Dit is toch niet normaal meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiiRowiej

Re: Dit is toch niet normaal meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:04

Hoe halen die lui het in hun hoofd in JOUJOUJOU paard te pakken en er zo maar mee weg te gaan, ik was al uit mijn slof geschoten als ze met mijn paard op stal aan de haal waren gegaan laat staan van het Erf af!
ohh ik zit hier met mijn hart in mijn keel! woest maakt me dit zeg!
hou je alsjeblieft vooral niet in tijdens dat gesprek, ik ben benieuwd hoe het verloopt!
veel succes er mee hoor! enne als ik iemand in elkaar moeten slaan hoor ik het wel he, dan kom ik ff langs:P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:10

Mijn god zeg! Wat een lef hebben om zomaar een "vreemd" paard uit z'n stal te halen en mee de weg op te nemen.
Ik snap helemaal dat je dichtklapte. Ik zou dan toch voortaan alles mee naar huis nemen halster end. Jeetje zeg. Waar haal je in godsnaam het idee vandaan.
Het zal je maar gebeuren, als ze niet weg gestuurd zouden worden van stal dan zou ik zelf vertrekken.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 03-02-11 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:18

Ik mis de reactie van je stalhouder. Want als 1 van mijn pensionklanten dit zou doen dan was ze binnen 2 dagen weg.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:19

echt mijn ogen rolden bijna uit mijn hoofd toen ik t las. zoiets zou ik niet eens durven :oo
vind ook echt dat je koel reageert, wel heel knap. ik denk dat ik eerst ook helemaal perplex had gestaan maar vervolgens wel heeeel erg tekeer was gegaan tegen der. mijn merrie is ook paaaanisch voor vrachtwagens en trekkers, die flipt totaal. zoiets doe je toch gewoon niet.

en dan is ze een jaar of 16 en geeft ze de eigenaresse van t paardje de schuld, maar ze is dan zelf toch ook oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat ze doet. ze had ook kunnen zeggen nee daar doe ik niet aan mee. belachelijk zeg. ik zou eissen van de staleigenaar dat ie die twee wegstuurt als de eigenaresse terug is in NL en zeggen dat ik anders zelf zou vertrekken omdat ik het gevoel zou hebben dat mijn paard er niet meer veilig zou staan. bah bah ik moet er niet aan denken dat zoiets hier zou gebeuren :n

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:25

WAT???? Dit is echt zo belachelijk dat er echt geen woorden voor zijn! Hoe verzin je het |o

Wat een ontzettend onverantwoorde mensen zeg! Ik had toch zeker een hartig woordje gesproken met die verzorgster hoor, om er iiig zeker van te zijn dat zij zoiets NOOIT meer in haar hoofd haalt.

Verder vind ik je erg redelijk, dat je het gesprek met de eigenaresse af wil wachten voordat je met eisen komt. Had ik niet gekund denk ik :x

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:29

omg, ik had der zeker voor der bek geslagen! #)

Hur_by

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:32

ik zou woest geweest zijn ik had de eigenaar voor de keuse gesteld of hun er uit of jij weg

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:34

nou mijn kaakt hang ook hiero...
dat vind ik echt niet normaal hoor!!
je pakt toch niet zomaar iemand anders paard :oo
Ik vind het al brutaal als je in de boks van iemand anders zijn paard gaat staan.
laat staan hem mee nemen.. tssskk :n

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:59

Caira schreef:
Ik mis de reactie van je stalhouder. Want als 1 van mijn pensionklanten dit zou doen dan was ze binnen 2 dagen weg.

Helemaal mee eens, Caira. Ik zou weggaan als die andere mensen niet weg gestuurd worden. Want niemand komt zonder mijn toestemming aan mijn paard. Is dit de algemene mentaliteit op die stal of alleen bij deze mensen om zo maar een paard van iemand anders mee te nemen? Dit gebeurd bij ons op stal echt niet hoor.

Weggaan is altijd een optie hoor. Want er is genoeg in de buurt van Putten te vinden. Ik ken veel stallen in Putten en weet dat er genoeg leuke stallen zijn waar de verzorging e.d. goed is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:02

Wat belachelijk !

Kan me voorstellen dat je helemaal perplex stond.
Dat verwacht je ook absoluut niet.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:05

Jeeetje wat erg! Hoe haalt ze het in haar hoofd? Bij ons zou ze dezelfde dag nog mogen vertrekken, dat weet ik zeker!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:07

Zo dat zou dus echt niet iemand zomaar met mijn paard moeten doen :( }:)

ik zou als ik jou was een andere stal gaan zoeken, je hoeft echt geen vrienden zijn met de mensen op stal maar vertrouwen vind ik zelf wel erg fijn!

Succes met je gesprek :')

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:08

Paan schreef:
Caira schreef:

Helemaal mee eens, Caira. Ik zou weggaan als die andere mensen niet weg gestuurd worden. Want niemand komt zonder mijn toestemming aan mijn paard. Is dit de algemene mentaliteit op die stal of alleen bij deze mensen om zo maar een paard van iemand anders mee te nemen? Dit gebeurd bij ons op stal echt niet hoor.

Weggaan is altijd een optie hoor. Want er is genoeg in de buurt van Putten te vinden. Ik ken veel stallen in Putten en weet dat er genoeg leuke stallen zijn waar de verzorging e.d. goed is.

Ik heb best wel eisen voor stalling en zit ook niet breed. Ik kijk genoeg, maar heb nog nooit iets vergelijkbaars gevonden.
Sowieso ligt het probleem niet bij de stalhouder ;)
Die was zelf ook erg boos (zoals ik al zei, wellicht moeten ze weg); maar ze kunnen niets doen tot die eigenaresse terug is. Ik begreep dat ze deze week terug komt. Ben benieuwd..

Danique91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:12

Jeeee! Als ik daar achter zou zijn gekomen zou ik helemaal door het lint gaan! Wie heeft het recht om op jouw paard te klimmen zonder toestemming??

Dan kan er wel niets gebeurd zijn, maar dat doe je toch niet! Je neemt toch niet zomaar een paard mee, sorry maar hier kan ik echt niet bij.

Pff als ik dit lees wordt ik echt boos. Sorry maar dan denk ik; je hebt een draadje los zitten daarboven als je zomaar iemands paard meeneemt zonder toestemming.

maargoed dat is mijn mening.
Zorg dat dit verhaal een staartje krijgt zou ik zeggen ;)

En al helemaal door iemand die je echt niet kent, als het nou een goeie stalvriendin zou zijn, dan zal ik al hebben; doe normaal! Maar iemand die je helemaal niet kent :?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:13

Net wat Caira ook al zei, die zou van mij ook per direct de stal mogen verlaten!
Maar hoe zijn ze eigenlijk aan je zadel en hoofd stel gekomen. Liggen die net achter slot en grendel bij jullie?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:16

Paard is aan de hand meegenomen ;)

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:16

dan heb je wel lef zeg! ;(

en dan nog doodleuk vertellen alsof er niets aan de hand is!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:17

aerdenhout1 schreef:
Net wat Caira ook al zei, die zou van mij ook per direct de stal mogen verlaten!
Maar hoe zijn ze eigenlijk aan je zadel en hoofd stel gekomen. Liggen die net achter slot en grendel bij jullie?

Of ze hebben er iets anders opgelegd, zou helemaal mooie boel zijn.

Inderdaad wat Danique91 zegt; al zou het een stalvriendin zijn zou ik het belachelijk vinden, maar alsnog enigszins te begrijpen, maar dit?? :(

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:23

aerdenhout1 schreef:

Ze hebben haar aan de hand meegenomen (had ik ergens al gepost maar dat is niet zo duidelijk meer, zoveel reacties :P)

Maar ik snap niet dat jullie allemaal zeggen dat je de stal zou verlaten... Het ligt niet aan de stal, maar aan de mensen van dat ene paard. Aan de hand van dat gesprek zorgen we nog wel dat het word opgelost. In de zin van; dit mag echt nooit meer voorkomen, en dan ga je toch niet weg bij een stal waar je paard dolgelukkig is :P Laat de probleem makers maar vertrekken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:24

Maar als mensen al zoiets in hun hoofd hebben en dus zo weinig eerbied hebben voor andermans eigendommen vind je het dan nog wel vertrouwd als zij op stal rondlopen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 14:30

Caira schreef:
Maar als mensen al zoiets in hun hoofd hebben en dus zo weinig eerbied hebben voor andermans eigendommen vind je het dan nog wel vertrouwd als zij op stal rondlopen?

Ik denk dat ik aan dat verzorgstertje wel goed heb duidelijk gemaakt dat mijn spullen en dan voornamelijk Flower OFF limit zijn. Tot nu toe gaat dat ook prima. Als ze dan iets wilt doen uit ' aardigheid' (uitmesten ofzo) vraagt ze het aan mij of de ze dat mag. (uitmesten doen ze als de paarden buiten staan, dus geen paard in box op dat moment)

Die eigenaresse weet ik niet, die heb ik nog steeds nog nooit ontmoet omdat ze niet in NL is. Of ik die vertrouw moet ik nog meemaken.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:51

Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt (niet dat m'n paard helemaal meegenomen is, maar toch). Er was bij ons op stal ook een nieuw paard gekomen, een fries. Mijn merrie is nogal dominant en die fries kwam voor de eerste keer in de groep. Ik was daar niet bij, maar toen ik 's avonds op stal kwam had paard een dik bloedend been, waar ze niet meer op wilde staan. Bleek dat die fries (met ijzers!!) mijn paard getrapt had. Vervolgens besloten dat ik die twee absoluut niet bij elkaar wilde hebben, wat ik ook duidelijk heb gemaakt op stal.
Paar weken later kom ik op stal. De dag ervoor was ik niet geweest en had ik dus een stalgenootje gevraagd of zij op wilde strooien. Was geen punt. Toen ik op stal kwam zei ze doodleuk: oh ja, ik heb gisteren even Fior (mijn paard) en de fries samen buiten gezet, ik dacht dat ze dat wel lekker zou vinden.
Gelukkig uiteindelijk niks gebeurd, maar ik wil niet weten hoe ze erbij had gelopen als het weer mis was gegaan. Kan me dus goed voorstellen dat je hier behoorlijk pissed over ben, ik vind dat je dat echt niet kunt maken zonder toestemming van de eigenaar!

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:25

nou wij hebben een tijd geleden ook zo iets gehad op stal, we hadden een nieuw verzorgertje op stal voor 1 van de shetlanders (meisje van hoog uit 12 jaar) allemaal prima en goed afgesproken. ze kwam altijd samen met haar moeder en na een paar weken besloot ze dat ze ook wel bekwaam genoeg was om ook alle andere paarden, dus van allemaal verschillende eigenaren, ook uit de wei te halen en te poetsen en te longeren. nou die heeft het dus ook flink te horen gekregen van de stal eigenaresse!

abby12wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:35

Wat erg!!! Ik zou mijn paard meteen weg halen daar! En dan nog naar buiten wat nog erger is!! Wow :+
Mijn verzorg paard staat op een vol pension de paarden worden alleen gevoert en gemest. Alleen als de eigenaren niet kunnen of het vragen worden de paarden geborsteld en/of gelongeerd of mee gelopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:42

MiiRowiej schreef:
nou wij hebben een tijd geleden ook zo iets gehad op stal, we hadden een nieuw verzorgertje op stal voor 1 van de shetlanders (meisje van hoog uit 12 jaar) allemaal prima en goed afgesproken. ze kwam altijd samen met haar moeder en na een paar weken besloot ze dat ze ook wel bekwaam genoeg was om ook alle andere paarden, dus van allemaal verschillende eigenaren, ook uit de wei te halen en te poetsen en te longeren. nou die heeft het dus ook flink te horen gekregen van de stal eigenaresse!

Zo hadden wij verzorgmeisjes bij een paar shetlanders die ze mochten poetsen en in de stapmolen mochten zetten. Die diertjes hadden geen conditie, omdat er nooit wat mee gedaan werd. Die stonden toen ineens rustig 1,5 uur in de stapmolen, zij een dorp verderop gezien met die meisjes erop (dieren waren niet ingereden) en werden met een longeerlijn vooruit geslagen.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring met bijrijdsters is dat je sowieso een oogje in het zeil moet houden, hoewel ik ook een aantal geweldige meiden heb getroffen.