Paard o.v.b van betaling verkocht! TIPS gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:47

Tuttebel schreef:
Als je nou eens contact met de staleigenaar opneemt? En kijken of jullie samen iets kunnen beginnen tegen deze man?

Helaas neemt deze staleigenaar ook al enkele dagen zijn telefoon niet op! En kunnen wij niks doen momenteel.
Het paard moet er enorm slecht uitzien. Hiervan maken we zodra we kunnen direct foto's als bewijs.

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Paard o.v.b van betaling verkocht! TIPS gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:50

Veel succes straks! Neem wel alle papieren mee, en het contract, voor het geval de staleigenaar moeilijk gaan doen.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:58

Wow wat een rot kwestie zeg!
Heel veel succes zometeen!

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:58

Jeetje wat een toestand zeg

Gaat het paardje wel naar de oude verzorgster?

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:01

De oude verzorgster is niet in staat het paard over te nemen.
Helaas, gelukkig heb ik al een weigang voor haar klaar liggen.
Daar kan ze met meerdere merries samen lopen, en word er iedere dag bijgevoerd.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:02

Wij gaan vertrekken. (duimen, en positief denken haha).

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:04

Kans is heel groot aanwezig dat ook de staleigenaar het paard niet zal vrijgeven. Het paard is enigzinds nog een machtsmiddel voor hem om alsnog dat achterstallige stallingsgeld te ontvangen van de eigenaar.

Moeilijke situatie, de man heeft een deel van de betaling voldaan waardoor hij automatisch al eigenaar wordt van het betreffende paard. De koop kan op grond van wanbetaling ongeldig worden verklaard en daarmee kan de koop (mits binnen het daarvoor geldend termijn) worden teruggedraaid.
Echter is dit pas mogelijk nadat je kan aantonen dat je meermaals aanmaningen hebt gestuurd en vervolgens een deurwaarder hebt ingeschakeld om alsnog het achterstallige bedrag betaald te krijgen.

Indien aan die voorwaarden is voldaan kan via een gerechtelijke procedure de koop ongeldig worden verklaard waardoor je het bedrag terug moet betalen en de huidige eigenaar het paard terug moet geven.
Gezien het feit dat wellicht kosten krijgt aan je paard aangezien de huidige eigenaar hem onvoldoende heeft verzorgt, en daarbij de nodige kosten hebt gemaakt zou je wellicht aanspraak kunnen maken op onkostenvergoeding. (in mindering op het terug te betalen bedrag)

Al met al hele lastige situatie, zo zie je maar weer dat dit soort "rare" verkoopmethodes ook heel veel haken en ogen kent. Wens je veel succes en sterkte toe en hoop dat je je paard alsnog weer terug krijgt met een redelijke compensatie voor de gemaakte kosten en het bijvoeren van je paard.

hecowo

succes,

willemlover

ik duim mee voor jullie! :D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:13

Heel veel succes! Ik duim ook voor jullie :j

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:13

succes, ben benieuwd hoe het afloopt. mijn duimen draaien voor jullie

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:14

Ook ik duim mee voor jullie! Ben erg benieuwd hoe het afloopt.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:15

Ik hoop dat het goed afloopt!Ik duim ook mee!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:19

Heel veel succes TS en je vriendin!!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:20

Mocht de stalhouder het paard niet meegeven zonder dat het achterstallige bedrag betaald wordt, hem gewoon van het geld van de wel verkregen aflossingen betalen.

De man die achterstallig is zal echt geen rechtzaak van min 1500 euro aanspannen als hij geen geld heeft, de koop is ontbonden door wanbetalen en hij dus geen poot om op te staan heeft. Hij kan zijn geld wel terugeisen van jou maar dat zou dan toch weer naar de stalhouder moeten omdat die dan echt wel een incasso bureau oid inschakelt. Hij komt er zo nog goed vanaf..

Ik hoop dat jullie veilig thuiskomen straks, paardje zal wel blij zijn jullie weer te zien.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:42

Ik ken Romanova ook. Dit heeft ze niet verdiend. Ik hoop dat jullie Romanova (Romy) mee terug nemen en dat ze lekker tussen soortgenoten op de wei mag staan en paard mag zijn.

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:45

nee absoluut geen geld betalen waar je niet voor aansprakelijk bent.
Die stalhouder vecht het maar uit met de wanbetaler.
In het slechtste geval betaal je de stalhouder en de eigenaar beschuldigd jou van diefstal van zijn paard, waardoor je dus en je geld en je paard kwijt bent. Helaas handeld de wet niet naar de moraal van dit verhaal waardoor de koper, al ho cru het ook klinkt nog steeds wettige eigenaar is zonder dat hij zijn geld volledig aan jou heeft betaald.

Het terugvorderen van iets dat je verkocht hebt gaat niet zo makkelijk als dat hier wordt gesteld.

Al hoop ik wel dat je je paard mee krijgt en in goed overleg misschien een deal kan sluiten met de huidige eigenaar!!

Maar pas op, als je hem mee neemt is het in principe diefstal! Wie de papieren van het paard op dat moment in beheer heeft doet dan niet terzake.
aangezien het om een overeenkomst gaat tussen beide partijen die tot op heden nog niet ongeldig is verklaard.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:52

Zelf heb ik ook goede ervaringen met een (andere) paarden-advocate... maar om dat nu aan te raden?
Dat kost handen vol geld.
Ik zou informeren wat je rechten zijn en het paard verkopen aan die verzorgster als dat mag.

Jose22 schreef:
Je kan koopontbinding eisen ivm het niet nakomen van de afspraak.

Ik raad je niet aan naar het juridisch loket te gaan of rechtsbijstand, (die hebben te weinig verstand van dit soort bijzondere situaties) maar direct een goede advocaat in te schakelen. Floortje Maat bijvoorbeeld (http://www.mrmaat.nl). Zij is hippisch advocate en weet precies hoe een dergelijk 'spel' gespeeld moet worden.

Succes!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:10

Ben benieuwd zeg! heel veel succes!

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:29

Ik duim ook dat alles goed verloopt, en dat jullie het paardje zonder (al te veel) problemen mee na huis kunnen nemen.

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:07

Wat een verhaal, ik heb even snel doorgelezen. Maar ik wil jullie heel veel succes wensen, houd voet bij stuk!
En ik duim voor een goede afloop!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:53

Wat een moeilijke situatie zeg , wel heel erg gedurft dat je met de trailer op weg gegaan bent , stoer hoor +:)+

Ik kan me voorstellen dat de stal-eigenaar het niet tof vindt als je het dier zomaar ineens mee wilt nemen.... want voor hem is het natuurlijk "zijn" paard en een compensatie voor de gemaakte kosten die nooit betaald zijn.

Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is , zulke dingen zijn behoorlijk spannend omdat het verhaal zoveel kanten op kan gaan :=

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:59

Nou hopen dat ze nu al op de terug weg is. En natuurlijk met paard in de trailer.

Ik blijf ondertussen duimen!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:01

suc6 ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat het paard er ni te veel onder geleden heeft... en dat de staleigenaar niet moeilijk gaat doen.... we hopen snel wat te horen :D

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:04

Brrrr... Spannend hoor, ik hoop dat alles goed verloopt en dat het paardje straks fijn thuis staat. Ik duim ook door.