Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:17

met alle respect (nou, nee, eigenlijk niet...sorry), iemand die zo met dieren omgaat zou dus mijn vriend (in) niet meer zijn he.

Ik vind 't allemaal heel erg vaag, en het dood zielig voor het paard.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:19

Balou_k schreef:
Ze wilt het zoiezo niet houden, ze vind het dier niet leuk en heeft geen klik, ze gaat bellen met de vraag of ze haar terug nemen voor minder geld dat ze betaalde

Dit vind ik echt heel kwalijk. Nog afgezien van de gebreken die het dier vertoont. Als het dier gezond was geweest, was er dus ook geen klik. Je vriendin heeft een paard gekocht, geen nieuwe trui...
Mensen denken naar mijn mening veel te makkelijk over de aankoop van een dier. Zomaar kopen zonder dat je hem gezien hebt, en dan willen 'ruilen' omdat ie niet bevalt... Mensen steken nog meer tijd in het uitzoeken van een nieuwe mobiel...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:20

Al dat gespeculeer over wie nu de werkelijke TS is...

TS: hoe oud is vriendin? (wellicht minderjarig en mag daarom nisk kopen zonder toestemming ouders? Zioe dat je zelf ook pas 18 bent namelijk... dus dan kan het zijn dat zij jonger is)

Verder vind ik het sneu voor het paard. Mok is te behandelen en dat slechte lopen kan ook door ondervoeding, afvallen, te weinig spieren komen. Ik vind dat vanaf dat ze het dier gekocht heeft, de zorg voor het dier heeft genomen. En dat zij er een DA bij moet halen. Stom stom dat ze ongezien gekocht heeft en ja dan koop je een kat in de zak. Simpel. Maar laat dat dier er niet de dupe van worden en haal er als de s*demieter een DA bij!!

dromertje2

Balou-k
Newbie

Re: ****« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2011, 16:15:15 pm »Citaat Ik heb een hele mooie merrie op het oog, via Joo hier ben ik meer over haar te weten gekomen, heb nu een bedrag overgestord als aanbetaling en vanavond gaan ze kijken of het binnen is dan word ze zo snel mogelijk (ik hoop te kunnen regelen morgen) gebracht..
Nieuwschierig welk paard : Zora een mooie zwarte merrie.

Hierboven het bericht dat je zelf geschreven hebt op in het topic op bokt. ( heb het eventjes gekopieerd)
heb naam handelsstal eventjes in sterretjes gezet. Als dit jij niet bent zit je op het account van iemand anders en dit maag trouwens niet.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 12-01-11 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Ts. je vraagt juridisch advies. Je wilt weten of de handelaar verplicht is het paard terug te nemen. Vraag het aan een rechtswinkel o.i.d. Zij kunnen je betrouwbaar advies geven.

Ik denk dat Ts het paard zelf heeft gekocht en inmiddels weet dat het niet zo handig was dit ongezien te doen en daarom over haar 'vriendin' spreekt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:21

Roosch schreef:
Had dat topic ook al gevonden tussen haar berichten, jes_sira.

TS, ik zou graag eerlijk antwoord willen op mijn vraag.
Ben jij de persoon waar het in dit topic over gaat? Heb jij ongezien een merrie gekocht?

Eerder in dit topic zeg je namelijk dat je op dit moment geen paard hebt maar wel op zoek bent, terwijl je berichen dat op bokt.be en op bokt.nl tegenspreken.

Ik ben die persoon niet mijn tel nummer is eventueel op te vragen naam van vriendin zet ik echter niet open en vlood op internet. Zij post wel vaak op bokt be met mijn acc en ik adviseerde haar over bokt over de mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:21

Ik krijg hier wurgneigingen van, jeuk en een hoge bloeddruk...

Heeeeel frappant allemaal, nét even iets te toevallig. Jij verdient geen paard! Arm diertje..
Wordt je opgelicht door een louche paardenhandelaar, die -in mijn optiek- al helemaaaaaaal geen paarden verdient. En dan als je zo STOM bent om het paard niet te laten keuren en er geen dierenarts bij wil halen... dan verdien je het ECHT niet! Medelijden met het paardje, waar zal hij terecht komen? Het heeft waarschijnlijk vreselijk veel pijn en een nieuwe baas die hem niet meer hoeft alsof je een voorwerp hebt gekocht!!! En dat arme dier staat daar maar te creperen omdat hij toch niet zo mooi is als op het plaatje en omdat dat domme paardenwijf als baas, voor een dubbeltje op de eerste rij wil moet hij maar weg!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:23

chanel1985 schreef:
Balou-k
Newbie

Re: ****« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2011, 16:15:15 pm »Citaat Ik heb een hele mooie merrie op het oog, via Joo hier ben ik meer over haar te weten gekomen, heb nu een bedrag overgestord als aanbetaling en vanavond gaan ze kijken of het binnen is dan word ze zo snel mogelijk (ik hoop te kunnen regelen morgen) gebracht..
Nieuwschierig welk paard : Zora een mooie zwarte merrie.

Hierboven het bericht dat je zelf geschreven hebt op in het topic op bokt. ( heb het eventjes

Dit is MIJN acc enkel zit vriendin prutsmuts wel eens op.. Nogmaals bel maar vanavond is ze bij mij.

gekopieerd)
heb naam handelsstal eventjes in sterretjes gezet. Als dit jij niet bent zit je op het account van iemand anders en dit maag trouwens niet.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:23

Ik snap niet dat sommige mensen hier nog zo fanatiek op ingaan. Dit is toch te dom voor woorden? Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Of het nu de TS zelf is of een zogenaamde vriendin. Wie zo dom doet moet maar op de blaren zitten.

Ik zou willen zeggen: TS: veel succes ermee!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:24

Chanel, het is dezelfde schrijfwijze. Zegt me genoeg.

Zilfstar, ergens heb je gelijk, maar zoals het eruit ziet liegt ze de hele boel bij elkaar. En als dat nou alles is..
Het paardje de dupe van deze mega domme actie. En dat gelieg zal de situatie alleen maar verslechteren voor dit beestje...

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:25

Ik heb hier gewoon geen woorden voor mijn haren gaan gewoon recht overeind staan
Weet niet hoe oud het paard is maar het dier krijgt geen leuke behandeling meer
Lijkt net of je iets bij het grofhuisvuil zet omdat je het niet meer wil.
Tevens verliefd op een foto worden en dan komt het dier en dan vindt je het dier niet leuk meer,
Laat eerst een dierenarts er naar kjiken en beslis dan daar een levend dier geld kost. dit zie niet als leek
Het is dat ik geen stal over heb maar anders was het dier welkom geweest en krigt heir een kans en een behandeling van de dierenarts
zou wel eens een foto van het paard willen zien
Laatst bijgewerkt door linda212 op 12-01-11 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:26

Ik heb mijn conclusie al getrokken. Zelfde manier van schrijven, zelfde spelfouten (stam + d), fel ingaan op het feit dat
het om een vriendin gaat terwijl niemand toen nog anders had geinsinueerd..

Wat zeggen je ouders van het paard? Hebben zij zich er niet mee bemoeid?

Ik zou zeggen 'Paard, veel sterkte ermee!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:28

Zinia schreef:
Ik krijg hier wurgneigingen van, jeuk en een hoge bloeddruk...

Heeeeel frappant allemaal, nét even iets te toevallig. Jij verdient geen paard! Arm diertje..
Wordt je opgelicht door een louche paardenhandelaar, die -in mijn optiek- al helemaaaaaaal geen paarden verdient. En dan als je zo STOM bent om het paard niet te laten keuren en er geen dierenarts bij wil halen... dan verdien je het ECHT niet! Medelijden met het paardje, waar zal hij terecht komen? Het heeft waarschijnlijk vreselijk veel pijn en een nieuwe baas die hem niet meer hoeft alsof je een voorwerp hebt gekocht!!! En dat arme dier staat daar maar te creperen omdat hij toch niet zo mooi is als op het plaatje en omdat dat domme paardenwijf als baas, voor een dubbeltje op de eerste rij wil moet hij maar weg!!

Sorry maar dit vind ik een beetje te ver gaan. Niemand weet of dit paard pijn heeft. Misschien mankeert het wel weinig tot niks. Diegene die dit gedaan heeft is idd stom bezig geweest en het zal nog heel wat zijn om dit in goede banen te leiden, maar laten we nou niet teveel afgeven op TS en haar adviseren met wat ze WEL kan doen.

eilleen333

Het maakt in dit geval natuurlijk geen zak uit of TS zelf de fout heeft gemaakt, of iemand anders. Dit moet gewoon goed opgelost worden voor het dier zelf.

Je kan dus proberen hem naar de verkoper terug te doen, wat je ook kan doen is, als je toch minder krijgt dan jij kreeg toen je het dier kocht, hem hier op bokt zetten. In dat geval heb je goede kans dat hij WEL iemand vind die erom geeft en hem een eerlijke kans geeft.

anneliesdj

Mensen! Wat maakt het uit of het TS zelf is of haar vriendin?
Het was een domme actie, dat realiseerd zij zich inmiddels ook wel.
Ze heeft nu meer aan zinnige adviezen om te voorkomen dat de situatie nog erger wordt voor het paard.

Zilfstar

jes_sira schreef:
Chanel, het is dezelfde schrijfwijze. Zegt me genoeg.

Zilfstar, ergens heb je gelijk, maar zoals het eruit ziet liegt ze de hele boel bij elkaar. En als dat nou alles is..
Het paardje de dupe van deze mega domme actie. En dat gelieg zal de situatie alleen maar verslechteren voor dit beestje...

Ja... door die ene reactie in dat topic wordt de twijfel wel flink gezaaid ja. Zouden mods kunnen kijken of er vanaf een ander IP adres is gemaild? (hmmm kijk te veel crime series geloof ik...)

Ts of Vriendin, wie je ook bent: NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID voor dit arme dier en haal er in g*dsnaam een DA bij!!

En TS als jij het niet bent en het IS een vriendin: zeg haar dat ze er als de s*demieter een DA bij haalt. Dit neigt naar dierenmishandeling en verwaarlozing op zijn minst! Als je een dier koopt hoor je ervoor te zorgen. OOK als het dier onverhoopt ziek blijkt te zijn/ worden (vooral als je zelf zo stom geweest bent het dier "blind" te kopen)

dromertje2

ik heb er niets mee te maken en zou me er niet druk in moeten maken, maar ik kan persoonlijk niet tegen gelieg en bedrog, op alle wijze.
Ik heb er mijn gedacht van (ik denk samen met nog andere) en hoop dat het paardje goed terrecht komt.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:29

eilleen333 schreef:
Balou_k schreef:
Ze wilt het zoiezo niet houden, ze vind het dier niet leuk en heeft geen klik, ze gaat bellen met de vraag of ze haar terug nemen voor minder geld dat ze betaalde

Dit vind ik echt heel kwalijk. Nog afgezien van de gebreken die het dier vertoont. Als het dier gezond was geweest, was er dus ook geen klik. Je vriendin heeft een paard gekocht, geen nieuwe trui...
Mensen denken naar mijn mening veel te makkelijk over de aankoop van een dier. Zomaar kopen zonder dat je hem gezien hebt, en dan willen 'ruilen' omdat ie niet bevalt... Mensen steken nog meer tijd in het uitzoeken van een nieuwe mobiel...

precies wat ik ook al zei ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:29

Meisje is 17 jaar maar had wel toestmming van haar vader (oudrers gescheiden)

Ik zou heel graag hebben dat ik vanavond word gebeld want ik ben dus niet x heb als eens een paard gekocht dat niet goed was en daar toen eerlijk voor uit gekomen waarom zou ik dat nu niet doen.. Schrijfstojl is veel hetzelfde is mijn acc en zitten er vaak samen achter de laatste 2 weken

En vaak type ik inderdaad zoals onder andere nu.. Er staan op bokt wel berichten van haar zie je gelijk de andere type wijze :)

Je mag op mijn stal komen kijken mijn stal is nog leeg ;)

Verder word het dier verzOrgt hoor mok word 2 maal daags behandeld komt buiten met paarden komt niks te kort als dit het mijne was geweest had ik de dierenarts wel gehaald heb ik destijds ook gedaan met miskoop hoefbevangen dier heel veel geld armer toen maar dieren gaan bij mij wel voor

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:30

spatter schreef:
of je een keukenkastje koopt :roll:
die vriendin van jou is geen enkel dier waardig, wat een halve gare troel :(

waarom verbaast het me nu niks dat dit in Belgie gebeurd
hopelijk krijgt het paard een baasje met verstand of wordt het naar de slacht gebracht
jou vriendin wil er geen geld insteken, schandalig :( , de handelaar is ook geen optie voor het paard, net zo'n rampgeval :(

Hoe bedoel je dat eigenlijk juist (dikgedrukte?) Ik probeer het niet persoonlijk te nemen ;) maar België is echt geen achtergesteld land op vlak van paarden hoor... hier twee paarden die via handelaar gekocht zijn, maar wel netjes gekeurt en proefgereden etc. Maar goed, is offtopic natuurlijk..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:30

anneliesdj schreef:
Ze heeft nu meer aan zinnige adviezen om te voorkomen dat de situatie nog erger wordt voor het paard.

A: Haal er een DA bij. Die kan zien of het paard verborgen gebreken heeft, OF er sprake is van ataxie en kan een behandeling inzetten.
B: neem contact op met verkoper (als die al reageert...) om dit aan te geven en dat je hem terug wilt doen.

DAT zijn de enige zinnige adviezen die te geven vallen. Waarbij ik mij hard inzet om allereerst advies A op te volgen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:31

anneliesdj schreef:

Iets met geloofwaardigheid.. en bovendien kan het best verschil uitmaken. TS is 18, 'vriendin' is..?
Bovendien zijn er al genoeg adviezen gegegeven. Samenvatting: Haal er een DA bij, schakel rechtsbijstand in en wees de volgende keer niet zo dom om een paard ongezien en ongekeurd te kopen.

Feit is dat hoe dan ook het paard er de dupe van is.

Je laatste post.. Balou_k, ik hoop dat je je realiseert dat account uitlenen niet de bedoeling is op bokt.nl.
Samen posten dus ook niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:32

Zilfstar schreef:
Ts of Vriendin, wie je ook bent: NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID voor dit arme dier en haal er in g*dsnaam een DA bij!!

En TS als jij het niet bent en het IS een vriendin: zeg haar dat ze er als de s*demieter een DA bij haalt. Dit neigt naar dierenmishandeling en verwaarlozing op zijn minst! Als je een dier koopt hoor je ervoor te zorgen. OOK als het dier onverhoopt ziek blijkt te zijn/ worden (vooral als je zelf zo stom geweest bent het dier "blind" te kopen)

Beetje off-topic, maar TS heeft die vriendin geholpen met de mok. Ik zeg niet dat ik alles weet, maar zou die vriendin dat zelf niet op moeten kunnen lossen? Als je niet weet wat mok is/ wat je eraan moet doen, hoor je dan wel een paard te kopen?

Maar de manier waarop het paard gekocht is, laat ook wel zien hoeveel verstand de koper heeft van paarden. Iemand met een beetje verstand zou het natuurlijk niet zo doen.

Maar TS, hebben jullie al bedacht wat je nu gaat doen? Is er al contact geweest met de verkoper? Hebben jullie SowieSo al een beetje research gedaan naar de verkoper? Indien deze goed bekend staat verwacht ik weinig problemen met het ongedaan maken van de koop, maar als er wel vaker dingetjes gebeuren, zou ik toch eens gaan zoeken naar een andere plek voor dit paard.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:32

jasmijn78 schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen hier nog zo fanatiek op ingaan. Dit is toch te dom voor woorden? Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Of het nu de TS zelf is of een zogenaamde vriendin. Wie zo dom doet moet maar op de blaren zitten.

Ik zou willen zeggen: TS: veel succes ermee!

TS of haar vriendin interesseert mij ook niet zo, maar het paard heeft ondertussen pijn en wordt niet beyhandeld en waarschijnlijk weer terug gestuurd naar de handelaar enz. enz.
Ik denk dat de meeste bokkers hier dus begaan zijn met het paard.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:34

Balou_k schreef:
Meisje is 17 jaar maar had wel toestmming van haar vader (oudrers gescheiden)

In dat geval sta je wel een stuk sterker omdat de koper minderjarig is. Een zaak zou je winnen denk ik? (heb ik helaas weinig verstand van)