Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Frank schreef:De 3.0 ltr Terrano van ons heb ik weleens op de 1 op 13.9 gehad.
Zonder trailer! Maar met mij achter het stuur. Mijn vrouw heeft een wat pittigere rijstijl en komt niet boven de 1 op 12 uit.
Met trailer standaard 1 op 10.
De Vito is iets zuiniger (110 cdi) maar vindt de Terrano fijner trekken.
EricPrast schreef:Linnietje schreef:Ik niet, maar rij toch als hij een keertje niet kan
Ik hoop dat je je realiseert dan je dan niet verzekerd bent. Als dat een keer mis gaat (wat dan misschien niet eens jouw "schuld" hoeft te zijn), kun je je paarden wel verkopen als ze de klap overleven, want dan ben je de rest van je leven zelf de schadevergoeding aan de tegenpartij aan het betalen.
[/quote]Citaat:Nou, nou, das wel overdreven hoor.
Ik weet dat ik niet verzekerd ben, ben blond, maar niet dom.
Maar waarom zijn mijn paarden in een klap dood?
Geen rijbewijs betekend niet dat ik niet kan rijden hoor... Ik weet wat ik doe en neem zelf die verantwoording...
Ik heb al 8 jaar mijn rijbewijs en rij zelf regelmatig naar de manege om de hoek.
Voor wedstrijd laat ik me altijd rijden..
hoeno schreef:Wil iedereen z'n vinger opsteken die dat nog nooit heeft gedaan, even vanuit de kantine naar huis met "slechts" 3 biertjes op ofzo
Ayasha schreef:even voor mezelf.
Met een B rijbewijs mag een bestuurder met een auto met leeggewicht van 1373 dus max 1373 kg trekken gezien dat dan in het totaal op 2746 kg komt en dat dus niet over de 3500 gaat?
(kwestie van te zien of ik het regeltje echt goed begrepen heb)
Morris schreef:En ja, in de praktijk rijden velen met aanhanger >750 kg, zonder BE. Ik ben weleend benieuwd naar de stastieken van een verzekeraar, van schades bij aanhangers >750 kg met rijbeweijzen zonder E.
Linnietje schreef:Nou, nou, das wel overdreven hoor.
Geen rijbewijs betekend niet dat ik niet kan rijden hoor... Ik weet wat ik doe en neem zelf die verantwoording...
Ik heb al 8 jaar mijn rijbewijs en rij zelf regelmatig naar de manege om de hoek.
EricPrast schreef:Linnietje schreef:Nou, nou, das wel overdreven hoor.
Doe vooral lekker wat je niet laten kunt, I don't care. Maar als het ooit fout loopt dan ook svp. hier geen drama-topic openen, want dan denk ik dat ik me genoodzaakt zie dit topic er nog even bij te halen.
hoeno schreef:Je mag ook niet met alcohol op achter het stuur want als je dan wat krijgt ben je ook niet verzekerd.
Wil iedereen z'n vinger opsteken die dat nog nooit heeft gedaan, even vanuit de kantine naar huis met "slechts" 3 biertjes op ofzo
Ruud_O schreef:Als je echt goed bezig wilt zijn, dan moet je eigenlijk streven naar een trekauto met minimaal het gelijke gewicht als wat erachter hangt.
sanneXjessy schreef:Toyota Avensis voor een 2 paardstrailer.
Makkie
rina schreef:hoeno schreef:Wil iedereen z'n vinger opsteken die dat nog nooit heeft gedaan, even vanuit de kantine naar huis met "slechts" 3 biertjes op ofzo
Paul11 schreef:Ayasha schreef:even voor mezelf.
Met een B rijbewijs mag een bestuurder met een auto met leeggewicht van 1373 dus max 1373 kg trekken gezien dat dan in het totaal op 2746 kg komt en dat dus niet over de 3500 gaat?
(kwestie van te zien of ik het regeltje echt goed begrepen heb)
Dit deel van de regels heb je aardig begrepen, alleen geldt ook nog wat je auto mag trekken.
Dus als je auto max 1300 kg mag trekken, mag je dus die 1372 kg niet er achter hangen, ook al is de TMM van je trailer lichter als het leeggewicht van je auto.
Vienna2007 schreef:loulou schreef:ik snap best dat iedereen hier roept dat ze graag wat bij te zetten hebben enz. maar niet iedereen heeft het geld om een 4x4 of andere grote bak te rijden.
mijn auto is ook niet de ideale trekauto, maar je past je rijstijl erop aan en het gaat prima.
Dat is vervelend, maar wil je ondanks dat de risico's gewoon heel hoog liggen dan toch perse de weg op?
Ik snap dat niet hoor........
Levensgevaarlijk.