Hoe verkoop ik mijn moeilijke pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:18

PercyLeen schreef:
Handelaren doen niet zo moeilijk, de pony wordt dan gewoon via de achterdeur (meestal) naar het buitenland verkocht

NEEE, DAT NIET DOEN.
sorry maar; mijn pony is (voordat wij hem hadden) bij een handelaar terecht gekomen,
hij was ook absoluut niet de makkelijkste, en heel erg dominant.
En bij die handelaar hebben ze hem super slecht behandeld; gewoon zwaar mishandeld.
nu moet hij alles opnieuw leren, is hij nog steeds behoorlijk schuw enz.

dus niet verkopen aan een handelaar.

kristie14

Re: Hoe verkoop ik mijn moeilijke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 22:42

Nee, dat ben ik ook niet meer van plan!
Dan breng ik haar nog liever voor niks naar
iemand toe. Ik heb al een hoop positieve
reacties gekregen, dus ik denk wel dat het goed komt.

Ik ben ook zeker eerlijk, en ik weet niet of ze haar laten keuren,
ik weet zelf ook niet of ze iets aan haar rug heeft. Maar
als ze haar willen laten keuren mag dat natuurlijke n als
ze haar bijvoorbeeld op proef willen voor een tijdje
mag dat ook. Dat heb ik zelf ook altijd gedaan met de pony's
die ik kocht. Bedankt voor je waarschuwing!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:41

(Ik heb niet het hele topic gelezen dus als ik onzin praat of iets vraag wat al eerder gezegd is, negeer dan deze post)

Heb je in je verkoop advertenties ook staan dat je het goed vind als mensen haar op proef nemen?
Dat zou voor mij veel uitmaken als de pony me wel wat leek maar het gedrag moeilijk was. Als je zo'n dier een paar maandjes op proef mag hebben word het snel genoeg duidelijk of ze dat gedrag bij de nieuwe eigenaar doorzet.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:48

Bijna niet te verkopen. Ik had een pony die SUPER kon springen, 1,50 met gemak die liep zo ZZ rond maar hij kon gewoon strontvervelend zijn. Lang hengst gebleven, niet consequent op geweest etc. Als hij wou liep hij altijd zijn rondje 0 maar als hij geen zin had kwam je nog niet over hindernis 1. De ruiters die hem aankonden dus ruiters op hoog niveau die kopen geen pony die lastig is en waar veel werk in gaat zitten, die krijgen een EK-pony of whatever die gewoon klaar is. De mindere ruiter kon hem niet aan. En dan moet je geluk hebben om een goede ruiter te treffen die nog niet op hoog niveau gereden heeft met weinig geld maar een hart voor paarden. Ik heb geluk gehad dat de mijne WEL braaf zijn rondje in de manegelessen liep met beginners, dan hoefde die maar wat te sjokken. Het is echt heel lastig, als je pony geen super kwaliteiten heeft helemaal.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:59

Als de pony medisch oké is zou ik hem een poosje in traing zetten bij iemand die verstand heeft van "probleem" pony's.

Krijgt diegene de streken er óók niet uit: tsja dan moet je andere maatregelen nemen..........

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 14:59

ja idd, denk ik ook. iemand moet gewoon veel tijd in haar steken en dat is maar de vraag of iemand dat wil. maar ik ga de moed niet opgeven, ergens zal toch wel ergens iemand zijn die voor haar valt. zondag komt er weer iemand kijken, dus ik ben benieuwd. gisteren heb ik met haar binnen gereden, ging goed totdat ik wilde wijken, toen had mevrouw geen zin meer. uiteindelijk viel het wel mee, en gaf ze op. maar mensen kopen geen pony die af en toe staakt etc. ze willen een pony, die zeker bij de eerst bezichtiging braaf zijn rondje loopt, en dat kan ik niet altijd garanderen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:03

'Handelaar' is een lekker breed begrip. Je moet er gewoon eentje opzoeken die wel goed is. Vaak werken bij die handelsstallen professionele ruiters die echt wel weten hoe ze je pony (erdoorheen) moeten rijden

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 15:08

heb jij toevallig een adres van zon handelsstal?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:26

Citaat:

Als 200,- al teveel is, vraag ik me af wat je met een pony moet.
Sorry maar als je met een klein bedrag kan bevestigen of hij pijn heeft - of uitsluiten dat de pony pijn heeft op de meer voor de hand liggende onderdelen, denk ik dat je een beter beslissing kan maken over de volgende stap (verkopen/inruilen of in laten slapen (etc) )

Ben met je eens dat het vooral de verantwoordelijkheid van de ouders is, maar ik geloof ook dat de ts wel inspraak heeft. Na "verkoop" krijgt ze immers een "nieuw" paard.

Ben ik het helemaal mee eens!!

Als je ouders dat al niet gaan betalen waarom beginnen aan een nieuw paard. Wat ga je doen als daar wat mee is. Mag dat dan wel geld kosten?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:36

Pikeur schreef:
'Handelaar' is een lekker breed begrip. Je moet er gewoon eentje opzoeken die wel goed is. Vaak werken bij die handelsstallen professionele ruiters die echt wel weten hoe ze je pony (erdoorheen) moeten rijden

klopt, maar een paardje in de lagere prijsklasse is nu niet echt een een aanWINST voor een goede handelsstal met proffecionele ruiters.
Simpel gezegd moeten de kosten er wel uit gehaald kunnen worden.... TS zou hem zelf ook naar een trainingsstal kunnen brengen, maar (haar ouders) willen er ook niet in investeren.

Nu kun je bij de mindere handelsstallen wel eens mazzel hebben (pony dan..) maar vaak worden de moeilijke ponys toch steeds weer verhandeld totdat er naast de slager geen interesse meer in is.

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 15:46

Tiahastrona schreef:
Citaat:

Als 200,- al teveel is, vraag ik me af wat je met een pony moet.
Sorry maar als je met een klein bedrag kan bevestigen of hij pijn heeft - of uitsluiten dat de pony pijn heeft op de meer voor de hand liggende onderdelen, denk ik dat je een beter beslissing kan maken over de volgende stap (verkopen/inruilen of in laten slapen (etc) )

Ben met je eens dat het vooral de verantwoordelijkheid van de ouders is, maar ik geloof ook dat de ts wel inspraak heeft. Na "verkoop" krijgt ze immers een "nieuw" paard.

Ben ik het helemaal mee eens!!

Als je ouders dat al niet gaan betalen waarom beginnen aan een nieuw paard. Wat ga je doen als daar wat mee is. Mag dat dan wel geld kosten?

Ik ben ook zeker van plan haar na te laten kijken, heb jij misschien een nummer van iemand die dat GOED kan voor niet al te veel geld, want ik moet ht dan wss zelf betalen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:49

celano schreef:
kristie14 schreef:
Ik weet niet of ze ergens last van heeft,
mijn ouders willen daar ook geen geld
aan uitgeven omdat ze er klaar mee zijn
en ik over een paar maanden 18 wordt,
dus dan toch aan een paard toe ben.

Ook vindt mijn moeder het te gevaarlijk worden
en wil ze hem verkopen.

Inruilen, maar dan zit ik toch met hetzelfde probleem?

Hier kan ik zo boos om worden! Dus jouw moeder vindt de pony te gevaarlijk voor jou maart iemand ander's kind mag er wel mee verongelukken?

Ho ho als ouder heb je wel zelf de verantwoording wat voor een dier je koopt voor je kind he!!! ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:52

Een goeie osteopaat kan wellicht al een heleboel ontdekken bij de pony.
En dat kost de wereld niet.
Ik denk dat het echt beter is om je paardje na te laten kijk,je wilt tenslotte toch ook dat ie goed terrecht komt?Zomaar aan een of andere handelaar afdanken vind ik een veelste gemakkelijke en (sorry dat ik het zeg) laffe daad.
Beestje was goed genoeg om met je rond te zeulen,dan heeft ie op zn minst het recht dat er een deskundig iemand naar hem kijkt.

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:07

ja dat klopt, heeeft toevallig iemand een nummer van iemand in de buurt van Den Bosch die goede referenties heeft?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:16

Probeer de zoekfunctie eens!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:29

Stal olthof in ruurlo ruilt ook paarden/pony's in. Die stal is echt betrouwbaar en de dieren zien er allemaal gezond en goed verzorgd uit. Geen idee waar je woont en of het in de buurt is, maar er zullen nog wel meer stallen zijn die gewoon betrouwbaar zijn. Inruilen kan toch ook een optie zijn? Als je een betrouwbare handelaar hebt gevonden, kun je ook gewoon vragen hoe ze verder willen met jouw paard. Of dat ze er bijvoorbeeld eerst zelf op gaan zitten. Ik weet ook niet hoeveel ervaring jij hebt, maar misschien dat iemand met 30 jaar ervaring weinig of zelfs geen problemen heeft?

Moeilijke keuze, maar ik denk dat je niet verder komt dan een handelsstal als je hem echt wilt verkopen. Of je moet een particulier vinden die van een grote uitdaging houdt. Je kunt ook veel advertenties zetten op (gratis) sites als marktplaats, wedstrijdplatform, sporthorses enzovoort. Maar dan helpt het wel als je als titel iets neemt als: pony voor de ervaren ruiter. En idd gewoon eerlijk zijn in je advertenties, maar ook wel een paar goede punten noemen.

Heb je misschien nog ergens een advertentie van hem staan, ik wil eigenlijk wel eens kijken... :o ;)