Trailer en de donkere dagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:40

kleinvosje schreef:
Tenslotte wil ik nog zeggen dat ik mijn probleem best los wil laten, aangezien ik nergens heb gezegd dat ik mijn paard pertinent niet in het donker wil hebben staan.

Zijn eigenlijk maar 3 opties, licht aan, licht uit of, niet van huis gaan.
Neem aan dat je streven is om toch te rijden dus dan zou ik zeggen probeer het gewoon.

@polly2 Een discussie over ervaring heeft natuurlijk niets om hakken en daarbij help je te topicstarter ook niet.
en om hier te gaan verkondigen dat je 40 jaar ervaring hebt, zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van die opgedane ervaringen.
Het is makkelijk om uit den hoogte te doen, maar daar vraagt niemand om en heeft ook niemand wat aan.

@kleinvosje, mijn excuses voor mij eerder geplaatste cynische opmerking, daarbij gaat het niet om dat je een rare vraag stelt, uiterraad niet
maar verwonder me dat er zoveel antwoorden zijn dat je zelf waarschijnlijk met al deze antwoorden ook niets opschiet.

Mijn advies, probeer het gewoon en doe gewoon waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Wij kennen jou en je paard niet dus kan daarover ook geen enkele
uitspraken doen wat voor jullie beide het beste is. Aangezien ik niet de indruk heb dat je je paard door het simpel aanlaten of uitdoen van een lampje in gevaar brengt
lijkt het mij ook gewoon de beste oplossing om hiermee te experimenteren.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:13

t1000 schreef:
.

@polly2 Een discussie over ervaring heeft natuurlijk niets om hakken en daarbij help je te topicstarter ook niet.
en om hier te gaan verkondigen dat je 40 jaar ervaring hebt, zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van die opgedane ervaringen.
Het is makkelijk om uit den hoogte te doen, maar daar vraagt niemand om en heeft ook niemand wat aan.

.

Bijzonder dat jij het als uit de hoogte doen ervaart....
Het aantal jaren zegt idd misschien niets over de kwaliteit. Maar de aard van de ervaring wellicht wel. Daarom even een kleine toelichting: de aard van de ervaring zit 'm vooral in het oplossen van problemen die ontstaan zijn tussen mens en paard.
Trainingen in het trailerladen, trainingen in het longeren waar problemen zijn ontstaan, singeldwang en wat je maar kunt bedenken aan zulke toestanden. En tot dikke tevredenheid van de mensen die ik bedien. En aangezien ik dit soort problematiek de laatste tien jaar explosief zie toenemen....kan ik redelijk een inschatting maken over het algemeen waar het 'm in zit wat die toename betreft.
Maar goed...dat doet er wellicht niet toe. Ik probeerde alleen maar een referentiekader aan te geven in hoeveel paarden er door mijn handen zijn gegaan. En dat ik mijn advies dus niet ophang aan de ervaring met enkele paarden.

@ TS: mijn tip is een kadootje. Doe er mee wat je wilt. Gooi 't weg om mijn paard....het is gratis...dus niks verloren...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:06

Hahaha....de laatste zin die ik schrijf....paard moet natuurlijk zijn part...

Kun je zien hoe vol ik van die dieren zit....hahaha.... ik schreef ook al eens ooit: fijne paarddagen ipv paasdagen.....