Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
noortje schreef:ik heb vanmiddag even met de stalhouder gepraat. Hij gaat uitzoeken of we dit via de verzekering kunnen afhandelen.
Het gaat er niet om dat ik het zelf niet kan betalen, want dat is niet het geval.
even een paar vragen beantwoorden:
Hij word niet betaald om het paard uit zijn stal te halen. Het is ook geen fout dat hij het paard uit stal heeft gehaald, maar hij had dit naar mijn mening wel op een andere manier moeten doen. Gewoon aan het halster+touw de stal uit ipv de deur opengooien en naar buiten laten rennen.
Daarbij had ik het fijn gevonden als hij mij meteen had gebeld, want het was wel duidelijk dat dit geen klein oppervlakkig wondje was, dat had iedereen kunnen zien. Maar ik denk dat hij zelf ook geschrokken is en had gehoopt dat het wel mee zou vallen, maar tegen de avond stond ze nog steeds op 3 benen, toen heeft hij me toch maar gebeld.
Hij weet nu dat ik, wat er ook gebeurt, gebeld wil worden zodat ik zelf kan beslissen wat er gaat gebeuren.
Hij is er niet echt spraakzaam over want ik denk dat hij bang is dat als hij niet verzekerd is, ik het toch op hem wil verhalen.
Mocht de verzekering niet uit willen keren, dan ga ik niet proberen het op hem te verhalen. Ik vind het goede contact toch belangrijker, aangezien ik liever niet van stal wissel, en dit de eerste keer is dat er op stal zoiets gebeurt.
Ik begrijp dat je een goede verstandhouding wilt hebben met hem en voor 1 akkefietje de hele boel op wil blazen, maar misschien kun je er rustig met hem erover praten om het je toch deels tegemoet je komen in de kosten.
depbl schreef:Het maakt ook helemaal niet uit of de stalhouder wel of niet de DA heeft gebeld en of hij wel of niet vond dat hetnodig was hier iemand naar te laten kijken, dat is gewoon aan de eigenaar van het paard zelf.
Het gaat erom dat iets met het paard gebeurt is terwijl de stalhouder een dienst voor iemand verrichtte (nl het paard uit zijn stal halen) en dat er toen iets met het paard is gebeurt.
Dit kan altijd gebeuren en daar ben je ook voor verzekerd.
Het is gewoon een kwestie dat de stalhouder de schuld op zich neemt (en hem anders aansprakelijk stellen) en dit bij zijn verzekering meldt. De verzekering onderzoekt de zaak dan verder en zal in 95% van dit soort gevallen de dierenarts rekening gewoon betalen mits het paard geen ziektekostenverzekering heeft.
Succes!
noortje schreef:Hij word niet betaald om het paard uit zijn stal te halen. Het is ook geen fout dat hij het paard uit stal heeft gehaald, maar hij had dit naar mijn mening wel op een andere manier moeten doen. .
noortje schreef:ik heb vanmiddag even met de stalhouder gepraat. Hij gaat uitzoeken of we dit via de verzekering kunnen afhandelen.
Het gaat er niet om dat ik het zelf niet kan betalen, want dat is niet het geval.
even een paar vragen beantwoorden:
Hij word niet betaald om het paard uit zijn stal te halen. Het is ook geen fout dat hij het paard uit stal heeft gehaald, maar hij had dit naar mijn mening wel op een andere manier moeten doen. Gewoon aan het halster+touw de stal uit ipv de deur opengooien en naar buiten laten rennen.
Daarbij had ik het fijn gevonden als hij mij meteen had gebeld, want het was wel duidelijk dat dit geen klein oppervlakkig wondje was, dat had iedereen kunnen zien. Maar ik denk dat hij zelf ook geschrokken is en had gehoopt dat het wel mee zou vallen, maar tegen de avond stond ze nog steeds op 3 benen, toen heeft hij me toch maar gebeld.
Hij weet nu dat ik, wat er ook gebeurt, gebeld wil worden zodat ik zelf kan beslissen wat er gaat gebeuren.
Hij is er niet echt spraakzaam over want ik denk dat hij bang is dat als hij niet verzekerd is, ik het toch op hem wil verhalen.
Mocht de verzekering niet uit willen keren, dan ga ik niet proberen het op hem te verhalen. Ik vind het goede contact toch belangrijker, aangezien ik liever niet van stal wissel, en dit de eerste keer is dat er op stal zoiets gebeurt.
griebels schreef:tjady schreef:Hier kan een stalhouder niet voor verzekerd zijn. Heb ik laatst over gehad met mijn verzekering en ook met een vriendin die een eigen paardenbedrijf heeft, met paarden van klanten.
Als je paard door nalatigheid van de pensionhouder verwond is geraakt, kan je misschien hem aansprakelijk stellen. Echter dan nog moet je of vriendschappelijk tot een schikking komen of anders juridische stappen ondernemen.
Volgens mij is hij niet aansprakelijk als hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen die hij heeft ten aanzien van de zorg voor jou paard.
Waar haal je deze onzin vandaan? Ik zou een andere verzekingsman uitzoeken als je dit te horen hebt gekregen.
Dit valt gewoon onder de man zijn AVB...
Gewoon even schriftelijk aansprakelijk stellen. Kost niemand een cent, behalve de verzekeringsmaatschappij. En daar betaal je maandelijks netjes voor.
JPS schreef:Ja maar Noortje, als hij geen bedrijfsverzekering heeft, kan hij toch een beroep doen op zijn WA-verzekering?
Fleurtje100 schreef:Even puur uit interesse, wanneer kan een stalhouder dan wel aansprakelijk gesteld worden LDRD? Ik neem toch aan dat een stalhouder niet zomaar alles kan doen, zonder ooit aansprakelijk te zijn daarvoor.
Fleurtje100 schreef:Even puur uit interesse, wanneer kan een stalhouder dan wel aansprakelijk gesteld worden LDRD? Ik neem toch aan dat een stalhouder niet zomaar alles kan doen, zonder ooit aansprakelijk te zijn daarvoor.