Hoeveel betalen jullie voor je pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:23

M_D_H schreef:
ze hebben de menbak en de buitenbak die ook voor de wedstrijden wordt gebruikt :))
neemaan dat die beide nog wel in goede staat zijn? :') :+

nou, je hebt idd het hooiland, verder heb je verscheidenen maneges, voorst, koopman, pothoven, etc etc etc...
bovendien heb je nog kleine stalletjes waar je wel is waar geen binnebak hebt, maar die wel vaak een regeling hebben met een vereniging met binnenbak :)

De menbak mogen wij niet rijden.
Voorrst en pothoven is een kwartier met de auto daar kan ik de kleine meid niet alleen heen sturen, ze mag dan wel niet alleen rijden, maar wel tutten.
Koopman neemt geen pensionpaarden. Als jij een andere weet met binnenbak (uitgezonderd het Hooiland) houd ik mij aanbevolen.
Hooiland ben ik over aan het denken maar mag je geen intructeur van buiten af meenemen, en weet niet hoe lang de paarden daar in de wei komen.
Mijn dochter gaat altijd naar de bosruiters en dat is van Riant te doen. Weidegang is voor mij wel heel belangrijk, en ik hou dan ook goed in de gaten dat ze veel naar buiten komen ;)

M_D_H

Re: Hoeveel betalen jullie voor je pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 02:09

koopman neemt wel pensionpaarden aan :))
mijne heeft er gestaan, en er staan er nu nog wat :D
ik za is even rondkijken...
is binnenbak echt een pre?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 02:26

Koopman in Lieren bedoel je?
Toen mijn dochter er nog reed stond er 1 tinker en dat was een uitzondering.
Binnenbak is een pre en natuurlijk weidegang. Verdere luxe vind ik niet interessant.
Het nadeel dat de meeste maneges hebben is dat als mijn dochter uit school komt, de manegelessen beginnen, en dat zij dan niet kan rijden.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 02:34

Ik betaal 80 euro per paard.Stro zit bij de prijs inbegrepen maar hooi niet maar we kunnen wel voor hele winter inslaan want daar is voldoende ruimte voor.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:36

ja dat is zo :))
veel pensionstallen die geen binnenbak hebben hebben wel een egeling met een vereniging in de buurt...
maar als voorst al te ver weg is is de berkehoeve of dressspring/de cannenburgh zeker ook te ver?
naast de hal van wwna is ook een stal waar ze buiten komen, en de stal heeft een regeling met wwna dat hun klanten in de hal mogen rijden :))

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:24

Ik heb momenteel geen eigen paard.
Maar op de stal waar ik rijd, betalen eigenaars 350 euro per maand.

Mamiita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:09

125 voor de stal incl. hooi stro
30 voor voer
en ja verzekering en hoefsmid dan nog:D
Valt best mee vind ik nog:D

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:13

Ik betaal 150,- in de maand

-2 keer per dag krachtvoer en hooi/kuil
-Stal van 3 bij 4,5
-Worden binnen en buiten gezet
-Zomers 24/7 op het land, 's winters +- 12 uur per dag
-Verlichte buitenbak 20x40, niet altijd te rijden
-Op een km afstand, zandpaden en bos

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:31

M_D_H schreef:
ja dat is zo :))
veel pensionstallen die geen binnenbak hebben hebben wel een egeling met een vereniging in de buurt...
maar als voorst al te ver weg is is de berkehoeve of dressspring/de cannenburgh zeker ook te ver?
naast de hal van wwna is ook een stal waar ze buiten komen, en de stal heeft een regeling met wwna dat hun klanten in de hal mogen rijden :))

Ik zit totaal niet in jullie regio hoor, maar hier is die gevallen de contributie van de vereniging zo hoog dat je er weer 15 euro per maand bij op kan tellen. 5 minuten bij mij vandaan zit ook een stal die iets van 360 vraagt, is geen super prijs kwaliteit verhouding, maar als het dan 5 minuten fietsen is en je kunt er altijd op de fiets naar toe (ook 's avonds veilig via een goed verlichte weg) ipv dan je 10 km met de auto gaat iedere avond omdat je anders een half uur langs een bos moet fietsen, bespaar je wel behoorlijk op je brandstof kosten. En het scheelt ook behoorlijk wat in tijd, mijn paard staat ook 10 km van huis en dat kost me toch een half uur reistijd iedere dag. Bovendien zeggen faciliteiten ook niet alles, voer + stalbeleid, sfeer op stal etc. spelen ook een grote rol.

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:12

Nou.. Ik betaal 325 volpension.
Puur alleen om het feit dat ik niet elke dag naar stal kan om voer klaar te zetten, en het
ponyland te mesten, en mijn eigen stal.

325 vind ik best prijzig, vooral als je de stal ziet waar ik sta.
Voor de faciliteiten doe ik het zeker niet. Alleen een binnenbak waar van het zand veel te zwaar is.
Buitenbak zelfde verhaal, geloof niet dat iemand die ooit gebruikt. Dit is het enige waar je het mee
moet doen, op zich genoeg maar ik zie liever wat meer.

Ik doe het nu omdat ik niet anders kan, er is hier niks in de buurt waar je vol pension kan nemen.
De 1 is een doe het zelf stal, de ander heeft geen binnenbak (met de zomer geen probleem, winter ander verhaal..)
en de ander is het wel mogelijk maar een ongelovelijke kak stal.. Bah!

Voorlopig moet ik het hier dus mee doen..

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:15

Wij zijn €205,- kwijt per maand !! Uitmesten ,, buiten en binnen zetten van de paarden zit erbij .. Voer ook al !!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:16

295, volpension

super binnenbak
super buitenbak
super longeerkraal
veel land (zomers wordt hij buiten gezet swinters moet je het zelf doen)
mooie ruime buitenboxen
Paddocks
Aan het bos

Ik mis alleen een stapmolen en een springweide

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:24

Wat komen er soms toch goedkope stallen voorbij!
Ik betaal 245 per maand, en dat is inclusief mesten.
Ik heb dan buitenbak en longeerbak die altijd te gebruiken zijn (ook met heftige regenval), paddock en een ruime loods waar de boxen in zijn, dus je kan ook wandelen met je paard door de loods.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:38

Ik betaal € 330 per maand...dit is inclusief mesten, voer, voeren en 5x per week een uur in de paddock zetten. Ik heb echter alleen de beschikking over een buitenbak, in de zomer weiland, longeerbak, kleine paddock's en een stapmolen maar dan komt er € 40,- bij per maand.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:41

Tja Mir_horses, maar alles wat zo goedkoop is zit in Groningen of in de andere uiterste punten van het land. Daar heb je dan wel goedkope stalling maar weer weinig anders dat het leven leuk maakt :D
En 245,- all in en met een altijd berijdbare bak is nog best redelijk toch? :)

Bij ons betalen ze 135,- voor doe-het-zelf inclusief kuil en bodembedekking. Dus dan moet je nog voer kopen, mesten, buiten zetten, voeren. Er is een buitenbak maar die is zeker niet altijd te rijden ;( Ik zou er zelf nooit voor kiezen om elke dag, 2 keer per dag er heen te MOETEN en in de blubber te ploegen en zelden te kunnen rijden voor een banketstaaf besparing van misschien 5 tientjes in de maand. (Ik rijd gelukkig alleen bij :7 )

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:47

Er komen hele goedkope stallen voorbij, soms snap je gewoon niet dat het er voor kan (en soms niet hoe ze het durven vragen ;) )! Ik betaal 215, volpension, met veel ruwvoer en de hele dag weidegang. En een buitenbak, die nog in aanleg is (betaal deze maand daarom nog 180€) maar die als het goed is, bijna altijd te rijden is. Het scheelt natuurlijk per regio maar hier in de buurt heb je soms ook dat je bijna 100€ verschil in prijs en dan krijg je ongeveer hetzelfde ervoor terug. Vreemd toch eigenlijk dat vaak toch beide stallen volstaan.

loveeguess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:50

ik betaal 210 & er zit allles bij

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:57

250,

daar bij heb ik:
binnen bak 20 x 40
buitebak 20 x 60
stapmolen
longeerbak
paddock
wel zelf mesten opstrooien en natte plekken doen hun
zomers wiedegang (helaas)
voer

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:21

Ik betaal 150 in de maand. Incl:

brok+muesli, onbeperkt zelf voeren
weilandverplaatsing
wasplaats
wormenkuren
influenza en tetanus inenting
hooi+vitaminekoek in de winter
dagelijks toezicht
gebruik van de baan, kraal, bak en springmateriaal
zadelkamer
koffie, thee, chocomelk en koekjes :D
en korting op lessen :)

Mamiita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:44

125 ex voer.

paardengirll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:14

ik betaal 75,- in de maand voor me schetlander ;)..
en voor een paard betaal je daar 150,-
en dan heb je voer erbij ze worden sóchtends in de wei gezet en in de avond weer naar binnen gehaalt,
de DA kosten worden gedeeld met de mensen die daar ook staan, wormenkuur krijg je er gratis bij (zit in de stallings geld)
echt ideaal en super goedkoop

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:44

Bij ons verschillen de prijzen. Wat voor stal je hebt (de grote van de stal, pony/paard) en of je 24/7 buiten staat.
dit kan varieren van 50 euro tot 275 euro per maand

dan heb je :
2 verlichte buitenrijbanen
1 binnenrijbaan
1 paddock/longeerbak (komt er nog 1 bij)
1 roundpen
1 warm en koud water spuitplaats
1 koude spuitplaats
keuze uit stro en vlas
ruime hoeveelheid ruwvoer
2 x per dag krachtvoer (keuze uit: lucernemix, basisbrok, muesli, granenmix, sportbrok)
in de zomer springweide met ook boomstammen
stalling voor trailer en kar/sulky etc.
inprincipe elke dag buiten, in de winter in de winterpaddocks en in de zomer kun je kiezen voor 24/7 op de weide of gewoon op stal snachts. Buiten staan ze in groepen van gemiddeld 3/4 paarden. Doordeweeks worden ze buiten en binnen gezet en in het weekend alleen zelf binnenhalen. Maar dit kan makkelijk geregeld worden.
Dichtbij het duingebied en strand, verder kan je ook leuk rondje door de polder zelf rijden
Eigen keuze van instructeur
warme en koude dranken en ijsjes
eigen ruime zadelkast
6 dagen word er uitgemest op zondag zelf mesten

staan +- 100 paarden/pony's

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:05

Wat een prijs verschil zeg bij iedereen! :oo

Ik betaal 75, - in de maand,
Ik mag kiezen shet buiten laat staan of op stal,
wil ik hem op stal, word hij ochtends/avonds binnen/buiten gezet. 1 x perdag brokken en flink wat kuil.
Daarbij in zit een buitenbak fijne lampen voor in de avonds. Stro, Wormenkuur, mooie omgeving. :)
Dat is geen geld :o
Alhoewel ik soms stiekem toch de binnenbak mis hihi.

Emperorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:46

Pfoeee, jullie hebben het allemaal wel lekker..

Hier in Soest waar ik werk op stal vraagt zij 400 euro per maand voor. Er zit dan weidegang, stalling uitmesten, binnen buitenhalen (soms), buitenbak 20x40 en bos tegenover de straat.

Persoonlijk vindt ik dat ze er teveel voor vraagd want ik stal mijn paard voor 90 twee straten verderop met precies dezelfde dingen allleen bos is wat verder weg en buitenbak is verlicht en 40x60. Nouja, wat heb je liever :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:27

Grappig om te lezen, en een enorm verschil in prijs waar de voorzieningen nagenoeg gelijk zijn...

Dan ik:
Ik sta bij een particulier, die hoefsmid is. Heeft zelf een shet en een haflinger, ik sta er met mijn Lusitano, en er staat nog iemand met een shet en een new-forest.

Ik betaal 150 euro per maand.
Daarvoor krijgt mijn paard:
* nagenoeg onbeperkt goede kwaliteit hooi. (verdeeld over 4 voerbeurten, en echt veel)
*Hij staat in een inloopstal, met daarvoor een altijd droge paddock. Daaraan sluit een landje dat nu in de winter totaal modderig is. Daar weer aan liggen een aantal weilanden. Als t niet te nat is, dan lopen de paarden in de weilanden. Anders in de paddock en het modderlandje.
*Het is volpension. Er wordt gevoerd, gemest, het land en de paddock worden goed onderhouden.
*Bekappen zit bij de prijs in... :) evt. hoefijzers betaal ik wel voor. (goedkoop. mijn paardje moet op ijzers.)
-wormenkuur en entingen zitten niet bij de prijs in, maar worden wel voor alle 5 tegelijk gedaan.
*ik heb er mijn eigen zadelkast neergezet, en ook mijn menwagentje staat daar. (betaal ik niet extra voor)
*In overleg kan mijn paard altijd wat extra zorg krijgen, zoals medicijnen, of been koelen. (zonder extra kosten)
*Er zijn binnenstallen, zonder uitloop. Als het echt heel beroerd weer is, dan krijgen ze soms binnen te eten Kunnen ze even drogen. Daarna gaan ze lekker weer naar buiten...
*als de paarden om wat voor reden dan ook een keer 's nachts binnenblijven, dan ligt er stro in de stal. Meestal niet, ze staan toch bijna 24/7 buiten... Ze liggen het liefst in de droge zandbodem van de paddock te slapen
*Als ik een keer graag met een vriendin ofzo wil rijden, dan mag ik de haflinger meenemen... Is voor de haf ook leuk. We zijn ook wel eens samen weggeweest, maar dat komt er vaak niet van.
*Er is heel veel ruimte om te poetsen, en er is stromend -koud- water.
-echte mooie uitrijmogelijkheden zijn er niet vanaf stal, (geen bos ofzo) Je kunt wel lekker onderlangs de dijken rijden hier in de betuwe...
-Er is geen binnenbak en ook geen buitenbak
* ik mag evt in de paddock longeren, of in het land rijden als t niet te nat is. (doe ik eigenlijk noot, ik ga altijd de hort op...
* als mijn paardje binnestaat, dan staat hij samen met de haflinger in een heel grote box (3*6 ofzo)
(mijn paardje staat echt niet graag alleen)
* mijn paardje is -helaas- een luchtzuiger. hij heeft een band om. daar wordt verder niet moeilijk over gedaan. (je bent dan dus echt niet overal welkom...)
* goede sfeer, en afspraken worden nagekomen.
- krachtvoer zit niet bij de prijs in. Als ik het neerzet wordt het wel gevoerd. (mn paardje krijgt alleen in het voorjaar, als hij volop in de rui is een handje brok.) verder krijgt hij 1 pavo-koek per dag. Wordt voor me gedaan.
* ik heb op dit moment nog geen bijrijder, maar die komt binnenkort wel (ben ik afspraken over aan het maken) Ook dat gaat zonder problemen, als de staleigenaresse maar weet wie t is.
* De paarden staan daar aan huis (wonen 2 gezinnen), Er is vrijwel altijd wel iemand aanwezig. Dus altijd toezicht!

Ik heb het erg naar mijn zin (en mijn paardje ook), en vind de prijs zeer redelijk.