne student mee geven. Er zijn eigelijk ontzettend veel studenten die paarden van andere eigenaren/stagebedrijven etc mee hebben.
TouchAndGo schreef:Als het nou goed klikt met de ruiter en het paard, dan kan het paard ook mee naar het stage bedrijf van de ruiter. Dan zou het dus geen tijdelijke oplossing meer zijn.
@AnnemiekvM: Waarom zou de opleiding niet goed zijn voor het paardenwelzijn? Alleen omdat ze niet op de wei komen? Want voor de rest word er uitstekend voor de paarden gezorgd?
TouchAndGo schreef:Nou mijn paard heeft het op school altijd hartstikke goed en komt niets te kort.
Maar ik ga hier verder geen discussie aan. Vaak hebben de mensen met de vooroordelen zelf geen ervaring met het NHB Deurne.
De TS heeft nu al kunnen lezen dat alle studenten die op dit topic hebben gereageerd, voornamelijk dezelfde mening delen.
Dus het lijkt mij dat ze nu wel aardig genoeg informatie heeft, om haar eigen mening te vormen.
TouchAndGo schreef:Nou mijn paard heeft het op school altijd hartstikke goed en komt niets te kort.
Maar ik ga hier verder geen discussie aan. Vaak hebben de mensen met de vooroordelen zelf geen ervaring met het NHB Deurne.
De TS heeft nu al kunnen lezen dat alle studenten die op dit topic hebben gereageerd, voornamelijk dezelfde mening delen.
Dus het lijkt mij dat ze nu wel aardig genoeg informatie heeft, om haar eigen mening te vormen.

Tabitha_88 schreef:Even voor de duidelijkheid.
Mijn paard komt nu ook maar 1 uurtje per dag buiten en alleen, dus dat wel of niet naar buiten is voor mij niet zo erg.
In de wei mag die zowiezo NIET!!!
Als hij elke dag uit zijn box komt om te rijden, knippen, scheren, wandelen enz dan is hij al blij.
En 1 dag per week op stal kan hij ook goed hebben, hij staat nu met slecht weer ook wel eens een hele dag binnen.
Dus graag geen discussie over of ze wel, niet of te weinig naar buiten gaan!
Tamara_H schreef:Tabitha_88 schreef:Even voor de duidelijkheid.
Mijn paard komt nu ook maar 1 uurtje per dag buiten en alleen, dus dat wel of niet naar buiten is voor mij niet zo erg.
In de wei mag die zowiezo NIET!!!
Als hij elke dag uit zijn box komt om te rijden, knippen, scheren, wandelen enz dan is hij al blij.
En 1 dag per week op stal kan hij ook goed hebben, hij staat nu met slecht weer ook wel eens een hele dag binnen.
Dus graag geen discussie over of ze wel, niet of te weinig naar buiten gaan!
Daarom reageer ik al niet in dit topic.
Mijn paard komt inderdaad net zoveel buiten als jou paard en is niet meer of minder gelukkig als de paarden die om hem heen staan en soms wel hele dagen buiten staan.
Het is een vrolijk en vlot dier! en komt oom maar 1 uur per dag BUITEN en staat dan ALLEEN!
en dan komt hij verder buiten met rijden en de rest.
Ik vind zelf de opleiding deurne een fijne opleiding, alleen moet je wel zorgen dat de amazone goed bij het paard past
colette_007 schreef:Ik zou zeggen nee.... Ik zou mijn paard er nooit (meer) aan uitlenen...
Kom er geregeld, in de les gaat het nog wel... Maar hoe er (vaak niet altijd!) buiten de lessen met 'andermans' paard word omgegaan... Niet mishandeling ofzo, maar wel 5dagen niks doen en 1 dag topprestatie.... ipv netjes elke dag trainen...
AnnemiekvM schreef:Ik vind het heel heftig dat jullie het oké vinden dat je paard 23 uur per dag in een stal moet staan. Het lijkt mij verstandig dat jullie je eens meer gaan verdiepen in het paard.
Wat dat betreft zou het niet gek zijn als mensen eerst een diploma moeten halen voordat ze een paard mogen aanschaffen. Ik vind het te gek voor woorden dat dit gebeurt.

AnnemiekvM schreef:Ik vind het heel heftig dat jullie het oké vinden dat je paard 23 uur per dag in een stal moet staan. Het lijkt mij verstandig dat jullie je eens meer gaan verdiepen in het paard.
Wat dat betreft zou het niet gek zijn als mensen eerst een diploma moeten halen voordat ze een paard mogen aanschaffen. Ik vind het te gek voor woorden dat dit gebeurt.
Tamara_H schreef:AnnemiekvM schreef:Ik vind het heel heftig dat jullie het oké vinden dat je paard 23 uur per dag in een stal moet staan. Het lijkt mij verstandig dat jullie je eens meer gaan verdiepen in het paard.
Dat is u mening, maar dan mogen er op genoeg grote paarden bedrijven wat gaan gebeuren want daar komen paarden soms een hele dag hun box NIET uit.
Ook geregeld gebeurt op stages waar ik liep, en nee dat waren niet de minste bedrijven
Mijn paard staat dus als je gelezen hebt geen 23 uur op stal. Maar 1 uur buiten vrij (zomers 2á3) en dan nog zijn dagelijkse training en verzorging.