reddingsactie molenponie hoe te vervoeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: reddingsactie molenponie hoe te vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 02:13

OMG.
Arme poown.
Die hoeven :oo

Tranen springen spontaan weer in mijn ogen.
Hoe kan je het zxo ver laten komen.

1x overslaan is al een raar gezicht, maar hier is echt jaaaaaaaren geen HS bij geweest

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 02:30

Och jezus die hoefjes... arm beest :(:) Ik hoop dat er nog wat aan te redden is, zodat hij zo pijnvrij mogelijk nog een paar jaar kan genieten van gezelschap en aandacht en een fijn weiland. Het lijkt me een leuk ponietje, en wat ik zo lees moet hij een erg fijn karakter hebben :)

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 12:01

Hey Inge en Kentaro,

Dank je wel voor jullie donaties, en al jullie reacties, we gaan onze uiterste best doen om hem nog een paar fijne jaren te kunnen geven, volgens de hoefsmid zou het met veel geduld en stapje voor stapje nog redelijk goed kunnen komen met zijn hoefjes, het zal nooit een pedicureprijs winnen, maar hij zal wel pijnvrij zijn, en dat is het belangrijkste.
Hij geniet nu in elk geval volop van alle aandacht die hij van iedereen krijgt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:21

:D
Ik moet zeggen dat ik zijn uitstraling op de foto's er helemaal niet verkeerd uit vind zien !!! (en ik probeer er niet aan te denken wat dat arme beestje allemaal moet hebben doorgemaakt...)
Hoop echt dat hij er nog véle jaren van mag genieten!!!
En hoe het er uit ziet, doet er niets toe, als hij inderdaad maar geen pijn heeft!!

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 13:36

Hey Kentaro,

Volgens angelique onze dierenarts is het inderdaad een taai beestje, met een heel zacht karakter.
Maar die zich waarschijnlijk al die jaren dus goed heeft kunnen afsluiten.
Hij is zo nieuwschierig naar alles, staat de hele dag om zich heen te kijken, naar de andere paarden, en toen hij werd gecontroleerd door angelique gister, was hij aan het neuzen met een van de andere paarden, die 4 x groter is als hij, maar bang is hij in elk geval niet.

ZIjn bloed was trouwens ook helemaal goed, geen ontstekingen, of andere rare dingen, wormenkuur ging ook heel goed naar binnen, wel wat tekorten, maar met de juiste voeding is dat weer zo aangevuld.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:39

Wat heb je een mazzel dat ie een zacht aardig karakter heeft. Anders kreeg je er nog een hoop mee te stellen, alleen al in omgang.

Super dat zijn bloed waardes normaal zijn. Of in ieder geval.. Niet slecht en te verhelpen.
7Top. Hij komt er wel

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:44

kijk hier word ik blij van :D ! toppie van je dat je dit doet voor dat ouwe beesie!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:09

Fantastisch om te horen!!!
Dan is de kans dat het helemaal goed komt toch wel heel groot!!! Als hij nu zou staan weg te kwijnen, moet je maar zien dat je hem kunt redden!!

Als hij toch een keer in een dip mocht komen, kun je altijd een berichtje sturen en kan ik hem Reiki sturen!! Heb ik echt al een paar keer hele positieve berichten van ontvangen!!

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 15:20

Kentaro,

Daar sta ik altijd voor open, voor mijn gevoel heeft hij dit nog niet nodig, denk dat hij zijn plekje wel gaat vinden.
Maar een van de andere paardjes Noelle zou wel wat extra hulp kunnen gebruiken, zij is vorig jaar bij ons gekomen, en was vanaf dag 1 met momenten heel afwezig, ze stond vaak in de wei, gewoon voor zich uit te staren, en wa weinig contact mee te krijgen, niet door ons, en niet door de andere paarden.
Ze at wel, maar heel langzaam, en stond regelmatig met haar lip gekruld, niet echt koliek, maar wel een teken dat ze zich niet lekker voelde.
Inmiddels is er al een keer of 10 een dierenarts bij geweest, omdat ze ook gewoon af en toe dagenlang niet wilt eten.
en als ze dan wat eet, dan staat ze weer met haar lip, ze is positief getest op Cushing, heeft een heel rustig hart, waar ze zich aan zou hebben aangepast.
Sukerziekte is ook getest, maar nog niet positief.
Haar nieren, en verdere bloedwaardes zijn nagekeken, maar daar kwam verder niets uit.
Toen gister de dierenarts bij de ponie was, heeft ze gelijk weer bij noelle gekeken, omdat ze weer niet wilde eten die dag, toen ze een pijnstiller had gehad, stond ze na een half uur wel te eten, en heeft ze ook alles opgegeten.
De dierenarts denkt nu aan een maagzweer, en daar hebben we nu medicatie voor gehad, maar zou Reiki daarin een extra hulpmiddel kunnen zijn denk je, en hoe gaat dat in zijn werk ? ( kosten, behandeling etc )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:37

Het kost je zo en zo niets!! Het is simpel gezegd het sturen van positieve energie. Ik had er in het begin heel veel moeite mee om er in te geloven :P Tot ik voor de eerste keer het bij een katje probeerde. Echt onvoorstelbaar hoe goed het heeft geholpen!! Ook bij de (oude) hond van een collega. Beestje kon niet meer overeind komen.... Kon niet direct bij dierenarts terecht. Reiki geprobeerd en een half uur later liep hij door de kamer naar de schuifpui en wilde naar buiten!!!!!!
Tuurlijk kan het geen gezwellen weg halen of weet ik het wat, maar het kan echt heel goed het zelfherstellend vermogen van een mens/dier helpen!!!
Vind het het prettigst om een foto te zien (haalt niet uit of het alleen hoofd of helemaal is, is puur om goed te kunnen visualiseren), de naam en de woon/verblijfplaats.
dus als je een foto zou willen pb'en (of mailen als je dat makkelijker vind, dan geef ik m'n emailadres!?), kunnen we het uiteraard proberen!! Kwaad kan het absoluut niet!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:07

Wat een scheetje zeg! Gossie die hoefjes.. :(:) Ik weet zeker dat het ponietje het super fijn gaat krijgen daar!!
Keep us posted! ;)

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 16:11

Hey kentaro,

Ik zit nu nog op mijn werk, maar als ik vanavond thuis ben zal ik een foto mailen, las je me je mailadres zou willen sturen, dan kan ik hem mailen.
Super dat je dit vor Noelle wilt proberen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:12

Hoe gaat het met de paardjes??

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 04:51

Geweldig wat je hebt gedaan!
De oudjes van de manege waar ik heb gereden gingen meestal naar 't olde manegepeerd.
Maar heb geen idee hoe moeilijk het voor jullie is een oudje aan te nemen, en hoe alles in zijn werk gaat.
In ieder geval heb ik bewondering voor wat je alles doet, echt waar!

x

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 14:58

Hey Allemaal,

Weer even een update over Sjakie ( en Noelle voor Kentaro )

Noelle is weer helemaal de oude, ze heeft zelfs afgelopen dagen met smaak gegeten, en al haar voer op gegeten, terwijl ze dit al een paar maanden niet meer deed, en soms zelfs dagen achter elkaar niet wilde eten, wat er haar ook werd voorgehouden.
Na een laatste poging om haar op te knappen, dacht onze dierenarts dan dat het alleen nog een maagzweer zou kunnen zijn, en ze heeft daar vorige week medicijnen voor achtergelaten, en daar reageerd ze ontzettend goed op, we kunnen ons wel voor ons kop slaan dat we daar niet eerder aan hebben gedacht, maar ja een paardje met suiker, cushing en een zwak hartje, dan ga je toch eerst aan die mogelijkheden denken, en telkens knapte ze wel weer even op, maar zoals ze nu is, is ze al heel lang niet meer geweest, dus dat gaat de goede kant op.
Kentaro, hartelijk dank voor je steun in deze, want dat zal er beslist aan bijgedragen hebben.

Wat betreft Sjakie, die is al helemaal ingeburgerd, afgelopen dagen mochten de andere paardjes even naar buiten om de benen te strekken, en hij helaas nog niet omdat de grond nog zo hard is, en dat alleen maar heel veel pijn zou doen aan zijn toch al pijnlijke voetjes.
Maar hij stond echt te hinniken als een gek, omdat de paardjes die hij kon zien even uit hun stal waren.
toen ze even later weer terug op stal waren en dus in zijn zicht veld stonden, wat hij weer tevreden.

Hij eet en drink verder goed, en laat zich nu dagelijks vertroetelen door de jonge meiden die op stal lopen, omdat ze nu vakantie hebben, dat bevalt hem wel hoor.
De hoefsmid is ook weer geweest, en die verwacht ook dat het voor een groot gedeelte wel goed komt met zijn voetjes, zal alleen veel tijd en geduld kosten, maar als hij positief is, dan zijn wij het ook.
Daarbij zal hij ook zijn vertrouwen moeten winnen, want voetjes geven is sjakie duidelijk niet gewend, dus dat is ook een beetje lastig, maar dat komt wel goed.

Ben zo blij dat hij lekker op stal staat, en dat zijn leventje de laatste jaren alleen maar mooier zullen worden.

Het is dus een beetje een Kerstpaardje !!!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:07

goed nieuws!

de voetjes was ik ook niet bang voor.
ik heb zelf inmiddels 10 jaar geleden een welsh opgenomen die van een pony kamp/buiten ritten verhuur af kwam.
eigenaar moest na een verloren rechtszaak stoppen en alle paarden werden verkocht.
maar bambino was daarvoor te oud,inmiddels al in de 30.
hij is toen bij ons in pensioen gekomen,met bijna de voeten van sjakie en geen kies meer in het bekkie.....
de botjes staken eruit.
met een goed half jaar had hij hele nette voetjes en een bolle buik.
ventje is 38 jaar geworden.
als ze het naar hun zin hebben kunnen deze paarden je echt doen verbazen.......
het komt wel goed. ;)

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 15:17

Hey Mariska,

Klopt, ze zijn gelukkig vaak sterker dan wij denken, en met veel aandacht, liefde en fatsoenlijk te eten, dan komen ze een heel eind.
38 jaar is ook heel erg oud, de oudste die bij ons is overleden Mr Doon, was 43 jaar, en dat was eigenlijk totaal onverwachts, want hij oogde verder nog super fit, maar zijn vriendinnetje Rebecca was twee weken voor zijn dood overleden, en sinds haar dood zag je gewoon aan hem dat hij er geen zin meer in had.
Op dit moment hebben we nog 2 oude dametjes staan, Volita en Jessica, deze 2 dames op leeftijd zijn 36 en 37 jaar.
Ze staan in een aparte wei van de andere paarden samen met basje, 25 jaar, maar Volita is de baas hoor.!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:42

Wat ontzettend fijn om te horen dat het goed met ze gaat!!!
Mocht het nog eens nodig zijn (of voor een ander paardje/pony), kun je altijd een berichtje sturen! :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:59

Gewoon meenemen! Wij zijn 2x aangehouden met de auto met de trailer en pony. Gewoon preventieve controle en ze hebben niet eens in de trailer gekeken :') Gewoon rijden denk ik!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:44

ehm, pony staat al in nederland ;)

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 11:29

Hey Allemaal,

Allereerst iedereen een heel gelukkig, gezond en vooral paardvriendelijk 2011 !!!

Hierbij even een Update van Sjakie, deze week is hij voor het eerst buiten geweest met de overige shetjes bij de stichting.
Was echt een geweldig gezicht, hij had eerst al voorzichtig kennis gemaakt met Zero en Harold, om hem even te laten wennen, maar had daar op het laatst eigenlijk helemaal geen erg meer in, hij was vooral bezig om zichzelf zo snel mogelijk om te toveren in een zwart paard ipv een bruintje ( lees, hij lag heerlijk in de modderplas te rollen en te graven )
Toen dat een paar dagen goed ging hebben we ook Kitty, Pipo en Teun erbij gezet, en Kitty de kleinste van het stel en enige dame in de groep heeft hem gelijk ingepikt, hij mag geen stap meer verzetten als zij het niet weet. haha,

Gelukkig vind Sjakie die aandacht wel leuk van knappe Kitty.

De andere shetjes vinden hem ook erg leuk, het klikt gelukkig allemaal goed, en dat is belangrijk.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:55

Oh, wat super! Die haalt de schade dubbel in :D
Valt er in elk geval wat aan te poetsen als hij binnen komt, want dit zal vast niet de laatste keer zijn!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:44

Jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!!
Wat een super bericht!!
Zijn de berichten over Noelle ook zo positief?!?!? :D

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 12:18

Hey Kentaro,

Gelukkig wel ja, Noelle heeft meer eetlust dan voorheen, en komt nu ook naar je toe terwijl ze anders in een hoekje met haar koppie naar beneden stond.
Dus al met al een goed begin voor 2011.!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:39

geweldig dat hij het zo goed doet en dat alles dus gelukt is!