prijsklasse verkoop pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:12

kwpn staat nog steeds voor paard, niet voor pony, als hij kleiner is uitgevallen kan hij dus wel de papieren van een kwpner hebben maar zal hij nooit opgenomen zijn in het stamboek aangezien kleiner dan 1,60 al niet toegelaten wordt ;)
dus zal hij nog in het veulenstamboek geregistreerd staan, of zelfs helemaal niet als er niet mee naar de keuring is gegaan...
en wordt een paard niet toegelaten in het stamboek en blijft het alleen in het veulenstamboek staan is het dier imo al een heel stuk in waarde gedaalt...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:13

Ik zou er 4000 voor geven. Maar 5000 zul je hem ook denk ik wel voor verkopen! Hangt er ook vanaf waar je woont.

Maar ik heb er niet echt veel verstand van hoor, :P

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:14

M_D_H schreef:
dus?
wat nou dat heel marktplaats er vol mee staat?
bovendien zie ik over het algemeen dressuur ponys, ik zie maar 2 ponys die allround zijn,
en goh, bij die ponys staat meteen geen prijs meer...
of wel, zal wel hogere prijsklasse zijn ;)

ik vind 5000 euro wel een nette prijsklasse voor een pony die allround is, en GROTE concourse heeft gelopen...
dat kun je van die ponys die jij nu plaats nog niet zeggen omdat dat er nergens bij vermeld staat ;)

En daarbij zijn die twee allrounders al weer een paar jaartjes ouder dan die van TS... ;) Valt dus best mee met dat volle marktplaats.

TS, ik zou het er gewoon voor vragen inclusief spullen. Je merkt vanzelf wel of mensen het er voor over hebben en anders kan je altijd nog zakken. Je wil pas over een half jaar verkopen, misschien is de markt dan al weer bijgetrokken.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:17

ik zou er 1500 voor vragen
hij is al vrij oud 11 jaar en heeft geen papieren 1500
is al veel voor een pony.

groetjesss!

M_D_H

Re: prijsklasse verkoop pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:19

WAT???????????
heb jij wel gelezen?
1500 voor een pony wat Z springt meerdere grote concoursen heeft gelopen en daarnaast ook nog L dressuur loopt?
heb je wel gelezen?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:20

Het ligt er ook aan of het een grote D pony is, grote D pony's van 1.47/ 1.48 zijn zeer geliefd alles wat kleiner is toch een stuk minder.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:27

Ik vind het helemaal geen rare prijs voor een allround pony. En 11 jaar is ook niet oud daar kan een ander kind nog jarenlang plezier van hebben, natuurlijk zijn er ook pony's van 6 die Z lopen maar de prijzen van die pony's liggen nog hoger. En heeeeel belangrijk dat het een brave pony is! Papier vind ik ook minder belangrijk, geen garantie voor een goede pony.
Ik weet niet wat je voor de pony wilt hebben maar ik zou in de advertentie zetten: vraagprijs tussen 5000 en 6500 euro.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:28

Als je de OP goed had gelezen, had je kunnen zien dat de pony waar het over gaat 1.44 is

@Babslover: 11 jaar, vind je dat oud?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:29

babslovertje schreef:
ik zou er 1500 voor vragen
hij is al vrij oud 11 jaar en heeft geen papieren 1500
is al veel voor een pony.

groetjesss!

Grapje zeker????

X__Trees

shireen schreef:
X__Trees schreef:
Ik heb mijn pony vorig jaar verkocht in samen werking met iemand in Frankrijk. Voor 12000 euro. Hele brave pony, goed dressuur geschoold (Liep L2 tussen de paarden) en sprong 1.10m. Hij had wel papieren en was 9 jaar. 5000 euro lijkt me een redelijke prijs, voor een degelijke leerpony. De markt is momenteel moeilijk, maar voor goede leerpony's is er altijd een markt.

Ik begrijp dat er altijd wel vraag is naar goede leerponys en vindt de prijs dan ook nog wel meevallen als ook alle toebehoren erbij komen.
Maar liggen de prijzen in Frankrijk hoger want dat bedrag vindt ik wel wat te veel.

Het kan wel zijn dat de prijzen in Frankrijk hoger liggen (we hebben ook enorm geluk gehad met de verkoop), maar ik wil dit even in vergelijking stellen. Een pony die AL Z gelopen heeft, en die de potentie heeft om dat te blijven doen of hogerop te geraken, (ik weet niet hoe dat zit met de pony van TS) koop je niet voor een appel en een ei. Dan moet je zelf maar een jonge pony naar het Z rijden.

Merel__

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:35

ik vindt 2000max 2500 een heel mooie prijs voor deze pony voor 5000 euro kan je cht al een mooi groot paard kopen hoor. Ik zou toch kijken om hem inte schrijven bij de DA dat hij papieren heeft een echte paardenkenner koopt geen pony of paard zonder papieren.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:39

Je kan wel zien dat babslovertje er totaal geen verstand van heeft en beter niet kan reageren dan :). (niet vervelend bedoeld hoor).

Ik vind €5000.- een erg nette prijs. Ik zou zo tegen de €5500,- aan zitten want je moet (bijna) altijd zakken :D. Tegenwoordig willen mensen het braafste paard/pony, Z springen of Z dressuur voor de laagste prijs ;). Dat gaat dus niet...maar verwachten de meeste wel! Heb je ook foto's? Ben wel erg benieuwd!

Ik zou inderdaad ook niet bezuinigen op de foto;s voor de advertentie! Ze kijken toch eerst naar de plaatjes en maken daarna een selectie!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:39

roxy_ZharaX schreef:
ik vindt 2000max 2500 een heel mooie prijs voor deze pony voor 5000 euro kan je cht al een mooi groot paard kopen hoor. Ik zou toch kijken om hem inte schrijven bij de DA dat hij papieren heeft een echte paardenkenner koopt geen pony of paard zonder papieren.

dat is echt Bullsh*it.
Ook paardenkenners kopen wel eens een paar zonder papier.
op paier kan je immers niet rijden en een ruin kan toch niet dekken, dus in dat opzicht is papier helemaal niet zo belangrijk

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:41

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:43

De bovenste is M springen

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:44

Enb de onderste is 22. Even 12 jaar ouder dan de pony van TS

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:47

Maar volgens mij vergeet de helft even dat alle toebehoren mee gaan naar de nieuwe eigenaar voor die prijs

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:48

Binckydenice schreef:

Wat wil je hier nou mee zeggen? :D

De eerste is 5300,- incl spullen. Iets duurder dus als wat TS wil vragen dus ze zit behoorlijk goed in de richting.

De tweede is wat aan de kleine kant voor een D en maar B springen, maar wel erg goedkoop. Vraag me af waarom?

De derde is 22!

What's your point?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:50

roxy_ZharaX schreef:

Niet mee eens, probeer eens wat te vinden in paardenmaat met ong. het zelfde africhtingsniveau en potentieel (in vgl. dus een paard dat Z springt). Dat vind je écht niet voor 5000 euro (wie er eentje heeft staan mag me altijd PB-en ;) ) Hoogstens een niet zadelmakke met potentieel vind je ervoor..
En dat over de papieren. Geloof dat het bij nieuw zeeland was dat er in Kentucky een paard meesprong zonder papieren. Ook in de eventing vind je dat af en toe terug; het wil dus helemaal nisk zeggen ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:58

X__Trees schreef:
roxy_ZharaX schreef:

Niet mee eens, probeer eens wat te vinden in paardenmaat met ong. het zelfde africhtingsniveau en potentieel (in vgl. dus een paard dat Z springt). Dat vind je écht niet voor 5000 euro (wie er eentje heeft staan mag me altijd PB-en ;) ) Hoogstens een niet zadelmakke met potentieel vind je ervoor..
En dat over de papieren. Geloof dat het bij nieuw zeeland was dat er in Kentucky een paard meesprong zonder papieren. Ook in de eventing vind je dat af en toe terug; het wil dus helemaal nisk zeggen ;)

3 jaarv terug reed iemand ook mee op een huis tuin en keuken knollie mee. Wel in de dressuur, maar gaat even om het idee

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:03

roxy_ZharaX schreef:

Wat is er zo erg aan paard/pony zonder stamboek :s ??

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:05

Merel__ schreef:
roxy_ZharaX schreef:

Wat is er zo erg aan paard/pony zonder stamboek :s ??

dat vraag ik mij dus ook al een tijdje af.
Zeker wanneer het een ruin is.
Is het een hengst of merrie , snap ik, dat dat nog interessant kan zijn voor de fok, maar een ruin is dat helemaal niet

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:06

wat heb je aan een Ruin met top afstammeling?
NIKS eigelijk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:06

Ik krijg bijna het gevoel dat roxy_ZharaX het heeft over een paspoort, ivm inschrijven bij de DA? Zou niet weten wat je met stamboekpapieren bij de DA moet, okee met een paspoort ook niet behalve inentingen enzovoorts. _O-