Paard te leen aan paardensport opleiding Deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tabitha_88

Re: Paard te leen aan paardensport opleiding Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 13:06

Mijn paard rijd ik zelf al met een slof(niet altijd) en sporen gebruik ik ook...
Dus dat is die gewent.
Het voordeel van mijn paard (of nadeel) is dat als hij het niet snapt doet hij niks, en ook echt NIKS dan.
Hij blijft staat.
Om de zweep geeft hij niks, je kunt hem slaan wat je wil, maakt hem niks uit, en gaat hij ook niet beter van lopen. (heeft die van zijn vader...)

Longeer hem ook altijd zonder zweep, gewoon zeggen wat je wilt, en paardje doet het.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:14

Tabitha_88 schreef:
Mijn paard rijd ik zelf al met een slof(niet altijd) en sporen gebruik ik ook...
Dus dat is die gewent.
Het voordeel van mijn paard (of nadeel) is dat als hij het niet snapt doet hij niks, en ook echt NIKS dan.
Hij blijft staat.
Om de zweep geeft hij niks, je kunt hem slaan wat je wil, maakt hem niks uit, en gaat hij ook niet beter van lopen. (heeft die van zijn vader...)

Longeer hem ook altijd zonder zweep, gewoon zeggen wat je wilt, en paardje doet het.

Ze mogen paarden echt niet met slof in de les rijden hoor! Alleen bij hele hoge uitzondering!

Weetje nou al wat je doet?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:25

Ik zelf zou nooit mijn paard uitlenen of gebruiken voor een opleiding bij Deurne (zou er eigenlijk nog niet eens een opleiding willen volgen). Heb helaas een aantal jaren terug 2 paarden terug zien komen van opleiding Deurne, want ze zouden het niet aankunnen (2 verschillende ruiters). Een paard was dus compleet naar de knoppen gereden en het andere paard kon het geestelijk niet aan. :n

Nu moet ik wel zeggen dat dit dus heel erg paard en ruiter afhankelijk is. :j ;)

Tabitha_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:51

Helaas al een week niks meer van het meisje gehoort.
Ze had gebelt, maar toen had ik geen tijd om lang te bellen, dus gevraagd of ze terug wou bellen,
maar dat heeft ze niet gedaan, en ook niet meer gemailt of iets.
En ik ga er zelf ook niet achteraan, want hij hoeft niet weg.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:15

millennium schreef:
Citaat:
Het is GVD een een OPLEIDING!!! Dat zou toch de eerste plaats moeten zijn om dergelijke basisbehoeften te leren en in de praktijk te brengen!!!

Dat er mensen zijn die dieren mishandelen, is zeker voor een opleiding geen vrijbrief om paarden niet datgene te bieden waarvan iedereen ondertussen toch wel weet dat ze dat nodig hebben! En dat ligt niet aan het gebrek aan ruimte of plaats, het is botte onkunde!

Als jullie nou even verder lezen, hadden jullie kunnen zien dat er gewerkt wordt aan weidegang. En wat een dramatiek, de stalling op deurne is geen hel voor paarden hoor. Zijn genoeg (stage)bedrijven waar paarden het 100 x minder hebben. Ik zou zeggen: loop een week mee en ervaar de accomodatie. Blijf het altijd erg "bijzonder" vinden dat mensen zo snel hun oordeel klaar hebben liggen.

Het is toch een gemiste kans van een opleiding om zo ver achter de feiten aan te komen met je aanpassingen...... Juist een goede opleiding zou voorop moeten lopen met het realiseren van optimale huisvesting naar de modernere inzichten over welzijn.
Dat je een heleboel bedrijven kunt vinden waar het (nog) slechter is, maakt niet dat het in Deurne een hemel op aarde is voor de paarden en dat is toch jammer voor een opleiding die draait om paarden. ;(

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:14

Mijn vriendin heeft haar paard ook een half jaar uitgeleend aan Deurne. Of eigenlijk ook aan een meisje die daar op school zat. Dat meisje is eerst bij ons geweest om te kijken of het klikte ed en ze heeft toen alles goed geregeld met het meisje (en de moeder) Ze had er verder ook geen kosten meer aan en het meisje kon met een fatsoenlijk paard haar opleiding afmaken. Dus dubbel voordeel!!!

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:26

Goh ik irriteer me hier echt behoorlijk aan sommige reacties!

Als het meisje goed voor het paard zorgt, dan lijkt er mij verder geen enkele reden waarom dat paard niet op school kan staan.
Het paard word elke dag gereden, en zoals Bonzwa al gezegd; kun je het paard gewoon een paar keer per dag aan de hand stappen of in de molen zetten. Als ik kijk naar hoe mijn mede cursisten allemaal voor hun paard zorgen, dan konden die paarden het allemaal wel véél minder treffen!
Ze worden allemaal stuk voor stuk goed verzorgd. En niemand ziet zijn paard als ding? (uitzondering daar gelaten)

Dus volgens mij kun jij je paard gerust een half jaar aan een Deurne student mee geven. Er zijn eigelijk ontzettend veel studenten die paarden van andere eigenaren/stagebedrijven etc mee hebben.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:16

TouchAndGo schreef:
Goh ik irriteer me hier echt behoorlijk aan sommige reacties!

Als het meisje goed voor het paard zorgt, dan lijkt er mij verder geen enkele reden waarom dat paard niet op school kan staan.
Het paard word elke dag gereden, en zoals Bonzwa al gezegd; kun je het paard gewoon een paar keer per dag aan de hand stappen of in de molen zetten. Als ik kijk naar hoe mijn mede cursisten allemaal voor hun paard zorgen, dan konden die paarden het allemaal wel véél minder treffen!
Ze worden allemaal stuk voor stuk goed verzorgd. En niemand ziet zijn paard als ding? (uitzondering daar gelaten)

Dus volgens mij kun jij je paard gerust een half jaar aan een Deurne student mee geven. Er zijn eigelijk ontzettend veel studenten die paarden van andere eigenaren/stagebedrijven etc mee hebben.

AMEN......

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:29

Ik zou het niet doen. Persoonlijk vind ik Deurne niet een geweldige opleiding als ik kijk naar paardenwelzijn.
Het is ook maar een tijdelijke oplossing voor jou. Dus als hij terugkomt zit je met hetzelfde probleem.
Dus je schiet er maar iets mee op voor een bepaalde periode.

Als ik denk aan het welzijn van het paard, zou ik hem verkopen. Als er mensen komen die je niet aanstaan dan verkoop je hem niet. Pas als je denkt dat er geschikte mensen voor hem zijn, zou ik de definitieve beslissing nemen.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:29

Als het nou goed klikt met de ruiter en het paard, dan kan het paard ook mee naar het stage bedrijf van de ruiter. Dan zou het dus geen tijdelijke oplossing meer zijn.

@AnnemiekvM: Waarom zou de opleiding niet goed zijn voor het paardenwelzijn? Alleen omdat ze niet op de wei komen? Want voor de rest word er uitstekend voor de paarden gezorgd?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:56

TouchAndGo schreef:
Als het nou goed klikt met de ruiter en het paard, dan kan het paard ook mee naar het stage bedrijf van de ruiter. Dan zou het dus geen tijdelijke oplossing meer zijn.

@AnnemiekvM: Waarom zou de opleiding niet goed zijn voor het paardenwelzijn? Alleen omdat ze niet op de wei komen? Want voor de rest word er uitstekend voor de paarden gezorgd?

Dat is maar net wat je defenitie van "uitstekend" is.........

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:02

Nou mijn paard heeft het op school altijd hartstikke goed en komt niets te kort.

Maar ik ga hier verder geen discussie aan. Vaak hebben de mensen met de vooroordelen zelf geen ervaring met het NHB Deurne.

De TS heeft nu al kunnen lezen dat alle studenten die op dit topic hebben gereageerd, voornamelijk dezelfde mening delen.

Dus het lijkt mij dat ze nu wel aardig genoeg informatie heeft, om haar eigen mening te vormen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:04

TouchAndGo schreef:
Nou mijn paard heeft het op school altijd hartstikke goed en komt niets te kort.

Maar ik ga hier verder geen discussie aan. Vaak hebben de mensen met de vooroordelen zelf geen ervaring met het NHB Deurne.

De TS heeft nu al kunnen lezen dat alle studenten die op dit topic hebben gereageerd, voornamelijk dezelfde mening delen.

Dus het lijkt mij dat ze nu wel aardig genoeg informatie heeft, om haar eigen mening te vormen.

Zoals je eerder had kunnen lezen, ken ik het NHB terdege en ga ik af op eigen waarnemingen en verhalen van studenten die ik langer ken dan vandaag en gisteren.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:05

TouchAndGo schreef:

Omdat het raar zou zijn als de studenten zelf commentaar op de opleiding/stalling hebben. Dan zou je dus toegeven dat je niet goed bezig bent!

Dus vooroordelen? Of feiten?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:35

Even off topic. Ben wel een aantal keer benaderd om paarden beschikbaar te stellen voor de opleiding in Deurne, maar dan ging het altijd wel om langere periodes dan een half jaar. Zijn dat dan andere opleidingen of zijn de termijnen aangepast?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:24

Ik zou zeggen nee.... Ik zou mijn paard er nooit (meer) aan uitlenen...
Kom er geregeld, in de les gaat het nog wel... Maar hoe er (vaak niet altijd!) buiten de lessen met 'andermans' paard word omgegaan... Niet mishandeling ofzo, maar wel 5dagen niks doen en 1 dag topprestatie.... ipv netjes elke dag trainen...
Nee voor mij niet meer... Daarnaast als er iets gebeurd heb je een kreupel paard terug...
Daarnaast zou deurne het 'voorbeeld' moeten zijn voor de paardenwereld.... Ik heb er nog wel het een en ander over op te merken....

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:23

Ik denk dat wanneer je je paard gewoon aan een betrouwbaaren gemotiveerd iemand meegeeft dat het een prima oplossing is als je zelf even weinig tijd voor je paard hebt. heb 3 jaar paarden van eigenaren mee gehad naar school en ze zijn allemaal beter gaan lopen dan toen ik ermee begon en heb geen kreupel paard gehad. Wanneer je je paard echter aan iemand meegeeft die er weinig om geeft dan moet je het zeker niet doen want ik ken ook wel wat mensen die het niet echt zochten om het paard uit de stal te halen op een uurtje stapmolen als ze m niet nodig hadden.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:31

Tabitha_88 schreef:
Even voor de duidelijkheid.
Mijn paard komt nu ook maar 1 uurtje per dag buiten en alleen, dus dat wel of niet naar buiten is voor mij niet zo erg.
In de wei mag die zowiezo NIET!!!

Als hij elke dag uit zijn box komt om te rijden, knippen, scheren, wandelen enz dan is hij al blij.
En 1 dag per week op stal kan hij ook goed hebben, hij staat nu met slecht weer ook wel eens een hele dag binnen.

Dus graag geen discussie over of ze wel, niet of te weinig naar buiten gaan!

Daarom reageer ik al niet in dit topic.
Mijn paard komt inderdaad net zoveel buiten als jou paard en is niet meer of minder gelukkig als de paarden die om hem heen staan en soms wel hele dagen buiten staan.
Het is een vrolijk en vlot dier! en komt oom maar 1 uur per dag BUITEN en staat dan ALLEEN!
en dan komt hij verder buiten met rijden en de rest.

Ik vind zelf de opleiding deurne een fijne opleiding, alleen moet je wel zorgen dat de amazone goed bij het paard past

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:52

Tamara_H schreef:
Tabitha_88 schreef:
Even voor de duidelijkheid.
Mijn paard komt nu ook maar 1 uurtje per dag buiten en alleen, dus dat wel of niet naar buiten is voor mij niet zo erg.
In de wei mag die zowiezo NIET!!!

Als hij elke dag uit zijn box komt om te rijden, knippen, scheren, wandelen enz dan is hij al blij.
En 1 dag per week op stal kan hij ook goed hebben, hij staat nu met slecht weer ook wel eens een hele dag binnen.

Dus graag geen discussie over of ze wel, niet of te weinig naar buiten gaan!

Daarom reageer ik al niet in dit topic.
Mijn paard komt inderdaad net zoveel buiten als jou paard en is niet meer of minder gelukkig als de paarden die om hem heen staan en soms wel hele dagen buiten staan.
Het is een vrolijk en vlot dier! en komt oom maar 1 uur per dag BUITEN en staat dan ALLEEN!
en dan komt hij verder buiten met rijden en de rest.

Ik vind zelf de opleiding deurne een fijne opleiding, alleen moet je wel zorgen dat de amazone goed bij het paard past

Ik vind het heel heftig dat jullie het oké vinden dat je paard 23 uur per dag in een stal moet staan. Het lijkt mij verstandig dat jullie je eens meer gaan verdiepen in het paard.
Wat dat betreft zou het niet gek zijn als mensen eerst een diploma moeten halen voordat ze een paard mogen aanschaffen. Ik vind het te gek voor woorden dat dit gebeurt.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:26

colette_007 schreef:
Ik zou zeggen nee.... Ik zou mijn paard er nooit (meer) aan uitlenen...
Kom er geregeld, in de les gaat het nog wel... Maar hoe er (vaak niet altijd!) buiten de lessen met 'andermans' paard word omgegaan... Niet mishandeling ofzo, maar wel 5dagen niks doen en 1 dag topprestatie.... ipv netjes elke dag trainen...

Als jij er geregeld komt ... dan gaat het bovenstaande stukje neem ik aan niet over de paarden van de voltijd studenten. Want die hebben gewoon 5 dagen les (en trainen hun paarden dus sowieso 5 dagen per week), dus elke dag netjes trainen. en 2 dagen rust. Dus niet 5 dagen niks doen en 1 dag topprestatie.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:42

TS vraagt raad of ze haar paard uit kan lenen en half bokt valt over haar heen, mbt weidegang.

Ts als ik jou was, zou ik even nakijken hoe het zit met letsel. En dan bedoel ik niet jouw paard, maar de ruiter, want volgens mij ben jij ten alle tijden verantwoordelijk als de ruiter wat gebeurt.
Ik weet dus niet hoe dat zit met een opleiding erbij. Maar kijk er wel mee uit.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:00

AnnemiekvM schreef:
Ik vind het heel heftig dat jullie het oké vinden dat je paard 23 uur per dag in een stal moet staan. Het lijkt mij verstandig dat jullie je eens meer gaan verdiepen in het paard.
Wat dat betreft zou het niet gek zijn als mensen eerst een diploma moeten halen voordat ze een paard mogen aanschaffen. Ik vind het te gek voor woorden dat dit gebeurt.

Dat is u mening, maar dan mogen er op genoeg grote paarden bedrijven wat gaan gebeuren want daar komen paarden soms een hele dag hun box NIET uit.
Ook geregeld gebeurt op stages waar ik liep, en nee dat waren niet de minste bedrijven ;)

Mijn paard staat dus als je gelezen hebt geen 23 uur op stal. Maar 1 uur buiten vrij (zomers 2á3) en dan nog zijn dagelijkse training en verzorging. :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:49

AnnemiekvM schreef:

En wie denk je dat zich dan gekwalificeerd achten om dat diploma uit te geven??? ;(
Reacties als "gebeurt in grote stallen ook" of "het gebeurt zo veel" zijn ook te triest voor woorden. Dat maakt het nog niet acceptabel, zolang mensen daar niet over na willen denken blijft het gewoon zo en blijft de gemiddelde leeftijd van een WPN-er gewoon 7 jaar. En hou je een hoop topics over verzekeringen die echt de moeite waard zijn want "we hebben elk jaar de premie er ruimschoots uit".

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:26

Tamara_H schreef:
AnnemiekvM schreef:

Dat is u mening, maar dan mogen er op genoeg grote paarden bedrijven wat gaan gebeuren want daar komen paarden soms een hele dag hun box NIET uit.
Ook geregeld gebeurt op stages waar ik liep, en nee dat waren niet de minste bedrijven ;)

Mijn paard staat dus als je gelezen hebt geen 23 uur op stal. Maar 1 uur buiten vrij (zomers 2á3) en dan nog zijn dagelijkse training en verzorging. :j

Toch moet ik zeggen dat ik dat ook niet de manier van paarden houden vind. Heb dan wel m'n deurne instructeurs papiertje, maar als het even kan gaat mijn paard als het weer en de bodem van de paddock en buitenbaan het goed houden, toch wel een uurtje of 5 / 6 naar buiten. En zelfs dat vindt ik eigenlijk te weinig, maargoed, andere paard van ons moet ook een uurtje of 5 / 6 naar buiten kunnen en ze kunnen niet bij elkaar staan, dus dan wordt de tijd verdeeld.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:46

@millennium; klopt degene die ik kende (paar mensen) deden deeltijd sport? Mbo niveau en zijn als ze klaar zijn gedipl. Instructeur...
Over die heb ik het (ook niet allemaal hoor, maar wel heel wat).
En ken ook een paar die voltijd doen, wat jij zegt klopt, maar wat me het meeste tegenstaat is dat paarden eigenlijk niet buiten komen... Stapmolen rijden en als iemand ze keer loslaat...
Daarnaast vind ik persoonlijk dat deurne momenteel 'toonaangevend' is in nederland/ die leiden de mensen op die 'het' moeten gaan doen, en dat zij(deunre dus) niet het in mijn ogen 'goede' voorbeeld geven mbt paardenwelzijn (buiten/groepen etc)